MuscleMeat

Wilders met de Koranrevolutie

Yesil, wat doe je man
Heb je mn pm niet gekregen?
Je moet over dit onderwerp niet in discussie gaan man, gun ze het niet, gewoon niet doen man
Je weet dat ze alle verzen uit de context gaan rukken om ons aan te vallen
Laat ze gewoon man, gun ze het niet

Volgens mij kan hij dat makkelijk zelf bepalen. Bemoei je er niet mee als het je niet zint

Een tijdje geleden kon ik me erg irriteren aan de uitspraken van wilders.

Maar nu zie ik hem meer als een comedian, wat die gast zegt gaat gewoon helemaal nergens meer over.

Ja maar je doet nu precies wat Geert wilders wilt
Erover praten, en discussieren, en debatteren zodat hij meer aandacht krijgt
Gun hem, en zijn volgelingen dat niet man, die excuus voor een geblondeerde papz*k is het niet waard man

2-11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

2-12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

so, wat zijn deze verzen waar man! (dit meen ik, geen sarcasme ofzo)
voor mij is Allah zeker de alwetende;)

2-13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

deze vers ook he, zo waar gewoon:)))

Echt niet allemaal. Moet ik de koran erbij pakken en alle shit hier zetten ? Ontken niet dat er zeer foute citaten zitten. Dat de site van ex-moslims niet de best bron is, tot daar aan toe, maar je moet nu ook weer niet ontkennen dat bepaalde citaten gewoon 'fout' zijn.

2-11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

2-12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

so, wat zijn deze verzen waar man! (dit meen ik, geen sarcasme ofzo)
voor mij is Allah zeker de alwetende;)

2-13. En wanneer hun wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch zij weten het niet.

deze vers ook he, zo waar gewoon:)))

:rolleyes: Zelfs mijn oma kan zoiets voorspellen en zij heeft alzheimer.

Jij bent ook voorspeld cyan zekers te weten wel
Jij bent een van de verdoemden, tijd dat je dat beseft

Artikel 6 van Hoofdstuk 1 van de grondwet :

Een serieus up yours voor Wilders. Ook al weten we dat Wilders maling heeft aan de grondwet, wederom een facistoide kenmerk.

Laat de man a.u.b. zijn mond houden, vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar niet meer van toepassing als personen onze grondwettelijke rechten willen inperken. De man pleit in feite voor onderdrukking vanuit de staat, terwijl er honderden jaren is gestreden voor deze rechten.

Een wet is toch aanpasbaar, en dus de grondwet ook. Waar precies heb je problemen mee ?
Ik zie de grondwet echt niet als iets onfeilbaars. En vooral dat stuk zal moeten aangepast worden.

Een wet is toch aanpasbaar, en dus de grondwet ook. Waar precies heb je problemen mee ?
Ik zie de grondwet echt niet als iets onfeilbaars. En vooral dat stuk zal moeten aangepast worden.

Ik acht de kans zeer klein. De grondwet is inderdaad niet onfeilbaar maar voorlopig wel de leidraad waaraan een ieder zich dient te houden. Of zullen maar bij voorbaat er vanuit gaan dit dat artikel verdwijnt? Onzinnig natuurlijk, zo lang die wet geldig heeft ook Wilders zich er aan te houden.

Grondrechten die vrijheden geven aan personen zouden we eerder moeten koesteren dan moeten opheffen. Maar goed van de man van 'de vrijheid voor de blanke man en vooral niet voor moslims' kan je natuurlijk weinig anders verwachten. Wilders begint een clown te worden en eerlijk gezegd is hij niet eens meer een discussie waard. Een gestoorde aap is het.

Echt niet allemaal. Moet ik de koran erbij pakken en alle shit hier zetten ? Ontken niet dat er zeer foute citaten zitten. Dat de site van ex-moslims niet de best bron is, tot daar aan toe, maar je moet nu ook weer niet ontkennen dat bepaalde citaten gewoon 'fout' zijn.

Alleen literalisten zullen die uitspraken ook letterlijk zo zien, net zoals Jehovah getuigen de bijbel letterlijk nemen. Denk jij dat alle moslims ook literalisten zijn dan? De bijbel en ook de koran moet je in de juiste context lezen, ook al staan er zeer zeker in beide boeken zeer verderfelijke zaken. Maar buiten de radicale groep zal niemand het in zijn hoofd halen om uit naam van welk wezen dan ook iemand anders de schedel in te slaan. Mocht dat wel zo zijn, dan hadden we al lang een burgeroorlog gehad.

Ik acht de kans zeer klein. De grondwet is inderdaad niet onfeilbaar maar voorlopig wel de leidraad waaraan een ieder zich dient te houden. Of zullen maar bij voorbaat er vanuit gaan dit dat artikel verdwijnt? Onzinnig natuurlijk, zo lang die wet geldig heeft ook Wilders zich er aan te houden.

