MuscleMeat

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.141
15-7-09: Cardio 1

10min Mobiliteit
30min Balleke Shotten
30min Sprongoefeningen
10min Statisch Stretchen
--> nu heb ik toch iets nuttigs gedaan vandaag. Ik was eveng aan shoppen en toen ik terugkwam rond 17u was ik zo tam dat ik in mijn bed ben gekropen tot 19u30. Daarna zat trainen er uiteraard niet meer in.

• #1.142
16-7-09: Squat C3W1

1. Full Squat:
opwarmen
5x95
5x110
5(+2)x122,5
--> had er 5 gedaan en baar terug gelegd, maar was niet tevreden en toen er nog 2 bij gedaan. Weer niet echt goed, maar zelfde redenen voor als bij Bench.

2. Paused Full Squats:
5x100
5x105
5x110
5x100
--> setje met 110 was balls to the wall en daar was ik wel tevreden over.

3. 1-Leg Calf Raises:
14/9/7xBW+10
12/9/7xBW+10
--> RP-style

4. Crunches:
3 setjes RP-style

Commentaar: Alhoewel de Squats natuurlijk niet goed waren, weet ik hoe dat het komt. Bovendien ben ik wel blij dat de reps op zich wel nette reps waren en mijn Sticking Point elke week wat hoger komt te liggen. Na deze training was ik wel ontzettend duizelig en misselig. Moet een manier vinden om wat meer zuurstof in mijn garage te krijgen.

Zuurstof can be a b*ch op deze warme dagen

Het ijzer is ook binnen, je geeft maar een seintje hoe we het gaan regelen ;)

• #1.144
Zuurstof can be a b*ch op deze warme dagen

Het ijzer is ook binnen, je geeft maar een seintje hoe we het gaan regelen ;)

Is goeie. Als ik morgen of overmorgen m'n pa nog eens zie, ga ik eens vragen wanneer die kan rijden.

---------- Toegevoegd om 22:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:40 ----------

17-7-09: Rug + Biceps

1. Pendlay Rows:
opwarmen
5x70
5x80
5x85
5x90
5x85
--> al 2 maanden niet meer gedaan en nog steeds even sterk. Nice.

2. Chins:
8xBW
6xBW+15
5xBW+20
4xBW+25
3xBW+30
3xBW+30
5xBW+20
--> toch direct een pak zwaarder, zo als tweede oefening.

3. Seated Cable Rows:
10x70
8x80
8x85
10x85
--> smerige pomp in de rug!

4. Standing DB Concentration Curls (in lbs):
11/7/4x40
8/4/2x40
--> RP-style

Commentaar: Lekkere training om de schouder te ontzien. Lijkt het jullie een goed idee om volgende week, als ik geen last meer heb van mijn schouder, eerst de OH-dag vervang door enkel Incline werk? En als dat goed gaat, de volgende week gewoon terug OH.

• #1.145
Commentaar: Lekkere training om de schouder te ontzien. Lijkt het jullie een goed idee om volgende week, als ik geen last meer heb van mijn schouder, eerst de OH-dag vervang door enkel Incline werk? En als dat goed gaat, de volgende week gewoon terug OH.

Zou fijn zijn als iemand hier een zinnig antwoord op kan geven. :)

Nee.

Zou fijn zijn als iemand hier een zinnig antwoord op kan geven. :)

Zou ik ook niet doen, maar dat is meer vanwege mijn incline-bench haat.

Buiten dat vind ik reguliere bench (voor mijzelf dan) al genoeg. Maak zelf het meest progressie op de bench door het alleen bij de reguliere bench te houden, niet incline/smalle/decline shit toevoegen.

Nee, dat lijkt me geen goed idee. Waarom zou je de MP's skippen als je toch geen last meer van je schouder hebt. Misschien evt. inhouden op de assistance/geen assistance doen als je bang bent dat je hem anders weer direct overbelast.

• #1.150
Zou ik ook niet doen, maar dat is meer vanwege mijn incline-bench haat.

Buiten dat vind ik reguliere bench (voor mijzelf dan) al genoeg. Maak zelf het meest progressie op de bench door het alleen bij de reguliere bench te houden, niet incline/smalle/decline shit toevoegen.

Maar ik wil gewoon 1 OH-training vervangen door Incline werk zodat ik niet direct mijn schouder terug volop ga belasten. Dus het is niet om progressie te maken of Incline Bench in mijn schema in te passen. Gewoon iets voor de schouders zonder ze knalhard aan te pakken.

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:38 ----------

Nee, dat lijkt me geen goed idee. Waarom zou je de MP's skippen als je toch geen last meer van je schouder hebt. Misschien evt. inhouden op de assistance/geen assistance doen als je bang bent dat je hem anders weer direct overbelast.

