Fitness Seller

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Mja met de DL die ik vandaag gedaan heb is dat terecht :p Het lag vast aan de zaal dat onze trainingen zogen! ;)

Ja, ik heb gehoord dat uw training niet super was. Die was nog een pak k*tter als die van mij. :p

Thanks.

Wat een load aan reps draai je afgelopen trainingen ... damn !

:thumbs:

High volume is de shit!

Komop Willem, is toch netjes!

Heb gewoon niet gehaald wat ik wou. Is nooit leuk.

Ga je deze week voor de 200?

2x195 is het doel vandaag!

Training van vandaag post ik morgen wel. Ben net op m'n kot en vrij. Ga dus slapen!:)

Training van gisteren:

12-5-09: Bench

1. BP:
opwarmen
3x70
3x80
3x85
3x87,5
3x85
3x85
3x85
3x80
3x80
--> ook hier voelde ik de training van zaterdag nog. Na volgende week is het tijd voor een deload!

2. Pendlay Rows:
opwarmen
4x70
4x80
4x85
4x90 PR
4x85
4x85
4x80
--> fijn dat m'n Pendlay's hoger zijn dan m'n Bench. :p

3. Incline BP:
5x60
5x60
5x70 PR
5x60
--> deze Incline was nog rechter dan vorige week. Echt alleen maar schouders hierbij. Daarom PR.

4. Chins (Bicep Grip):
10xBW
5xBW+10
5xBW+20
5xBW+30
4xBW+35
5xBW+20

5. Cable Flyes:
10x25
10x30
8x35
8x40

6. Lying DB Extensions:
10x14
10x14
8x14
8x14

7. Seated DB Curls:
4x8x16

Commentaar: Hierna nog eens 2u zaalvoetbal gedaan. Was erna echt kapot. Trouwens gisteren ook niet op stap gegaan!

Goeie training !

nice prs!

14-5-09: Deadlift

1. DL:
opwarmen
2x160
1x180
1x195
Fx195
9x160 PR
--> door die 2x2u sporten de voorbije dagen is mijn LB echt trashed. Daarom was die 2x195 iets te optimistisch. En door al die ****ed up Repouts die ik hier zie op de DL tegenwoordig wou ik ook eens wat proberen. :)

2. Block Deadlift:
5x140
4x170
5x180 PR
5x180
5x180

3. Full Squat:
8x60
8x80
8x90
10x100 PR
--> had nog wel meer ingezeten, maar was conditioneel heel zwaar. :eek: Bewust volume heel laag gehouden zodat ik maandag mijn laatste LB-training goed kan voltooien.

4. Calf Raises:
10x40
8x80
8x100
6x120
6x130 PR
6x130

Commentaar: zaterdag Abs en Traps. Morgen nog trainen en dan maandag en dinsdag en dan is het tijd om te deloaden! Begin ook wat last te krijgen van kleine pijntjes, dus het gaat mij best wel deugd doen.

Godver, op 5kg van mijn rep-out.. wacht maarrrrr.

Khad na de training pas door dat we in theorie nog maar 10 kilo schelen in deadlift ;o

inhaalrace kan beginne :P

Weer 3 titanische pr's Willem9, jij komt er wel. (sorry de calf raise tel ik niet mee)

:D

Godver, op 5kg van mijn rep-out.. wacht maarrrrr.

Ik begin binnenkort ook met 5/3/1, dus zullen er wel meer rep-outs volgen. Leuk dat ik dan iemand heb waar ik mij mee kan vergelijken.

Khad na de training pas door dat we in theorie nog maar 10 kilo schelen in deadlift ;o

inhaalrace kan beginne :P

It's on! En als 1RM echt maar 10kg minder is dan dat van mij is die 3x5x140 wel erg gay, vind ik. :p

Weer 3 titanische pr's Willem9, jij komt er wel. (sorry de calf raise tel ik niet mee)

:D

Calf Raises moet je inderdaad niet meetallen. :D Maandag komen er nog een paar lekkere Squat-PR's hopelijk.

Zaalvoetbal of niet, je zet hoe dan ook dikke pr's! Karakter!

