MuscleMeat

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.161
wat loop je meestal?

---------- Toegevoegd om 12:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:27 ----------

eten dan?

Hoe bedoel je: wat loop je?
Qua afstand? Ik loop hier gewoon buiten. Wij wonen kort bij bossen en velden, dus is dat leuk om gewoon om de weg te lopen. Geen idee qua afstand.

En eten tijdens lopen wordt moeilijk. :p

Jaja, dat doe ik af en toe. Maar de pijn is helemaal niet trainingsgerelateerd. Ik was in een zwembad met 2 pubertjes aan het spelen en toen met stom zijn heb ik mijn arm ergens tegen gestoten en het schoot in mijn schouder. :p Heel lomp dus.

Je verdiende loon.. walgelijk dat je dit gewoon vertelt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

• #1.163
Je verdiende loon.. walgelijk dat je dit gewoon vertelt alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Hahaha, fl**ker. :p

19-7-09: Deadlift C3W1

1. Deadlift:
opwarmen
5x140
5x160
8x180
--> 7 sec rust tussen de 2 laatste reps. Dat is op het randje.

2. Rack Pulls (onder de knie):
3x160
3x175
3x185
3x195
2x195
3x180
--> 2 maanden niet meer gedaan, dus dat was eventjes terug zwaar. Tot 185 ging best easy.

3. Assisted GHR's:
20 reps totaal

4. Shrugs:
8x100
8x110
8x120
8x130
8x140 PR
--> eindelijk terug een PR. :D

Commentaar: Beste training van de week!

sterke deads hoor, ben ik jaloers op.

Eindelijk wat vertraging precies :P.

• #1.167
22-7-09: Bench C3W2

1. BP:
opwarmen
3x65
3x77,5
7x87,5 PR
--> whii, terug een PR. De slechte week vorig week zal dus hoofdzakelijk van de rustweek hebben afgehangen.

2. Floor Press:
5x70
5x80
5x82,5
5x82,5
5x80

3. Pendlay Rows:
5x70
5x80
5x90
5x90
5x85

4. DB Flyes (in lbs):
3x18x40 PR:p

5. BB Curls:
5x40
5x45
5x50
5x52,5
5x52,5

Commentaar: Terug getraind na 2 heel begaaide avonden. Zondag voor de eerste keer sinds voor de examens nog eens stevig gedronken en die avond eindigde dus ook al kotsend. De volgende dag opstaan om 8u30 om te gaan werken deed vies pijn.:eek: Na het werk 2 uurtjes geslapen en toen naar een BBQ bij kameraden in Mechelen. Daar weer heel stevig gedronken en daarna nog verder op stap gegaan. 6u30 lag ik in mijn bed. Toen we 's middags wakker werder direct in het zwembad gesprongen. Man, dat deed deugd! Als er iemand dinsdag in de vroege namiddag een kerel enkel in z'n zwembroek door het centrum van Bonheiden zag wandelen, that would be me. :p
Nu terug eten, cardio en trainen fatsoenlijk oppikken.

• #1.168
23-7-09: Squat C3W2

1. Full Squats:
opwarmen
3x100
3x112,5
4x125
--> heel slecht. Check commentaar.

2. Paused Full Squats:
5x100
5x105
5x110
5x110 volume PR
5x100
--> die waren dan wel weer goed.

3. Pin Squats:
3x120
3x130
3x140
3x150
--> 5cm onder tepel. Is enkel om gewicht gewoon te worden, want het voelt bijna altijd zwaar op mijn rug. Voor diegene die gaan zeggen "dan kan je ook gewoon Walk-outs doen": die vind ik nog gayer dan Pin Squats. Is niet de bedoeling dat ik hier all out ga gaan. Dus nooit meer dan 20-30kg boven mijn gewone Squats van die dag.

4. 1-Leg Calf Raises:
10/8/7xBW+15
10/7/6xBW+15

Commentaar: Dit is het einde van 5/3/1 voor mijn Squats. In de eerste cycle heb ik wel wat progressie gemaakt, maar de 5 work-outs daarna nauwelijks tot geen. Dit werkt dus absoluut niet voor mij. Ik heb meer volume nodig. Dus als iemand een goeie Squat Routine voor mij heeft, dan ben ik daar erg dankbaar voor. Niet zoiets als Smolov ofzo en hou er rekening mee dat ik een beetje volume nodig heb om goed te gaan. Iets als Coan en Olly Jackson voor DL, maar dan voor Squat. :D

*Is aan het wachten op de eerste idioot die smolov zegt*

Smolov.

