AndroidHealthClinic

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
I.v.m. mijn schouder: ik ben vrijdag naar mijn huisarts geweest en hij denkt dat het een verrekking is van mijn gewrichtskapsel. Zijn advies is 6-8 weken rustig aan doen, maar uiteraard is dat geen optie. Hebben jullie wat advies voor rehab-oefeningen? Iets voor mijn Rotator Cuff ofzo? Ik ga sowieso wel heel rustig doen met OH-presses de komende weken. Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik de bar in startpostie heb voor MP. Dus als mijn schouder vrij uitgerokken is. Tijdens BP heb ik er eigenlijk nauwelijks last van. Welke oefeningen kan ik wel nog volop blijven doen? Kunnen Front Squats kwaad? Ik heb ze gisteren gedaan en merk wel dat links iets meer pijn doet dan rechts als ik erop duw, maar niet echt veel pijn. Alvast bedankt voor jullie input!

Zou voorlopig toch enkel backsquatten . En voor de rest zo weinig mogelijk die schouders belasten . Ik ben geen expert maar het lijkt me sowieso niet erg slim om nu presses te gaan doen . Misschien wat lichte schouder rehab zoals cubans , facepulls , raises e.d. maar zeker niets zwaars .

Zou voorlopig toch enkel backsquatten . En voor de rest zo weinig mogelijk die schouders belasten . Ik ben geen expert maar het lijkt me sowieso niet erg slim om nu presses te gaan doen . Misschien wat lichte schouder rehab zoals cubans , facepulls , raises e.d. maar zeker niets zwaars .

Hmm, dat zegt mijn gezond verstand ook maar het is gewoon klote dat na mijn lies nu dit weer erbij komt.

Snap ik wel maar nu pressen gaat voor nog meer problemen zorgen en dat weet jij ook . Ga gewoon effe lekker op LB :)

Inderdaad. Zal het zo maar doen. Vanavond heel op het gemak opbouwen met benchen en zodra ik iets voel, stop ik. En dan een hoop roeien en chins erbij.

Gewoon rusten lijkt me toch het beste. Als banken geen pijn doet daar meer je focus op leggen ipv OH werk.

Blessure's zijn echt een b*ch, ik hop ook van de ene naar de andere blessure.

Hopelijk blijf je niet te lang geplaagd bro' :(

Grats met je examens!

17-2-09: UB

1. BP:
8x40
5x50
4/5x5x70

2. Chest Supported Rows:
8x40
5x60
4x5x70
2x75 (+2 no touch)
--> eerste keer. Fijne oefening

3. Wat voor mijn schouders:
4 setjes

4. Chins (Bicep Grip):
10xBW
5xBW+15
5xBW+25
5xBW+30
15xBW

5. BB Curls:
8x30
5x40
5x45
5x50
5x50
8x40

6. Pushdowns:
20x20
15x25
12x30
8x35
8x35

Commentaar: Presses gaan er nu echt uit. Ik wil echt niet hetzelfde met mijn schouder aan de hand krijgen als met mijn lies. Ik ga nu toch cutten, dus hoef ik niet per se kracht te winnen.

Ook weer iemand met een schouderblessure, succes met je herstel. En trouwens gefeliciteerd met het behalen van je examens!

Cardio: juist een dik half uur gelopen buiten. Was best zwaar met compleet verzuurde benen van Squatdag gisteren!:eek:

Chest Supported Rows hou ik ook wel van.

Lekker die cardio ... trouwens ;)

Sterkte met je schouder

I.v.m. mijn schouder: ik ben vrijdag naar mijn huisarts geweest en hij denkt dat het een verrekking is van mijn gewrichtskapsel. Zijn advies is 6-8 weken rustig aan doen, maar uiteraard is dat geen optie. Hebben jullie wat advies voor rehab-oefeningen? Iets voor mijn Rotator Cuff ofzo? Ik ga sowieso wel heel rustig doen met OH-presses de komende weken. Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik de bar in startpostie heb voor MP. Dus als mijn schouder vrij uitgerokken is. Tijdens BP heb ik er eigenlijk nauwelijks last van. Welke oefeningen kan ik wel nog volop blijven doen? Kunnen Front Squats kwaad? Ik heb ze gisteren gedaan en merk wel dat links iets meer pijn doet dan rechts als ik erop duw, maar niet echt veel pijn. Alvast bedankt voor jullie input!

Sowieso even geen MP doen. Oefeningen waarbij je geen last heb tijdens of na de oefeningen zou ik dan wel gewoon blijven doen. Volledige rust wat betreft UB krachttraining betreft zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat lijkt me te veel gevraagd:).