Ok, dat is duidelijk. Volgende keer gewoon direct de uitleg erbij. ;)

Maar ik wil gewoon 1 OH-training vervangen door Incline werk zodat ik niet direct mijn schouder terug volop ga belasten. Dus het is niet om progressie te maken of Incline Bench in mijn schema in te passen. Gewoon iets voor de schouders zonder ze knalhard aan te pakken.

Je doet normaal toch niet 2x OH per week, of vat ik je verkeerd?

Is incline bench dan geen directe schouder belasting?

• #1.153
Je doet normaal toch niet 2x OH per week, of vat ik je verkeerd?

Volgens mij begrijp je het verkeerd, ja. :p Ik heb een beetje last van mijn schouder, maar dat is al veel beter aan het gaan. Daarom heb ik deze week mijn schouders niet getraind. Volgende week zou ik mijn schouders wel een beetje willen trainen, maar niet volop belasten zoals bij een gewone OH-training. Daarom wil ik de OH-dag éénmalig vervangen door Incline werk. Zo belast ik mijn schouder dus wel, maar minder dan bij MP's.

Is incline bench dan geen directe schouder belasting?

Minder dan MP, lijkt me.

Volgens mij begrijp je het verkeerd, ja. :p Ik heb een beetje last van mijn schouder, maar dat is al veel beter aan het gaan. Daarom heb ik deze week mijn schouders niet getraind. Volgende week zou ik mijn schouders wel een beetje willen trainen, maar niet volop belasten zoals bij een gewone OH-training. Daarom wil ik de OH-dag éénmalig vervangen door Incline werk. Zo belast ik mijn schouder dus wel, maar minder dan bij MP's.

Ah, nu vat ik het ;)

Ach, wat je 1 training doet maakt opzich niet veel uit. Ik verkies OH eigenlijk altijd boven incline shit. Zou zelf gewoon weer OH proberen en als dat niet gaat je richten op iets anders, zorg gewoon voor weinig schouder belasting die week/ 2 weken.

• #1.155
Ah, nu vat ik het ;)

Ach, wat je 1 training doet maakt opzich niet veel uit. Ik verkies OH eigenlijk altijd boven incline shit. Zou zelf gewoon weer OH proberen en als dat niet gaat je richten op iets anders, zorg gewoon voor weinig schouder belasting die week/ 2 weken.

Ja, het probleem is dat OH wel lukt en niet echt veel pijn gaat doen. Het is pas achteraf dat ik merk dat ik beter MP's links had laten liggen. Vorige keer heb ik nog 3x70 gedaan met die schouder. Ook niet echt pijn gehad, het ging gewoon wat stroever dan normaal. Pas de volgende dag, toen ik mijn armen wat rond draaide, merkte ik het aan mijn schouder. Is dus best verraderlijk. Maar ik zal wel zien binnen een weekje.

Doe je al een beetje rc werk? Heeft mij wel flink geholpen, heb eigenlijk nooit meer last van mn schouders.

Af en toe wat kleine pijntjes, maar die heeft iedereen wel denk ik.

• #1.157
Doe je al een beetje rc werk? Heeft mij wel flink geholpen, heb eigenlijk nooit meer last van mn schouders.

Jaja, dat doe ik af en toe. Maar de pijn is helemaal niet trainingsgerelateerd. Ik was in een zwembad met 2 pubertjes aan het spelen en toen met stom zijn heb ik mijn arm ergens tegen gestoten en het schoot in mijn schouder. :p Heel lomp dus.

Maar waarom? Je gebruikt meer gewicht bij incline, en een diepere ROM bij incline. Met dat laatste bedoel ik dus dat er meer extensie van het schoudergewricht optreedt dan bij OH press, meer 'stretch' in de schouders.
Geen idee of dat belastender is, maar ik kan het me voorstellen.

Maar als incline voor jou milder is voor je schouders, dan kan je dat doen. NIks mis met incline dacht ik zo.

Daar heb ik ook altijd veel aan. Niet alleen RC, maar ook shoulder traction, scap pushups, dislocates,... Veel minder last van schouderpijntjes als ik die dingen doe.

• #1.159
Maar waarom? Je gebruikt meer gewicht bij incline, en een diepere ROM bij incline. Met dat laatste bedoel ik dus dat er meer extensie van het schoudergewricht optreedt dan bij OH press, meer 'stretch' in de schouders.
Geen idee of dat belastender is, maar ik kan het me voorstellen.

Maar als incline voor jou milder is voor je schouders, dan kan je dat doen. NIks mis met incline dacht ik zo.

Ok, bedankt voor de uitleg. Het is dus geen goed idee. :)

18-7-09: Cardio 2:

10min Mobiliteit
35min Joggen
10min Statisch Stretchen
--> ging goed, al had ik wel enorm veel honger.

Terug
Naar boven