XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

Bij deadlift mag je meestal toch straps gebruiken?

Bij deadlift mag je meestal toch straps gebruiken?

Bij strongman altijd.

Je gaat in ieder geval meer als 190kg Deadlift.
Bij Biest-Houtakker is het met een machine en aangezien je daarmee veel kg's door de katrollen vermindert zul je veel meer Deadliften dan je PR.

Laatst bewerkt:
katrollen? wat ovor machine is het dan? ik ging er eigenlijk vanuit dat het een bak deadlift was

katrollen? wat ovor machine is het dan? ik ging er eigenlijk vanuit dat het een bak deadlift was

:roflol: @mino.

Inderdaad een hefboom. Het is basic natuurkunde. Kracht x arm. Hoe korter de afstand van de gewichten tot het scharnierpunt hoe eenvoudiger en hoe langer de hefboom hoe eenvoudiger. Het gaat allemaal om verhoudingen, vandaar dat je ook heel lastig verschillende bakken met elkaar kunt vergelijken.

ah het was weer een minotje :D iemand enig idee hoe dat gaat daar? 3 beurten max of gewoon last man standing?

Hij heeft weer een minotje gedaan :roflol:

:roflol: @mino.

Inderdaad een hefboom. Het is basic natuurkunde. Kracht x arm. Hoe korter de afstand van de gewichten tot het scharnierpunt hoe MOEILIJKER en hoe langer de hefboom hoe eenvoudiger. Het gaat allemaal om verhoudingen, vandaar dat je ook heel lastig verschillende bakken met elkaar kunt vergelijken.

;)

suf, dus je moet een beetje op de gok gaan bepalen wat je op die bak deadlift?

• Topic Starter Topic Starter
3 beurten vind ik ****ing irritant. Niet alleen omdat je niet altijd weet wat je top beurt zal zijn, maar ook qua opbouw/opwarmen is het ruk. Dan moeten de scheidsrechters e.d. niet opeens gek gaan opkijken als ik bijvoorbeeld bij log wat meer reps bij de eerste 2 pogingen doe om er in te komen.

Hou er ook rekening mee dat de log @ Biest geen IFSA is maar een stukje kleiner is. ;)

Hij heeft weer een minotje gedaan :roflol:

;)
Nee hoor ik heb het goed, niet voor niet 4 jaar krachtleer gestudeerd. Ik heb het hier over verschillende zaken, aangrijpingspunt atleet en positie gewicht. Wanneer het grijppunt van de atleet dichter bij het scharnierpunt komt wordt het inderdaad zwaarder, je verkort je arm. Maar wanneer je deze afstand gelijk houdt en het gewicht dichter naar het middelpunt verplaatst zal het lichter worden. Het gewicht hoeft dan tevens over een mindere hoogte verplaatst te worden.

Je hebt dumbbells thuis? Dan kun je die meenemen en opwarmen zoveel je wilt.

ik ga niet met dumbbells opwarmen als ik een log press moet doen. gewicht is niet waar ik moeite heb om in te komen, maar het er onder duiken bij een log. Dat kan ik alleen opwarmen en er in komen als ik opwarm met een log en niet met wat anders. Wil ik beter presteren dan op het NCC moet ik schijt hebben en gewoon me reps e.d. maken zoals ik dat wil om tot een zo'n goed mogelijke top prestatie te komen. En die eind uitslag is het enige wat telt ongeacht hoe je er komt.

Volgende keer dat ik een log zie liggen tijdens het opwarmen pak ik die gewoon en niet de barbell met 40kg zoals op het NCC. Dat is 1 van de vele fouten waar ik van geleerd heb :)

Laatst bewerkt:
Gisteren viel ik dus regelmatig bijna flauw van de honger ondanks de 3500-3600kcal. Daarom uiteindelijk ligt gecheat met 2 snee brood bij de omelet en nog een 50gr whey shake er bij. Vandaag voelde ik me met 2800kcal ook erg zwak en vermoeid. Heb gedurende de dag gecheat door 3x een heel klein koekje te pakken.

Relatief korte work-out gehad. Me bovenlichaam en met name linkerpols en gehele bovenrug voelen nog steeds helemaal verrot aan. Hierdoor voelt alles veel zwaarder aan dan dat het werkelijk is en ben al kapot voor ik aan het echte werk wil beginnen :(

Gelukkig met moeite de 3x3 op de bench voltooid. Voor 22 mei wil ik dit met 120kg doen. Dan kan ik de 120kg als opener gebruiken en dan opwerken naar een wedstrijd beurt van 125 en 130kg wellicht.

Droge Cijfers
Bench Press
50kg x 5
75kg x 5
100kg x 5
115kg x 3
115kg x 3
115kg x 3

Push Press
60kg x 5
80kg x 3
the end

Laatst bewerkt:
ik ga niet met "dumbbells">dumbbells opwarmen als ik een log press moet doen. gewicht is niet waar ik moeite heb om in te komen, maar het er onder duiken bij een log. Dat kan ik alleen opwarmen en er in komen als ik opwarm met een log en niet met wat anders. Wil ik beter presteren dan op het NCC moet ik schijt hebben en gewoon me reps e.d. maken zoals ik dat wil om tot een zo'n goed mogelijke top prestatie te komen. En die eind uitslag is het enige wat telt ongeacht hoe je er komt.

Volgende keer dat ik een log zie liggen tijdens het opwarmen pak ik die gewoon en niet de barbell met 40kg zoals op het NCC. Dat is 1 van de vele fouten waar ik van geleerd heb :)

Dan koop je een logbar ofzo? :p

Voel me al sinds het NCC onder hersteld als het ware. Maar vanochtend werd ik wakker en het leek alsof er olifanten over me rug hadden gelopen. Echt veel zin om te trainen had ik dus niet. Toch wilde ik op zijn minst de vereiste compound van de dag afwerken.

Vandaag was dat de deadlift. T/m de 130kg ging alles goed en vlot. Geen magnesium, elke rep full stop zoals het hoort en overhandse grip. Toen wilde ik de 150kg gaan doen en probeerde weer eens de supinated grip. Me linker pols zei knak en geeft wat steken op moment. Heb er wat ijs op gelegd.

Droge Cijfers
Deadlift
60kg x 5
90kg x 5
115kg x 5
130kg x 3
130kg x 3
130kg x 3
150kg x 1

Koop anders straps? Is voor de PL wedstrijd k*t, maar voor biest-houtakker niet.

straps zijn k*t. ooit lange tijd gebruikt. sinds ik magnesium heb zijn straps permanent verbannen.

Terug
Naar boven