Fitness Seller

Wilders: 'Ik zal nooit buigen, nooit opgeven'

Hoe is dit een voorkeursbehandeling? Moet in ieder bejaardentehuis dan ieder persoon binnenkunnen?

Dat is natuurlijk ook zo. Het is niet zo dat ze in een moslimtehuis autochtonen gaan weigeren ofzo.
Alleen ook in verzorgingshuizen komt helaas discriminatie voor.

Klopt, jij hebt een andere mening en dat respecteer ik.
Maar je kan blijkbaar niet zeggen wat er nu zo slecht aan is, wat voor schade de maatschappij er van ondervindt.

Volgens mij behoren zelfmoordaanslagen sowiso tot terrorisme hoor:p

haha wat dom van me :D

En gevaarlijk. Angst en haat liggen dicht bij elkaar.

Zoals die 9/11 situatie. Toren kapot, staat nog steeds geen nieuwe toren, als symbool.
Ik zeg: bouw er een nieuwe toren, met een grote schietschijf op de buitenkant geschilderd en het hoofdkantoor van één of andere Islamitische organisatie op de bovenste verdieping. Dit zijn de momenten waarin je sterk moet staan, geen angst te tonen en je niet te laten verleiden tot haat.

Haat is de manier waarop de zwakken hun angst verbergen.

chapeau!! :thumbup:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

RESPECT

eindelijk iemand die zijn rok uit gedaan heeft en wil vechten als een vent,ipv die hypocrieten die de put niet eens dempen (PIM F.) als het schaap is verdronken

Hoe kan je moslims eigenlijk in een 'belgen' rusthuis steken als ze haram voeding serveren ? Of ben je bereidt om speciaal voor je moslimmedemens halal voedsel te eten ?

Hoe kan je moslims eigenlijk in een 'belgen' rusthuis steken als ze haram voeding serveren ? Of ben je bereidt om speciaal voor je moslimmedemens halal voedsel te eten ?

Wat is dat nu weer? Als er op de school van mijn kinderen iets speciaals te doen is en er wordt eten geserveerd dan zorgt de kokkin gewoon voor westers eten en halal voedsel. Moeilijk is dat toch allemaal niet lijkt me.

Wat is dat nu weer? Als er op de school van mijn kinderen iets speciaals te doen is en er wordt eten geserveerd dan zorgt de kokkin gewoon voor westers eten en halal voedsel. Moeilijk is dat toch allemaal niet lijkt me.

Vind je het idee van halal voedsel niet gewoon achterlijk, zelfs als moslim zijnde. Die regels waren vroeger nuttig om voedselvergiftiging te voorkomen maar tegenwoordig slaat het nergens meer op. En toch neem je het maar aan omdat het zo in je boekje staat?

Vind je het idee van halal voedsel niet gewoon achterlijk, zelfs als moslim zijnde. Die regels waren vroeger nuttig om voedselvergiftiging te voorkomen maar tegenwoordig slaat het nergens meer op. En toch neem je het maar aan omdat het zo in je boekje staat?

Even duidelijk zeggen dat ik geen moslim ben maar gewoon open sta voor elke cultuur. In mijn boekje staat dus helemaal niets en ik vindt het uiteraard belachelijk om geen varkensvlees te eten, zal wel zijn varkensvlees is toevallig zowat mijn hoofdvoedsel, dus...
Maar in elk geloof vindt je wel van die onnozelheden he, zoals in de katholieke godsdienst op vrijdag vis eten, daar is ook geen logische reden voor. Bij de Joden kennen ze ook kosjer eten en de Hindoes eten vegetarisch. Ik volg zelf geen enkele regel op dat punt, maar heb wel begrip voor iemand anders zijn overtuiging.
En daar is het nu juist dat er wat scheelt bij sommige leden van dit forum, ze gunnen een andere cultuur zijn eigenaardigheden niet. Iedereen mag er zeker van zijn dat de multiculturele maatschappij een onomkeerbaar feit is, en zou beter stoppen zijn energie te verspillen in een nutteloos gevecht.
Wat kan het iemand dus schelen dat Moslims de zaken opdelen in Halal (wat mag, rein is) en Haram (wat verboden is, onrein), laat ieder toch zijn eigen overtuiging.

Dat het onzin, daar gaat het niet om.

@ dressed black: vind je niet dat er een verschil is tussen een 'gelegenheid' en elke dag halal voedsel serveren ? Het is wel mogelijk dat een gemixt rusthuis moslimvriendelijke schema's bouwt, maar dit kan je natuurlijk weer zien als een 'voorkeursbehandeling' en veel verschil zit er dan niet in een moslimrusthuis en een belgische rusthuis.

Dat het onzin, daar gaat het niet om.

@ dressed black: vind je niet dat er een verschil is tussen een 'gelegenheid' en elke dag halal voedsel serveren ? Het is wel mogelijk dat een gemixt rusthuis moslimvriendelijke schema's bouwt, maar dit kan je natuurlijk weer zien als een 'voorkeursbehandeling' en veel verschil zit er dan niet in een moslimrusthuis en een belgische rusthuis.

Een multiculturele maatschappij zal uiteindelijk onvermijdelijk leiden tot een multicultureel rusthuis. Ik zie geen probleem dat Moslims halal voedsel krijgen voorgeschoteld, dat is geen voorkeursbehandeling want de andersdenkenden zijn ook in de gelegenheid hun voedsel te eten.
Maar zoals vermeld ben ik dus niet voor een apart rusthuis voor Moslims, want dit doet afbreuk aan de multiculturele maatschappij. Dit kan niet de bedoeling zijn want uiteindelijk zullen wij met andere culturen moeten samenleven, of we daar nu zin in hebben of niet.