Na de deload van volgende week ga ik ook met 5/3/1 beginnen. Ik ga uit van de volgende 1RM's:
Squat: 135
Deadlift:195
Bench: 90
MP: 70

Schema zal er ongeveer als volgt uitzien:

Dag 1: Bench
BP
Floor Press 5x5
BB Rows 4x6-10
Seated DB Press 4x6-10
Chins
Flyes
BB Curls

Dag 2: Squat:
Full Squat
Front Squat (reprange weet ik nog niet)
GM's 4x8
Calves
Abs

Dag 3: MP:
MP
Seated Pin Presses 5x5
DB Rows 4x6-10
CGBP 4x8
Triceps

Dag 4: Deadlift
Deadlift
RDL's 5x8
Lunges 5x8
Shrugs: 5x5-10
Abs

Alle commentaar is welkom! Kijk er in ieder geval al erg naar uit!

Teveel.

Voornamelijk dan op UB-dagen, neem ik aan? Op LB zullen die 3 compounds toch niet zo erg zijn. Ik had in jouw log gelezen dat jij ook 3 Presses deed op de UB-dagen (net als mij). Ik wil dan ook nog wat voor mijn rug doen, daarom Rows en Chins erbij.
Wat zou jij dan aanpassen?

Voornamelijk dan op UB-dagen, neem ik aan? Op LB zullen die 3 compounds toch niet zo erg zijn. Ik had in jouw log gelezen dat jij ook 3 Presses deed op de UB-dagen (net als mij).
Jij bent Jesaja niet.
Hoevaak wordt hier op het forum al niet gezegd dat je de pro's niet moet gaan kopiëren :rolleyes:

Eigenlijk is het wel goed. Ik heb niks gezegd.

Ik vind het (ook) teveel. Na die ene zware werkset zal je bij deadlift of squat geen zin hebben om nog een uur andere beenoefeningen te doen. Na die zware reppers wil je gewoon het liefst gaan rusten omdat je je niet goed voelt :). Zeeeeeker aangezien je niet goed bent in high reps en zeeeeeker als je in de examens zit en weinig zou slapen.

Ik was ook eerst van plan om dingen toe te voegen, maar dan in 3 per week. Probeer eerst een maandje het schema uit met "big but boring" vooraleer je dingen gaat veranderen, daarna kan je het ev. nog veranderen.

En zijn je lifts op 90%? Dan zou je echte deadlift 217 zijn.

Tot zover mijn mening :)

Ik vind het (ook) teveel. Na die ene zware werkset zal je bij deadlift of squat geen zin hebben om nog een uur andere beenoefeningen te doen. Na die zware reppers wil je gewoon het liefst gaan rusten omdat je je niet goed voelt :). Zeeeeeker aangezien je niet goed bent in high reps en zeeeeeker als je in de examens zit en weinig zou slapen.

Ik was ook eerst van plan om dingen toe te voegen, maar dan in 3 per week. Probeer eerst een maandje het schema uit met "big but boring" vooraleer je dingen gaat veranderen, daarna kan je het ev. nog veranderen.

En zijn je lifts op 90%? Dan zou je echte deadlift 217 zijn.

Tot zover mijn mening :)

Ik denk eigenlijk dat die 5x10 zwaarder is dan wat ik nu doe op LB. En ik heb nooit gezegd dat ik slecht ben in high rep. :p Nog iets aan te merken bij UB?
Lifts zijn niet op 90%, maar wel allemaal lager dan mijn werkelijke 1RM's. Deadlift is wel vrij kort bij m'n werkelijke 1RM, maar dat heb ik gedaan omdat ik bij DL nu eenmaal beter ben in reppen. En ik wil liefst niet +10 reps doen bij de rep-outs omdat mijn focus dan toch slecht wordt.
Volgens de 1RM-calculator van Wendler is mijn DL-max trouwens 210. :p

Tja, inhoudelijk. Met dit soort schema's zit je vaak met persoonlijke voorkeur. Ik zou veel minder oefeningen doen (één press, één pull) en dan nog een beetje kleine dingetjes (wat curls of zo).

Mijn trainingen duren nu ook altijd 2u, dus ik train liefst met een beetje volume. Maar als er nog meer mensen die opmerking maken dat het beter is als ik minder doe, zal ik kijken waar ik nog aanpassingen kan doen.

Terug
Naar boven