XXL Nutrition

Willem's UB/LB Log

• Topic Starter Topic Starter
Heb je trouwens wel eens de Texas Method gedaan? NAdeel lijkt mij dat je zoveel oefeningen op 1 dag doet. Ik wil namelijk squat, deads, bench, military press, power cleans doen. Als je volume day hebt zou je ze allemaal 5x5 moeten doen. Wat super veel tijd kost. En recovery en Max Effort dag is zo voorbij? Daarnaast lijkt mij het k*t om bench en OH op 1 dag te doen.

Wat zijn jouw gedachten over TM?

Ik heb een tijdje Texas Method gedaan. De resultaten waren ok, maar ik vind het niet zo'n aangename manier van trainen. Voelde mij tijdens de periode dat ik dat heb gedaan nooit echt tevreden over de trainingen. Moet wel zeggen dat ik dit tijdens een examenperiode was en dus de situatie niet optimaal was.

Ik heb een tijdje Texas Method gedaan. De resultaten waren ok, maar ik vind het niet zo'n aangename manier van trainen. Voelde mij tijdens de periode dat ik dat heb gedaan nooit echt tevreden over de trainingen. Moet wel zeggen dat ik dit tijdens een examenperiode was en dus de situatie niet optimaal was.

Ok. Welke oefeningen zaten in je schema? Waren de volume trainingen niet veel de lang en andere trainingen veel te kort?:)

Je doet niet alle oefeningenl op 1 dag, RM.

At Willempie: Ik heb mijn sprongrkracht behouden door heavy squats, ik basketball nooit meer en spring nooit meer maar ik nog steeds aan de ring handen op 3.05m terwijl ik 20 kilo zwaarder ben geworden.

At Willempie: Ik heb mijn sprongrkracht behouden door heavy squats, ik basketball nooit meer en spring nooit meer maar ik nog steeds aan de ring handen op 3.05m terwijl ik 20 kilo zwaarder ben geworden.

Ja, tuurlijk blijf ik zwaar Squatten, maar misschien wist je nog wat sprongoefeningen die je gewoon buiten kunt doen.

Wat doe je dan wel, W?

Doe je al olympische lifts, want die gewichtheffers zijn fockin explosief!
Boxsquatjumps: Gewoon een box squat maar i.p.v. omhoog te squatten, jump je omhoog (beetje vage uitleg maargoed).

24-7-08: OH

MP:
opwarmen: 10xbar, 7x40, 3x50
1x57,5
5x1x65 volume PR
2x7x55
--> ben nog aan het twijfelen om volgende week te maxen of 5x1x67,5. Die 5x1x65 was zwaar, maar nauwelijks eentje op het randje

Seated Pin Press (Pin 11, tussen kin en neus):
5x50
4x60
1x70 (slechte concentratie)
2x3x70 PR
2x70
6x60 PR

Dips:
10xBW
10xBW+10
8xBW+20
2x8xBW+25
7xBW+25
--> volgende week 8x30 proberen

Side Raises:
4x8x25 (in lbs)

Commentaar: Trainingstijd was 75-80 min. Lekker tempo.

Als die 65 zwaar was zou ik niet gaan maxen, zou eerder van die 5x1 volgende week 8x1 maken. Wel mooi volume, nu ook al :D

24-7-08: Extra (korte) LB-training omdat Squat-dag zo k*t was gegaan

Front Squat:
opwarmen: 10xbar, 7x40, 5x60
5x75
3x5x80
--> groove was terug goed. Bar gleed links soms weg.

RDL:
10x60
3x10x90

Seated Calf Raises:
10x40
10x60
10x75
12x85
12x100
2x12x110
--> was wat kloten met een goede methode te vinden. Nu leg ik een kussentje op mijn schoot en mijn vader legt de baar op mijn benen. Gewicht kan nog wel wat hoger, maar moet eventjes wennen met dat op mijn benen.

Commentaar: Trainingstijd was 75 min. Rustig op het gemak getraind met submaximale gewichten. Heb nu 5 trainingen op 4 dagen erop zitten + 40 min joggen + plyo's. Morgen ga ik zo lekker van mijn rustdag genieten dat ik meermaals ga klaarkomen, denk ik.

Als die 65 zwaar was zou ik niet gaan maxen, zou eerder van die 5x1 volgende week 8x1 maken. Wel mooi volume, nu ook al :D

Bedoeling van het "schema" dat ik mijn hoofd heb, is 5x1 te doen en telkens te verhogen met 2,5kg tot ik niet meer kan en dan te maxen. Toch bedankt voor de hulp!

Ga trouwens ook mijn gewicht bijhouden. Weet nog niet goed wat ik er juist mee wil, maar hou het toch bij:

11-7-08: 75,1
18-7-08: 75,7 (+0,6)
25-7-08: 75,4 (-0,3)

Ik weeg mij trouwens altijd 's morgens, na het ontbijt.

Leuke plyo oefeningen:

- Sprints
- Sprong uit stilstand
- Sprong met aanloop
- Lunge Jumps
- over een lijntje heen en weer 'skippen'
- Squat Jumps
- Box Jumps
- Knee Jumps
- Broad Jumps

en je kunt alles nog combineren ook. Bijvoorbeeld een Squat Jump gevolgd door Broad Jump, enzovoorts.

Leuke plyo oefeningen:

- Sprints
- Sprong uit stilstand
- Sprong met aanloop
- Lunge Jumps
- over een lijntje heen en weer 'skippen'
- Squat Jumps
- Box Jumps
- Knee Jumps
- Broad Jumps

en je kunt alles nog combineren ook. Bijvoorbeeld een Squat Jump gevolgd door Broad Jump, enzovoorts.

Thx, matey!

26-7-08: Assistance 2

BB Rows:
10x50
8x70
6x80
4x90
3x3x95 PR (niet 100% strikt)
3x5x85 PR
2x8x75 PR
--> ging lekker. Nice volume ook.

Chins (normale grip):
4x10xBW
9xBW
--> biceps helemaal op. Daarom ook geen BB Curls gedaan. Die doe ik overmorgen ofzo.

Lying DB Extension:
12x20 (in lbs)
3x10x25

Commentaar: Trainingstijd was dik uur. Had eerst op de planning staan om te deadliften, maar had maar 5u geslapen en een daguitstap naar Brussel gemaakt. Supermoe dus en gewoon wat Assistance gedaan. Deadliften een dag uitgesteld.

27-7-08: Deadlift, week 3

Deadlift:
opwarmen: 10x50, 5x90, 3x130, 1x150
5x1x165 (volume PR)
5x145
--> volgende week maxen. 170 zou toch wel zeker moeten lukken.

Platform Deadlift (3 matjes: 5/6 cm extra ROM):
5x130 PR
4x3x140 volume PR
--> was nog maar 2e keer dat ik deze oefening deed, daarom de PR's. Techniek was nu wel al veel beter

Full Front Squat:
opwarmen: 7x40, 5x60
5x80
4x85 (baar gleed weg --> kletsnat)
2x5x85
--> volgende week 87,5 of 90. Techniek was terug helemaal lekker.

Shrugs:
10x60
10x100
10x110 PR
5x120 (grip fail)
6x120

Commentaar: Trainingstijd was dikke 100 min. Had pas om 23u20 gedaan met trainen en was nog altijd vrij moe van Brussel. Had er toch zin in en dus goede training. Handen zijn wel kapot.

Terug
Naar boven