10x6 daar maak ik ook beste gains mee, binnenkort verschijnt het e-book. Stay tuned.

• #1.172
Doe gewoon hetgeen waar ge in leuven progressie hebt geboekt :P.

Altijd sets tussen de 2 en 5 reps, elke week voor PRs of Volume PRs gaan :).

Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op schema's... Mijn squat gaat superhard op 5/3/1, terwijl mijn deadlift amper vooruitgaat. Bij jou is het blijkbaar omgekeerd.

Waarom niet gewoon 5x5 voor squat?

Mijn squat ging er ook vrij hard op.. maar als ik het minimale aantal reps haalde was ik al tevreden.. Willem wil elke week een genadeloos PR.

• #1.177
Doe gewoon hetgeen waar ge in leuven progressie hebt geboekt :P.

Altijd sets tussen de 2 en 5 reps, elke week voor PRs of Volume PRs gaan :).

Ja, daar was ik ook aan het denken, maar ik zou daar liever pas mee beginnen als we terug samen in Leuven trainen. Dan doe ik Bench/Squat/OH op die manier. En om dat nu 5 maanden aan een stuk te doen.

Zo zie je maar dat iedereen anders reageert op schema's... Mijn squat gaat superhard op 5/3/1, terwijl mijn deadlift amper vooruitgaat. Bij jou is het blijkbaar omgekeerd.

Waarom niet gewoon 5x5 voor squat?

Ja, mijn andere lifts gaan er goed op. Enkel Squat wil maar niet lukken.

5x5 is wel een goed idee! Ramped of met hetzelfde gewicht?

Mijn squat ging er ook vrij hard op.. maar als ik het minimale aantal reps haalde was ik al tevreden.. Willem wil elke week een genadeloos PR.

Als ik gewoon het minimale reps haalde, had ik totaal geen progressie. Daar is ook niks aan.

Progressie gaat niet in een rechte lijn omhoog.. soms moet je gewoon met het verstand op nul door blijven pompen en dan komen de pr's vanzelf. Heel erg spannend is dat niet, dat geef ik gelijk toe. Deze (5/3/1) routine is sowieso ****ing saai.

Wat zie jij als progressie? Als je de minimum reps voor een jaar aanhoudt stijgen je squats en deadlifts in training met 30kg ofzo... Dat is 60kg op je totaal met de bench er nog buiten gelaten.

Ik denk ook niet dat je elke training echt voluit hoeft te gaan en dat ga ik ook niet meer doen. Ik ga gewoon rustig reppen, niet mezelf opfokken of wat dan ook. Dat heb ik de eerste wave wel gedaan maar ik denk dat dat op een gegeven moment aan je gaat vreten... 2-3 reps meer dan het minimum is m'n streven vanaf nu.

Of je het saaie programma kan volhouden is iets anders... Msch met 'leuke' assistance.

• #1.180
Progressie gaat niet in een rechte lijn omhoog.. soms moet je gewoon met het verstand op nul door blijven pompen en dan komen de pr's vanzelf. Heel erg spannend is dat niet, dat geef ik gelijk toe. Deze (5/3/1) routine is sowieso ****ing saai.

Ik heb 9 weken getraind en er is nauwelijks progressie of PR's geweest. Tijd om te veranderen lijkt mij.
Waarom zou 5/3/1 zo saai zijn? Omdat de gewichten van je eerste oefening vast liggen?

---------- Toegevoegd om 16:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:53 ----------

Wat zie jij als progressie? Als je de minimum reps voor een jaar aanhoudt stijgen je squats en deadlifts in training met 30kg ofzo... Dat is 60kg op je totaal met de bench er nog buiten gelaten.

Progressie = PR's halen. Als dat bij alle andere oefeningen wel lukt en bij Squats niet, lijkt het mij tijd om te veranderen na 9 weken.

Terug
Naar boven