AndroidHealthClinic

Wilders moet excuses aanbieden voor uitspraken over Koran

Wilders MOET helemaal NIETS. Aan die Saudische ambassade zou ik zeggen: als de vrijheid van meningsuiting jullie niet aanstaat verhuis je maar lekker weer naar je eigen land. Je hebt hier helemaal niets te zeggen, dit is ONS land. En die Koran moeten ze niet half eruit scheuren maar op de brandstapel gooien.

Wilders MOET helemaal NIETS. Aan die Saudische ambassade zou ik zeggen: als de vrijheid van meningsuiting jullie niet aanstaat verhuis je maar lekker weer naar je eigen land. Je hebt hier helemaal niets te zeggen, dit is ONS land. En die Koran moeten ze niet half eruit scheuren maar op de brandstapel gooien.

Monster polarisatie post. Nee echt serieus met jouw laatste uitspraak haal je je alleen nog maar meer radicalisme op de hals. Net zoals Wilders doet met zijn uitspraak over de Koran. Als men dit over de Bijbel had gezegd was heel de Christenunie in rep en roer.

Hij moet zulke uitspraken niet maken.
Maar dat staat stoer, en het lijkt te werken.
Zo kunnen ze ook wel de helft uit de bijbel verwijderen, want daar staan ook onwaarheden in, dan moeten alle Christenen ook aangepakt worden.
Om iemand te oordelen daarop is waanzin.
Hij zegt alles om het Nederlandse volk achter zich te krijgen, en vergeet de wereld.

Hij moet zulke uitspraken niet maken.
Maar dat staat stoer, en het lijkt te werken.
Zo kunnen ze ook wel de helft uit de bijbel verwijderen, want daar staan ook onwaarheden in, en om iemand te oordelen daarop is waanzin.
Hij zegt alles om het Nederlandse volk achter zich te krijgen, en vergeet de wereld.

Ik denk dat hij het vooral zegt omdat hij denkt dat hij dit kan maken, omdat hij 9 zetels gehaald heeft, mischien leid hij een beetje aan grootheidwaanzin?

Probleem is dat gematigde moslims nauwelijks tot geen invloed hebben op de imams die tot een klein groepje Wahhabitische jongens behoren. Die zijn heel extreem.
Zo zijn ze bijvoorbeeld tegen de naturalisatie van moslims in westerse landen. De mainstream van de moslims is voorstander. In de meeste moskees wordt uitgedragen dat je actief moet deelnemen aan het politieke en sociale leven, wordt desnoods lid van een christelijke partij.''

De angst van mensen die roepen dat deze imams het topje van de ijsberg zijn, wat vaak ook zeer verstoord is.
Het kennisgat van de Nederlander is groot. Weinig mensen weten dat slechts een kwart van de 700.000 moslims regelmatig naar de moskee gaat.Dat is niet interessant en dus komt de Nederlander dit niet te weten.

Ik begrijp dat de mainstream normale moslim maar een zeer marginale invloed heeft op de imams, de radicalen in het bijzonder, maar waarom voert men dan niet uit wat volgens jou in de moskee's gepreekt wordt?

Als je zegt 'angst' kan ik dat ook prima begrijpen, natuurlijk schaar je je niet zomaar bij een meute die gehaat wordt door de radicale kant van je religie en natuurlijk stem je niet op een partij die bijvoorbeeld de totale islam wil verbieden.

Ik wil dan ook niet zeggen dat de gematigden hun islamitische overtuiging in de ban moeten doen omdat dat verboden wordt teneinde de extremisten uit de weg te kunnen ruimen. Ik vind wél dat er méér Islamitische partijen moeten komen en dat deze partijen zich moeten laten gelden in de samenwerking met christelijke partijen in plaats van alleen hun eigen belangen te verdedigen.

Natuurlijk denkt men op het eerste oog dat de Westerlingen de Islam willen uitroeien en wil men de eigen cultuur beschermen dmv inspraak vanuit een eigen politiek partij, maar besef dan dat de Westerse wereld net zo goed gedreven wordt door vrees voor de radicale islam als dat de gematigde islamieten beangstigd worden door de angst voor de toorn van de 'bozerikken' als ze hun geloof 'de rug toe keren en heulen met de vijand'.

Met andere woorden, spréék met de gevestigde autochtone politiek over het probleem en stel niet alleen regels en wetsvoorstellen op voor behoud van eigen cultuur. Denk in het belang van de gehele bevolking en niet alleen dat van de islamitische bevolking. Dát gebeurd imo te weinig.

