Fitness Seller

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
14-6-09: OH

1. MP:
opwarmen
5x50
3x60
5x67,5 PR
--> nice

2. DB Schoulder Press:
4x6x30 PR

3. Pull-Ups:
5xBW
5xBW+10
5xBW+20
5xBW+30 PR
5xBW+20
5xBW+20

4. Side Raises (in lbs):
3x12x20

5. Standing Concentration Curls (in lbs):
8x40
8x45
8x45

6. OH BB-Extensions:
8x30
8x35
8x35

Commentaar: Weer alles binnen het uur. Good train!

Goeie OH man . Denk je 80 te pressen ?

Goeie OH man . Denk je 80 te pressen ?

Ik denk wel dat die er in principe moet inzitten, maar aangezien ik nog een tijdje 5/3/1 ga doen, zal het wel nog even duren voordat ik ga maxen.
Ik ben trouwens blij dat ik even wat meer kan reppen op OH, want bij zware singles en doubles merkte ik heel vaak dat enkele uren na de workout mijn nek (en dan voornamelijk de linkerkant) compleet vast zat. Ik kon mijn hoofd dan niet meer naar links draaien. Dat duurde dan de hele dag en de volgende dag was dat wel min of meer weg. Herkenbaar voor jou (of voor iemand anders)?

Ik denk wel dat die er in principe moet inzitten, maar aangezien ik nog een tijdje 5/3/1 ga doen, zal het wel nog even duren voordat ik ga maxen.
Ik ben trouwens blij dat ik even wat meer kan reppen op OH, want bij zware singles en doubles merkte ik heel vaak dat enkele uren na de workout mijn nek (en dan voornamelijk de linkerkant) compleet vast zat. Ik kon mijn hoofd dan niet meer naar links draaien. Dat duurde dan de hele dag en de volgende dag was dat wel min of meer weg. Herkenbaar voor jou (of voor iemand anders)?

Nooit gehad eigenlijk .

Ik heb dat vrij vaak na shrugs of rackpulls, maar niet zo overdreven als jou.
Nice MP.

14-6-09: Cardio

10 min Mobiliteitsshizzle
30 min Joggen
10 min Statisch Stretchen
--> benen waar weer heel snel compleet verzuurd. Echt k*t dat dat niet verbetert. Misschien 2x per week gaan lopen i.p.v. 1?

15-6-09: Deadlift C1W3:

1. Deadlift:
opwarmen
5x140
3x160
7/8x180 PR
--> was de tel kwijt geraakt. :p Maar er zat nog wel meer in, dus pak ik gewoon 7. Was erna niet tevreden, omdat ik echt wel zeker was dat er nog meer inzat.

2. RDL's:
8x100
8x110
8x120
8x125
--> pronated & touch & go

3. Shrugs:
6x100
6x120
6x130
6x140 PR
6x130

4. Lying Leg Raises:
3x20

Commentaar: Normaal doe ik als 3e oefening altijd buiten Walking BB Lunges, maar het regende hard, dus het leek me niet zo verstandig om die dan op het gras te doen. Heb toen een kwartier liggen sukkelen met de set-up voor GHR's, maar niks gevonden. Dus Vladi, als je een filmpje kan posten binnenkort ben ik je heel erg dankbaar. :)

Mja ik had het een tijdje terug erg bij OH press, dat er dan een spiertje links bij mijn traps ergens verrekte. Ook wel eens bij incline, inmiddels gelukkig geen last meer van. Doe ook geregeld nek stretches.

Mja ik had het een tijdje terug erg bij OH press, dat er dan een spiertje links bij mijn traps ergens verrekte. Ook wel eens bij incline, inmiddels gelukkig geen last meer van. Doe ook geregeld nek stretches.

Ja, het is echt zo bij m'n uppertraps/nek. Als ik terug last van begin te krijgen, zal ik erna eens stretches en massages doen. Misschien ook wat warms in m'n nek leggen?

Heb je al eens een tennisbal geprobeerd om na de training alles wat los te masseren? Zo doe ik het iig.

Lekkere deadlifts weer :P Snap nie da ge maand geleden nog failde op2x195 :o

En spierverrekking in de nek heb ik ook vaak na military presses en komt volgens mij als je teveel achterover gaat hangen om wat te cheaten, maar das puur afgeleid uit mn eigen ervaring :P.

Toevallig donderdag trainen in leuven? ben nog niet helemaal zeker maar kans bestaat dak dan er train.

En spierverrekking in de nek heb ik ook vaak na military presses en komt volgens mij als je teveel achterover gaat hangen om wat te cheaten, maar das puur afgeleid uit mn eigen ervaring :P.

Toevallig donderdag trainen in leuven? ben nog niet helemaal zeker maar kans bestaat dak dan er train.

Teveel naar achter leunen doe ik - zover ik weet - niet. Welke training wil jij dan doen? Het is voor mij dan ofwel Bench- ofwel Squat-dag. Laat zo snel mogelijk iets weten, dan pas ik mijn schema daaraan aan (en zorg ik ervoor dat ik op tijd in Leuven ben:)).

7-8x180 is toch zeer netjes?

Hey dan train ik ook nog eens! :D
Wanneer ga jij/jullie?

@Willem: Dikke DL! Als je dat afbouwen naar lagere reps een beetje deftig aanpakt gaat dat verdomme een hoge DL geven!

Thanks, man! Ga het deze week eens op mijn gemak lezen.

7-8x180 is toch zeer netjes?

Zeker, maar denk wel dat er nog iets meer inzat. Was ook helemaal niet kapot na de rep-out. Was eigenlijk meer buiten adem na de RDL's. :p

Hey dan train ik ook nog eens! :D
Wanneer ga jij/jullie?

@Willem: Dikke DL! Als je dat afbouwen naar lagere reps een beetje deftig aanpakt gaat dat verdomme een hoge DL geven!

Zal het je laten weten als ik iets van Fer hoor, maar ik kan volgens mij enkel vrij laat daar zijn aangezien mijn ouders mij eerst nog naar Leuven moeten brengen en ze overdag werken.

Bedankt. Volgende cycle zijn de rep-outs op 175/182,5/190. Daar zouden de reps toch al lager moeten zijn dan 10/9/8 (hopelijk niet veel:D). Misschien op SB Barbell een rep-out op 200?

Mmz ik dacht mss net vroeg te gaan omdak pas tege 6u-6u30 naar huis zou gaan wss :D. Denk nie dat zal gaan dan, maar zal sebiet es vragen en alst handiger zou zijn da ze mij laat kome hale of vrijdag pas gaatet wss wel :P.

Terug
Naar boven