Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

Sherlock Fatso at your service. :thumbs:

Yoooo!

En...omdat Hummer en Unclez tijdje terug kritiek hadden tot het punt dat heel me bench techniek onnodig de grond ingeboord werd...

Het mooie is dat je mijn punt van de vorige keer met dit filmpje juist volkomen onderschrijft. Het een halve meter omhoog komen door het aanspannen van die enorm grote glutes (jouw woorden) is gereduceerd tot ongeveer 2 cm nu je een wat betere set-up doet.

• Topic Starter Topic Starter
die 2cm krijg ik er echt niet uit, want dan mag ik me billen niet meer aanspannen :(

Dat is (denk ik) ook onzin om die er proberen uit te krijgen. Er zal als je filmpjes ziet van goede wedstrijd lifters bijna altijd wel enigszins een aanzet moment zijn.

Wel zie je nog op dit filmpje dat je wat met je benen wiebelt terwijl de bar al zakt, dat moet er nog wel uit.

vage uiting van sarcasme :P

@Unclez
Geen idee waarom die wiebel er in zit. Heb ik niet altijd o.O. Laat de barbell pas zakken als ik voor mezelf stevig genoeg lig. Misschien gebeurd het af en toe omdat de bench redelijk hoog is en ik op me tenen sta. Iets wat op een wedstrijd bench niet het geval zal zijn. Komen we wel achter op de 22e in Arnhem :D

Dat is (denk ik) ook onzin om die er proberen uit te krijgen. Er zal als je filmpjes ziet van goede wedstrijd lifters bijna altijd wel enigszins een aanzet moment zijn.

Wel zie je nog op dit filmpje dat je wat met je benen wiebelt terwijl de bar al zakt, dat moet er nog wel uit.

Als je gaat wiebelen dan verlies je toch ook veel (of alle) spanning?

Vandaag dus begonnen met "cutten". Tot 12:00 viel het te doen, daarna kreeg ik regelmatig enorme honger. At me rijst en alles om vervolgens 90mins later bijna flauw te vallen van de honger. En dat op een High dag van 3500-3600kcal. Telkens als ik wat snoepgoed wilde halen dacht ik aan tittty slappin' tijdens het rennen en wist weer waar ik het voor deed.

Heb ook nog getraind vandaag en had er zin in ondanks de nog zere linker pols van het Conans Wheel. Op de High dagen doe ik squat/deadlift omdat deze gewoon enorm energie vreten. Daarna doe ik ook densiteit verhogende shizzle op de assist oefeningen. Vind het wel geinig hoe ik vaak dingen verzin en dan qua timing binnen een week opeens een artikel op t-nation verschijnt die verwoord wat ik verzonnen heb hehe.

Het begon met squat en week vandaag af van me normale opwarm routine. 30-45sec rust intervals en werkte de sets van 60-100-140kg vrij rap weg. Toen de 170kg en toen voelde ik dat de rug nog niet helemaal herstelt is. Toch de 3x3 met moeite weg gewerkt. Bij de laatste 2 sets viel ik op de 2e rep al bijna stil en de derde moest een grinder worden. Ik ga dit gewicht ietsjes verlagen anders loop ik te vroeg tegen een muur aan. Daarna deadliften en bleef bij de 3x3 125kg. Voelde best aardig dus zal binnen kort weer verhogen.

Toen was het dus tijd voor de hogere "densiteit". Bij elke assist gebruikte ik 1 aanvoel setje met licht gewicht en lage reps. Daarna een werk gewicht van circa 8RM en dan met 45sec rust interval proberen in zo weinig mogelijk pogingen de 32reps totaal te behalen. Pas als me het lukt in 4 pogingen of minder mag het gewicht verhoogd worden.

Tempo vloog omhoog net zoals me hartslag en ik zweette als een otter.

Droge Cijfers
Squat
60kg x 5
100kg x 5
140kg x 5
170kg x 3
170kg x 3
170kg x 3

Deadlift
60kg x 5
100kg x 5
125kg x 3
125kg x 3
125kg x 3

Zercher Squat
60 x 5
100 x 11, 7, 5, 3, 3, 4

Stiff Legged Deadlift
60 x 5
100 x 14, 8, 5, 3, 3

Pendlay Row
60kg x 5
80kg x 8, 8, 5, 4, 3, 3, 1

DB Row
40,5kg x 10, 9, 6, 4, 2, 2

Wegens foutieve puntentelling op de dag van het NCC is dus zo dat ik achteraf 12 ben geworden in plaats van 13e. een schrale troost.

