- Waardering
- 338
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mja, volume kan je ook met 2 oefeningen natuurlijk.Mijn trainingen duren nu ook altijd 2u, dus ik train liefst met een beetje volume. Maar als er nog meer mensen die opmerking maken dat het beter is als ik minder doe, zal ik kijken waar ik nog aanpassingen kan doen.
. Maar ik blijf bij m'n raad. Na de deload van volgende week ga ik ook met 5/3/1 beginnen. Ik ga uit van de volgende 1RM's:
Squat: 135
Deadlift:195
Bench: 90
MP: 70
Schema zal er ongeveer als volgt uitzien:
Dag 1: Bench
BP
Floor Press 5x5
BB Rows 4x6-10
Seated DB Press 4x6-10
Chins
Flyes
BB Curls
Dag 2: Squat:
Full Squat
Front Squat (reprange weet ik nog niet)
GM's 4x8
Calves
Abs
Dag 3: MP:
MP
Seated Pin Presses 5x5
DB Rows 4x6-10
CGBP 4x8
Triceps
Dag 4: Deadlift
Deadlift
RDL's 5x8
Lunges 5x8
Shrugs: 5x5-10
Abs
Alle commentaar is welkom! Kijk er in ieder geval al erg naar uit!
Je moet het verder zelf weten. Probeer het gewoon..dan merk je het vanzelf wel.
Volume is btw overrated.
Je moet eens op het "strength forum" van T-nation lezen in de thread van Jim Wendler 5-3-1. Na een aantal pagina's begint hij zelf ook vragen te beantwoorden aldaar. Een van de meest genoemde fouten is te hoog beginnen.
Die 5x10 assistance is op 50-55-60% (of ev. een trede van 5% hoger), dat is 3 niks normaal, maar door die ene rep-out voelt alles zwaar. Nuja ik doe alles op zo kort mogelijke tijd, als jij na die rep-out een minuut of 10 rust zal je mss een pak meer volume/intensiteit aan kunnen.
In UB ben ik zelf op de dool dus ik zwijg wijselijk. Maar ik blijf bij m'n raad.
Succes!
Mja, volume kan je ook met 2 oefeningen natuurlijk.
Ik vind het schema goed. Het is helemaal niet zoveel.. ik had er eigenlijk niet eens echt naar gekeken moet ik heel eerlijk toegeven. Ik zou alleen die seated DB presses skippen op mn bench dag. En dan die pin press op je Press dag vervangen door die Seated DB Presses.
Je moet het verder zelf weten. Probeer het gewoon..dan merk je het vanzelf wel.
Volume is btw overrated.
Ik vind het schema goed. Het is helemaal niet zoveel.. ik had er eigenlijk niet eens echt naar gekeken moet ik heel eerlijk toegeven. Ik zou alleen die seated DB presses skippen op mn bench dag. En dan die pin press op je Press dag vervangen door die Seated DB Presses.
lol.
Schema ziet er opzich wel goed uit, ben benieuwd naar de reusachtige gains!

Pin presses zijn gay.. Gewoon close grips voor je triceps doen.
harpep zei:1. Haal op de UB dagen die 5x5 weg en maak daar 3-5x8-10 van, met een bescheiden gewicht waar je de sets van 10 makkelijk mee haalt.
Ook al beloof je jezelf met 5x5 rustig aan te doen, in deze repranges ga je toch automatisch (te)zwaar wat per definitie te veel van het goede kan worden.
2. Op de dag 1 seated db press verwijderen, DUS alleen floorpress of andere bank variant gebruiken.
Idemdito voor CGBP op dag 3, er uit halen en alleen OH press variant 3-5x8-10 doen.
3. Voor wat de zware pull bewegingen betreft;
OF chins OF rows en niet EN/EN. Ik zou op dag 1 pittige rows doen en dag 3 goed mijn best doen op de chins. ook weer in de 8-10 rep range.
4. Op dag 1 wat setjes flyes en op dag 3 wat lateral raises (12-15 reps) als afsluiter extra kan geen kwaad. Ook wat biceptuele zaakjes aan het einde is no problemo
5. Op LB dagen heb ik weinig aan te merken lijkt OK, behalve dan dat frontsquats en RDL's e.d. liever niet met minder dan 8-10 reps moeten worden gedaan.
6. In principe kun je eindeloos discussieren over wat voor jou of een nader te veel volume en/of intensiteit is. Uiteindelijk zul jij dat ervaren en het beste weten.
Houdt echter altijd de belangrijkste prioriteit van dit 5-3-1 in de gaten:
Je gaat zwaar op de main lift en verder qua krachtwerk zoveel mogelijk besparen op de supportive exercises, pompwerk en niet meer dan geen, geen to failure, geen rep PR's etc.
Einde Bericht

Je zeurt teveel Willem. Je moet verdorie gewoon pompen en niet zeuren. 5 setjes van 10!!!!!!!!!!
Ik moet weer even serieus triceps gaan pompen.. ze zijn weak as a geek tegenwoordig.
Press dag:
MP
Close grips opbouwen tot een heavy 5'je ofzo.
Overhead press variant 5x10
Side Raises 3xhigh rep
Bench dag
Bench
Bench variant 5x10
Triceps 3xhigh rep pompen
2 Curl varianten high rep

Ik ben ook wel benieuwd naar Harpep zijn mening omtrent dat pressen . 1 keer per week een press oefenen lijkt me erg weinig ?
Verder zou ik die rows zwaarder doen . Beetje zelfde opbouw als je bench . Imo is dit echt een oefening waarvan je sterk w . Zware row = sterke lats/upperback = zware bench .
Het leek idd heel even een goed idee. Maar nu daag ik je uit om de training te vinden waar ik die shit ook daadwerkelijk heb gedaan!!!!

Ik weet het: epic fail. 

Diep van binnen zijn we allemaal undercover bodybuilders. Laat die PL mentaliteit varen.

Diep van binnen zijn we allemaal undercover bodybuilders. Laat die PL mentaliteit varen.
Dit doet me goed man. Ik was al bang dat ik de enigste was die s'nachts droomde over kabeltjes, peckdecks en roze dumbbells.