MuscleMeat

Wilde stier in een porseleinen kast

Hmm okay, lijkt me toch wat lastig met bakdeadlifts als je grip nu erg slecht is.

ik ga op een wedstrijd sowieso straps gebruiken voor een DL als het mag. waarom je grip onnodig vermoeien

• Topic Starter Topic Starter
Hmm okay, lijkt me toch wat lastig met bakdeadlifts als je grip nu erg slecht is.

Met straps ga ik geen kilo meer tillen hoor. die dingen zitten in mijn geval meer in de weg dan dat ze iets toevoegen.

Grip vermoeidheid vind ik ook niet echt een reden om het te gebruiken. Er is genoeg rust tussendoor om te herstellen.

Laatst bewerkt:
Ik heb het idee dat jullie een monster score op de bakdeads gaan zetten als ik dat zo zie.

Doe eens niet zo eigenwijs en gebruikt gewoon straps zoals chreiz aangeeft anders zal het weinig worden zo en dat zal je maat dan niet fijn vinden.

Grip vermoeidheid vind ik ook niet echt een reden om het te gebruiken. Er is genoeg rust tussendoor om te herstellen.
Ja maar zit ook een onderdeel farmers op afstand in, dus zou zeggen dat alle beetjes helpen. Al moet je het natuurlijk zelf weten :)

Doe eens niet zo eigenwijs en gebruikt gewoon straps zoals chreiz aangeeft anders zal het weinig worden zo en dat zal je maat dan niet fijn vinden.

Ik moet optimaal presteren en dat wil me team maat ook. dat betekend in mijn geval geen straps tenzij hij wilt dat ik meteen een slechtere beurt maak. dat jullie profijt hebben van straps prima, maar ga mij niet dwingen die k*t dingen te gebruiken als ze bij mij geen **** toevoegen. Damn wat zijn jullie een stel zeikerds van tijd tot tijd.

Ik gebruik magnesium om vochtige/klamme handen tegen te gaan, want dat is wat mijn grip juist verziekt. Straps voegen geen ruk toe. Speel maar de kaart dat ik "koppig" en "arrogant" bent, maar ik wil die k*t dingen niet in mijn buurt.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik ze ook nooit maar we zullen zien 20 juni.

Mweh ik ga wel een paar aaschaffen, ik weet niet hoe zwaar ik zo'n bakdeadlift kan pakken, maar boven de 250 zal grip wel een rol gaan spelen.

Dus...ik fiets de laatste maand aardig wat. Kreeg lekke band en nog geen tijd/zin gehad deze te plakken. Dat betekend dat ik dus anderhalve week met me andere fiets in de weer ben geweest...de fiets die al sinds kerst vast zit in de zwaarste versnelling. Het zijn dus pittige fietsritjes, maar ipv 45mins doe ik nu 25-30mins over die route. Trap de longen uit me lijf en elke keer zijn me quads helemaal verzuurd. Leuke is dat ik tegenwoordig achter een wielrenner of twee zit op de terug weg. En ik vind dat ze traag gaan dus na een tijdje achter ze te hebben gezeten sjees ik er voorbij op me stadsfiets. Die gezichten van hun zijn prijsloos...nadeel is dat ik nu wel erg verotte benen heb. Ze krijgen niet de kans te herstellen en dat voel ik zelfs bij gewoon een stukje lopen...laat staan squaten.

Qua eetschema heb ik me er behoorlijk strak aangehouden. Af en toe een koekje bij de thee en meer niet naast het schone eten. Heel anders dan ladingen chocomel, pizza's e.d. Merk nu al verschil qua omtrek. Eens kijken wat het eind volgende week zal zijn.

Vandaag dus een Press Dag. Keek er niet zo tegenop als de andere work-outs afgelopen week of zo. Toch was ik beetje terughoudend ivm de pols van gisteren die nu helemaal bont en blauw is, maar verder niet echt meer last geeft dan het voorheen al deed.

De barbell met 150kg lag nog op de grond van gisteren en voelde me lui om het leeg te halen. Deed er beetje van af en was het nog 130kg. Plan was om dit te deadliften en in de stangen te leggen. Deadlift was easy, maar de haken waren nog iets hoger. Dus toen werd het een continental clean en legde het gewicht in 1x met een hang clean op me boven buik om het daarna in de haken te leggen. Stond er zelf van te kijken o.O

Toen begonnen met de bench en werkte me 3x3 115kg af. Het was zwaar en pittig. Me linker tricep is duidelijk nog verre van herstelt en deed het dus merendeels met de borst+schouderkop ipv gebruik te maken van tricep. En dat terwijl de opwarm gewichten weer ouderwets licht aanvoelde. Ook het archen voelde niet super aan. Had het idee me linkerschouderkop meer in het bankje te hebben geramd dan de ander waardoor het voor me gevoel scheef aan het drukken was.

