Probleem is dat gematigde moslims nauwelijks tot geen invloed hebben op de imams die tot een klein groepje Wahhabitische jongens behoren. Die zijn heel extreem.
Zo zijn ze bijvoorbeeld tegen de naturalisatie van moslims in westerse landen. De mainstream van de moslims is voorstander. In de meeste moskees wordt uitgedragen dat je actief moet deelnemen aan het politieke en sociale leven, wordt desnoods lid van een christelijke partij.''
De angst van mensen die roepen dat deze imams het topje van de ijsberg zijn, wat vaak ook zeer verstoord is.
Het kennisgat van de Nederlander is groot. Weinig mensen weten dat slechts een kwart van de 700.000 moslims regelmatig naar de moskee gaat.Dat is niet interessant en dus komt de Nederlander dit niet te weten.
Ik begrijp dat de mainstream normale moslim maar een zeer marginale invloed heeft op de imams, de radicalen in het bijzonder, maar waarom voert men dan niet uit wat volgens jou in de moskee's gepreekt wordt?
Als je zegt 'angst' kan ik dat ook prima begrijpen, natuurlijk schaar je je niet zomaar bij een meute die gehaat wordt door de radicale kant van je religie en natuurlijk stem je niet op een partij die bijvoorbeeld de totale islam wil verbieden.
Ik wil dan ook niet zeggen dat de gematigden hun islamitische overtuiging in de ban moeten doen omdat dat verboden wordt teneinde de extremisten uit de weg te kunnen ruimen. Ik vind wél dat er méér Islamitische partijen moeten komen en dat deze partijen zich moeten laten gelden in de samenwerking met christelijke partijen in plaats van alleen hun eigen belangen te verdedigen.
Natuurlijk denkt men op het eerste oog dat de Westerlingen de Islam willen uitroeien en wil men de eigen cultuur beschermen dmv inspraak vanuit een eigen politiek partij, maar besef dan dat de Westerse wereld net zo goed gedreven wordt door vrees voor de radicale islam als dat de gematigde islamieten beangstigd worden door de angst voor de toorn van de 'bozerikken' als ze hun geloof 'de rug toe keren en heulen met de vijand'.
Met andere woorden, spréék met de gevestigde autochtone politiek over het probleem en stel niet alleen regels en wetsvoorstellen op voor behoud van eigen cultuur. Denk in het belang van de gehele bevolking en niet alleen dat van de islamitische bevolking. Dát gebeurd imo te weinig.
In zo'n geval zal een Geert Wilders best bereidt zijn om te luisteren en heeft de gematigde moslim niets te vrezen. De gematigde moslim zal ook begrijpen dat het in stand houden van Islamitische indoctrinaties als Burka's, hoofddoekjes en islamitische scholen niet bijdragen aan de Nederlandse samenleving en indien men prettig wil samenleven met de autochtone bevolking zal men ook het lef moeten hebben openlijk de beperkende, overbodige Islamitische regels te verwerpen.
Wat geert wilders ook doet is zo een grote groep aanvallen, en zich niet beperkt tot de radicalen. Daar schuilt namelijk ook zijn succes in
Politic hebben de taak en verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van een harmonieuze samenleving. Maar het enige wat ik Geert wilders tot nu toe heb zien doen is angst, haat en xenofobie aanwakkeren. Lijkt me niet echt bevorderend voor de harmonie ofwel?
Hij valt een grote groep aan. Dat is jammer ja, maar in Wilders geeft (niet in dit filmpje geloof ik) ook aan dat hij tijdens reizen in het Oosten meermaals zeer gastvrij is ontvangen door de plaatselijke Islamitische bevolking en dat het zeer aardige mensen zijn. Dat bewijst maar weer dat hij spréékt in het algemeen, net als ik hier doe, ter versimpeling van het onderwerp omdat het anders te ingewikkeld wordt en de mensen niet geprikkeld worden het probleem te gaan ontdekken zoals het werkelijk is omdat het niet erg genoeg lijkt of omdat men het niet begrijpt.
