AndroidHealthClinic

Willem's UB/LB Log

Hé Willem. Zou je je schema globaal eens willen noemen?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn schema:

Dag 1: Bench
Dag 2: Assistance 1
Dag 3: Squat
Dag 4: Joggen + abs
Dag 5: OH
Dag 6: Assistance 2
Dag 7: Deadlift
Dag 8: Joggen + abs
Dag 9: repeat

Dit is het basisschema waarvan ik uitga. Er wordt meestal wel wat in geschoven, maar ik kom toch zo goed als altijd uit op 6 trainingen in 8 dagen.

Bench:
BP
Floor Press/Pin Press
Incline BP/1-Hand DB Press
Flyes

Assistance:
Pendlay's/BB Rows
Variatie's op Chins
Curls
Tricep Extension

Squat:
Full Squat
Pin Squats
(RDL's eventueel)
DB Lunges
Calf Raises

OH:
MP
Seated Pin Press
Dips/CGBP
Side Raises

Deadlift:
Deadlift
Platform DL's/Rack Pulls
Front Squats
Shrugs

Als je de reps/sets er ook nog bij wilt, moet je het maar zeggen.:)

22-7-08: Squat

Full Squat:
opwarmen: 10xbar, 8x50, 5x80, 2x100
1x115
1x115 (stootte tegen de safety's aan, wat natuurlijk k*t is)
6x1x115 (safety's 1 pin lager: Pin 4)
2x5x95
--> doubles met 115 zaten er niet. Moet echt aan mijn Sticking Point (rond parallel) werken. Moet Box Squats doen. Ik train nu thuis. Iemand enig idee hoe ik een box kan improviseren?

Pin Squats (Pin 8, heuphoogte):
5x95
4x105
2x115 PR
1x115 (F@2)
3x105
--> is een vreselijke k*thoogte om goed onder de barbell te komen. Zal dus wel goed zijn.

DB Lunges:
22x30 (totaalxlbs)
20x35
2x20x40
--> volgende week 8x45

Commentaar: Trainingstijd was 95 min. K*tgevoel bij deze training. Tempo en groove waren klote. Om dit goed te maken ga ik overmorgen wat Front Squats en RDL's doen.
Zou fijn zijn als iemand wat tips gaf voor een box.:)

22-7-08: Cardio

's Avonds: 1u wat geshot, 25min lopen, 10min stretchen, 20min abs.

Side raises lijken me vrij nutteloos eigenlijk of niet?

En box gewoon zelf maken. Kan je hem op goede hoogte maken.

Side raises lijken me vrij nutteloos eigenlijk of niet?

En box gewoon zelf maken. Kan je hem op goede hoogte maken.

Zoveel kwaad zullen de Side Raises wel niet doen. 1 oefening isolatie voor schouders in 8 dagen is zo gek nog niet.

En ik zou absoluut niet weten hoe ik een Box moet maken. :o

9 dagen rust voor alles? Lijkt me vrij veel?

Ik heb zo een opberg/stapeldoos gewoon omgedraaid, is 27cm hoog, wil ik hoger, leg ik er een schijf bij op

wel effe vullen tegen het doorzakken ;)

9 dagen rust voor alles? Lijkt me vrij veel?

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. In plaats van een 7-dagen split, heb ik nu een 8-dagen split. Dus 6 trainingen op 8 dagen en de 9e begin ik van voor af aan.

Ik heb zo een opberg/stapeldoos gewoon omgedraaid, is 27cm hoog, wil ik hoger, leg ik er een schijf bij op

wel effe vullen tegen het doorzakken ;)

Bedoel je gewoon zo'n doos van de Blokker ofzo? En met wat vul je die dan?

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt. In plaats van een 7-dagen split, heb ik nu een 8-dagen split. Dus 6 trainingen op 8 dagen en de 9e begin ik van voor af aan.

Ja, dus je traint alles 1 x per 9 dagen, toch? Dus je hebt langer dan 8 dagen rust tussen dezelfde oefening.

Ja, dus je traint alles 1 x per 9 dagen, toch? Dus je hebt langer dan 8 dagen rust tussen dezelfde oefening.

