XXL Nutrition

Wilders met de Koranrevolutie

Ik heb altijd meegekregen dat geloof een richtlijn was.. op een andere manier kregen mn ouders me de kerk ook niet in 1x per jaar. Een moraal, of een denkwijze en heus niet dat de aarde is ontstaan na dikke incest van 2 mensen en hun kinderen.
Ik heb dan ook niets tegen mensen die een geloof aanhangen, maar wel als zij de busladingen zout vergeten bij te nemen en dingen te letterlijk nemen. Dit geldt imo voor Christenen, Moslims, en dan nog die kleine k*t geloofjes van Jehova en gereformeerde zielepieten.

IMO mogen er wel dingen in aangepast worden. Ik ben toch wel redelijk geschrokken toen ik het gelezen had, over wat er allemaal in staat...

Nee, wat er moet gebeuren is een interpretatie aannemen zodat het past in de Nederlandse samenleving, interpretatie is een essentieel iets, omdat religie 'buitengewone' woorden kent om het bewustzijn gezond en zuiver te houden, maar nooit letterlijk moet worden opgevat.

Bijvoorbeeld:

2:39.
Wie niet gelooft zal branden!

2:88.
Ongelovigen zijn vervloekt

4:14.
Wie God niet gehoorzaamt wordt gestraft.

Religeuze levenswijzens hebben de bedoeling je impulsieve losbolligheid in toom te houden , als je niet behouden leeft zul je de consequenties moeten dragen, gezondheidsrisico's, ongelukke, beperkingen e.d.

Maar dat betekend niet dat iemand die de religie niet heeft aangenomen vermoord hoeft te worden door het iniatief van een wèl religeuze.

Tussen 2 interpretaties zit een wereld van verschil

De Arck van Noach uit het Christendom zou synoniem kunnen staan voor het klimaat probleem waarmee we onze leefbodem onder onze eigen voeten wegtrekken.

Het verhaal van die twee broers waarbij de een de ander doodslaat zou kunnen uitbeelden dat het ego van de mens een ander individu doet plattrappen on z'n eigen belang te verrijken.

Zo zijn er zat terugkerende problemen die de mens tegenkomt en waar religie een soort beeldende leidraad is als voorbeeld om een gezond en gelukkig leven te leiden, echter kun je er van alles op invullen, dus je zou kunnen zeggen dat schadende interpretaties, fundementalisme, verboden zou moeten worden. Maar niet de grondvesten van religie zelf.

Ik snap de link niet tussen de quotes dat je geeft en de tekst eronder. Het lijkt me juist zeer erg moeilijk om zaken zo te interpreteren naar de normen van de westerse samenleving als je een boek leest dat meer dan 1000 jaar oud is.

Als mensen 'dood, strijdt, slacht' lezen, dan is er niet echt veel plaats voor interpretatie toch ?

Ik snap de link niet tussen de quotes dat je geeft en de tekst eronder. Het lijkt me juist zeer erg moeilijk om zaken zo te interpreteren naar de normen van de westerse samenleving als je een boek leest dat meer dan 1000 jaar oud is.

Als mensen 'dood, strijdt, slacht' lezen, dan is er niet echt veel plaats voor interpretatie toch ?

Precies. Vind het nogal makkelijk om maar te stellen dat een gelovige, of zijn religieus leider/vertaler van heilige boekje alles zo ruim moet interpreteren. Op die manier kun je uit Mein Kampf bij wijze van spreken vast ook wel de goeie dingen halen en over al dat dood en verderf heenlezen:rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Wat ik niet begrijp is dat ze die Wilders met al zijn 'roekeloze' uitspraken gewoon serieus nemen. Dan stapt er weer een politicus op die zegt dat Wilders geen gelijk heeft, want er is recht op vrijheid van meningsuiting, weer een ander vindt dat Wilders te ver gaat....enz enz....

Wilders gaat nu toch wel echt veel te ver. Hij weet zelf waarschijnlijk ook wel dat een koranverbod volstrekt onhaalbaar is, en wilde hiermee alleen de publiciteit opzoeken. Maar ik denk dat hij nu juist een deel van zijn stemmers zal wegjagen en er zeker niet meer door zal aantrekken. Mocht hij dit trouwens echt menen dan is het echt een fascist inderdaad, net als sommigen van zijn fractieleden.

Het lijkt me ook verstandig zijn beveiliging nog maar eens te verdrievoudigen.

Welke fractieleden bedoel je dan?

Artikel 6 van Hoofdstuk 1 van de grondwet :

Artikel 6

1.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Een serieus up yours voor Wilders. Ook al weten we dat Wilders maling heeft aan de grondwet, wederom een facistoide kenmerk.

Laat de man a.u.b. zijn mond houden, vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar niet meer van toepassing als personen onze grondwettelijke rechten willen inperken. De man pleit in feite voor onderdrukking vanuit de staat, terwijl er honderden jaren is gestreden voor deze rechten.

Yesil, wat doe je man
Heb je mn pm niet gekregen?
Je moet over dit onderwerp niet in discussie gaan man, gun ze het niet, gewoon niet doen man
Je weet dat ze alle verzen uit de context gaan rukken om ons aan te vallen
Laat ze gewoon man, gun ze het niet

Yesil, wat doe je man
Heb je mn pm niet gekregen?
Je moet over dit onderwerp niet in discussie gaan man, gun ze het niet, gewoon niet doen man
Je weet dat ze alle verzen uit de context gaan rukken om ons aan te vallen
Laat ze gewoon man, gun ze het niet

Wat doe jij man? Laat Yesil gewoon reageren als hij dat wil en ga dat niet bepalen voor hem.

Het lijkt me ook verstandig zijn beveiliging nog maar eens te verdrievoudigen.

Jij bent leip! Ik werk me hier ter barste en betaal de bewaking van een onbenul. Geert weet heel goed dat z'n eis onmogelijk is, maar met zo'n actie betalen we ons wel scheel aan zijn beveiligers. Dacht dat die man onze loonstrookjes juist ongemoeid wou laten en het kabinet verwijtte burgers voor onnodige kosten te laten opdraaien. Om nog maar te zwijgen over de peperdure bureaucratie die Geert opwekt met z'n inhoudsloze kamervragen.

Wilders verdient gewoon beveiliging en hij heeft net zo goed recht op zijn mening, alleen jammer dat iemand die zegt voor vrijheid te staan zoveel vrijheden wil inperken als het hem uitkomt.

Terug
Naar boven