XXL Nutrition

Wilde stier in een porseleinen kast

Hele fijne jaarwisseling,

en als je volgend jaar een keer wil meetrainen op papendal pm me effe

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.022
Ben er nog steeds niet uit om serieus wedstrijden doen wel leuk is voor mij. Af en toe een dagje zoals laatst in minder serieuze setting is eigenlijk leuk genoeg. Ach zie wel...

• #1.023
Mijn conditie programmatje weer gedaan. Is normaal voor me niet KT dagen.

Kettlebell Swing 60seconds
Bodyweight Squat 30reps
Rising Press Up 30reps
Lunges 30reps
Mountain Climber 30reps
Plank variant ding 30reps
One Legged Roman Deadlift

Flexibiliteit/Mobliteits shizzle met weerstandsbanden.

Kettlebell 28kg
Goblet Squat 10reps
Suitcase Deadlift 10reps
Push Ups 10
repeat 5x

• #1.024
Ben vandaag er achter gekomen waarom ik last van me maag had de afgelopen dagen. Mijn melk was al sinds de 28e over datum rofl.

Ook me log even gewogen. Weegt leeg 63.3kg ipv 58 wat ik dus dacht. Doe er nog de sluiters bij en ik ga uit van 63.5kg als gewicht.

Start gewicht weer wat lager dan voorheen. Aanloop en opbouw nieuwe periode van 13 weken. Eind van die weken wil ik een 1x230kg squat op me naam zetten.

Ben bek af met steeds die 1min rust overal tussen.

Droge Cijfers
Strikt Log Press (eerste rep clean)
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
66kg x 3
73,5kg x 3
83,5kg x 3

Squat
60kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
140kg x 5
100kg x 20

Bench Press
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8
120kg x 8

Zercher Squat
80kg x 8
100kg x 8
120kg x 8

Close Grip Bench Press
80kg x 10
80kg x 10
80kg x 10

DB Hammer curl
20,5kg x 10
20,5kg x 10
20,5kg x 10

• #1.025
Vanochtend en zojuist me Kettlebell routine gedaan.

Bodyweight Squat 30reps
Rising Press Up 30reps
Lunges 30reps
Mountain Climber 30reps

• #1.026
Vandaag Pull Dagje even vlug.

Droge Cijfers
Sumo Deadlift
100kg x 5
120kg x 5
140kg 8x3

Pendlay Row
80kg 4x10

DB Row
35,5kg 4x10

Good Mornings
80kg 4x10

Shrugs
110kg 3x10

• #1.027
Press dag...

ga voorlopig elke dag rotator cuff oefeningen doen. die dingen zijn op moment zo stijf als wat.

Alles in 40-45mins afgewerkt

Droge Cijfers
Rotator Cuff shizzle

Squat
60kg x 5
100kg x 5
120kg x 5
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3
140kg x 3

Bench Press
60kg x 5
75kg x 5
90kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5
105kg x 5

Zercher Squat
60kg x 8
80kg x 8
100kg x 8
120kg x 8
140kg x 1
160kg x 1
180kg x 1 (PR)

Military Press
60kg x 8
70kg x 8
70kg x 8

Close Grip Bench Press
80kg x 10
90kg x 7
90kg x 6

DB Hammer Curl
20,5kg x 8
25,5kg x 8
25,5kg x 8

• #1.028
Bodyweight Squat 30reps
Rising Press Up 30reps
Lunges 30reps
Mountain Climber 30reps

Flexibiliteit/Mobliteits shizzle met weerstandsbanden.

Denk dat ik morgen niks ga doen en gewoon chillen.

Me voer is op trainingsdagen: circa 3250kcal (wat me onderhoud is), 300-320gr eiwit, 250ish carbs, 100-ish vet.
Me voer op rustdagen: circa 1750kcal, 300-320gr eiwit, 60-70gr carbs, 60ish vet.

icm de kettlebell conditie/cardio trainingen en het opvoeren van tempo in de overige work-outs toont na 2 weken al voordelen. Ben dus van plan om 12-13 weken dit te doen afgewisseld met 12-13 weken het schema wat ik de laatste maanden 2010 deed. Om en om zodat ik kracht kan ontwikkelen maar ook wat meer conditie.

1500 kCals onder onderhoud op rustdagen?

• #1.031
omdat ik op sportdagen gewoon op onderhoud eet stort me metabolisme niet in.
omdat ik op rustdagen nog steeds voldoende eiwitten en vetten eet is me herstel ook nog steeds goed.
als me vet% laag genoeg is en het lichaam automatisch beter met koolhydraten om kan gaan gaat me kcal inname vanzelf op rust dagen omhoog.
als me kracht niet meer toe neemt gooi ik de kcal ook gewoon omhoog als het moet.

die standaard van -500kcal is leuk en aardig als je qua vet% in de "normale" regio zit. Niet als je in mijn regio zit. Dan zijn de spelregels net wat anders. Dat snappen de meesten jammer genoeg niet.

Laatst bewerkt:
die standaard van -500kcal is leuk en aardig als je qua vet% in de "normale" regio zit. Niet als je in mijn regio zit. Dan zijn de spelregels net wat anders. Dat snappen de meesten jammer genoeg niet.

Die is grappig zeg meestal is het andersom. Mensen die komen juist in die regio omdat zij het niet snappen maar jij bent vast de uitzondering. Geen haat gewoon een feit.

