AndroidHealthClinic

Willem's UB/LB Log

--> nu heb ik de techniek toch min of meer te pakken. Iets meer door de knieën en kont goed naar achter. Zeker de setjes -80 waren lekker op de hams.

Ook zien dat je voeten niet te ver uiteen staan, was althans een fout bij mij.
Zal eens zien of ik morgen/woensdag een clipje kan maken.

• Topic Starter Topic Starter
Een kleine opmerking over mijn "cut": de 4 weken dat ik cutte kon ik nog KT doen en ook cardio. In die periode heb ik makkelijk 2kg verloren en ongeveer 4cm aan mijn taille. Ik bleef ook nog gewoon PR's zetten. Toen ik door mijn pols beide niet meer fatsoenlijk kon doen, ging het vetverlies uiteraard niet meer zo geweldig. Conclusie: zodra bepaalde broeken te strak gaan zitten (ik weet welke) ga ik in het vervolg een cut van 4 weken erin gooien.

Een kleine opmerking over mijn "cut": de 4 weken dat ik cutte kon ik nog KT doen en ook cardio. In die periode heb ik makkelijk 2kg verloren en ongeveer 4cm aan mijn taille. Ik bleef ook nog gewoon PR's zetten. Toen ik door mijn pols beide niet meer fatsoenlijk kon doen, ging het vetverlies uiteraard niet meer zo geweldig. Conclusie: zodra bepaalde broeken te strak gaan zitten (ik weet welke) ga ik in het vervolg een cut van 4 weken erin gooien.

Ideaal ... ik laat mijn BF ook niet meer te hoog worden.

Ideaal ... ik laat mijn BF ook niet meer te hoog worden.

Dat is inderdaad nergens goed voor. Maar mijn BF was ook helemaal niet hoog, hoor. Mijn taille is nu iets van 82-83cm (en ik heb van nature een vrij brede waist, dus dat is goed voor mij:)).

Nice. Op hoeveel cals cutte je? Met junkdagen? Wat at je zoal?

Nice. Op hoeveel cals cutte je? Met junkdagen? Wat at je zoal?

Ik denk dat ik tussen de 2000 en 2500 zat, maar heb het nooit uitgerekend. Ik wist met welk schema ik elke week zo'n 300-500g bijkwam. Daar heb ik het volgende aan aangepast: 's morgens 1 belegde sandwich en 1 tas chocomelk minder, iets minder Carbs rond trainen en een kleine eiwitmaaltijd minder. Zo'n 1000 kCals minder dus. Als ik eerst 500 kCals boven onderhoud zat, dan nu 500 eronder. Ook heb ik nog 1 extra cardio-dag toegevoegd (hardlopen), bovenop de 3 andere cardio-sessies (basketbaltraining). Ik ging nog gewoon 2 keer per week op stap, alhoewel ik de alcohol wel een beetje probeerde te minderen. :p Wou eerst sowieso minder op stap gaan, maar ik bleef goed vet verliezen terwijl ik nog weg ging, dus was het maar al te gek om daarvoor thuis te blijven. Die kleine cut is dus echt easy gegaan!

Mijn gewicht is trouwens 80kg. Daar zal trouwens ook best wat vocht bijzitten door de creatine. Die bouw ik nu langzaam af.
Zou ik mijn Wrist Bandages gebruiken als ik straks UB train om mijn pols te ontzien of juist niet?

Vandaag mijn eerste UB training na de operatie:

6-3-09: UB1

1. BP
5xbar
5x30
5x40
5x45
5x50
5x55
5x60
5x65
--> ging beter dan ik verwacht had! Bij de middelste setjes had ik een beetje last van mijn linker elleboog en onderarm (die trouwens ook serieus veel dunner is geworden:eek:), maar dat was weg bij de laatste setjes. Er zat nog wel meer in, maar uiteraard niet te gek doen de eerste training. Donerdag 5x70. Trouwens ook mijn Wrist Bandages gebruikt en had wel het gevoel dat ze hielpen.

2. Pendlay Rows:
5xbar
5x30
5x40
5x50
5x55
5x60
5x65
--> goed. Donderdag ook 5x70

3. Seated Shoulder Press:
5xbar
5x30
5x40
5x45
5x50
5x50
--> donderdag 5x55. Voelde mijn linkerschouder nog wel een klein beetje, maar denk dat dat eerder komt door de lange inactiviteit van mijn linkerarm. Voor mezelf: vanaf pin 10

Commentaar: had niet verwacht dat ik zo weinig krachtverlies zou hebben. Als het door de creatine komt: heel erg bedankt Robke!! Wou mijn pols niet teveel belasten, dus morgen de rest van de training: Chins en armen.

Had je iets gebroken ofzo? Ik gebruik trouwens altijd wristwraps bij zware sets banken en vooral pushpressen. Bij pp's komt er veel druk op te staan.

Had je iets gebroken ofzo? Ik gebruik trouwens altijd wristwraps bij zware sets banken en vooral pushpressen. Bij pp's komt er veel druk op te staan.

Kerel, mijn log wel een beetje volgen he. :p Heb een cyste laten verwijderen aan mijn pols en daarna 2,5 weken gips moeten dragen.

