MuscleMeat

Wilders moet excuses aanbieden voor uitspraken over Koran

Overwegende linkse regeringen? Europa wordt voor een groot gedeelte door rechtse of rechts georienteerde regeringen bestuurd. Soms komt er inderdaad wel een links georienteerde regering tussendoor, maar het is niet alleen links wat de klok slaat natuurlijk. In Scandinavie hebben ze vrij lange tijd linkse georienteerde regeringen , maar daar zijn de problemen niet zo groot als hier.

Een meerderheid valt niet te verwachten overigens, ook al neemt het aandeel moslims wel toe. Dan nog, de meesten stemmen niet op een partij die staat voor fundamentalisme, de meesten stemmen op partijen die voorstander zijn de seculiere staat.

Tjonge jonge wat ben jij een toevoeging voor dit topic, dat mensen JOUW met je nutteloze reacties zonder enige inhoud nog serieus nemen. Zodra je wat kritiek geeft op een of ander geloof moeten mensen je niet meer serieus nemen zeker? Dat is zoiets als wanneer iedereen zegt dat de aarde plat is en één iemand durft zeggen dat dat grote BS is. Zolang je met de linkse wolven meehuilt ben je verstandig maar wijk je af dan tel je niet meer mee. Cordon sanitair anyone? Jullie zijn zo zielig hé echt niet normaal.

@HITMAN: bedankt dat je mijn mening tenminste respecteerd:thumbup:

Kritiek geven...
Geloven verbieden is kritiek geven in uw ogen ?

Overwegende linkse regeringen? Europa wordt voor een groot gedeelte door rechtse of rechts georienteerde regeringen bestuurd. Soms komt er inderdaad wel een links georienteerde regering tussendoor, maar het is niet alleen links wat de klok slaat natuurlijk. In Scandinavie hebben ze vrij lange tijd linkse georienteerde regeringen , maar daar zijn de problemen niet zo groot als hier.

Een meerderheid valt niet te verwachten overigens, ook al neemt het aandeel moslims wel toe. Dan nog, de meesten stemmen niet op een partij die staat voor fundamentalisme, de meesten stemmen op partijen die voorstander zijn de seculiere staat.
Belgie, Frankrijk, Nederland, Duitsland allemaal centrum links hoor (toch voor de komende regeringen). Bijna alle landen in Europa hebben sociaal democraten in de regering.

Hoe kom je er bij dat een meerderheid uit te sluiten is? Het aantal geboortes onder autochtonen neemt steeds af en de vergrijzing neemt toe. Bij allochtonen komen er steeds meer migranten bij en zijn het aantal geboortes hoger. Logischerwijs resulteert dat in een stagnatie van de autochtone bevolking. Dat is nu al het geval in grote steden trouwens, daar is in sommige plaatsen de autochtone bevolking reeds ingehaald. Wilders is een lompe boer, maar de anderen (links) zijn geen haar beter.

We hebben het niet over het beleid nu natuurlijk, de problemen zijn niet gisteren ontstaan. In de tussentijd hebben genoeg rechtse regeringen het ook op een beloop gelaten. Duitsland, Nederland, Frankrijk, Italie etc hebben vaak genoeg een regering gehad die rechts georienteerd was.

In 2050 is van de Nederlandse bevolking 29% een allochtoon. Echter wel opgedeeld in Westers en niet Westerse allochtoon. Die groep zal echter wel weer afvlakken als zij aan hun vergrijzingsgolf toe zijn tegen die tijd.

Niemand kan natuurlijk echt in de toekomst kijken, maar een meerderheid van niet Westerse allochtonen en dan vooral moslims lijkt me sterk overdreven. De zogenaamde Tsunami van islamisering lijkt meer op een golfje dat net de kust heeft gehaald. (hiermee chargeer ik de andere kant uit, voordat ik weer door bepaalde figuren beticht wordt van struisvogelgedrag).

• Topic Starter Topic Starter
[Afbeelding niet meer beschikbaar] :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Niet-westerse allochtonen geconcentreerd in grote steden

Op 1 januari 2005 telde Nederland 3,1 miljoen allochtonen oftewel 19,2% van de bevolking was van allochtone afkomst. Iets minder dan de helft (45,6%) zijn westerse allochtonen, de anderen (54,4%) zijn niet-westerse allochtonen. Onder ‘allochtonen’ worden personen verstaan van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (tweede generatie).

