Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
dat zou ****ed zijn als je per se de borst moet raken. Daar kom ik nooit in de buurt. Dan moet ik totaal uit mijn baan gaan benchen waar de weerstand groter is en de techniek gewoon k*t. hoop echt dat dit niet het geval is, want dan weet ik nu al dat ik na de beginners wedstrijd 22mei nooit meer een PL-wedstrijd zal gaan doen. o.O

Geen idee wat de max is van de bank. Maar geloof ooit eens gelezen te hebben op dit forum dat wat gasten in belgie 300kg drukte en zelf rond de 120-130kg wogen. Dus dan kan ik nog wel even vooruit met mijn bankje lijkt me als hun pas begonnen te klagen rond de 300kg...wat ik nooit zal drukken.

Is de marcy flat bench, die is wss wel steviger

En toch, zoals jij drukt op de bank, ben je een Nr.1 kandidaat voor een "gele kaart" ;)
Het mag gewoon niet.
Leer je lichaam onder spanning te zetten, en (nagenoeg) bewegingloos te blijven liggen als je drukt.
Oh ja, de halter mag niet op je buik komen op wedstrijden van Huggy zijn bond. :D
Je borstbeen is het laagste punt, dus doe je je ellebogen iets meer naar buiten, en/of je pakt wat breder.
De Westside boys laten 'm wel op de buik komen trouwens. ;)

dat stiller liggen ben ik aan het werken. maar ik vertik het om wijder/hoger te pressen. dan bomb ik maar lekker tijdens die wedstrijd.

Wat een onzin.
Als je vantevoren al weet dat je iets fout gaat doen, wat je zal diskwalificeren...
Dan kun je je de reis wel besparen.

---------- Toegevoegd om 09:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:48 ----------

Kies de versie in een taal die je het makkelijkst kan lezen. ;)

[Link niet meer beschikbaar]

je kunt uiteraard het eea ruim opvatten door bijvoorbeeld de onderkant van je borst aan te tikken, dus onder je tepels dan hoef je maar een centimeter of 5 meer naar achter. Je kunt het ook bereiken door iets meer flared te banken, door bijvoorbeeld je armen op 4 en 8 uur te houden, het is het proberen waard, want anders zou het zonde zijn om er heen te gaan zoals hummer zegt. Ik dacht ook dat als ik iets hoger zou touchen dat het voor geen meter zou werken, maar achteraf valt het allemaal wel mee het is het proberen waard, doe het gewoon een training en kijk hoe het voelt!

dat zou ****ed zijn als je per se de borst moet raken. Daar kom ik nooit in de buurt. Dan moet ik totaal uit mijn baan gaan benchen waar de weerstand groter is en de techniek gewoon k*t. hoop echt dat dit niet het geval is, want dan weet ik nu al dat ik na de beginners wedstrijd 22mei nooit meer een PL-wedstrijd zal gaan doen. o.O

dat stiller liggen ben ik aan het werken. maar ik vertik het om wijder/hoger te pressen. dan bomb ik maar lekker tijdens die wedstrijd.

:rolleyes: :roflol:

Uit het IPF Technical Rules Book:

8. After receiving the signal, the lifter must lower the bar to the chest (the chest, for the purpose of the rule, finishes at the base of the sternum / breastbone), hold it motionless on the chest, after which the Chief referee will signal the audible command "Press".

Er moet dus contact zijn met het borstbeen!
Bellybenchpress is niet toegstaan.
Nu is het zo dat het bij zwaargewichten in de praktijk soms moeilijk te zien is waar de borst ophoudt en de buik begint ;)...maar ik zou er niet op gokken. Armen zoals TGA alreeds zei op 8 & 4 stand dan komt het goed en komt de halter op de onderkant borst terech. Give it a try :)

progressive6_4.jpg

Waar dit keer te beginnen...

Al een week ofzo voelt me lichaam op steeds meer plekken gesloopt aan. Mijn idee is om de sloop partij door te zetten tot 11 april en dan relaxen tot aan de wedstrijd. In die laatste week doe ik eventueel alleen nog wat cardio/conditie werk aangezien daar gewoon nog veel te winnen valt.

Chris haalde me op en zijn richting 's Gravenzande gegaan voor een training bij Real Dutch Power (Jan). Onderweg Revius nog opgehaald en dat kwam goed uit omdat geen van ons twee de route had opgezocht vooraf.

De opkomst was kleiner dan de aangegeven aantal lieden. We begonnen met de Log Press. Ik deed strikte presses zonder leg drive t/m 83kg. De 93kg wilde in eerste instantie niet gecleaned worden en me schouders voelden gewoon nog zwaar aan. Na wat extra rust weer geprobeerd. Eerste clean faalde, daarna gecleaned en de eerste press met leg drive wilde niet. Toen me explosiviteit aangepast en 2 easy reps er uit geperst. Dit was dus een PR, want kreeg eerst de 93kg niet eens voorgeslagen laat staan reps er mee.

Toen het Conan's Wheel en het was al aardig gaan druppelen. Ik had mijn zaalvoetbal schoenen aan omdat het idee was veel cardio/medley werk te doen. En dat werkte me vanaf dit punt tegen. Had echt weinig tot geen grip met de gladde keilenweg en gleed af en toe bijna onderuit voor me gevoel. Afijn de 150kg op het Wheel had ik onderschat en wilde niet van de grond. Even me mindset aangepast en opgetild. Best een vaag gevoel omdat je rond moet lopen terwijl me lichaam juist het gevoel had weg te willen lopen in tegenovergestelde richting hehe. De 200kg ging ook wel aardig. 240kg kreeg ik ook van de grond voor een 4-5tal stappen.

