MuscleMeat

Willem's UB/LB Log

Je moet het verder zelf weten. Probeer het gewoon..dan merk je het vanzelf wel.

Volume is btw overrated.

Je moet eens op het "strength forum" van T-nation lezen in de thread van Jim Wendler 5-3-1. Na een aantal pagina's begint hij zelf ook vragen te beantwoorden aldaar. Een van de meest genoemde fouten is te hoog beginnen.

Die 5x10 assistance is op 50-55-60% (of ev. een trede van 5% hoger), dat is 3 niks normaal, maar door die ene rep-out voelt alles zwaar. Nuja ik doe alles op zo kort mogelijke tijd, als jij na die rep-out een minuut of 10 rust zal je mss een pak meer volume/intensiteit aan kunnen.

In UB ben ik zelf op de dool dus ik zwijg wijselijk :). Maar ik blijf bij m'n raad.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Na de deload van volgende week ga ik ook met 5/3/1 beginnen. Ik ga uit van de volgende 1RM's:
Squat: 135
Deadlift:195
Bench: 90
MP: 70

Schema zal er ongeveer als volgt uitzien:

Dag 1: Bench
BP
Floor Press 5x5
BB Rows 4x6-10
Seated DB Press 4x6-10
Chins
Flyes
BB Curls

Dag 2: Squat:
Full Squat
Front Squat (reprange weet ik nog niet)
GM's 4x8
Calves
Abs

Dag 3: MP:
MP
Seated Pin Presses 5x5
DB Rows 4x6-10
CGBP 4x8
Triceps

Dag 4: Deadlift
Deadlift
RDL's 5x8
Lunges 5x8
Shrugs: 5x5-10
Abs

Alle commentaar is welkom! Kijk er in ieder geval al erg naar uit!

Nog even het schema quoten voor de mensen die enkel op deze pagina kijken.

Volume is btw overrated.

Nu weet ik nog altijd niet of je het schema ok vindt of teveel.
En met je laatste stelling ga ik absoluut niet akkoord. Door High Volume Te Squatten is mijn Full Squat met 20kg omhoog gegaan in 3 maanden.

Je moet eens op het "strength forum" van T-nation lezen in de thread van Jim Wendler 5-3-1. Na een aantal pagina's begint hij zelf ook vragen te beantwoorden aldaar. Een van de meest genoemde fouten is te hoog beginnen.

Die 5x10 assistance is op 50-55-60% (of ev. een trede van 5% hoger), dat is 3 niks normaal, maar door die ene rep-out voelt alles zwaar. Nuja ik doe alles op zo kort mogelijke tijd, als jij na die rep-out een minuut of 10 rust zal je mss een pak meer volume/intensiteit aan kunnen.

In UB ben ik zelf op de dool dus ik zwijg wijselijk :). Maar ik blijf bij m'n raad.

Succes!

Ik ben er heel zeker van dat ik dat in de eerste week meer dan 5 herhalingen kan doen bij elke oefening. Heb regelmatig de gewichten nog naar onder afgerond. Is echt niet te hoog begonnen, hoor.

Mja, volume kan je ook met 2 oefeningen natuurlijk.

Inderdaad, maar als je toch geen probleem hebt met volume doe ik het liever op 3-4 oefeningen.

Ik steek mijn hoofd trouwen niet in het zand. De meeste vinden het teveel. Als er nog enkele mensen dat zeggen ga ik dat zeker aanpassen.
Bedankt voor de input, mannen!

Ik vind het schema goed. Het is helemaal niet zoveel.. ik had er eigenlijk niet eens echt naar gekeken moet ik heel eerlijk toegeven. Ik zou alleen die seated DB presses skippen op mn bench dag. En dan die pin press op je Press dag vervangen door die Seated DB Presses.

Ik vind het schema goed. Het is helemaal niet zoveel.. ik had er eigenlijk niet eens echt naar gekeken moet ik heel eerlijk toegeven. Ik zou alleen die seated DB presses skippen op mn bench dag. En dan die pin press op je Press dag vervangen door die Seated DB Presses.

Het doet mij wel pijn dat je er niet naar gekeken hebt, homey. Maar het is je vergeven. Fijn dat je het goed vindt. Ik dacht misschien die Pin Presses te doen om lekker aan mijn triceps te werken. Ik zal eens kijken wat ik daaraan kan veranderen.

Eigenlijk is het wel goed. Ik heb niks gezegd.

Volume is btw overrated.

lol.

Schema ziet er opzich wel goed uit, ben benieuwd naar de reusachtige gains!

Pin presses zijn gay.. Gewoon close grips voor je triceps doen.

lol.

Schema ziet er opzich wel goed uit, ben benieuwd naar de reusachtige gains!

Thanks. Ik ook!:)

Pin presses zijn gay.. Gewoon close grips voor je triceps doen.

Zal er rekening mee houden!

harpep zei:
1. Haal op de UB dagen die 5x5 weg en maak daar 3-5x8-10 van, met een bescheiden gewicht waar je de sets van 10 makkelijk mee haalt.
Ook al beloof je jezelf met 5x5 rustig aan te doen, in deze repranges ga je toch automatisch (te)zwaar wat per definitie te veel van het goede kan worden.

2. Op de dag 1 seated db press verwijderen, DUS alleen floorpress of andere bank variant gebruiken.
Idemdito voor CGBP op dag 3, er uit halen en alleen OH press variant 3-5x8-10 doen.