Aan het begin van 2005 telde Nederland 1,7 miljoen niet-westerse allochtonen. Dat is 10,4% van de bevolking. De hoogste concentraties niet-westerse allochtonen zijn te vinden in de grote steden. Rotterdam heeft hoogste percentage niet-westerse allochtonen (35,1%). Amsterdam volgt met 34,2%. Den Haag komt met 31,8% op de derde plaats. Behalve deze drie grote steden hebben ook Almere, Schiedam, Diemen en Utrecht meer dan 20% allochtonen binnen hun grenzen. Vooral in Almere is het percentage allochtonen de laatste jaren gegroeid. Dit komt voornamelijk door toestroom van Surinamers uit Amsterdam (Van Huis & Nicolaas, 2000). Ook in de rest van Nederland zijn allochtonen geconcentreerd in steden. In Drenthe bijvoorbeeld scoort Assen met 5,7% het hoogst en in Friesland Leeuwarden met 9,0%.
Op Vlieland wonen de minste niet-westerse allochtonen. Slechts 0,3% van de totale bevolking is van niet-westerse afkomst.

De niet-westerse allochtonen zijn afkomstig uit: Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië met uitzondering van Japan en Indonesië. De grootste groep niet-westerse allochtonen wordt gevormd door Turken (21,1%), op de voet gevolgd door Surinamers (19,3%) en Marokkanen (18,6%). Na de Nederlandse Antillen en Aruba (7,7%) neemt de omvang van de andere herkomstlanden snel af. De eerste generatie niet-westerse immigranten zijn sterk geconcentreerd in de leeftijdsgroep van vruchtbare leeftijden.

Allochtonen : Niet-westerse allochtonen 2005 - Nationale Atlas Volksgezondheid

In de steden loopt het anders al behoorlijk vol...

In de steden is het ook nog eens geconcentreerd. De ene wijk komt op 90% waar een andere wijk de 5% niet eens haalt. Vind die concentraties overigens wel zorgwekkend, dat domme inplaatsingbeleid van de jaren 80 wreekt zich nu.

Ik heb je post gelezen maar ik ga niet reageren omdat ik me had voorgenomen om niet meer in dit soort topics te reageren, maar duckmans staat meestal wel gegarandeerd voor een redelijke onderbouwde mening :D
Waar ik het niet kan laten om op te reageren dat is dat ongelofelijke fabel rondom dwang van hoofddoekjes
Dit is echt bijna totaaale onzin, als ik eerlijk mag zijn is dat zelf het enige waarvan in dit soort discussies ik een beetje gefrustreerd van raak. Ik ben zelf dan ook nog geen een moslima tegengekomen die hem liever niet droeg.
Onbekend maakt onbemind.
Het zijn meer vermoedens die gebaseerd zijn op vooroordelen. Bij nonnen wordt het gezien als praktisering van het geloof en bij moslimas als dwang onder het geloof?

Je zou het ook makkelijk om kunnen draaien. Er is geen dwang in godsdienst, en er is ook geen dwang in atheisme. We hebben hier de vrijheid van religie, en het is voor iedere inwoner van dit land het goed recht om daar gebruik van te maken.
Er is ook onderzoek gedaan naar die kwestie door de universiteit van leiden, onderzoek kan ik wel voor je opzoeken maar dat kost wel wat tijd
Maar daaruit bleek dat een overgrote meerderheid het niet droeg uit dwang
Redenen als verzet enzv----> zie Self-fulfilling prophecy kwamen wel weer aan bod
Maar dit gaat teveel offtopic

Goede posting van jou zeg, zo is het maar net. Het zijn vaak de vooroordelen waarmee moslimas te maken krijgen. Ik verdiep mijzelf ook de laatste tijd in de Islam en alles daaromheen, en ik ben het er inderdaad mee eens. Ik vind het jammer dat er zo negatief wordt gesproken over de Islam, vooral door Geert Wilders. Het enigste wat je hiermee bereikt is dat je radicale moslims hiermee in de kaart speelt, en meer macht geeft. En dat lijkt me toch Wilders zijn bedoeling niet.

We hebben het niet over het beleid nu natuurlijk, de problemen zijn niet gisteren ontstaan. In de tussentijd hebben genoeg rechtse regeringen het ook op een beloop gelaten. Duitsland, Nederland, Frankrijk, Italie etc hebben vaak genoeg een regering gehad die rechts georienteerd was.

