MuscleMeat

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Ben deze morgen ook nog eens op de weegschaal gaan staan: 82kg. Heb ook niet het gevoel dat mijn taille echt wijder is geworden de laatste maand. Good stuff dus. Zou graag tegen midden mei op 85 komen te staan om dan te gaan cutten (ja, voor de zomer:p) tot een 8% en 80-81kg.

Juist ook 45 min cardio gedaan door te gaan lopen met een kameraad. :)

Relaxte indeling trouwens van je trainingsdagen, wel aardig vergelijkbaar zoals ik graag train, zou zo je schema kunnen overnemen :)

Die pin-press van je op welke hoogte begin je? Kin? .. Heb die lockouts 2 weken terug voor het eerst gedaan
ook hoog in reps .. na die oefening had ik ook zo'n moordend gevoel in de schouders pff.
Maar bij jou was het dus echt na die fail op de MP?

Enne bodyweight van je gaat de goede kant op :thumbs:

Relaxte indeling trouwens van je trainingsdagen, wel aardig vergelijkbaar zoals ik graag train, zou zo je schema kunnen overnemen :)

Die pin-press van je op welke hoogte begin je? Kin? .. Heb die lockouts 2 weken terug voor het eerst gedaan
ook hoog in reps .. na die oefening had ik ook zo'n moordend gevoel in de schouders pff.
Maar bij jou was het dus echt na die fail op de MP?

Enne bodyweight van je gaat de goede kant op :thumbs:

Die Pin Presses zijn vanaf neushoogte. En het kwam niet daardoor dat ik zo'n gevoel had in mijn schouders, hoor. Ik doe ze vaker en nog nooit last van gehad en de had dat gevoel al toen ik aan de Pin Presses begon. Gewoon na de Fail op de MP was het de hele training Fail. :)

Fijn dat je mijn schema ook goed vindt. Dan kan ik misschien binnenkort wat inspiratie opdoen in jouw log!

20-1-09: Assistance

1. BB Rows:
opwarmen
5x85
2x5x95 volume PR
6x90
2x8x85
--> volgende week weer volume met 95. Brutale pomp.

2. Chins (normale grip):
8xBW
6xBW+15
5xBW+20
4xBW+25
3xBW+30
3xBW+30
--> zo laag in reps ligt mij toch veel beter. Er is een goeie 10kg verschil tussen mijn pronated en supinated chins. Is dat normaal?

3. Dips:
10xBW
8xBW+15
8xBW+25
2x6xBW+35 PR?
8xBW+30 PR?
--> waren staggered met de Chins

4. BB OH Extensions:
8x30
8x35
2x6x40 PR

5. DB Curls (in lbs):
8x40
8x45
2x7x45

Commentaar: Dit is een heel leuke indeling. Dus 5 dagen per week trainen. UB1 gewoon Presses, Rows, Chins en isolatie en UB2 opsplitsen in Presses op 1 dag en Assistance (inclusief Dips) de volgende dag.

22-1-09: Squat

1. Full Front Squat:
opwarmen
3x80
3x85
3x90
3xx3x95
--> ga nu even wat Front Squats doen als eerste oefening. Voel mijn lies nog altijd een beetje door de dag. Mijn PR is 3x105 en met een goeie setup zat 3x100 er vandaag ook wel in. Goed dus.

2. Full Squat:
5x60
5x80
5x90
5x5x95
--> diepte was nu al beter. Deze keer weinig last gehad van lies. Volgende week sowieso 5x100 doen.

3. GM's:
8x60
6x65
5x70
6x60
--> rug helemaal op door de Squats

4. DB Lunges (in lbs):
3x10x40
--> volgende week 8x45

Commentaar: Geen Calves en Abs gedaan omdat ik verder wou gaan leren. :)

Nice fronts!

Dat heb ik ook na front squats, gewoon wat soft tissue werk doen dan is dat de volgende dag weer over.

Mooie trainingen kerel.

Bekijk dit eens:

http://laurensfitness.com/2008/02/29/tennis-ball-part-3-upper-body/

Vooral oefening 2 (erectors) helpt perfect bij mij.

Trouwens, nog een vraagje over je routine. Ik zie dat je 1x per week benched en 1x een oh variant doet. Kan je nog wel wekelijks verhogen op die oefeningen als je ze "maar" 1x doet? Zelf merk ik dat ik wat meer progressie maak als ik bijv vaker bench.

Bedankt voor de link!

Daar ben ik ook al even over aan het nadenken. Momenteel doe ik inderdaad alle Bench-varianten op 1 dag en dan OH-varianten op een andere. Hou zou jij het dan inpassen om 2x per week te benchen en OH-pressen? Ik dacht eraan misschien op de OH-dag wat CGBP eraan toe te voegen. En in welke reprange zou je dat dan doen? Zo kan ik bijvoorbeeld ook 1 Hand DB Press gaan toevoegen op Bench-dag.