Grondrechten die vrijheden geven aan personen zouden we eerder moeten koesteren dan moeten opheffen. Maar goed van de man van 'de vrijheid voor de blanke man en vooral niet voor moslims' kan je natuurlijk weinig anders verwachten. Wilders begint een clown te worden en eerlijk gezegd is hij niet eens meer een discussie waard. Een gestoorde aap is het.

In dit topic gaat het bij mij helemaal niet over Wilders meer. Zoals je zei is hij niet echt tegen religie, maar eerder tegen islam en dat is gewoon vals.

Ik heb het puur over dat artikel zelf in de grondwet (vergeet effe wilders hier in dit zaak).
Op lange termijn is alles mogelijk en kan dat artikel zeker aangepast worden. Maar dat kan enkel als religie erg verzwakt wordt. En dat bekom je dan enkel weer als we stoppen met religie te aanvaarden. Niet als inidividu, maar als in gemeenschappen. De trend nu vb dat alle overheidsgebouwen zo neutraal mogelijk moeten zijn is een stap naar voren.

Well 'with god on our side' what can possibly go wrong?

:D

Maar dat kan enkel als religie erg verzwakt wordt.

En dan nog kan het artikel niet weg. Juist niet. De (grond)wet is er juist voor om minderheden en zwakkere groepen te beschermen tegen de "tirannie van de meerderheid".

In dit topic gaat het bij mij helemaal niet over Wilders meer. Zoals je zei is hij niet echt tegen religie, maar eerder tegen islam en dat is gewoon vals.

Ik heb het puur over dat artikel zelf in de grondwet (vergeet effe wilders hier in dit zaak).
Op lange termijn is alles mogelijk en kan dat artikel zeker aangepast worden. Maar dat kan enkel als religie erg verzwakt wordt. En dat bekom je dan enkel weer als we stoppen met religie te aanvaarden. Niet als inidividu, maar als in gemeenschappen. De trend nu vb dat alle overheidsgebouwen zo neutraal mogelijk moeten zijn is een stap naar voren.

Dit topic gaat in principe wel over Wilders natuurlijk en we praten over het heden. In het heden dienen we ons allemaal te houden aan de gestelde wetten en heeft het zeer weinig zin om vooruit te lopen op een mogelijke ontwikkeling waarin religie verlaten gaat worden.

Mocht dat het geval zijn dan zal het niet zo snel zijn als de ontkerkelijking in Nederland. Zolang er grootschalige armoede in de wereld is, met de daarbij gepaarde ongeletterdheid zal er een voedingsbodem zijn voor religie. Waarbij overigens wel aangetekend dat de meeste radicalen van goede huize komen en vrij goed ontwikkeld zijn. Maar zonder achterban zijn die ook niks.

Alleen literalisten zullen die uitspraken ook letterlijk zo zien, net zoals Jehovah getuigen de bijbel letterlijk nemen. Denk jij dat alle moslims ook literalisten zijn dan? De bijbel en ook de koran moet je in de juiste context lezen, ook al staan er zeer zeker in beide boeken zeer verderfelijke zaken. Maar buiten de radicale groep zal niemand het in zijn hoofd halen om uit naam van welk wezen dan ook iemand anders de schedel in te slaan. Mocht dat wel zo zijn, dan hadden we al lang een burgeroorlog gehad.

Maar hoe moeten ze het dan interpreteren dan ? Er is echt niet veel plaats voor interpretatie hoor. Dus als m'n "slacht heidenen af"lezen (is maar vb) moeten ze dat lezen als : "leef vredig met iedereen" ? Wie bepaalt dat ook eigenlijk ? Is er een "speciale" interpretatie boek van de koran ?

En dan nog kan het artikel niet weg. Juist niet. De (grond)wet is er juist voor om minderheden en zwakkere groepen te beschermen tegen de "tirannie van de meerderheid".

Zit niet meer vers in het geheugen maar met een 2/3e meerderheid in de staten generaal kan een wijziging toch gewoon worden doorgevoerd...!?

Maar hoe moeten ze het dan interpreteren dan ? Er is echt niet veel plaats voor interpretatie hoor. Dus als m'n "slacht heidenen af"lezen (is maar vb) moeten ze dat lezen als : "leef vredig met iedereen" ? Wie bepaalt dat ook eigenlijk ? Is er een "speciale" interpretatie boek van de koran ?

In context plaatsen betekent inzien dat het boek is opgetekend in een andere tijd dan nu. Alleen literalisten zullen iedere letter van een geschrift ook zo lezen als toen het opgetekend werd.

Net zoals bij de bijbel is er ook van de koran een interpretatie. Wat ook gelijk de zwakte weergeeft van die geschriften, een ieder kan er naar goeddunken uithalen wat hij wil en zich daarna beroepen op de geschriften die hij gelezen heeft.

De bijbel is net zo goed honderden jaren misbruikt om geweld toe te passen en momenteel passen helaas duistere figuren de koran weer toe om als instrument te dienen voor hun duistere ideeen. Maar met 1,4 miljard moslims kan je jezelf afvragen waarom er dan niet 1,4 miljard bloeddorstige moordenaars rondlopen als ze de Koran niet kunnen interpreteren maar letterlijk zouden nemen.

Terug
Naar boven