Een ieder zal, ook met Wilders botte-bijl-generaliserend-toontje begrijpen dat het om de radicalisten gaat en dat moet de Islamitische wereld ook constant blijven inzien. Dan zullen de woorden van deze man ook in z'n context kunnen worden begrepen en al meer begrip opwekken ipv vrees.
dus als je naar de maan reist heb je jezelf ontwikkelt?

wat hebben we met die reizen bereikt dan? ik vind het niet gek dat mensen zoals geertje en als ik jou taal zo zie val jij er ook onder, niet geliefd zijn bij veel moslims.
je praat alsof alles aan de ander ligt, je leeft naast mensen maar niet met mensen

misschien willen die mensen niet met je leven door de manier van behandelen die jij dan weer terugkaatst.
zo blijven we bezig, gek he? ik leef prima in dit klompenlandje, ik gedraag me en de mensen om me heen ook. de ene persoon die daar soms tegenin gaat, daar heb ik geen last van.
als jij er moeite mee hebt moet je het misschien eens bij jezelf gaan zoeken?
als je anderen wilt veranderen? moet je eerst jezelf veranderen!
Technologie is één ding waaraan men de mate van ontwikkeling van een beschaving kan aflezen.
Een ander iets is bijvoorbeeld het samenleven onderling en het werken aan progressie. Waar is het gezellige samenleven in een staat waar vrouwen doodsangst uitstaan om besneden te worden, ze hun mond openbaar niet open mogen doen en zich slaafs dienen op te stellen aan hun man. Daarnaast nog om het minste of geringste de hevigste straffen opgelegd krijgen.
Een staat waar homocoïtusuelen en andersdenkenden als onreinen die vermoord moeten worden worden gezien.
Dus nou niet liggen te emmeren of we iets bereikt hebben met onze maanreizen want je begrijpt wederom best wat ik er mee bedoel. Tenslotte hebben we zeker wat bereikt met onze ruimteverkenningen. Namelijk onze positie in dit heelal en de krachten waaraan wij onderworpen zijn. Opdat we hiermee rekening kunnen houden en zo onze mogelijkheden en toekomst uitbreiden en veilig stellen.
je praat alsof alles aan de ander ligt, je leeft naast mensen maar niet met mensen
misschien willen die mensen niet met je leven door de manier van behandelen die jij dan weer terugkaatst.
Zeg ik dat ik naar doe tegen Moslims? Nee hoor, veel moslims doen aardig tegen mij maar er zijn er ook veel die helemáál niet aardig tegen mij doen. Daar zeg ik liever helemaal níks tegen want misschien doen ze mij dan iets aan.
Wil ik dus niet met ze samenleven? Nou, niks op tegen anders, maar een deel van 'die mensen', de slechterikken en hun volgelingen onder die cultuur waar deze posts over gaan, scheppen hun eigen regels om hun eigen cultuur op te werken in een land waar van oorsprong een andere leefwijze geldt. En dat vind ik geen prettig toekomstbeeld.
ik leef prima in dit klompenlandje, ik gedraag me en de mensen om me heen ook.
Daarom leef jij ook prima. Omdat in het dagelijks leven veelal niet opvalt wat op politiek vlak gaande is, en hoe de toekomst van ons land er uit komt te zien wanneer die politieke dreiging van buiten de oorspronkelijke cultuursgrenzen werkelijkheid wordt. En zelfs al gebeurt dat, dan nog leef jij prima, want jij 'bent er inmiddels een'! Jou zal het waarschijnlijk aan je reet roesten. Net als de NSB'ers in WOII, wat boeide het hun dat het bewind het land en zijn bevolking te gronde richtte, zij hoorden toch bij 'het veilige als goed beschouwde clubbie' en hadden niets te vrezen.