XXL Nutrition

Willy´s eerste Log

100 drukken vind ik nu wel makkelijk gaan opzich, kan er wel 4/5 hh mee dus :D
ik vind het ook vrij gemakkelijk gaan. Na 1 a 2 reps kom ik net dat kleine beetje tekort om enkel en alleen door dat dode punt heen te knallen. Zit echt op het randje. Als ik volgende keer weer een spotter heb wil ik er eens 2-6kg onder gaan zitten en dan kijken of ik paar setjes van 3-8 reps kan maken. Of misschien is wat volume draaien op de 90kg :p

• Topic Starter Topic Starter
ik vind het ook vrij gemakkelijk gaan. Na 1 a 2 reps kom ik net dat kleine beetje tekort om enkel en alleen door dat dode punt heen te knallen. Zit echt op het randje. Als ik volgende keer weer een spotter heb wil ik er eens 2-6kg onder gaan zitten en dan kijken of ik paar setjes van 3-8 reps kan maken. Of misschien is wat volume draaien op de 90kg :p

Goed idee om wat werksetjes te maken met 90. Ook gelijk met 95 en 100 erbij dan. Bijvoorbeeld 2 x 2 x 100 ofzo.

Goed idee om wat werksetjes te maken met 90. Ook gelijk met 95 en 100 erbij dan. Bijvoorbeeld 2 x 2 x 100 ofzo.

warmup
xxx & xxx
1x5x70
1x5x90
2x2x100 //of zoveel mogelijk singles?
2x5x96

zoiets, of denk je dat ik beter zelfde warming up kan gebruiken als voor een 1RM poging met zo min mogelijk reps? Wanneer die 100 pakken en wanneer de setjes maken? Ervoor of erna, of beide? Merk nogal verschil in hoe ik het indeel omdat me uithoudingsvermogen echt suckt met benchen. Beetje kiezen of delen is het nu (nog) Wil in de eerste plaats massa, maar ook hoger in de gewichten. Weet het ff niet meer:help:

Hmm over dat gewicht en massa, massa = kracht en vica versa....
Als jij goed in de bulk zit zal je als je laag in reps blijft ook aardig wat massa aanzetten.
Je kan ook combineren, bijv ene week massa andere week kracht of 2 werksets kracht en 2 op massa....
Ikzelf merk dat me borst stuker groter is geworden van heavy benchen laag in reps en heavy flyes op massa....

Lekker beetje spierpijn in me traps :D
Komende maandag beginnen aan nieuwe schema :D

Net eerste training van mn nieuwe schema:
Incline wandelen:
7 min x 15 graden x 6 km/u
1 min calf raise op de stepmachine
2 dropsets op de legpress
1 min calf raise op de Powerplate

Squat
15 x 40
3 x 10 x 60

Speed Deadlift:
3 x 10 x 60

Onderhande pulldown:
opwarmen
12 x 91 PR
6 x 105
4 x 112 PR

Rear delt raise
2 x 10 x 16 PR

Dragon flyes:
2 x 10

Leg raises full rom:
2 x 15

Heerlijk getraind :D
SQ en DL was nog belachelijk laag, maar rustig opbouwen, bij de deads voelde ik me knie wel maar geen echte pijn gelukkig!
Rear delt raises gaan ook steeds beter, merk zoiezo dat me rug wat sterker word.
Dit gaat een lekker schema worden om mee te trainen denk ik :fire:

nice bro', nette pulldown :cool:

Dank u! Die onderhandse pulldown gaan lekker en voelen erg goed!
Morgen trainen OH press, speedbench, incline flyes maybe wat iso werk.....

Heb mn schema weer aangepast :roflol:
Kan het nooit laten om wat te sleutelen om het " perfecte" schema te maken :D

Gaat goed!

Vraagje: wat is een Dragon fly? :o

Hmm, je schouderbladen zitten vast in de bank evenals je hoofd, terwijl de rest van je lichaam (gestrekt!) op en neer gaat als in een leg raise.
Excentrische fase lukt wel bij mij, concentrisch niet.....
Doe nu eerst een leg raise, dan me onderrug van de bank (ook een actie van de buikspier) en dan de excentrische fase van de dragon flye. Naar mijn idee de beste buikspieroefening!
Je kan ook met een verkorte ROM doen, dus van 90 graden naar 45 en dan weer terug.
Hoop dat je het begrijpt zo ja, give it a ****ing try!

Trouwens kan echt niet wachten tot ik weer kan trainen :fire:
Woog vandaag 83 kilo met schoenen en trainingsshit: PR :D

Laatst bewerkt:
Vandaag heerlijk getraind!!!
Standing MP:
opwarmen
3 x 60
3 x 3 x 65 Gruwelijk dik PR
7 x 50 (was leeg....)

Failde potverdomme bij de 3de herhaling van de 3de set :fire:

Smith Machine Throws (Flat bench):
5 x 40
5 x 50

2 Dropsets:
5 x 50/5 x 40/ 5 x 30

Tricep brandde weg :D

Incline DB flyes:
8 x 26
6 x 28
6 x 28
"Stricte" DB flye (extra stretch, rustig op en neer):
10 x 20

DB side raise:
2 x 10 x 16

Side raises gaan steeds beter :D :fire: :D
Flyes ga ik weer bij 20 beginnen en beter op de uitvoering letten, ik verneuk de uitvoering de laatste tijd.... erg dom
Wilde niet weg uit de gym had te veel energie over :wl:

Kreeg ook nog een compliment dat ik stukje breder was geworden van iemand die ik anderhalve maand niet had gezien, erg leuk om te horen.
Donderdag weer benen en rug :D

Laatst bewerkt:
smith machine trows... :dunno:

Hoe hoog moet de stang eigenlijk gegooit worden Willy? En geen problemen met de haken van de smith als je ze omhoog gooit, blijven ze niet hangen ofzo?

Geen last met de haken gelukkig, gewoon deruit klikken (om het zo maar te noemen) en dan kan je beginnen.
Explosiviteit train je met 70-85 procent van je 1RM ooit ergens gelezen....
Daar zal ik wel niet aanzitten omdat ik de stand omhoog wel gooien, hoe hoog dit is weet ik eigelijk niet. Ik denk zon 10 cm, een gewicht kiezen waarmee je dat ongeveer 5 x kan.

Maar ik deed dit voor het eerst dus het is ook een beetje experimenteren ermee, maar het beviel me wel! ;)

Lijkt me wel iets om te proberen, hoe breed neem je hem dan eigenlijk?

Zoals je normaal ook bencht, maar je kan variëren en kijken wat je lekker vind!

Terug
Naar boven