In zo'n geval zal een Geert Wilders best bereidt zijn om te luisteren en heeft de gematigde moslim niets te vrezen. De gematigde moslim zal ook begrijpen dat het in stand houden van Islamitische indoctrinaties als Burka's, hoofddoekjes en islamitische scholen niet bijdragen aan de Nederlandse samenleving en indien men prettig wil samenleven met de autochtone bevolking zal men ook het lef moeten hebben openlijk de beperkende, overbodige Islamitische regels te verwerpen.

Wat geert wilders ook doet is zo een grote groep aanvallen, en zich niet beperkt tot de radicalen. Daar schuilt namelijk ook zijn succes in
Politic hebben de taak en verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van een harmonieuze samenleving. Maar het enige wat ik Geert wilders tot nu toe heb zien doen is angst, haat en xenofobie aanwakkeren. Lijkt me niet echt bevorderend voor de harmonie ofwel?

Hij valt een grote groep aan. Dat is jammer ja, maar in Wilders geeft (niet in dit filmpje geloof ik) ook aan dat hij tijdens reizen in het Oosten meermaals zeer gastvrij is ontvangen door de plaatselijke Islamitische bevolking en dat het zeer aardige mensen zijn. Dat bewijst maar weer dat hij spréékt in het algemeen, net als ik hier doe, ter versimpeling van het onderwerp omdat het anders te ingewikkeld wordt en de mensen niet geprikkeld worden het probleem te gaan ontdekken zoals het werkelijk is omdat het niet erg genoeg lijkt of omdat men het niet begrijpt.

Een ieder zal, ook met Wilders botte-bijl-generaliserend-toontje begrijpen dat het om de radicalisten gaat en dat moet de Islamitische wereld ook constant blijven inzien. Dan zullen de woorden van deze man ook in z'n context kunnen worden begrepen en al meer begrip opwekken ipv vrees.

dus als je naar de maan reist heb je jezelf ontwikkelt? :roflol: wat hebben we met die reizen bereikt dan? ik vind het niet gek dat mensen zoals geertje en als ik jou taal zo zie val jij er ook onder, niet geliefd zijn bij veel moslims.
je praat alsof alles aan de ander ligt, je leeft naast mensen maar niet met mensen??? misschien willen die mensen niet met je leven door de manier van behandelen die jij dan weer terugkaatst.
zo blijven we bezig, gek he? ik leef prima in dit klompenlandje, ik gedraag me en de mensen om me heen ook. de ene persoon die daar soms tegenin gaat, daar heb ik geen last van.
als jij er moeite mee hebt moet je het misschien eens bij jezelf gaan zoeken?

als je anderen wilt veranderen? moet je eerst jezelf veranderen!

Technologie is één ding waaraan men de mate van ontwikkeling van een beschaving kan aflezen.

Een ander iets is bijvoorbeeld het samenleven onderling en het werken aan progressie. Waar is het gezellige samenleven in een staat waar vrouwen doodsangst uitstaan om besneden te worden, ze hun mond openbaar niet open mogen doen en zich slaafs dienen op te stellen aan hun man. Daarnaast nog om het minste of geringste de hevigste straffen opgelegd krijgen.

Een staat waar homocoïtusuelen en andersdenkenden als onreinen die vermoord moeten worden worden gezien.

Dus nou niet liggen te emmeren of we iets bereikt hebben met onze maanreizen want je begrijpt wederom best wat ik er mee bedoel. Tenslotte hebben we zeker wat bereikt met onze ruimteverkenningen. Namelijk onze positie in dit heelal en de krachten waaraan wij onderworpen zijn. Opdat we hiermee rekening kunnen houden en zo onze mogelijkheden en toekomst uitbreiden en veilig stellen.

je praat alsof alles aan de ander ligt, je leeft naast mensen maar niet met mensen??? misschien willen die mensen niet met je leven door de manier van behandelen die jij dan weer terugkaatst.

Zeg ik dat ik naar doe tegen Moslims? Nee hoor, veel moslims doen aardig tegen mij maar er zijn er ook veel die helemáál niet aardig tegen mij doen. Daar zeg ik liever helemaal níks tegen want misschien doen ze mij dan iets aan.

Wil ik dus niet met ze samenleven? Nou, niks op tegen anders, maar een deel van 'die mensen', de slechterikken en hun volgelingen onder die cultuur waar deze posts over gaan, scheppen hun eigen regels om hun eigen cultuur op te werken in een land waar van oorsprong een andere leefwijze geldt. En dat vind ik geen prettig toekomstbeeld.

ik leef prima in dit klompenlandje, ik gedraag me en de mensen om me heen ook.