In 2050 is van de Nederlandse bevolking 29% een allochtoon. Echter wel opgedeeld in Westers en niet Westerse allochtoon. Die groep zal echter wel weer afvlakken als zij aan hun vergrijzingsgolf toe zijn tegen die tijd.

Niemand kan natuurlijk echt in de toekomst kijken, maar een meerderheid van niet Westerse allochtonen en dan vooral moslims lijkt me sterk overdreven. De zogenaamde Tsunami van islamisering lijkt meer op een golfje dat net de kust heeft gehaald. (hiermee chargeer ik de andere kant uit, voordat ik weer door bepaalde figuren beticht wordt van struisvogelgedrag).
Maar je weet waarschijnlijk al dat ik niet in termen van rechts of links denk als ik denk aan goed beleid. Want je hebt bij een verkeerde balans naar een van de zijden altijd negatieve punten, daarom moet een goede regering ook neutraal zijn naar alle problemen toe. Een regering is net als een bedrijf, en daar ga je toch ook niet beslissingen nemen om dat ze links of rechts zijn? Nee in een bedrijf luister je naar je klanten, in een democratie naar de burger. Zegt de burger dat de immigratie wel eens ff mag stoppen, bijv. als Wilders veel zetels krijgt is dat een sterk signaal van de burger dat ze eerst eens de bestaande migranten willen verwerken. Dan moet een regering niet aankomen met nieuwe plannen of pardons, politiek moet meer luisteren en minder flauwekul verkopen. Op dat punt heeft Wilders gelijk, wat zijn extreem rechts gedachtengoed aangaat heeft hij ongelijk, en hij zal daar zeker niet mee in de regering komen, als hij dat gelooft is hij wel erg naïef. Verder zou ik de Islam en de groei ervan niet onderschatten, het Christendom heeft een hele tijd het grootste deel van de gelovigen bepaald, maar aangezien dit voor het Westen wel eens zou kunnen verminderen (vergrijzing en jongeren die minder geïnteresseerd zijn in godsdienst) is het goed mogelijk dat de Islam een steeds groter deel gaat uitmaken.

Maar je weet waarschijnlijk al dat ik niet in termen van rechts of links denk als ik denk aan goed beleid. Want je hebt bij een verkeerde balans naar een van de zijden altijd negatieve punten, daarom moet een goede regering ook neutraal zijn naar alle problemen toe. Een regering is net als een bedrijf, en daar ga je toch ook niet beslissingen nemen om dat ze links of rechts zijn? Nee in een bedrijf luister je naar je klanten, in een democratie naar de burger. Zegt de burger dat de immigratie wel eens ff mag stoppen, bijv. als Wilders veel zetels krijgt is dat een sterk signaal van de burger dat ze eerst eens de bestaande migranten willen verwerken.

Hangt er natuurlijk wel vanaf of de media en de politieke partijen een goed beeld geven van de werkelijkheid of niet. Net zo goed als al eens is aangetoond dat de criminaliteit amper is gestegen (of zelfs gedaald) in de laatste 25 jaar, is het probleem van de integratie soms wel eens te veel er bij gehaald om alle problemen in Nederland te verklaren.

De immigratie was overigens al eerder een halt toegeroepen, mede omdat de economie afzwakte begin 2000, maar ook door toen genomen maatregelen. Een gedeelte van het beleid van Verdonk is eigenlijk een voortzetting van het beleid van Paars en dan speciaal van Cohen.

Mensen zijn dan ook nog eens vatbaar voor bepaalde kretologie en politici maken daar dankbaar gebruik van. Zie Wilders, maar ook Fortuyn eerder. Dan vraag ik me af of er nou een signaal wordt gegeven of dat sommige groepen wel erg makkelijk aannemen wat door politici wordt beweerd. Fortuyn heeft het bijvoorbeeld regelmatig over 2 miljoen moslims gehad in Nederland, een pertinente leugen. Maar zulke leugens worden wel geslikt en voor waar aangenomen.

Dan moet een regering niet aankomen met nieuwe plannen of pardons, politiek moet meer luisteren en minder flauwekul verkopen. Op dat punt heeft Wilders gelijk, wat zijn extreem rechts gedachtengoed aangaat heeft hij ongelijk, en hij zal daar zeker niet mee in de regering komen, als hij dat gelooft is hij wel erg naïef. Verder zou ik de Islam en de groei ervan niet onderschatten, het Christendom heeft een hele tijd het grootste deel van de gelovigen bepaald, maar aangezien dit voor het Westen wel eens zou kunnen verminderen (vergrijzing en jongeren die minder geïnteresseerd zijn in godsdienst) is het goed mogelijk dat de Islam een steeds groter deel gaat uitmaken.