Mooie oplossing inderdaad.
Vergeet alleen niet dat er ook vegetariërs zijn, mensen die iets niet lusten of wat dan ook.
Dan schep je het er maar naast.

Alles word apart gekookt dus wil je het niet, dan schep je het niet op. simpel. klaar.

Er word te veel geluisterd naar wat andere niet of wel willen i.p.v. zelf dat die groep nou zelf denkt om vervolgens tot een conclusie te komen dat ze het niet hoeven te accepteren en voor iets anders kunnen kiezen.

Als je multicultureel wilt samenleven, dan moet je hiermee vroeg beginnen. Ik zie maar erg weinig mensen in de 1ste generatie die omgaan met belgen of enig ander etnisch ras dan hun eigen. Als gij ze in een rusthuis steekt, dan gaat dat alsnog cliquevorming geven. Er is een reden waarom ze moslimrusthuizen willen bouwen. Net zoals we in moslimrusthuizen prolly geen enkel belg/nederlander zullen zien.

Het is an sich wel mogelijk hoor om een groot gemixt multicultureel shit te bouwen, maar zelfs wilders en co zullen daar problemen inzien. Mijn post was vooral bedoelt naar bascross en anderen. Ben er vrijwel zeker van dat ze zelfs een halal voedsel in belgische rusthuizen onzin vinden. (zie baka boko vb :D)

Mooie oplossing inderdaad.
Vergeet alleen niet dat er ook vegetariërs zijn, mensen die iets niet lusten of wat dan ook.
Dan schep je het er maar naast.

Alles word apart gekookt dus wil je het niet, dan schep je het niet op. simpel. klaar.

Er word te veel geluisterd naar wat andere niet of wel willen i.p.v. zelf dat die groep nou zelf denkt om vervolgens tot een conclusie te komen dat ze het niet hoeven te accepteren en voor iets anders kunnen kiezen.

Ja kijk, ik kan niet alles vermelden he, er zijn op onze school ook een aantal vergetariërs en ook voor die kinderen wordt voedsel bereid dat bij hen past. Er zijn geen Joden op onze school, maar moesten die er zijn dan zou ook voor hen de mogelijkheid er zijn passend voedsel te eten.
Het is helemaal niet zo moeilijk om met iedere cultuur rekening te houden.

Ja kijk, ik kan niet alles vermelden he, er zijn op onze school ook een aantal vergetariërs en ook voor die kinderen wordt voedsel bereid dat bij hen past. Er zijn geen Joden op onze school, maar moesten die er zijn dan zou ook voor hen de mogelijkheid er zijn passend voedsel te eten.
Het is helemaal niet zo moeilijk om met iedere cultuur rekening te houden.

Serveren ze elke dag halal voedsel/vegetarisch of was dit enkel voor speciale gelegenheden ?

Als je multicultureel wilt samenleven, dan moet je hiermee vroeg beginnen. Ik zie maar erg weinig mensen in de 1ste generatie die omgaan met belgen of enig ander etnisch ras dan hun eigen. Als gij ze in een rusthuis steekt, dan gaat dat alsnog cliquevorming geven. Er is een reden waarom ze moslimrusthuizen willen bouwen. Net zoals we in moslimrusthuizen prolly geen enkel belg/nederlander zullen zien.

Het is an sich wel mogelijk hoor om een groot gemixt multicultureel shit te bouwen, maar zelfs wilders en co zullen daar problemen inzien. Mijn post was vooral bedoelt naar bascross en anderen. Ben er vrijwel zeker van dat ze zelfs een halal voedsel in belgische rusthuizen onzin vinden. (zie baka boko vb :D)

Wat jij zegt is juist, de buitenlanders van de eerste generatie isoleren zich vaak van ons maar dat probleem lost zich op met de tijd. De generaties volgen elkaar op en uiteindelijk groeien de culturen in elkaar. Als ik zie hoe op de school van mijn kinderen Belgen, Turken, Marokanen en noem maar op in vrede samen spelen dan zie ik dat alles in orde komt.
Je zegt dat ze in België halal voedsel in rusthuizen onzin vinden en voert daarbij baka baka als voorbeeld naar voor, maar bij mijn weten is baka baka niet de spreekbuis van ons land. Er zullen bij ons net zoveel mensen voorstander van de multiculturele maatschappij zijn en net zoveel tegenstanders als in Nederland. Zoveel verschillen onze volkeren niet he.

Serveren ze elke dag halal voedsel/vegetarisch of was dit enkel voor speciale gelegenheden ?

Ja ik vermeldde speciale gelegenheden maar eigenlijk serveren ze op onze school elke middag warm eten voor degenen die het wensen, en in het begin van het schooljaar moeten de ouders hun voorkeuren te kennen geven. Er is dus steeds de mogelijkheid tot halal en vegetarisch ja.
Ik weet niet of dat op elke school in België het geval is want mijn kinderen zitten op een alternatieve school, een zogenaamd Freinet onderwijs, maar ik vermoed dat minstens in het staatsonderwijs deze mogelijkheid altijd bestaat ja. Het katholieke onderwijs is wat anders vrees ik, daar geven ze zelfs niet de mogelijkheid tot lessen in de Islam, een ware schande gezien de wet op de godsdienstvrijheid in ons land. Maar ja katholieke scholen krijgen dan ook geen subsidie van de staat.

Ik wou met mijn oorspronkelijke post aageven dat Wildersstemmers (geen idee of bascross een wildersstemmer is, maar ook hij) zelfs een probleem zou hebben met halal voedsel in gemixte rusthuizen. Je kan dus niet én verwachtten dat ze geen eigen rusthuizen bouwen én verwachtten dat ze voor haram voedsel gaan.

Terug
Naar boven