MuscleMeat

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Ik herinner me nog dat jij heel wat sterker was als mij? Je moet me wel bij blijven he! :D

Dat is dan toch al even geleden. Jouw BP is sowieso al tijden sterker dan die van mij. Jij Squatte een hele tijd geleden 2x140 toen ik 3x115 deed, nu ben ik naar 2x135 gegaan en jij naar 1x150 (?). Goed bijgewerkt, denk ik. DL ben jij nu iets sterker, maar zal niet meer dan 10kg zijn. Valt allemaal goed mee, denk ik. Volgens mij is mijn progressie de laatste 3 maanden toch best behoorlijk geweest. Niet vergeten dat ik de laatste 9 maanden een liesblessure, een schouderblessure en een polsoperatie achter de rug heb, waardoor ik toch ook veel tijd verloren heb. Fingers crossed dat ik nu gezond blijf.

Dat is dan toch al even geleden. Jouw BP is sowieso al tijden sterker dan die van mij. Jij Squatte een hele tijd geleden 2x140 toen ik 3x115 deed, nu ben ik naar 2x135 gegaan en jij naar 1x150 (?). Goed bijgewerkt, denk ik. DL ben jij nu iets sterker, maar zal niet meer dan 10kg zijn. Valt allemaal goed mee, denk ik. Volgens mij is mijn progressie de laatste 3 maanden toch best behoorlijk geweest. Niet vergeten dat ik de laatste 9 maanden een liesblessure, een schouderblessure en een polsoperatie achter de rug heb, waardoor ik toch ook veel tijd verloren heb. Fingers crossed dat ik nu gezond blijf.

Ik heb vrijdag 4x150kg gesquat ja. Ik dacht altijd dat jij sterker was als mij omdat jij mij altijd raad gaf. :p Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat je gezond blijft. ;)

Om nog 1 keer terug te komen op wat Lenn zegt. Ik weet dat mijn stats hoger zouden moeten zijn voor de tijd dat ik al train. Er zijn periodes geweest dat mijn progressie veel te laag was doordat ik te weinig at, niet juist trainde, niet genoeg rust had, enz.. .
Maar ik heb de voorbije jaren wel heel veel bijgeleerd over zaken zoals eten, trainen en naar mijn lichaam luisteren. Daarom ben ik er ook volop van overtuigd dat ik mijn goede progressie van de voorbije maanden kan verderzetten en mijn doel (5kg VVM/jaar) de komende jaren kan blijven herhalen. Ik kan niks meer doen aan de tijd die ik verloren heb, maar alleen nu lekker hard trainen en dat is precies wat ik doe!

Om nog 1 keer terug te komen op wat Lenn zegt. Ik weet dat mijn stats hoger zouden moeten zijn voor de tijd dat ik al train. Er zijn periodes geweest dat mijn progressie veel te laag was doordat ik te weinig at, niet juist trainde, niet genoeg rust had, enz.. .
Maar ik heb de voorbije jaren wel heel veel bijgeleerd over zaken zoals eten, trainen en naar mijn lichaam luisteren. Daarom ben ik er ook volop van overtuigd dat ik mijn goede progressie van de voorbije maanden kan verderzetten en mijn doel (5kg VVM/jaar) de komende jaren kan blijven herhalen. Ik kan niks meer doen aan de tijd die ik verloren heb, maar alleen nu lekker hard trainen en dat is precies wat ik doe!

Veel succes in ieder geval, 5kg vvm is al heel wat. :)

25-5-09: Bench, Cycle 1, week 1

1. BP:
opwarmen
5x60
5x67,5
10x80 PR
--> Theoretische 1RM: 107. Ging lekker. Arch is eindelijk ok. Mijn pa had de hand-off gegeven en dat deed ie best goed! Props voor de vader dus.

2. Floor Press:
5x60
5x70
5x80
5x75
5x75

3. BB Rows:
6x60
6x80
6x90
6x95
6x100 PR

4. DB Flyes (in lbs):
10x40
10x45
10x45
10x45

5. BB Curls:
5x40
5x45
5x50
5x55
--> laatste set was niet meer 100% strikt, maar nog altijd niet super cheated ofzo.

Commentaar: Kanker, wat was het warm in de garage! :eek: Heb mij echt kapot gezweet. Training ging goed! BB Rows en Curls heb ik al 4 maanden niet meer gedaan, dus daar zit nog wel lekker wat progressie in. Jullie zien ook dat ik zeker geluisterd heb naar het commentaar op mijn schema en het volume serieus heb verminderd in vergelijking met het origineel plan. :)

wtf opeens 6x100 rows :P? nice.

BP ook nice, denkend da g enkele weke gelede nog setjes van 3 reps me 80 deed :P.

haha, inderdaad! nice rows man

wtf opeens 6x100 rows :P? nice.

BP ook nice, denkend da g enkele weke gelede nog setjes van 3 reps me 80 deed :P.

Ja, nu BB Rows i.p.v. Pendlay Rows. Is wat meer Biceps en ook niet meer met deadstop. 10/15kg verschil tussen de 2 is niet zo gek, denk ik.
Bench gaat eindelijk eens wat vooruit. Muscle Memory en eindelijk een degelijke techniek hebben hier zeker in geholpen. Volgende cycle ga ik die 7x90 van u proberen te kloppen. :p

haha, inderdaad! nice rows man

Dank u! Denk dat er echt nog best wat ruimte voor progressie inzit, aangezien ik ze al zolang niet meer gedaan heb.

Reppen op 185 is voor mij pas binnen 2 maand.. We zullen de laagste gewichten moeten vergelijken whehe. 1 punt per extra rep die je doet :p

10x80 is voor mij zeker geen 107!

Sterke rows kerel.

Reppen op 185 is voor mij pas binnen 2 maand.. We zullen de laagste gewichten moeten vergelijken whehe. 1 punt per extra rep die je doet :p

Gewoon 1 rep meer of evenveel is al voldoende voor mij, hoor. :D

De eerste 5/3/1 - wedstrijd is een feit!

It's on like Donkey Kong!

10x80 is voor mij zeker geen 107!

Nee, zeker niet. Dat is de formule die Wendler gebruikt om 1RM's te bepalen zodat je verschillende rep-outs kunt vergelijken.

Gewoon 1 rep meer of evenveel is al voldoende voor mij, hoor. :D

It's on like Donkey Kong!

Nee, zeker niet. Dat is de formule die Wendler gebruikt om 1RM's te bepalen zodat je verschillende rep-outs kunt vergelijken.
Ik heb die formule eens gebruikt om een 531 excell sheet te maken. Grappig is wel dat de formule niet meer werkt als je daadwerkelijk je 1RM invult :p

26-5-09: Squat, Cycle 1, week 1:

1. Full Squat:
opwarmen
5x90
5x100
10x115 PR
--> Supersweet! Theoretisch 1RM is 153. Echt lekker!

2. Front Squat:
5x60
5x75
5x85
5x95
5x95
--> volgende week 5x100

3. GM's:
10x40
10x50
10x55
--> volgende week 8x60

4. 1-Leg Calf Raises:
8xBW+15
8xBW+20
8xBW+15
8xBW+15

5. Crunches:
4 setjes

Commentaar: Had als opwarming wat oefeningen gedaan van die Magnificent Mobility . Mijn onderrug was echt veel losser. Volgende LB dus weer!

Terug
Naar boven