Fitness Seller

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Wat is het idee van die 5x5 boxsquats eigenlijk ?
En waarom CGBP na gewone bench ?
Hoeveel werksets plan je te doen bij de grote drie ?

1. Ik merk dat ik vrij veel carry-over heb als ik een zwaardere load op mijn schouders heb naar mijn Full Squat. En vindt deze oefening veel fijner dan Pin Squats of andere gaycrap. Dus vindt het gewoon goeie Assistance voor mijn Full Squats.
2. Tricep-werk. Vorige cycle deed ik Floor Presses. Nu CGBP. Triceps zijn imo bij mij een beperkende factor in mijn Bench.
3. Elke eerste oefening doe ik volgens 5/3/1-principe van Jim Wendler. Dus 2 lichtere setjes en dan een rep-out.

Het lijkt me goed doordacht, 2 grote oefening aangevuld met "lichte" iso.
Waarom blijf je bij een UB/LB?

Hmmm in die cg kan ik me vinden , maar die boxsquats niet echt . Als je meer wil squatten , moet je imo gewoon meer squatten . Meer sets dus . Maar goed , da's maar wat voor mij werkt . Ik vind boxsquats vooral goed om optimale hipdrive te krijgen . En dus om die reden niet echt iets om na squats te gaan doen .

Het lijkt me goed doordacht, 2 grote oefening aangevuld met "lichte" iso.
Waarom blijf je bij een UB/LB?

Ja, 2/3 zware compounds en dan lekker wat pompen.

Hmmm in die cg kan ik me vinden , maar die boxsquats niet echt . Als je meer wil squatten , moet je imo gewoon meer squatten . Meer sets dus . Maar goed , da's maar wat voor mij werkt . Ik vind boxsquats vooral goed om optimale hipdrive te krijgen . En dus om die reden niet echt iets om na squats te gaan doen .

Ja, ik ga het deze cycle nog eens aankijken of die Box Squats mij wat helpen. Maar dat advies van gewoon meer Squatten is ook wel goed. Denk dat ik dan als 2e oefening gewoon een hoop setjes ga Full Squatten.
Bedankt voor de input!

Het kan goed voor jou werken, maar je zal ook wel weten dat tientallen andere bronnen het anders zeggen hé :D? Na 1 goede repout heb je volgens mij echt wel genoeg gesquat om te groeien in die oefening(volgende sets zouden toch ook niveau pak lager zijn) en kan een variatie-oef volgens mij zeker niks mis doen.

@Willem: zou kunnen trainen op donderdag if ya want. Als ge lieverleert voor u exame savonds ofzo begrijp ik et wel znne, maar pa is niet in leuven die dag dus word savonds opgehaald en uur maakt niet echt uit...

Ben het met scrained eens. Je hoeft echt niet meer sets te gaan doen om meer uit je squat te halen.

Eindelijk nog eens een training tussen al dat gespam. ;)

17-6-09: Bench C2W1
opwarmen
5x60
5x72,5
9x82,5 PR
--> ik had er maandag niet bij stilgestaan dat ik waarschijnlijk vandaag Bench ging doen en daarom heb ik toen BB OH Extensions gedaan. En die voelde ik vandaag nog goed bij het Benchen. Toch tevreden met het resultaat!

2. CGBP:
6x70
6x75
6x75
6x70
--> triceps finaal naar de klote

3. DB Rows:
6x30
6x40
6x50
6x55 (met deadstop)
6x55 (" ") PR
6x50

4. DB Flyes (in lbs):
10x45
9x50
8x45

5. Hammer Curls:
5x18
5x22
5x25
5x27,5
5x30
5x30 PR:D
--> undercover bodybuilder

Commentaar: Hele training gans hard aan het zweten. Ging weer lekker. Als m'n triceps fris waren geweest, dan zat er zeker nog meer in bij de Presses. Eerste cycle dus toch al progressie gemaakt!

Geen tips meer dus in dit log, Willem vind het spam. Zoek het maar uit dan. ;)

oh shit, sterke db rows man

en prettig bank prretje

Potverdomme en ik maar klooien met 40kg db row :roflol:

Volgende week wil ik dat ook eens proberen. :D

oh shit, sterke db rows man

en prettig bank prretje

Bedankt. Tot 50 gaat echt goed zonder deadstop. Ben blij dat ik nu eindelijk progressie maak op Bench. Stiekem hoop ik eind september op 3/5x100.

Potverdomme en ik maar klooien met 40kg db row :roflol:

Volgende week wil ik dat ook eens proberen. :D

Tjah, rug ben ik nog wel wat sterker in dan jou. M'n Chins zijn ook een pak hoger. Ruilen voor Bench?:D

Rug idd wel, maar deadlift? :D

Terug
Naar boven