25-1-09: OH + Assistance

1. BP:
opwarmen
1x85
Fx100
1x100 PR (kont wat van bank, maar who cares)
3x90
5x85
7x80
--> 90, 85, 80 zijn allemaal evenaring van PR's maar toen werd er die training naartoe gewerkt. Nu was ik dus al wat voorvermoeid door de 100kg.

2. Floor Press:
3x80
5x2x85
--> ga vanaf volgend schema Floor Press als eerste oefening doen. Triceps zijn echt een beperkende factor bij m'n Bench

3. Pendlay Rows:
3x70
5x3x85
--> minder smokkelen dan vorige week. Pak ook beetje smaller nu.

4. Incline BP:
6x60
6x70
4x75
3x80
6x70

5. Chins (Bicep Grip):
10xBW
5xBW+15
5xBW+25
3xBW+35
3xBW+40
7xBW+30 PR

6. Incline DB Extensions (in lbs):
10x25
3x8x30
--> was fijn eens zo Incline

7. BB Curls:
5x40
5x50
6x55 PR
8x50 PR

Commentaar: Heb de laatste dagen weinig geslapen, niet goed gegeten en veel stress gehad door examens die kort op elkaar vallen. Overmorgen de laatste, dus moet nu nog even doorbijten. In mijn volgend schema ga ik sowieso 2 maal Bench en OH doen. Ben alleen nog aan het twijfelen over welke oefeningen en repranges. Input is altijd welkom!

Congrats met je bench!!! :thumbs:

Ja, dat werd eindelijk eens tijd. :D Kan jij misschien wat hulp geven i.v.m. mijn vraag bij "Commentaar"?

Ik ben niet meteen de juiste persoon om het aan te vragen vrees ik :D ik heb regular bench verbannen en doe op de ene dag incline en op de andere close grip aangevuld met back, dumbbell floorpress,...
OH doe ik op de ene dag mp en op de andere pp, aangevuld met cleans, savickas press, lockout,...

Ik zou sowieso afwisselen in reps en sets. En bij oh zou ik pp en mp doen. Verder over die reps en sets zou ik doen wat het beste voor jouw werkt. Ik doe soms een repout op een bepaald gewicht, dan weer dubbles of triples (volume) op een bepaald gewicht.

Ik ben niet meteen de juiste persoon om het aan te vragen vrees ik :D ik heb regular bench verbannen en doe op de ene dag incline en op de andere close grip aangevuld met back, dumbbell floorpress,...
OH doe ik op de ene dag mp en op de andere pp, aangevuld met cleans, savickas press, lockout,...

Ik zou sowieso afwisselen in reps en sets. En bij oh zou ik pp en mp doen. Verder over die reps en sets zou ik doen wat het beste voor jouw werkt. Ik doe soms een repout op een bepaald gewicht, dan weer dubbles of triples (volume) op een bepaald gewicht.

Ik was aan het denken om CGBP te doen bij m'n OH-dag. En dan tussen 5 en 8 reps. Binnenkort heb ik eindelijk ook DB's en dan kan ik misschien 1 Hand DB Press erbij doen op mijn Bench dag. En dat dan 4-6 reps.

Mss eens TTT (timed total tonnage) proberen voor OH, Locust zweert er bij.

Mss eens TTT (timed total tonnage) proberen voor OH, Locust zweert er bij.

Hmm, dat zou betekenen dat ik 2/3x per week dezelfde oefening doe (weliswaar variërend qua reps), toch? Vind ik altijd zo saai. :p Dan doe ik liever een variatie.

Daar ben ik ook al even over aan het nadenken. Momenteel doe ik inderdaad alle Bench-varianten op 1 dag en dan OH-varianten op een andere. Hou zou jij het dan inpassen om 2x per week te benchen en OH-pressen? Ik dacht eraan misschien op de OH-dag wat CGBP eraan toe te voegen. En in welke reprange zou je dat dan doen? Zo kan ik bijvoorbeeld ook 1 Hand DB Press gaan toevoegen op Bench-dag.

Ik denk daar wat eenvoudiger in opzich, weet niet of het een goed principe is maar voor mij werkt het. Ook ik train met een ub/lb split waarbij ik op ma en vr bijvoorbeeld bench en op vrijdag ook een OH variant er in. Verder niet te veel oefeningen (cg's/ incline etc) erbij doen en je vooral concentreren op de lift waarin je sterker wilt worden.
Opzich ga ik verder op de zelfde manier te werk als jij, dus wekelijks verhogen. Aangezien ik nog een beginner ben gaat dat prima voor mij, een wat meer ervaren lifter heeft wellicht baat bij meer variatie in oa repranges en oefeningen.

Terug
Naar boven