Daarom leef jij ook prima. Omdat in het dagelijks leven veelal niet opvalt wat op politiek vlak gaande is, en hoe de toekomst van ons land er uit komt te zien wanneer die politieke dreiging van buiten de oorspronkelijke cultuursgrenzen werkelijkheid wordt. En zelfs al gebeurt dat, dan nog leef jij prima, want jij 'bent er inmiddels een'! Jou zal het waarschijnlijk aan je reet roesten. Net als de NSB'ers in WOII, wat boeide het hun dat het bewind het land en zijn bevolking te gronde richtte, zij hoorden toch bij 'het veilige als goed beschouwde clubbie' en hadden niets te vrezen.

Schreeuwerige paniek uitspraak. De George Bush agressie aanpak :)

In zo'n geval zal een Geert Wilders best bereidt zijn om te luisteren en heeft de gematigde moslim niets te vrezen. De gematigde moslim zal ook begrijpen dat het in stand houden van Islamitische indoctrinaties als Burka's, hoofddoekjes en islamitische scholen niet bijdragen aan de Nederlandse samenleving en indien men prettig wil samenleven met de autochtone bevolking zal men ook het lef moeten hebben openlijk de beperkende, overbodige Islamitische regels te verwerpen.

.
Ik heb je post gelezen maar ik ga niet reageren omdat ik me had voorgenomen om niet meer in dit soort topics te reageren, maar duckmans staat meestal wel gegarandeerd voor een redelijke onderbouwde mening :D
Waar ik het niet kan laten om op te reageren dat is dat ongelofelijke fabel rondom dwang van hoofddoekjes
Dit is echt bijna totaaale onzin, als ik eerlijk mag zijn is dat zelf het enige waarvan in dit soort discussies ik een beetje gefrustreerd van raak. Ik ben zelf dan ook nog geen een moslima tegengekomen die hem liever niet droeg.
Onbekend maakt onbemind.
Het zijn meer vermoedens die gebaseerd zijn op vooroordelen. Bij nonnen wordt het gezien als praktisering van het geloof en bij moslimas als dwang onder het geloof?

Je zou het ook makkelijk om kunnen draaien. Er is geen dwang in godsdienst, en er is ook geen dwang in atheisme. We hebben hier de vrijheid van religie, en het is voor iedere inwoner van dit land het goed recht om daar gebruik van te maken.
Er is ook onderzoek gedaan naar die kwestie door de universiteit van leiden, onderzoek kan ik wel voor je opzoeken maar dat kost wel wat tijd
Maar daaruit bleek dat een overgrote meerderheid het niet droeg uit dwang
Redenen als verzet enzv----> zie Self-fulfilling prophecy kwamen wel weer aan bod
Maar dit gaat teveel offtopic

ok... :rolleyes: dan mag er nu wel een slotje op..

iedereen aan de wilders avatar ?:p

• Topic Starter Topic Starter
widers is hip!

• Topic Starter Topic Starter
Geen excuses van Nederlandse politicus voor uitspraken over moslims

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Wilders vraagt zich af of de moslims "hardstikke gek" geworden zijn.

De Nederlandse fractieleider Geert Wilders van de PVV denkt er niet aan Saoedi-Arabië excuses aan te bieden voor zijn recente uitspraken over de Koran, zegt hij in een reactie op een bericht in de Saudische krant Al-Watan. Daarin stond dat het islamitische land bij de Nederlandse regering zijn ongenoegen kenbaar heeft gemaakt over de uitlatingen.

Informele klacht
Een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag zei dat de Saoedische ambassadeur dat "informeel" inderdaad heeft gedaan. Van een officiële klacht was hem echter niets bekend.

Hartstikke gek
Volgens de krant zou de Saudische ambassade in Den Haag hebben geëist dat Wilders zijn uitspraken terugneemt en de moslims zijn excuses aanbiedt. "Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt daar een millimeter van terug te nemen", zei het Tweede Kamerlid. "Zijn ze hartstikke gek geworden? Het is schandalig dat een land dat geen vrijheid van meningsuiting kent, mij de les leest. Ze moeten maar eens leren dat je als parlementariër hier mag zeggen wat je wilt."

Verschrikkelijke dingen
Wilders stelde eerder deze week in een interview met het dagblad De Pers dat moslims de helft uit de Koran moeten scheuren als ze in Nederland willen blijven. Volgens de voorman van de Partij voor de Vrijheid staan er "genoeg verschrikkelijke dingen" in het heilige boek van de moslims. (belga)

Daar heeft hij wel een punt...

Nu maar hopen op NOG meer zetels :D en het gaat al zo goed !!

Nu maar hopen op NOG meer zetels :D en het gaat al zo goed !!

