Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

Ik geef je een tip: Ga minder rusten want daardoor ga je alleen maar beter presteren op wedstrijden aangezien je daar aanzienlijk meer rust krijgt en je dus ook zwaardere omstandigheden gewend bent zal het in je voordeel zijn.

lees nou eens zelf wat je zegt :o

als je geen puf hebt om de volgende rep strak te beginnen heeft het gewoon geen eens nut.... als je er frequent op traint dan kan je vanzelf steeds meer reps achter elkaar maken -> conditie/techniek improvement. hij geeft aan 3/4x tire flips te hebben gedaan op die onzintire van dj's (no offence @ de dj mensen), dan is deze in 1 keer een wereld van verschil.

zie het als elke lift, als je buiten adem bent kan je toch nooit je core tight houden.... zou jij gaan reppen op squats als je op voorhand al buiten adem bent?

Laatst bewerkt:
Ectolog, onzintire:(
Maar snap je punt. Er is ook een redelijk verschil tussen een 250kg en een 380kg band.
Maar de 380 die we hebben bij Djs is wel killing geef toe:p.

lees nou eens zelf wat je zegt :o

als je geen puf hebt om de volgende rep strak te beginnen heeft het gewoon geen eens nut.... als je er frequent op traint dan kan je vanzelf steeds meer reps achter elkaar maken -> conditie/techniek improvement. hij geeft aan 3/4x tire flips te hebben gedaan op die onzintire van dj's (no offence @ de dj mensen), dan is deze in 1 keer een wereld van verschil.

zie het als elke lift, als je buiten adem bent kan je toch nooit je core tight houden.... zou jij gaan reppen op squats als je op voorhand al buiten adem bent?

Yep, ik had ook 6 sets gemaakt met 5 reppers op de 135 terwijl 6x2 me PR was, ik was doodmoe en bij elke set was ik gewoon aan het doodgaan, nonetheless deed ik het ook. En bij de tire hetzelfde, ik bleef ook gewoon doorgaan ook al was ik uit adem. Dat heeft voor mijn gevoel veel meer effect als dat ik lang ga rusten om zeker van te zijn dat ik de reps pak.

Ectolog, onzintire:(
Maar snap je punt. Er is ook een redelijk verschil tussen een 250kg en een 380kg band.
Maar de 380 die we hebben bij Djs is wel killing geef toe:p.

true, die is zwaar! maar die 250 daar is een onzin ding... niet per definitie elke tire van 250. ik heb ook wel eens op een wedstrijd gestaan met een tire van 250 die hoerezwaar was.... max, frank en sander gingen toen ook dood op dat ding

Yep, ik had ook 6 sets gemaakt met 5 reppers op de 135 terwijl 6x2 me PR was, ik was doodmoe en bij elke set was ik gewoon aan het doodgaan, nonetheless deed ik het ook. En bij de tire hetzelfde, ik bleef ook gewoon doorgaan ook al was ik uit adem. Dat heeft voor mijn gevoel veel meer effect als dat ik lang ga rusten om zeker van te zijn dat ik de reps pak.

en monster blessurepotentie door techniek lack

Ik heb een k*tconditie en zelfs ik stel me niet zo aan man..
Je gaat toch niet 30 seconden rusten tussen je reps? Desnoods rust je met die band op je knie maar zo verlies je gewoon momentum en ritme..

af en toe kun je soms dingen beter niet zeggen

Alleen omdat ik weinig rust tussen me reps/set wilt toch niet zeggen dat me techniek laks is? (alhoewel dat zo is, vandaar dat ik juist zoveel mogelijk train)

af en toe kun je soms dingen beter niet zeggen

ja maar frank, als je een tire op je benen laat rusten verlies je geen momentum en ritme :o dat weet je toch

Alleen omdat ik weinig rust tussen me reps/set wilt toch niet zeggen dat me techniek laks is? (alhoewel dat zo is, vandaar dat ik juist zoveel mogelijk train)

als je dusdanig ver buiten adem bent dat je je core niet meer tight kan houden is je techniek dus sowieso aan het lacken. dat is mijn punt

Laatst bewerkt:
ja maar frank, als je een tire op je benen laat rusten verlies je geen momentum en ritme :o dat weet je toch

Correct me als ik het verkeerd heb maar ritme vast houden op de onderste gedeelte van de flip is toch het lastigst? (bovenste gedeelte is namelijk vaak ook goed te grinden)

volgens mij maakt het bij een tire geen **** uit voor je ritme of hij ff stilligt. het is niet alsof je em omhoog laat bouncen ofzo

Ritme is een specifieke beweging in de tijd door middel van accenten, die meestal een zeker patroon of regelmaat vertonen

Okee, dit gaat weer lekker nergens over.
Weer zo'n standaard, we know it all discussie.
Verziek nou niet de prestatie die Falstyr vandaag geleverd heeft, want ook jij Mino zou geen 8 reps achter elkaar kunnen maken in hoog tempo op die 380 tire van Gijs.

he falstyr heb je nou eigenlijk geen last met looponderdelen van je klauwen? best vaag dat je maar tot 130 ofzo kunt deadliften maar wel met farmers e.d. aan de slag kunt?

Okee, dit gaat weer lekker nergens over.
Weer zo'n standaard, we know it all discussie.
Verziek nou niet de prestatie die Falstyr vandaag geleverd heeft, want ook jij Mino zou geen 8 reps achter elkaar kunnen maken in hoog tempo op die 380 tire van Gijs.

Nee ik zeg niet dat ik het beter kan, ik zeg alleen dat hij beter kan. Ik weet zeker dat hij niet zoveel rust nodig heeft als hij nou vaker op snelheid traint.

• Topic Starter Topic Starter
he falstyr heb je nou eigenlijk geen last met looponderdelen van je klauwen? best vaag dat je maar tot 130 ofzo kunt deadliften maar wel met farmers e.d. aan de slag kunt?

Goede Vraag....ik niet weet. Maar ik kan op moment weer 1x170kg deadliften. En in tegenstelling tot een barbell rollen de farmers niet in me hand en liggen ze steviger. Na de wheel flips voelde ik wel me litteken branden en jeuken wat irritant was. Verder geen last van me handen gehad. Ook niet op de 150kg Duck Walk in de Medley. Denk dat het uiteindelijk wel recht zal trekken.

Nee ik zeg niet dat ik het beter kan, ik zeg alleen dat hij beter kan. Ik weet zeker dat hij niet zoveel rust nodig heeft als hij nou vaker op snelheid traint.
gast...in die 20-30sec rust die ik tussen iedere rep nam was me hartslag alles behalve weer terug op normaal niveau. Het was net voldoende gezakt om weer een rep te ondernemen. Ga jij maar eens met hoge hartslag explosief een 200kg deadlift van de grond proberen te trekken.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven