MuscleMeat

Wilde stier in een porseleinen kast

idd, beetje zelfde idee als bij de yoke... goed uitpakken maar niet zo hard dat je nog een paar seconden door staat te slingeren. en dan gewoon lopen tot de bar uit je armen pleurt :)

Beetje achterover leunen, terwijl je geneigd bent (ik althans) naar voren te leunen.

• Topic Starter Topic Starter
Duck Walk is gewoon een lastig loop onderdeel met mijn korte pootjes, maar het is ook afhankelijk hoe de Duck Walk in elkaar steekt. Bij RDP kan ik er gewoon niet mee lopen vanwege de vorm die het bij hem heeft. Dat simpele ding van G-men heeft een langere steel. Hierdoor ligt de stapel schijven lager waardoor er nog net ruimte genoeg voor mij is om er mee te rennen. Als het gedaan wordt met een soort geval die ze bij de power stairs ook gebruiken dan kan ik er ook mee gaan lopen. Bij dit onderdeel ben ik gewoon heel afhankelijk van wat voor ding de organisator gaat gebruiken en kan er dus niet echt op trainen. Gewicht is gewoon het probleem niet.

Ik hoef niet vaker loop onderdelen te doen. Ik moet gewoon vaker lopen gedurende de dag en meer conditie ontwikkelen hehe :P

Conans Wheel moet je voor de eerste keer niet onderschatten. Gewoon armen om de stang heen zoals je met een Zercher Squat ook doet. Dan volle kracht opstaan en dat ding zo hoog mogelijk op je bovenbuik leggen. Armen er omheen houden, beetje achterover hangen en lopen maar. Bij mij en Cor-Paul blijft dat ding gewoon op onze buik liggen hehe en dan is het puur op conditie doorlopen. Wel met kortere pufjes ademhaling dan je bij een Yoke wandeling gebruikt. Is wel vaag gevoel, want ik ben gewend om rechtdoor te lopen terwijl dat ding telkens de bocht om wilt hehe. En lopen zou ik niet met schoenen doen die een gladde bodem hebben zoals zaalvoetbal schoenen. Als het beetje regent en de grond is nat kan je makkelijk onderuit gaan. Dus gewoon kisten/werkschoenen aan :D

Mensen zeggen dat Conans Wheel de lucht uit je longen perst, maar daar had ik totaal geen last van. Het is wel vermoeiend genoeg om er gewoon mee te lopen. als het bij zwaardere gewichten dan ook nog eens de lucht uit je longen gaan duwen dan wordt het helemaal zwaar rofl.

Mensen zeggen dat Conans Wheel de lucht uit je longen perst, maar daar had ik totaal geen last van. Het is wel vermoeiend genoeg om er gewoon mee te lopen. als het bij zwaardere gewichten dan ook nog eens de lucht uit je longen gaan duwen dan wordt het helemaal zwaar rofl.

dat merk je ook niet na een klein rondje nee ;)

Vergeet niet dat als hij gaat slingeren je gauwer je grip erop verliest en hij zo uit je klauwen valt.

moet je een grotere buik trainen.

doe jij altijd buikbanken falstyr?
wel balen om anders te moeten banken dan je gewend bent, maar de technische moeilijkheid van het bankdrukken is relatief gering, dat kun je heus wel leren.

conans wheel lijkt me ook wel vet, leuk dat je die hebt kunnen doen ook al was het met zeikweer.

Van het conans wheel heb ik een grote blauwe plek op me onderarm. Viel me vandaag pas op. Het is meer een geel ei.

Vandaag kan ik niet echt een work-out noemen. Heb wat bench presses gedaan, maar het voelde ongehoord zwaar aan. Me lichaam is echt bijna aan het einde van zijn latijn...quads, bovenrug, schouders, armen alles doet nu al een week ofzo zeer. Nog even deze week alles er uit gaan persen en dan een rust weekje.

Dus ipv 5x5 112,5kg te doen heb ik er 1 setje mee gedaan. Dan nog 3reps op de 120 en 1x130kg. Bij de 130kg voelde ik onderin de ROM me bicep weer opspelen en dus was het uitdrukken enorm zwaar werk. Overhead werk en alles wat er na kwam niet echt zin in dus. Heb nog wat strikte Militairy Presses gedaan, maar was ook meer singles omdat ik luier dan lui was. Na die oefening er maar gewoon mee gekapt en verder niks meer gedaan.

Straks eens even op een weegschaal. Ben benieuwd hoeveel ik zo ongeveer per dag met me mee sleep :P

Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 5
75kg x 5
100kg x 5
112,5kg x 5
120kg x 3
130kg x 1

Militairy Press
60kg x 8
80kg x 1
90kg x 1

Laatst bewerkt:
Bij deze mijn correcte up to date gegevens...

Lichaamsgewicht: 127.6 KG
Lichaamsvet percentage: 24.8
Vet-vrije massa(VVM): 95.6 KG
Basisbehoefte: 2293.6 Kcal
Sporttoeslag: 229.4 Kcal
Werktoeslag: 688.1 Kcal
Totale toeslag behoefte:------- +Totale dagelijkse energiebehoefte: 3711 Kcal

ergens langs geweest en laten meten?

Weinig in gewicht veranderd, maar wel een beter vetpercentage?

ergens langs geweest en laten meten?

bij me pa.

Gewicht met kerst was 120.8kg ofzo met een veeeeel hoger vet%. Hoogste wat tussen toen en nu qua vet was 31.8% en nu sta ik verassend net onder de 25% grens w00t. Nu proberen richting de 20% te gaan en boven de 120kg blijven. al moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het idee heb dat ik nog steeds rond de 30% te zitten, maar dat is meer omdat me buik enorm uitzet als ik veel eet hehe.

Hoe is de vp opgemeten?

Laatst bewerkt:
dat is zeker een goeie vooruitgang dan idd

bij me pa.

Gewicht met kerst was 120.8kg ofzo met een veeeeel hoger vet%. Hoogste wat tussen toen en nu qua vet was 31.8% en nu sta ik verassend net onder de 25% grens w00t. Nu proberen richting de 20% te gaan en boven de 120kg blijven. al moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk het idee heb dat ik nog steeds rond de 30% te zitten, maar dat is meer omdat me buik enorm uitzet als ik veel eet hehe.

+1 :o ;)

Begin deze week bij nieuwe werkgever aan de slag gegaan. Moet dus tegenwoordig met een fiets ipv OV naar werk. De eerste keer gebruikte in nog me oude fiets die vast zat in zijn zwaarste versnelling. Altijd leuk als je heuveltjes op moet en wind tegen hebt. Daarna nieuwe tweedehandse fiets gekocht wat een race model is. Beeld een olifant op een verkapte wielrenners fiets in en je zit aardig in de buurt. En je kan ook wel me zadelpijn inbeelden. Op die fietsen zit je ook anders dan op een reguliere stadsfiets en het trappen komt meer uit de quads. Combineer dat met me werkzaamheden welk naast het kantoor deel ook nog af en toe rondloop/sjouw werkzaamheden omvat en je kan wel snappen dat ik de hele week zo brak als wat in me benen ben. Het is spierpijn die ik al heel lang niet meer gevoeld heb. De verzuring is ongelofelijk...voordeel is wel dat dit mijn uithoudingsvermogen op den duur sterk verbeterd.

Gisteravond na GI Joe toch nog met een brak lichaam gesport. En vanochtend was ik brakker dan brak :S

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
115kg x 5
130kg x 3
130kg x 3
130kg x 3

Stiff Legged Deadlift
60kg x 8
80kg x 8