- Waardering
- 17.420
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 15%
Eventjes melden dat ik op alle examens door ben! ****ing nice.
biertjes voor iedereen !
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou voorlopig toch enkel backsquatten . En voor de rest zo weinig mogelijk die schouders belasten . Ik ben geen expert maar het lijkt me sowieso niet erg slim om nu presses te gaan doen . Misschien wat lichte schouder rehab zoals cubans , facepulls , raises e.d. maar zeker niets zwaars .
Hmm, dat zegt mijn gezond verstand ook maar het is gewoon klote dat na mijn lies nu dit weer erbij komt.

Snap ik wel maar nu pressen gaat voor nog meer problemen zorgen en dat weet jij ook . Ga gewoon effe lekker op LB![]()
En sterkte met je schouder Willem! 
I.v.m. mijn schouder: ik ben vrijdag naar mijn huisarts geweest en hij denkt dat het een verrekking is van mijn gewrichtskapsel. Zijn advies is 6-8 weken rustig aan doen, maar uiteraard is dat geen optie. Hebben jullie wat advies voor rehab-oefeningen? Iets voor mijn Rotator Cuff ofzo? Ik ga sowieso wel heel rustig doen met OH-presses de komende weken. Ik merk dat ik er vooral last van heb als ik de bar in startpostie heb voor MP. Dus als mijn schouder vrij uitgerokken is. Tijdens BP heb ik er eigenlijk nauwelijks last van. Welke oefeningen kan ik wel nog volop blijven doen? Kunnen Front Squats kwaad? Ik heb ze gisteren gedaan en merk wel dat links iets meer pijn doet dan rechts als ik erop duw, maar niet echt veel pijn. Alvast bedankt voor jullie input!
.Sowieso even geen MP doen. Oefeningen waarbij je geen last heb tijdens of na de oefeningen zou ik dan wel gewoon blijven doen. Volledige rust wat betreft UB krachttraining betreft zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat lijkt me te veel gevraagd.
Zijn er nog meer specifieke bewegingen waarmee je last hebt?
Nee, het is echt als ik de BB in de laagste positie heb bij MP. Maar ik merk wel dat de pijn zich een beetje uit aan het breiden is. Ik voel het nu bijvoorbeeld ook in de bovenste positie bij Weighted Chins. Daarom ga ik nu even absoluut geen zware Presses meer doen. Denk jij dat er oefeningen zoals Shoulder Dislocates en ander Rotator Cuff werk mijn herstel kunnen bevorderen?
ja.
Sowieso goed om je RC te trainen, daar die spiergroep ervoor zorgt dat je schouderkop goed in de kom geleidt.
Voor jou wel verstandig aangezien je je kapsel al een keer verrekt hebt = losser geworden.
Met een beetje speurwerk zal je de betere RC - oefeningen online vinden.
Succes.
Check hier ff over info over rotator cuff oefeningen, als je dit nog niet gelezen hebt!
http://www.t-nation.com/free_online...ce_repair/cracking_the_rotator_cuff_conundrum