XXL Nutrition

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag ook wat cardio gedaan: 30 min balleke shotten + 40 min joggen + 15 min stretchen + 15 min abs.

Heb nu ook concrete doelstelling gesteld qua gewicht. Ik zou elke week zo'n 200 à 300g willen bijkomen. Dus 1kg per maand. Enigste beperking is dat m'n middel niet boven de 80cm mag komen.

Goede trainingen man, je OH gaat goed vooruit!

Nice rows .. waar zit je taille momenteel eigenlijk op dan?

Waarom niet boven de 80?

Ik heb toch al vaak gezegd dat ik niet kost wat kost massa wil bijwinnen en zoveel mogelijk lean muscle wil toevoegen aan mijn frame. Ik heb al een keer een BF gehad dat dubbel zo hoog was als het huidige en dan voel ik mij totaal niet lekker in mijn vel. Die 80cm is dus een richtmeter om mijn BF niet te hoog laten oplopen omdat ik geen tang heb om een vetpercentagemeting te doen.

Owja dat heb je gezegd :D
Maar, ookal wil je lean mass gainen, je middel zal ook mee gaan groeien en 2 cm is echt niet veel....

Owja dat heb je gezegd :D
Maar, ookal wil je lean mass gainen, je middel zal ook mee gaan groeien en 2 cm is echt niet veel....

Hmm, inderdaad. Maar ik verwacht gewoon te bulken het eerste semester als ik terug naar de les ga, en dan 4 weken ofzo wat te "cutten" als ik terug thuis ben tijdens de kerstvakantie. We zien wel hoe het verloopt en er kunnen natuurlijk altijd aanpassingen komen.

Gefeliciteerd met je verjaardag :birthday:

--> 1e keer. Box was een dikke 40cm. Vraagje hierbij: is het de bedoeling dat de voet die op de grond staat helemaal niet meewerkt (en dus het been dat op de box staat al het werk doet) of maakt dat niet heel veel uit?

Het been op de box al het werk laten doen, ik wissel ze gewoon per rep af

Het been op de box al het werk laten doen, ik wissel ze gewoon per rep af

Ja, ik wissel ook per been af, maar heb toch het gevoel dat ik met mijn ander been een beetje help. Maar ik ga er nu goed op letten dat dat zo min mogelijk gebeurt.

9-9-08: Bench

Floor Press:
opwarmen: 8x50, 5x70, 2x80
2x2x90
3x2x92,5 PR
5x85 PR

Incline BP:
8x60
6x70
2x4x80 PR
6x75 PR

CGBP:
5x60
5x70
3x5x75 PR
--> er versprong weer de hele tijd een pees in mijn linkerelleboog bij de eerste setjes. Als ik een paar cm boven de borst stop, heb ik dat niet.

Incline DB Flyes:
10x35 (in lbs)
10x40
10x45 PR:p

Commentaar: 80 min getraind. Lekkere training weer.

Vanavond ook wat cardio gedaan: 20 min joggen, 35 min plyo-oefeningen, 15 min stretchen.

10-9-08: Assistance

BB Rows:
2x6x60
5x80
5x5x92,5 volume PR
10x80
--> heb meer opwarmsetjes nodig. Ging daarom niet allemaal smooth

Chins (gewone grip):
9xBW
6xBW+10
4x6xBW+20

Lying DB Extensions:
12x20 (in lbs)
3x12x25

BB Curls:
8x40
5x50
--> had een brutale pomp in m'n onderarmen waardoor BB Curls bijna onmogelijk werden.

Standing Concentration Curls:
3 setjes

Commentaar: Trainingstijd was 75 min. Ochtendtraining, dus niks speciaals.

Met dieBB rows, is je eerste setje dan 60 kilo?
Of doe je nog wat met de stang, 40 en dan 60?

Ochtend trainingen zuigen meestal

Eerste setje was met 60 kg. Doe ik normaal niet, en ga ik ook niet meer doen. Voelde echt k*t aan. Normaal is het stang, 50, 70, 85, ..

Heb trouwens ook net mijn resultaten van de herexamens ontvangen: allebei geslaagd! Dat betekent dat ik al naar mijn derde jaar Handelsingenieur ga. Binnen een paar jaar werken dus. :eek:

Zo, mannen. Ben terug van een heerlijke vakantie in Spanje. Heb daar een een week helemaal niet getraind. Was de eerste keer in een jaar ofzo. In de week dat ik terug ben gekomen heb ik 2 rustige trainingen gedaan om terug wat op niveau te komen. Vandaag mijn eerste "echte" training terug.

29-9-08: UB1

BP:
opwarmen: 8x40, 5x60
5x70
5x5x80 volume PR
--> toch lekker begin van de training!

DB Rows:
8x30
8x38
3x12x43 PR
--> ook goed, maar hierna was ik op. Mijn eten begon de hele tijd omhoog te komen.:p

Incline DB Press:
8x24
8x30
6x32
5x32
--> was 4 maanden ofzo geleden dat ik ze nog eens had gedaan. Viel zwaar tegen.

Pulldowns (Wide Grip):
5x8xoplopend gewicht

Pushdowns:
4x8xoplopend gewicht

Machine Preacher Curls:
4x8xoplopend gewicht

Pec Deck:
3x8xoplopend gewicht

Commentaar: Trainingstijd was dik 75 min. Best nog goede training voor 2 weken niet meer fatsoenlijk getraind te hebben. Deze week nog een beetje kijken hoe het zit, voornamelijk volume PR's proberen te halen en dan stel ik deze week ook een schema op hoe ik de komende maanden ga trainen.

Netjes man. En er staat wel degelijk veel spanning op je biceps als je supinated deadlift doet, heb ik gelezen tenminste. Veel mensen die zo hun biceps scheuren. :dunno:

Netjes man. En er staat wel degelijk veel spanning op je biceps als je supinated deadlift doet, heb ik gelezen tenminste. Veel mensen die zo hun biceps scheuren. :dunno:

Thanks. Zal het volgende keer eens pronated proberen.

Training van vandaag:

6-10-08: Deadlift

1. Deadlift:
opwarmen: 10x60, 5x100
3x130
3x150
3x160
3x165 PR
--> nice voor al 3-4 weken niet meer zwaar te hebben gedeadlift.

2. Block Deadlift (onder knie):
5x130
5x150
3x5x160 PR

3. Hack Squat (Free Weight Machine):
10x55
8x75
8x85
8x95
--> volgende week iets meer werksetjes

4. Shrugs:
10x100
8x110
8x120
6x125
6x130

5. Seated Calf Raises:
10x25
10x35
10/8/6x45 RP-style
12/8/7x50 RP-style

6. Knee-Tucks:
4x20

Commentaar: Anderhalf uur getraind. Ging lekker. Ik doe mijn LB-trainingen nu op maandag en donderdag. Komt beter uit met het basketten. Morgen Benchen enzo!

Terug
Naar boven