1x per 8 dagen he. Is 1 dag meer dan een standaard schema. En ik doe vaak op de OH-dag een BP-variatie, op de Deadlift-dag Squat ik nog een keer, ...

Idd alles komt gewoon 2x aan de bak in +/- 8 dagen.. je legt alleen de focus op 1 oefening per dag wat ik zelf ook wel fijn vind, leuk schema :)

1x per 8 dagen he. Is 1 dag meer dan een standaard schema. En ik doe vaak op de OH-dag een BP-variatie, op de Deadlift-dag Squat ik nog een keer, ...

Ik dacht dat er in de powerlifting vaak een hogere trainingsprikkel frequentie werd gehanteerd. Maar dit is dus in veel powerlifting schema's het geval?

23-7-08: Assistance 1

Pendlay Rows:
10x50
5x70
5x75
2x5x80 PR
2x3x85
6x75
8x70 PR
--> volgende week 4/5x85

Pull-ups (Bicep Grip):
10xBW
6xBW+15
5xBW+25
4xBW+35
2xBW+45 PR (wou 3x)
3xBW+45 PR (yeah buddy. Lekker opgefokt en toen er voor gegaan)
8xBW+25 PR
7xBW+25

Standing Concentration Curls:
10x35 (in lbs)
10x40
8x45
6x50
--> vreemd genoeg is links sterker dan rechts (ben rechtshandig).

Commentaar: Trainingstijd was 60-70 min.

Laatst bewerkt:
23-7-08: Cardio

Dit zal waarschijnlijk niemand iets interesseren, maar ik zet het hier gewoon voor mezelf.

Toe-jumps (zoals touwtje springen): 3x100

Springen uit stilstand: 5x5 (raakte ijzer van de ring)

Bunny Hops (in Squatpositie telkens zover mogelijk springen): 4xbreedte van de tuin

Lay-ups zo hoog mogelijk: 4x3xelk been. (blijf ik erg slecht in)

Close-out + terug sliden: 3x3

--> was leuk om te doen en de spierpijn in de benen was vrij snel eruit. Als opwarming wat geshot en de rust tussen elk setje was 3 vrijworpen. In totaal zo'n 40min bezig geweest.

Laatst bewerkt:
Ik dacht dat er in de powerlifting vaak een hogere trainingsprikkel frequentie werd gehanteerd. Maar dit is dus in veel powerlifting schema's het geval?

Als je de trainingslogs hier doorleest, zijn er toch maar weinig mensen die dezelfde oefening 2/3 maal per week zwaar doen. Ik heb het niet over variaties, maar bijvoorbeeld 2x per week Benchen ofzo. Ik concentreer me gewoon op de Basics (BP, MP, Squat, Deadlift) en bouw daar mijn training rond.

Als je de trainingslogs hier doorleest, zijn er toch maar weinig mensen die dezelfde oefening 2/3 maal per week zwaar doen. Ik heb het niet over variaties, maar bijvoorbeeld 2x per week Benchen ofzo. Ik concentreer me gewoon op de Basics (BP, MP, Squat, Deadlift) en bouw daar mijn training rond.

Ja, logisch. Ziet er prima uit ook je schema. Ik heb ook getraind in een splitschema waarin ik 7 dagen rust had. Op zich ging ik ook prima vooruit in kracht.

Bij de Texas Method doe je wel 3 keer dezelfde oefening per week, bestaande 1 volume training, 1 recovery en 1 PR zetten.

23-7-08: Cardio

Dit zal waarschijnlijk niemand iets interesseren, maar ik zet het hier gewoon voor mezelf.

Toe-jumps (zoals touwtje springen): 3x100

Springen uit stilstand: 5x5 (raakte ijzer van de ring)

Bunny Hops (in Squatpositie telkens zover mogelijk springen): 4xbreedte van de tuin

Lay-ups zo hoog mogelijk: 4x3xelk been. (blijf ik erg slecht in)

Close-out + terug sliden: 3x3

--> was leuk om te doen en de spierpijn in de benen was vrij snel eruit. Als opwarming wat geshot en de rust tussen elk setje was 3 vrijworpen. In totaal zo'n 40min bezig geweest.

Nice man, ben je van plan om in de vakantie meer plyo te doen?

Terug
Naar boven