Dat gigantisch zware bulken vind ik zelf ook niks. Ook al train ik voor powerlifting, ik wil niet zo'n gigantische pens hebben. Een bf van 20%+ vind ik opzich wel acceptabel, ook omdat je daar nou eenmaal betere kracht gains mee maakt (in de zin dat je eenvoudiger spier aanzet).

Hoe denk jij daar over Willem? Ik denk dat als je bepaalde kracht stats wilt halen, het toch wel beter is om even een periode flink je kcal inname op te schroeven.

Dat gigantisch zware bulken vind ik zelf ook niks. Ook al train ik voor powerlifting, ik wil niet zo'n gigantische pens hebben. Een bf van 20%+ vind ik opzich wel acceptabel, ook omdat je daar nou eenmaal betere kracht gains mee maakt (in de zin dat je eenvoudiger spier aanzet).

Hoe denk jij daar over Willem? Ik denk dat als je bepaalde kracht stats wilt halen, het toch wel beter is om even een periode flink je kcal inname op te schroeven.

20%? Ik ga liefst niet boven de 12! Ik denk dat als je rond dat percentage nog altijd goede gains kunt maken. Kijk bijvoorbeeld maar naar Gijs, die ziet nog niet eens op 10%.

Als je je krachtstats omhoog wilt halen is het uiteraard belangrijk om boven onderhoud te zitten, maar ik denk niet dat het zoveel toegevoegde waarde heeft als je 1500 kCals boven onderhoud zit t.o.v. 500 kCals boven onderhoud.

Bovendien is er nog het praktisch probleem van kleren die niet meer passen als je op korte tijd 10kg bij komt. Als je een tijdje traint, is het toch niet meer mogelijk om 8kg pure spiermassa per jaar bij te komen. Waarom zou je dan bijvoorbeeld 5kg VVM en 6kg vet willen bijkomen? Dan geef mij maar 4kg VVM en 1à2kg vet.

7-3-09: Assistance

1. Chins:
5xBW
5xBW
5xBW+5
5xBW+10
5xBW+15
5xBW+10
--> afhankelijk van hoe m'n linkerarm aanvoelt volgende keer 3x5xBW+15 of 5xBW+20

2. DB Curs (in lbs):
6x30
6x35
6x40
6x45
6x40
--> yes, ik kan nog 20kg Hammer Curls doen. :p

3. Pushdowns:
10x10
10x15
10x20
10x25
15x15
--> toch maar mijn Wrist Bandages aangedaan omdat er bij deze oefening relatief veel druk op mijn polsen komt.

9-4-09: UB

1. BP:
5xbar
5x30
5x40
5x50
5x60
5x65
5x70
--> volgende keer 5x75

2. Pedlay Rows:
5xbar
5x30
5x40
5x50
5x60
5x65
5x70
--> volgende keer 3x5x70

3. Seated Shoulder Press:
5xbar
5x30
5x40
5x45
5x50
5x55
--> volgende keer 3x5x55. Schouderkracht is nog voor 2,5 maand niks meer OH gedaan te hebben.

4. Side Bends:
8x20
8x30
8x35
8x40
--> volgende keer 3x8x40

Commentaar: normaal was vandaag Squatdag, maar die heb ik verschoven naar zaterdag omdat: 1. ik nog spierpijn had in mijn hams, onderrug en quads van zondag 2. ik een klein beetje last heb van mijn rechterknie (niets ernstigs) 3. ik wegens omstandigheden nog maar 2 LB-trainingen doe deze Paasvakantie en dan kan ik ze evengoed wat beter spreiden.

Bovendien is er nog het praktisch probleem van kleren die niet meer passen als je op korte tijd 10kg bij komt. Als je een tijdje traint, is het toch niet meer mogelijk om 8kg pure spiermassa per jaar bij te komen. Waarom zou je dan bijvoorbeeld 5kg VVM en 6kg vet willen bijkomen? Dan geef mij maar 4kg VVM en 1à2kg vet.

Daar moet ik je gelijk in geven.

Geen last van je schouder na bovenstaande training?

11-4-09: Squat

1. Full Squat:
opwarmen
3x100
3x110
3x120
3x120 (zwaar)
3x110
3x110
3x110
3x100
--> volgende week in Leuven misschien eens 3x125 proberen.

2. Pin Squats:
5x90
5x110
5x120
5x130 (telkens spanning eraf als ik ze op de Safety's neerlegde. Vies zwaar:eek:)
5x130 (terug Touch&Go)
5x135 PR
5x140 PR
--> pin 9: navelhoogte. Zal nog wel meer in, maar vond het wel goed zo.

3. DB Lunges (in lbs):
8x35
8x40
8x45
8x50 PR

4. Crunches:
5 setjes

5. 1-Leg Calf Raises:
10xBW
8xBW+10
8xBW+15
3x8xBW+20

Commentaar: Wat is eigenlijk het "beste" bij die Pin Squats? Touch&Go of telkens de bar op de pinnen leggen? Of zijn ze allebei wel ok en is variatie de key?

Netjes gozer!

De bedoeling is om de bb neer te leggen.

Terug
Naar boven