Het pardon zelf juich ik ook niet toe, maar er moet wel op een menselijke manier omgegaan worden met mensen. Zo laks als de IND en andere instanties zijn werkt in de hand dat mensen blijven en dat ze in een uitzichtloze situatie terechtkomen.

De groei van de radicale islam baart mij zorgen, niet de groei van het aantal moslims in Nederland (of Europa). Het zou veel beter zijn als we eens zochten naar alternatieven voor olie en dat we niet afhankelijk waren van regimes als in Saudi Arabie of Iran. Landen die met oliegeld het Westen willen ondermijnen door of terrorisme of Salafisme/Wahabisme te ondersteunen. Het blijft toch 1 grote grap dat we zelf als Westerlingen feitelijk de strijd tegen terrorisme aan 1 kant verliezen omdat we verslaafd zijn aan olie.

454dbok.gif
Carnaval was toch al weer voorbij?:D :hahaha: :roflol: :grinny:

Hangt er natuurlijk wel vanaf of de media en de politieke partijen een goed beeld geven van de werkelijkheid of niet. Net zo goed als al eens is aangetoond dat de criminaliteit amper is gestegen (of zelfs gedaald) in de laatste 25 jaar, is het probleem van de integratie soms wel eens te veel er bij gehaald om alle problemen in Nederland te verklaren.

De immigratie was overigens al eerder een halt toegeroepen, mede omdat de economie afzwakte begin 2000, maar ook door toen genomen maatregelen. Een gedeelte van het beleid van Verdonk is eigenlijk een voortzetting van het beleid van Paars en dan speciaal van Cohen.

Mensen zijn dan ook nog eens vatbaar voor bepaalde kretologie en politici maken daar dankbaar gebruik van. Zie Wilders, maar ook Fortuyn eerder. Dan vraag ik me af of er nou een signaal wordt gegeven of dat sommige groepen wel erg makkelijk aannemen wat door politici wordt beweerd. Fortuyn heeft het bijvoorbeeld regelmatig over 2 miljoen moslims gehad in Nederland, een pertinente leugen. Maar zulke leugens worden wel geslikt en voor waar aangenomen.
Dat is democratie. De burger kiest, overigens is die burger ook niet dom. De meerderheid van de mensen heeft een hoog genoeg IQ om uit te maken welke partij staat te liegen en uit de nek te lullen en welke niet. Je kan wel zeggen dat criminaliteit globaal niet toeneemt (iig in NL want in België is deze juist fors toegenomen) maar de kleine criminaliteit is wat de burger voelt. Ik heb het dan over winkelovervallen en roofovervallen bij juweliers ed. In grote steden is die over het algemeen niet gedaald tot gestegen. Gaat dan bijv. ook over autodiefstallen en lastig vallen van personen zoals homo koppels, ouderen ed. Als de traditionele partijen wat meer zouden luisteren naar de burger dan zou Geertje Wilders ook geen kans meer maken, hij leeft van de struisvogelpolitiek van de traditionele partijen, net zoals het Vlaams belang dat in België doet. De overwinning van de SP was toch ook niet omdat ze zo goed kunnen liegen? Nee maar wel omdat ze het goed uitleggen en luisteren naar de mensen.

Het pardon zelf juich ik ook niet toe, maar er moet wel op een menselijke manier omgegaan worden met mensen. Zo laks als de IND en andere instanties zijn werkt in de hand dat mensen blijven en dat ze in een uitzichtloze situatie terechtkomen.

De groei van de radicale islam baart mij zorgen, niet de groei van het aantal moslims in Nederland (of Europa). Het zou veel beter zijn als we eens zochten naar alternatieven voor olie en dat we niet afhankelijk waren van regimes als in Saudi Arabie of Iran. Landen die met oliegeld het Westen willen ondermijnen door of terrorisme of Salafisme/Wahabisme te ondersteunen. Het blijft toch 1 grote grap dat we zelf als Westerlingen feitelijk de strijd tegen terrorisme aan 1 kant verliezen omdat we verslaafd zijn aan olie.
Helemaal mee eens.

Terug
Naar boven