• #1.033
Die is grappig zeg meestal is het andersom. Mensen die komen juist in die regio omdat zij het niet snappen maar jij bent vast de uitzondering. Geen haat gewoon een feit.

ik heb een lange tijd terug gewoon constant bewust te veel zitten eten zonder een schema. Heeft niks te maken met mijn kennis op dat gebied. ik had alleen geen zin het toe te passen. Iets heel anders. In het verleden ook begonnen op 28% en gecut tot 12% wat bewijst dat ik wel degelijk weet van zaken heb. Verhaal is meer waar me prioriteit ligt en of ik er echt voor ga of niet.

Het is feit dat hoe hoger het vet% hoe slechter het lichaam om kan gaan met koolhydraten. Dus op sportdagen bijna alle carbs schrappen, waardoor je automatisch lager in kcal komt is een logische zet. En als me vet% lager wordt kunnen langzaam aan koolhydraten toegevoegd gaan worden. Dat is basis kennis. Kennis waarvan ik vaak beticht van wordt niet te snappen terwijl het 9 van de 10x de anderen zijn die er naast zitten. Daarnaast ga ik niet cutten, want dan kan ik helemaal geen kracht meer verder ontwikkelen. Dus ik schrap alleen me carbs op de rust dagen. En zolang me herstel niet negatief beinvloed worden kan ik zo wat %jes er af snoepen.

Laatst bewerkt:
Ok. Klinkt aannemelijk.

ik heb een lange tijd terug gewoon constant bewust te veel zitten eten zonder een schema. Heeft niks te maken met mijn kennis op dat gebied. ik had alleen geen zin het toe te passen. Iets heel anders. In het verleden ook begonnen op 28% en gecut tot 12% wat bewijst dat ik wel degelijk weet van zaken heb. Verhaal is meer waar me prioriteit ligt en of ik er echt voor ga of niet.

Het is feit dat hoe hoger het vet% hoe slechter het lichaam om kan gaan met koolhydraten. Dus op sportdagen bijna alle carbs schrappen, waardoor je automatisch lager in kcal komt is een logische zet. En als me vet% lager wordt kunnen langzaam aan koolhydraten toegevoegd gaan worden. Dat is basis kennis. Kennis waarvan ik vaak beticht van wordt niet te snappen terwijl het 9 van de 10x de anderen zijn die er naast zitten. Daarnaast ga ik niet cutten, want dan kan ik helemaal geen kracht meer verder ontwikkelen. Dus ik schrap alleen me carbs op de rust dagen. En zolang me herstel niet negatief beinvloed worden kan ik zo wat %jes er af snoepen.

Je verhaal klopt wel. En idd vet worden omdat het je of een periode niet boeit of de discipline niet hebt om relatief schoon boven onderhoud te eten heeft weinig te maken met kennis op het gebied van voeding. Het is zelfs zo dat 9 van de 10 mensen voldoende kennis in huis hebben om een relatief goed gewicht te houden maar toch heeft zo'n 60% van onze westerse bevolking overgewicht.

Ik weet precies hoe het moet inmiddels, maar zie wat het resultaat is! :o
Succes stier.

• #1.037
Je verhaal klopt wel. En idd vet worden omdat het je of een periode niet boeit of de discipline niet hebt om relatief schoon boven onderhoud te eten heeft weinig te maken met kennis op het gebied van voeding. Het is zelfs zo dat 9 van de 10 mensen voldoende kennis in huis hebben om een relatief goed gewicht te houden maar toch heeft zo'n 60% van onze westerse bevolking overgewicht.

Het heeft ook te maken met metabolisme. Jij en ik zijn tegen polen. Jij hebt moeite met aankomen en moet veel eten. Bij mij vliegt het er al aan als ik er naar kijk. Na 2 jaar strikt eten is het gewoon niet leuk meer. Wil wel nog wat lekkers weg kunnen werken op zijn tijd. Nu eet ik al weer een tijdje rijst met kip op sportdagen en koolvis/groenten op rustdagen. Als me kleren weer ruim genoeg zitten ga ik weer kijken om wat lekkernij in me schema te kunnen proppen.

Dat 9 van de 10 mensen genoeg kennis heeft geloof ik dan weer niet in. Als je op straat of bij familie en vrienden luistert wat die allemaal voor onzin uitkramen als het over voeding en beweging gaat. Niet normaal zeg. Die geloven in allemaal in "algemene waarheden/aannames" vanuit "gezond verstand" welk gewoon nergens op slaan als je daadwerkelijke kennis van zaken hebt. Die 60% heeft gewoon overgewicht vanwege die lading bewerkte suikers die ze maar blijven wegstauwen...zelfs tijdens hun crashdieten.

Laatst bewerkt:
De meeste mensen verdiepen zich niet echt in deze materie, en zijn tientallen jaren voorgelogen door het voedingscentrum.
Vorige week nog een discussie gehad met een collega van me.
Volgens hem mag je absoluut niet meer dan 100 gram vlees per dag eten, en zijn pinda's slecht voor je omdat er veel vet in zit.
Dergelijke discussies zijn niet te winnen als je "te" dik bent zoals ik.
Ik sta er om bekend dat ik het allemaal zo goed weet, maar ben de dikste van de ploeg. ;)
Ik persoonlijk heb gewoon geen discipline en hou veel te veel van "lekker" eten en drinken en de gezelligheid die dat meestal met zich mee brengt. :D
Nogmaals, succes man!

• #1.039
Dat is wel ernstig inderdaad. 100gr vlees...dat is niet eens genoeg om 1 maaltijd te vullen voor de meesten hier.

Wat betreft verdiepen in materie...
http://www.dragondoor.com/dv026.html
Heb die dvd's van piratebay en is best boeiend

Ik heb er dagen bij dat ik 100 gram vlees tussen twee sneetjes brood doe. ;)
Ik ga eens kijken naar je link.

Terug
Naar boven