Zijn er nog meer specifieke bewegingen waarmee je last hebt?

Sowieso even geen MP doen. Oefeningen waarbij je geen last heb tijdens of na de oefeningen zou ik dan wel gewoon blijven doen. Volledige rust wat betreft UB krachttraining betreft zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat lijkt me te veel gevraagd:).

Zijn er nog meer specifieke bewegingen waarmee je last hebt?

Nee, het is echt als ik de BB in de laagste positie heb bij MP. Maar ik merk wel dat de pijn zich een beetje uit aan het breiden is. Ik voel het nu bijvoorbeeld ook in de bovenste positie bij Weighted Chins. Daarom ga ik nu even absoluut geen zware Presses meer doen. Denk jij dat er oefeningen zoals Shoulder Dislocates en ander Rotator Cuff werk mijn herstel kunnen bevorderen?

19-2-09: Deadlift (powerzaal)

1. Deadlift:
opwarmen
2x150
2x165
3x2x175
--> ik moet hier iets dieper zakken dan thuis. 2-3cm ofzo en dat is even aanpassen.

2. Block Deadlift:
5x140
3x160
3x170
3x180
3x185 PR van deze hoogte, denk ik
--> was op bumper-plates gedaan. Heel stuk onder de knie.

3. Full Squats:
7x50
7x70
7x80
7x90
7x95
7x95

4. Shrugs:
gestopt bij 95. Voelde niet leuk aan mijn schouder. Traps zullen ook wel groeien bij Deadlifts.

5. Medicine Ball Crunches:
5 setjes

6. Smitch Calf Raises:
10x40 (ex BB)
10x60
10x80
10x90
9x100
7x110

Commentaar: Het is natuurlijk k*t dat ik mijn UB niet meer fatsoenlijk kan trainen door mijn schouder. Anderzijds ben ik helemaal gemotiveerd om terug te knallen als ik dat kan. Kijk er echt naar uit. Nu gewoon even lekker op LB gaan dan. Is trouwens ook echt fijn dat ik nu een trainingspartner hebt. Motiveert mij echt!

Nee, het is echt als ik de BB in de laagste positie heb bij MP. Maar ik merk wel dat de pijn zich een beetje uit aan het breiden is. Ik voel het nu bijvoorbeeld ook in de bovenste positie bij Weighted Chins. Daarom ga ik nu even absoluut geen zware Presses meer doen. Denk jij dat er oefeningen zoals Shoulder Dislocates en ander Rotator Cuff werk mijn herstel kunnen bevorderen?

ja.

Sowieso goed om je RC te trainen, daar die spiergroep ervoor zorgt dat je schouderkop goed in de kom geleidt.
Voor jou wel verstandig aangezien je je kapsel al een keer verrekt hebt = losser geworden.

Met een beetje speurwerk zal je de betere RC - oefeningen online vinden.
Succes.

ja.

Sowieso goed om je RC te trainen, daar die spiergroep ervoor zorgt dat je schouderkop goed in de kom geleidt.
Voor jou wel verstandig aangezien je je kapsel al een keer verrekt hebt = losser geworden.

Met een beetje speurwerk zal je de betere RC - oefeningen online vinden.
Succes.

Check hier ff over info over rotator cuff oefeningen, als je dit nog niet gelezen hebt!

http://www.t-nation.com/free_online...ce_repair/cracking_the_rotator_cuff_conundrum

Thanks, beiden! Zal het eens even checken.

21-2-09: Assistance

Eerst 3-oefeningen voor Rotator Cuffs gedaan. Ik merk vooral bij deze oefening dat links veel zwakker is dan rechts:
http://nl.youtube.com/watch?v=IQh_7gI9WlM

1. Pendlay Rows:
8x50
8x60
8x65
8x70
8x70
8x70
--> niet low rep gedaan i.v.m. schouder en ook niet tot het maximum gegaan.

2. Chins:
100 in iets minder dan 20 minuten.
--> niet voor een PR gegaan. Alle reps waren ook gecontroleerd en rustig.

3. Pushdowns:
15x20
15x25
15x30
10x35
10x35

4. Cable Curl
12x20
10x25
10x30
10x30
--> ik doe deze variant altijd boven mijn hoofd als jullie begrijpen wat ik bedoel.

5. Lying DB Extensions (in lbs):
15x25
10x30
10x30

6. Standing Concentration Curls (in lbs):
10x35
10x40
10x40

Commentaar: mijn schouder voelt toch al beter aan. Rust helpt dus wel. Ik ga nu elke dag 10min uittrekken voor RC-werk. Dinsdag ga ik waarschijnlijk heel licht wat presses doen. Maar echt niks zwaar.

Terug
Naar boven