AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

Volgens mij komt je kont los van het bank.

• Topic Starter Topic Starter
ik pak de PP niet breed. het is duimlengte afstand van waar de ribbels beginnen. dit is inderdaad relaxter voor de polsen, meer triceps aanspraak en dit is precies dezelfde afstand als met een log. Als ik hem breder pak zou ik meer schouder gebruiken, aangezien die zwak zijn bij mij (zoals de incline wel laat zien) is het onlogisch die breedte te pakken. Close grip pakken is verneukeratief voor de polsen, net zoals de manier dat de meeste mensen hun CGBP uitvoeren en hun polsen in een zwakke k*t houding plaatsen krijg je dan ook met de Push Press.

Nee mijn kont komt niet los van de bank. met banken span ik gewoon me glutes aan. Aangezien ik enorm grote benen en kont heb, niet alleen vanwege het vet, komt deze gewoon enorm ver omhoog van de bank als ik het aanspan.

Laatst bewerkt:
Naja ik pak hem ook altijd duimbreedte van waar de ribbels beginnen. Maar dan plaats jij je ellebogen niet helemaal naar voren zodat je hem makkelijker boven je hoofd kan drukken

ellebogen naar voren vind ik vaag. lukt me niet eens als ik het probeer. idem met front squaten. vergeet het maar. Dan drukt me onderarm tegen de bicep en kan ik never nooit niet een clean grip gebruiken. Maar vind het bij presses wel prettig armen langs het lichaam. Zo benut ik voor me gevoel niet alleen schouders/triceps maar ook de bovenrug aangezien ik net zoals bij het benchen met bovenrug iets aanspan zo.

Kijk nu eens goed, je kan het bankje er onder uit zien komen piepen bij enkele reps.
Zulke grote en goed van de hams gesepareerde glutes heb je nou ook weer niet :)

Los daarvan zou de spanning al op je glutes moeten staan tijdens je set-up en zou dit effect niet op moeten treden, zeker niet in deze mate. Nette presses verder.

ellebogen naar voren vind ik vaag. lukt me niet eens als ik het probeer. idem met front squaten. vergeet het maar. Dan drukt me onderarm tegen de bicep en kan ik never nooit niet een clean grip gebruiken. Maar vind het bij presses wel prettig armen langs het lichaam. Zo benut ik voor me gevoel niet alleen schouders/triceps maar ook de bovenrug aangezien ik net zoals bij het benchen met bovenrug iets aanspan zo.

duidelijk dan ben ik op dat punt toch nog enigzins flexibel :rolleyes:. Ik kan met men handen de schouders door de biceps ook niet aanraken , maar dit kan ik dan weer wel

Zojuist de rug training gedaan. Weet niet wat er aan de hand was, maar alles voelde veel zwaarder aan dan normaal. Gelukkig wel alles weten af te ronden met wat gepers her en der.

Vrijdag naar Real Dutch Power toe en kennis maken met het Conans wheel.
en volgende week deads verhogen naar 120kg. lig lekker op schema zo :P

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5
115kg x 5

Stiff Legged Deadlift
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8

Pendlay Row
100kg x 5
100kg x 5
100kg x 5

DB Row
40kg x 8
45kg x 8
50kg x 8

Leg je normaal ook daar je bar stil met bankdrukken, of laat je hem dan wel op je borst zakken?

Ik heb je filmpje eens bekeken (voor de derde keer ;))
Je bent lekker sterk, maar je hebt wel een bijzondere/discutabele techniek wat bankdrukken betreft.
Als je ooit eens een wedstrijd wilt doen, heb je daar wel wat werk aan.
Het zal waarschijnlijk in een mum van tijd te verbeteren zijn door even wat in gewicht te zakken, en een goede techniek toe te passen.
Ik vond de Push press wel mooi gaan, want dat was natuurlijk geen Military press éh..? ;)

Ik blijf er bij dat me kont op de bank blijft. Het is zo dat ik zoveel mogelijk spanning op me lichaam zet bij het uittillen. Dan zakt de barbel, maar ik laat me arch als een springvoor ook een klein beetje inzakken en dan omhoog. Op dat moment span ik de glutes aan, want me glutes staan niet aangespannen vanaf moment 1, dat zijn me hamstrings die aangespannen staan. En met me glutes kom ik dan omhoog. En me reet blijft gewoon constant in contact staan met het bankje. Ieder die me niet gelooft mag gerust een keertje langskomen ter controle. En volgens wedstrijd regelement zou dat geen probleem moeten opleveren. Reet is op de bank, ik stoot in 1x uit zonder na te drukken of onbalans in de armen. Me bankje piept en kraakt wel vaker en dat is niet omdat ik er los van kom ofzo o.O

http://www.youtube.com/watch?v=eZoOU_ePZ7s
blijf ik ook gewoon op het bankje liggen ondanks dat het misschien niet zo lijkt. Alleen bij het terug leggen in het rack komt me reet los.