3. Voor wat de zware pull bewegingen betreft;

OF chins OF rows en niet EN/EN. Ik zou op dag 1 pittige rows doen en dag 3 goed mijn best doen op de chins. ook weer in de 8-10 rep range.

4. Op dag 1 wat setjes flyes en op dag 3 wat lateral raises (12-15 reps) als afsluiter extra kan geen kwaad. Ook wat biceptuele zaakjes aan het einde is no problemo

5. Op LB dagen heb ik weinig aan te merken lijkt OK, behalve dan dat frontsquats en RDL's e.d. liever niet met minder dan 8-10 reps moeten worden gedaan.

6. In principe kun je eindeloos discussieren over wat voor jou of een nader te veel volume en/of intensiteit is. Uiteindelijk zul jij dat ervaren en het beste weten.
Houdt echter altijd de belangrijkste prioriteit van dit 5-3-1 in de gaten:
Je gaat zwaar op de main lift en verder qua krachtwerk zoveel mogelijk besparen op de supportive exercises, pompwerk en niet meer dan geen, geen to failure, geen rep PR's etc.

Einde Bericht

(Dit heeft harpep in een PM naar mij gestuurd.)
Mijn antwoord:

1. Ik zou graag een beetje variëren in reprange en ben er niet zo'n fan van om elke oefening alleen maar te pompen. Daarom zou ik graag nog 1 Press relatief zwaar willen doen. Maar van die 5 setjes zijn er maar 2/3 echte werksetjes.
2. Ok, dus op OH-dagen geen Bench en op Bench-dagen geen OH. Wat is hier de idee achter?
3. Ok, ik ga zal op dag enkel Rowen. Op dag 3 zou ik nog graag beide doen. Dan heb je normaal 4 dagen om te herstellen. Moet toch voldoende zijn, lijkt mij?
4. Biceps zijn altijd goed!;)
5. Zie comment 1. RDL's zijn ook de bedoeling altijd rond de 8 te zitten. Front Squats vind ik echt ****ing zwaar zo high rep. :D
6. Ok, zal er zeker rekening mee houden niet te zwaar te gaan op de Assistance en van failure weg te blijven!

Je zeurt teveel Willem. Je moet verdorie gewoon pompen en niet zeuren. 5 setjes van 10!!!!!!!!!!

Je zeurt teveel Willem. Je moet verdorie gewoon pompen en niet zeuren. 5 setjes van 10!!!!!!!!!!

In je eigen log:

Ik moet weer even serieus triceps gaan pompen.. ze zijn weak as a geek tegenwoordig.

Press dag:
MP
Close grips opbouwen tot een heavy 5'je ofzo.
Overhead press variant 5x10
Side Raises 3xhigh rep

Bench dag
Bench
Bench variant 5x10
Triceps 3xhigh rep pompen
2 Curl varianten high rep

:rolleyes: ;)

Ik ben ook wel benieuwd naar Harpep zijn mening omtrent dat pressen . 1 keer per week een press oefenen lijkt me erg weinig ?
Verder zou ik die rows zwaarder doen . Beetje zelfde opbouw als je bench . Imo is dit echt een oefening waarvan je sterk w . Zware row = sterke lats/upperback = zware bench .

Ik ben ook wel benieuwd naar Harpep zijn mening omtrent dat pressen . 1 keer per week een press oefenen lijkt me erg weinig ?
Verder zou ik die rows zwaarder doen . Beetje zelfde opbouw als je bench . Imo is dit echt een oefening waarvan je sterk w . Zware row = sterke lats/upperback = zware bench .

Goed idee van die Rows. Ik ben ook benieuwd wat harpep over die Presses te zeggen heeft.

Het leek idd heel even een goed idee. Maar nu daag ik je uit om de training te vinden waar ik die shit ook daadwerkelijk heb gedaan!!!!

Aight, dougie. Ik ben misschien ook gewoon zo geen pompmonster als jou. ;)

Diep van binnen zijn we allemaal undercover bodybuilders. Laat die PL mentaliteit varen.

Ondanks alle commotie omtrent mijn schema is er ook nog getraind vandaag. ;)

15-5-09: OH

1. MP:
5x40
3x50
3x55
3x62,5
3x67,5
3x62,5
3x60
3x60
3x60
--> mooi. OH is in een paar weken terug van 3x60 naar 3x67,5 gegaan.

2. CGBP:
8x60
8x70
8x75 PR
8x70
--> was wel zwaar!

Toen moest ik mijn training onderbreken omdat ik van mijn mama mee aan tafel moest zitten. :D Ik weet het: epic fail. :p

3. Chins (gewone grip):
5xBW
7xBW
17xBW
7xBW
6xBW
--> damn, dat was afzien. Wel net geen PR. Is 18 reps, denk ik. Wel met 5kg minder BW. Na de rep-out was het wel gedaan. Zo zie je wel dat ik relatief slecht ben in reppen met Chins. Als ik BW+40 Chin, zouden er normaal wel dik 20 reps in moeten zitten.

4. Cable Rows:
8x40
8x70
8x80
8x90 PR
8x90

5. Pushdowns:
15x20
3x8x30

6. Hammer Curls:
6x16
6x20
6x22
10x25 PR :D
--> wou er 8 doen, maar het ging zo goed dat ik er maar 10 heb gedaan. Die gaan echt lekker de laatste tijd

Commentaar: was een vrij rustige training.

Nice OH !

Terug
Naar boven