Heb me over de negativiteit en teleurstelling heen gezet en de afgelopen dagen objectief naar alles terug gekeken. Zelfs als ik maximaal had gepresteerd met mijn huidige kwaliteiten, en de punten had gepakt waar ze gepakt konden worden, zou ik maar nipt een 8e plaats kunnen bezetten. Heel wat anders dan een overtuigende 3e-8e plaats wat ik vooraf dacht. Een zeer pijnlijke constatering. Maar dat laat ik niet zo maar op me zitten en heb plannen gemaakt om dit seizoen, vanaf Juni, om de week naar Baarn te gaan om hier hard aan te gaan werken.

De wedstrijd samen met Chreiz hoop ik al wat beters te kunnen laten zien om daarna hopelijk te eindigen met een knal in oktober te Heerlen. Ik moet reeel blijven...dit jaar is ervaring op doen en zoveel mogelijk progressie zien te boeken door mijn zwaktes te erkennen.

ik vraag me af of je de gains die je wil kunt gaan krijgen als je cut maar succes.

met een normale cut waarbij je elke dag onder behoefte eet niet. met carb cycle zou het gewoon mogelijk moeten zijn. Daarnaast heb ik altijd op 1rm's nog gains kunnen maken in een cut. Volume PR's is weer een heel ander verhaal hehe.

volume pakken is toch ook best belangrijk om sterker te worden.. zeker als je het over spieruithoudingsvermogen hebt.

ga je eigenlijk naturel cutten of weer de spuit erin?

naturel helaas

Je gaat een fungames wedstrijd doen? Hahaha, veel plezier.

Ben benieuwd waar die cut je gaat brengen. Je conditie zal er wel op verbeteren, dat is wel belangrijk als we die wedstrijd gaan doen. Ik zou die deadlift eens omhooggooien als ik jou was, je kunt toch ook farmer's doen? Verder wel een stevige squat!

Op moment doe ik maar 1x 160-170kg. dan is 80% er van 125-130kg precies wat ik nu doe als werk sets. Lig dus gewoon op schema qua herstel. Op 22mei hoop ik weer 1x180kg te kunnen deadliften en misschien 1x190kg op de Biest-Houtakker. Niet geweldig, maar zo is het helaas.

Merk wel dat me grip stuk sterker op duck walks, farmers e.d. is vergeleken met een deadlift gek genoeg.

Je gaat een fungames wedstrijd doen? Hahaha, veel plezier.
Hoe moet ik dit interpreteren? Vanuit je ervaring dat Fungames slechte organisatoren zijn met brak materiaal? Of omdat ik in een te sterke wedstrijd mee doe waarin ik al lang en breed weet niet hoog te gaan eindigen?

Laatst bewerkt:
Ik zal maar zeggen dat ik niet erg blij was met hoe het 4 april ging. Was er niet zo van onder de indruk. Hopelijk is dat bij jou beter.

Ik zal maar zeggen dat ik niet erg blij was met hoe het 4 april ging. Was er niet zo van onder de indruk. Hopelijk is dat bij jou beter.

tja...een ervaring rijker zal het dan zijn :P

Als je met een slechte organisatie en slecht spul nog goed presteert kun je het overal.
En vanuit dat oogpunt wil ik die k*t grint steen bij DJ's opnieuw eens proberen ;)

Merk wel dat me grip stuk sterker op duck walks, farmers e.d. is vergeleken met een deadlift gek genoeg.

ik heb me dit laatst ook afgevraagd en hoorde van Ivo (Strongman) dat dat komt omdat een barbell uit je handen wil rollen en farmers/duckwalk niet. Vond het eigenlijk wel heel aannemelijk klinken.

---------- Toegevoegd om 22:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:13 ----------

Als je met een slechte organisatie en slecht spul nog goed presteert kun je het overal.
En vanuit dat oogpunt wil ik die k*t grint steen bij DJ's opnieuw eens proberen ;)
hoop voor je dat het meevalt want je bent daar geloof ik wel redelijk gevoelig voor (no offense)

Terug
Naar boven