@Hummer
waar heb ik gezegd dat mijn push press een militairy press was? in me log staat Push Press en zo ook in het filmpje. Dus waar haal jij militairy press vandaan?

Je weet wat de max cap is van die bank? Ik had hem namelijk ook....

Ik blijf er bij dat me kont op de bank blijft. Het is zo dat ik zoveel mogelijk spanning op me lichaam zet bij het uittillen. Dan zakt de barbel, maar ik laat me arch als een springvoor ook een klein beetje inzakken en dan omhoog. Op dat moment span ik de glutes aan, want me glutes staan niet aangespannen vanaf moment 1, dat zijn me hamstrings die aangespannen staan. En met me glutes kom ik dan omhoog. En me reet blijft gewoon constant in contact staan met het bankje. Ieder die me niet gelooft mag gerust een keertje langskomen ter controle. En volgens wedstrijd regelement zou dat geen probleem moeten opleveren. Reet is op de bank, ik stoot in 1x uit zonder na te drukken of onbalans in de armen. Me bankje piept en kraakt wel vaker en dat is niet omdat ik er los van kom ofzo o.O

http://www.youtube.com/watch?v=eZoOU_ePZ7s
blijf ik ook gewoon op het bankje liggen ondanks dat het misschien niet zo lijkt. Alleen bij het terug leggen in het rack komt me reet los.

@Hummer
waar heb ik gezegd dat mijn push press een militairy press was? in me log staat Push Press en zo ook in het filmpje. Dus waar haal jij militairy press vandaan?

Traint WSB ook zo op de bank???

Geen idee wat de max is van de bank. Maar geloof ooit eens gelezen te hebben op dit forum dat wat gasten in belgie 300kg drukte en zelf rond de 120-130kg wogen. Dus dan kan ik nog wel even vooruit met mijn bankje lijkt me als hun pas begonnen te klagen rond de 300kg...wat ik nooit zal drukken.

@Wesley.
WSB ligt stabieler. ik ben nog zoekende om wat dingen te verbeteren. Ik heb totaal geen aanleg op de bench en moet het allemaal uitzoeken zonder enige hulp van coaches. Ben al behoorlijk ver gekomen zonder die hulp moet ik zeggen :)

het lijkt mij alsof je touched op de bovenste buikspieren, maar dat kan aan het standpunt van de camera liggen!

ik vind vooral de cgbp en je push press erg goed
je schouders zullen wel behoorlijk op zijn

het lijkt mij alsof je touched op de bovenste buikspieren, maar dat kan aan het standpunt van de camera liggen!

Met reguliere bench press heb ik de pink op de ringen. Dit doe ik omdat me triceps veel sterker zijn dan mijn borst. Dus hoe smaller de greep hoe beter in mijn geval. De barbell beweegt in de baan waar ik de minste weerstand voel dus dan raakt hij mijn bovenbuik aan inderdaad.

Bij de Close Grip dwing ik mezelf de ellebogen langs het lichaam te houden. Hierdoor komt de barbell nog lager op me lichaam. En zo druk ik ook echt puur uit me triceps. Ook staan de onderarmen in een sterkere hoek voor meer kracht levering en zo heb ik ook nooit last van me polsen. Als ik dwing om de barbell met close grip op de borst te laten landen komen de ellebogen los van me lichaam, polsen staan in zwakke positie met grotere kans op blessure en zo druk ik meer met schouders/borst dan met triceps. En de CGBP doe ik voor me triceps en niet voor de schouders noch borst hehe.

Me schouders voelen inderdaad op. Maar dat is pas echt na de Incline Bench Press. Daarvoor voel ik me schouders behoorlijk ligt en kan dan nog door gaan. Na de Incline staan ze in de fik en kan ze niet meer bewegen voor een kwartier ofzo. En oefeningen er na doen is dus niet meer te doen voor mij. Daarom dat ik tegenwoordig Push Press als tweede oefening doe en de Incline als laatste. voorheen was dit andersom en kon ik na de tweede oefening al stoppen met de training.

Ik begrijp waarom je het doet, maar met een wedstrijd in NL wordt dit voor zover ik weet niet toegestaan, dan moet je namelijk echt de borst raken.....

Terug
Naar boven