De overhead sloeg ik over ivm polsen. Toen wat licht Close grip bench werk afgerond met licht Pendlay Row gebeuren. In totaal 38mins bezig geweest.

Droge Cijfers
Continental Clean
1x130kg

Bench Press
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
115kg x 3
115kg x 3
115kg x 3

Close Grip Bench Press
60kg x 5
80kg x 8
80kg x 8

Pendlay Row
80kg x 8
80kg x 8
80kg x 8

Laatst bewerkt:
Ik zou niet te enthousiast gaan fietsen als ik jou was want het is ook aardig verzurend voor je benen en je kan er ook last van krijgen in je knieen, niet zo fijn tijdens het Squaten lijkt me.
Voor je conditie blijf ik je aan te raden om gewoon lekker wat cardio te doen na je training of op geen trainingsdagen even een uurtje ofzo te zwemmen. ;)

ik voel het inderdaad rond me knieen. Niet de knie zelf, maar meer de onderkant druppel van de quad als het ware. Als ik tijdje heb gezeten kan ik nauwelijks meer uit me stoel komen zo'n pijn doet het dan. Het is inderdaad verzurend. Gisteren voelde ik ze al zeuren bij de deads en net ook bij de Pendlay Row. Maar ja...kan moeilijk niet fietsen, want anders kom ik niet op me werk hehe.

ik voel het inderdaad rond me knieen. Niet de knie zelf, maar meer de onderkant druppel van de quad als het ware. Als ik tijdje heb gezeten kan ik nauwelijks meer uit me stoel komen zo'n pijn doet het dan. Het is inderdaad verzurend. Gisteren voelde ik ze al zeuren bij de deads en net ook bij de Pendlay Row. Maar ja...kan moeilijk niet fietsen, want anders kom ik niet op me werk hehe.

Fietsen is prima maar je moet niet zo hard fietsen dat het begint te verzuren. Het klopt dat het dan conditiewerk begint te worden maar om daarnaast kracht training te doen is echt niet goed voor je knieen. :p

daarom heb ik al een week niet echt meer gesquat hehe
best jammer eigenlijk :(

ligt het nou aan mij of heb je tijdens iedere training wel ergens last van? Dit kunnen toch onmogelijk naweeen zijn van de NCC

Enige na-wee waar ik 100% zeker van ben zijn de polsen. Rechts heb ik er nauwelijks last van en is al bijna helemaal weg. Links voel ik het meer. Verder voelt me rug niet super aan en zeurt nog aardig, maar is ook al aan het minderen.

Merk wel dat ik ook een mentale dip heb. Heb sinds het NCC erg weinig zin om aan een training te beginnen en werk gedwongen de compounds af en voor de rest zie ik het wel weer hoe het gaat.

We zullen wel zien. Volgende week bench verhogen naar 3x3 117,5kg en de week er na met 120kg. Dan op de wedstrijd van 22mei wedstrijd beurten met 120-125 en hopelijk ook met 130kg. Squat moet ik even aankijken mbt verzuring van al dat gefiets en hoeveel ik er qua training nog uit kan werken. En deadlift hoop ik eind volgende week 3x3 140kg te kunnen pakken met een 3x3 150kg week voor de wedstrijd. En dan in Arnhem een 1x180kg neer zetten. Dan ben ik al tevreden mbt come-back van blessure.

Dat is hoe ik er op moment voorsta en wat me korte termijn doelstellingen zijn.

Laatst bewerkt:
Laat je niet uit het veld slaan na een teleurstellend resultaat. Ben een half jaar terug 8e van de 10 geworden op een wedstrijd. Gebruik dit als een motivator om nog harder te gaan trainen. Zou de sterksteman van Nederland ook zo'n instelling hebben?

dit is een normale mentale dip die ik wel vaker heb gedurende een jaar. de vorige was in oktober. staat geheel los van het NCC. de meeste mensen stoppen dan geheel met trainen voor een paar weken. ik dwing mezelf om op zijn minst de compounds te doen.

Enige na-wee waar ik 100% zeker van ben zijn de polsen. Rechts heb ik er nauwelijks last van en is al bijna helemaal weg. Links voel ik het meer. Verder voelt me rug niet super aan en zeurt nog aardig, maar is ook al aan het minderen.

Merk wel dat ik ook een mentale dip heb. Heb sinds het NCC erg weinig zin om aan een training te beginnen en werk gedwongen de compounds af en voor de rest zie ik het wel weer hoe het gaat.
Je hebt het over naweeën, revererend aan de NCC en daarna zeg je dat je sinds NCC een mentale dip hebt. Niet zo gek dan dat ik daarmee een verband leg waarbij je het niet onder stoelen of banken hebt geschoven dat je zwaar teleurgesteld was met het behaalde resultaat.

Vandaar.

gewoon weer gaan rammen man, als je ooit op de sterkste man van NL wilt staan heb je geen tijd om te whinen

Terug
Naar boven