Het was nu hard aan regenen. De Duckwalk die klaar gezet was...*zucht* niet mijn ding met mijn korte pootjes. Kwam nauwelijks vooruit en heb het toen maar gewoon voor gezien gehouden. De Yoke daar en tegen ging wel makkelijk. Ondanks dat ik niet ging rennen toch mee gedaan tot en met de 240kg.

De Yoke gooide we gewoon hard op de grond bij terug komst. En toen kwam dus eerst een zeikere kerel stoer doen. Veel grootspraak en niemand nam hem serieus. Ik keerde me rug maar naar hem toe en zat te denken om hem hard op zijn bek te slaan. Tussen door keek ik af en toe naar Jan die zelf moeite had om zijn lach in te houden en besloot als een goede gast me in te houden. Op de terugweg bleek dat ik dus niet de enige was die deze behoefte voelde.

Ik ging hierna in de garagebox was Atlas Stones doen met de 70kg stone. Het ging easy en goed. De 100kg kwam ook van de grond los, maar nog iets te zwaar voor mij om te lappen. Ik heb de stones niet echt op hoogte gedaan. Wilde ze gewoon van de grond krijgen en zo hoog mogelijk voor me uit krijgen. Vervolgens liet ik ze zachtjes op een stapel rubberen matjes vallen. Toen kwam zeikerd nummer twee...een oud vrouwtje waar niemand van ons naar luisterde en gewoon hun ding bleef doen.

Het was een erg natte training jammer genoeg. Maar toch heeft iedereen aardig wat werk verzet.

Droge Cijfers
Log Press
53kg x 10
63kg x 6
73kg x 5
83kg x 3
93kg x fail
93kg x 2 (PR!!)

Conan's Wheel
150kg 1 rondje
200kg 1 rondje
240kg 4-5 stappen

Duck Walk
120kg afstand niet echt noemenswaardig

Yoke
130kg 30m
180kg 15m
240kg 15m

Stones
70kg x 3
70kg x 3
70kg x 3
100kg x fail

je moet niet zoveel smoesjes hebben en gewoon lopen met die meuk :)

Je log is wel sterk. Je kunt nog wel wat winnen door meer legdrive te gebruiken.
En looponderdelen nog wel wat aan werken. Vooral die duckwalk;).
Yoke was wel aardig!

Die duckwalk kan ik moeilijk aan werken tenzij ik opeens nog een groeispurt ga krijgen hehe. Ik kan nauwelijks me benen bewegen om te lopen met dat ding bij RDP. Moest me voeten zo vaag zetten dat ik gewoon kramp in me reet kreeg.

Log Press volgende week bij G-men kijken of hij nog wat techniek bij mij kan verbeteren.

Die duckwalk kan ik moeilijk aan werken tenzij ik opeens nog een groeispurt ga krijgen hehe. Ik kan nauwelijks me benen bewegen om te lopen met dat ding bij RDP. Moest me voeten zo vaag zetten dat ik gewoon kramp in me reet kreeg.

Log Press volgende week bij G-men kijken of hij nog wat techniek bij mij kan verbeteren.

je log was wel prima, zou juist wat meer aandacht aan looponderdelen besteden als ik jou was

voordeel van lange benen he

maar toch netjes gepresteerd Falstyr.
de conans wheel hoe denk je dat mensen die gaan ervaren die er nog geen ervaring mee hebben op de NCC?

voordeel van lange benen he

maar toch netjes gepresteerd Falstyr.
de conans wheel hoe denk je dat mensen die gaan ervaren die er nog geen ervaring mee hebben op de NCC?

Licht eraan hoe blind ze erin trappen, als je hem oppakt en gelijk gaat lopen zal je niet hoog presteren.
Had je misschien beter even bij RDP kunnen voelen hoe het is.

Licht eraan hoe blind ze erin trappen, als je hem oppakt en gelijk gaat lopen zal je niet hoog presteren.
Had je misschien beter even bij RDP kunnen voelen hoe het is.

Klopt, Mike waarom kom je niet bij RDP trainen. Dan kan je kennismaken met de conans wheel

moet je hem eerst goed vasthebben dan?
en 1 drop = fail = klaar?

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

Klopt, Mike waarom kom je niet bij RDP trainen. Dan kan je kennismaken met de conans wheel

volgende week geen tijd moet dan naar me oma's feest

moet je hem eerst goed vasthebben dan?
en 1 drop = fail = klaar?

---------- Toegevoegd om 15:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:15 ----------

volgende week geen tijd moet dan naar me oma's feest

ja 1 drop en dan is het klaar.
Maar je moet hem oppakken, goed onder controle hebben en gecontroleerd mee gaan lopen, als je direct begint te lopen nadat je hem hebt opgepakt gaat ie slingeren.

ja 1 drop en dan is het klaar.
Maar je moet hem oppakken, goed onder controle hebben en gecontroleerd mee gaan lopen, als je direct begint te lopen nadat je hem hebt opgepakt gaat ie slingeren.

En als je hem dan toch kunt stabiliseren, ben je een heleboel kracht kwijt. En vooral veel lucht, waardoor je het moet opgeven.

Terug
Naar boven