Geloof me maar kerel dat dit soort acties juist averechts gaan werken.
Laat even voorop staan dat ik een grote voorstaander ben van vrijheid van meningsuiting.
Maar Geert (mijn grote vriend) zou als voorbeeldfunctie in de maatschappij, zijn woorden toch wat tactischer moeten formulieren.
Ik zou de reacties wel eens willen zien als Albayrak van de PvdA roept dat de bijbel voor de helft de prullenbak inkan.
Een kijken of jullie dan ook zeggen; "Dit is vrijheid van meningsuiting"
@ Stillstrong ik dacht dat jij uit Belgie kwam.

Schreeuwerige paniek uitspraak. De George Bush agressie aanpak :)
Je moet mij eens proberen uitleggen waarom mensen zoveel waarde hechten aan een oud boek dat door IEDEREEN kan geschreven zijn.

Om even aan te tonen dat geloofsboeken in een moderne maatschappij proberen toepassen totale waanzin is: leven wij nog volgens de maatschappelijke wetten van 2000 jaar geleden? Waarom leven we dan wel volgens religieuze wetten van 2000 jaar geleden? NIEMAND kan daar een antwoord op geven. Dus waarom zouden we meer belang moeten hechten aan wat er in zo'n boek staat, en zelfs regels daaruit toepassen in onze moderne en ontwikkelde maatschappij? Dat ritueel slachten, dat vrouwen discrimineren, dat burka's dragen, dat zijn oude gewoonten uit een tijd die lang voorbij is. Dat hoort in de tijd van de slavenhandel en de marteltuigen ofzo. En wat doet welvarend Nederland? Ze gaan diezelfde achterhaalde nonsens van een geloof waar niemand van weet of het echt is, of het enig respect verdient, gaan ze opnemen en aanvaarden in hun democratische maatschappij. En dan kijken ze vreemd op als ze merken dat dat langs geen kanten lukt. Het beste voor iedereen is dat al die boeken gewoon verbrand worden, laat ze maar nieuwe boeken verzinnen die passen in deze moderne en beschaafde wereld. Of beter nog: helemaal afschaffen die geloofonzin, allemaal menselijke verzinsels om een nut te geven aan hun leven, en er is meer ellende uit voortgestroomd dan wat anders. Dus vergelijk mij dan maar met Bush, terwijl ik er totaal niet mee te vergelijken ben want ik ben niet eens gelovig.

@HITMAN: woon aan de grens en heb ook veel vrienden in NL, dus leef wel mee met beide landen en voel ergens ook een band met beide landen.

Kan je Geertje nou al de Koran lezen ik dacht dat Arabische ****ing moeilijk was om te leren.

Om deze heb ik nog het hardst gelachen :D Net of de koran niet vertaald is, of er van die paar miljoen moslims hier niemand aan Wilders kan zeggen wat er in staat :roflol:

Je moet mij eens proberen uitleggen waarom mensen zoveel waarde hechten aan een oud boek dat door IEDEREEN kan geschreven zijn.

Om even aan te tonen dat geloofsboeken in een moderne maatschappij proberen toepassen totale waanzin is: leven wij nog volgens de maatschappelijke wetten van 2000 jaar geleden? Waarom leven we dan wel volgens religieuze wetten van 2000 jaar geleden? NIEMAND kan daar een antwoord op geven. Dus waarom zouden we meer belang moeten hechten aan wat er in zo'n boek staat, en zelfs regels daaruit toepassen in onze moderne en ontwikkelde maatschappij? Dat ritueel slachten, dat vrouwen discrimineren, dat burka's dragen, dat zijn oude gewoonten uit een tijd die lang voorbij is. Dat hoort in de tijd van de slavenhandel en de marteltuigen ofzo. En wat doet welvarend Nederland? Ze gaan diezelfde achterhaalde nonsens van een geloof waar niemand van weet of het echt is, of het enig respect verdient, gaan ze opnemen en aanvaarden in hun democratische maatschappij. En dan kijken ze vreemd op als ze merken dat dat langs geen kanten lukt. Het beste voor iedereen is dat al die boeken gewoon verbrand worden, laat ze maar nieuwe boeken verzinnen die passen in deze moderne en beschaafde wereld. Of beter nog: helemaal afschaffen die geloofonzin, allemaal menselijke verzinsels om een nut te geven aan hun leven, en er is meer ellende uit voortgestroomd dan wat anders. Dus vergelijk mij dan maar met Bush, terwijl ik er totaal niet mee te vergelijken ben want ik ben niet eens gelovig.

@HITMAN: woon aan de grens en heb ook veel vrienden in NL, dus leef wel mee met beide landen en voel ergens ook een band met beide landen.

Kijk nou spreek je met je verstand.
We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar met dit soort reacties laat je elkaar wel in waarde.

p.s; Belgische friet blijft nummer 1 voor mij:D

Spreken met verstand? Haha, dat sommigen hem nog serieus nemen :roflol:

Terug
Naar boven