MuscleMeat

Wim Hof methode

Bezoekers in dit topic

PantaniCBS

Cool Novice
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
100
Waardering
65
Lengte
1m95
Massa
94kg
Vetpercentage
17%
Dit is geen reclame, ik ben zelf momenteel het boek de Wim Hof Methode aan het lezen, ben toch wel heel benieuwd naar wat zijn methode met je lichaam doet.
Zijn er mensen die het boek ook hebben gelezen? Zo ja, zijn jullie de methode/oefeningen gaan toepassen? Zo ja, merken jullie voordelen?

Heb ook laatst een vlog gezien met Browney waarin hij te gast is, voor iemand van 60+ lijkt hij redelijk sterk en goed in vorm. (uitlachen om de vlog mag)
 
Zo kan kan ik ook wel de alcohol manier om lang geconserveerd te blijven gaan promoten. Zie mijn blog hier.
 
Zo kan kan ik ook wel de alcohol manier om lang geconserveerd te blijven gaan promoten. Zie mijn blog hier.
haha staat wel een leuk stuk in het boek, dat je door middel van ademhaling geen kater meer hoeft te hebben, dat het na 20 min weg is...
 
haha staat wel een leuk stuk in het boek, dat je door middel van ademhaling geen kater meer hoeft te hebben, dat het na 20 min weg is...
Ook daar versla ik Wim, met mijn alcohol way of life heb je nooit een kater.
 
Het is natuurlijk wel degelijk zo dat het lichaam te trainen is in het overkomen van bepaalde fysieke ongemakken, bijvoorbeeld lange tijd in koud water zitten of lang de adem inhalen, en daar zitten waarschijnlijk ook wel bepaalde legitieme gezondheidsvoordelen aan. Alhoewel de wetenschap er volgens mij nog niet helemaal over uit is welke dit dan zijn.
Hij heeft zichzelf echter behoorlijk geridiculiseerd door te stellen dat hij met bepaalde mentale krachten (meditatie/concentratie) allerlei fysieke ongemakken kan wegnemen en zelfs ziektes kan genezen. Hij heeft een aantal hele wilde claims gemaakt die eigenlijk zijn methode ondermijnen, bijvoorbeeld door te stellen dat mensen met reuma en kanker baat hebben bij zijn methode. Dit soort claims duwt hem in de richting van kwakzalverij imo.
 
Het is natuurlijk wel degelijk zo dat het lichaam te trainen is in het overkomen van bepaalde fysieke ongemakken, bijvoorbeeld lange tijd in koud water zitten of lang de adem inhalen, en daar zitten waarschijnlijk ook wel bepaalde legitieme gezondheidsvoordelen aan. Alhoewel de wetenschap er volgens mij nog niet helemaal over uit is welke dit dan zijn.
Hij heeft zichzelf echter behoorlijk geridiculiseerd door te stellen dat hij met bepaalde mentale krachten (meditatie/concentratie) allerlei fysieke ongemakken kan wegnemen en zelfs ziektes kan genezen. Hij heeft een aantal hele wilde claims gemaakt die eigenlijk zijn methode ondermijnen, bijvoorbeeld door te stellen dat mensen met reuma en kanker baat hebben bij zijn methode. Dit soort claims duwt hem in de richting van kwakzalverij imo.
Voor mijn methode geldt hetzelfde, maar in mindere mate.
 
Niet gelezen. De ademhalingstechnieken vind ik wel interessant (ik meende dat het daarop is gebaseerd?)
 
Placebo is ook een sterk medicijn, dus ik geloof best dat er extra gezondheidsvoordelen zijn met Wimpie als je helemaal loco gaat. Voor de rest is het wel zoals tymboo zegt vind ik, als we ons vaker blootstellen aan kou, ademhalingsoefeningen doen en wat focus oefeningen, heb je dezelfde voordelen alleen zonder die complete 'guru bullshit'
 
Het is natuurlijk wel degelijk zo dat het lichaam te trainen is in het overkomen van bepaalde fysieke ongemakken, bijvoorbeeld lange tijd in koud water zitten of lang de adem inhalen, en daar zitten waarschijnlijk ook wel bepaalde legitieme gezondheidsvoordelen aan. Alhoewel de wetenschap er volgens mij nog niet helemaal over uit is welke dit dan zijn.
Hij heeft zichzelf echter behoorlijk geridiculiseerd door te stellen dat hij met bepaalde mentale krachten (meditatie/concentratie) allerlei fysieke ongemakken kan wegnemen en zelfs ziektes kan genezen. Hij heeft een aantal hele wilde claims gemaakt die eigenlijk zijn methode ondermijnen, bijvoorbeeld door te stellen dat mensen met reuma en kanker baat hebben bij zijn methode. Dit soort claims duwt hem in de richting van kwakzalverij imo.

Weet niet of youtube comments weg te halen zijn maar valt mij wel altijd op hoe lyrisch iedereen over hem is. Lees zo vaak dat mensen hun ziekte onder controle hebben of zelfs "genezen" zijn dat je er bijna zelf in gaat geloven.
 
1617164002464.png

Als ik hem zo zie ga ik toch voor mijn alcohol kuur, zie mijn log p.9.. Hij heeft de verkeerde film van Schwarzenegger gezien, die mislukte Batman film waarin Arnold mr. Freeze speelt. Een ander risico van de Hof methode is armen 22cm en een verloren kunstgebit.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: BB_
We leven in een omgekeerde wereld als mensen enthousiast worden van dat skinnyfatte oude wrak. Hij moet ook nog keihard mediteren op een ijsschots om zo te blijven.
 
We leven in een omgekeerde wereld als mensen enthousiast worden van dat skinnyfatte oude wrak. Hij moet ook nog keihard mediteren op een ijsschots om zo te blijven.
Omgekeerde wereld geldt wel met meer dingen, lijkt het de laatste tijd.

Maar met die ademhalingstechnieken zie ik mijn hartslag wel rustiger worden, of juist oplopen (afhankelijk van welke soort ik doe). Mijn horloge meet iedere ochtend mijn hrv, en die meet of kleine aanpassingen daar invloed op hebben. Effect van die ademhalingsoefeningen is voor mij vrij snel meetbaar, dus helemaal flauwekul is het ook weer niet
 
Omgekeerde wereld geldt wel met meer dingen, lijkt het de laatste tijd.

Maar met die ademhalingstechnieken zie ik mijn hartslag wel rustiger worden, of juist oplopen (afhankelijk van welke soort ik doe). Mijn horloge meet iedere ochtend mijn hrv, en die meet of kleine aanpassingen daar invloed op hebben. Effect van die ademhalingsoefeningen is voor mij vrij snel meetbaar, dus helemaal flauwekul is het ook weer niet
Je bedoeld dat je je hartslag op dat moment kunt sturen, of hebben ademhalingsoefeningen over de dag invloed op je hartslag de volgende ochtend?
 
Je bedoeld dat je je hartslag op dat moment kunt sturen, of hebben ademhalingsoefeningen over de dag invloed op je hartslag de volgende ochtend?
Het sturen op het moment zelf, en de hrv de volgende ochtend (en dat heeft dan weer effect op het herstel).
 
We leven in een omgekeerde wereld als mensen enthousiast worden van dat skinnyfatte oude wrak. Hij moet ook nog keihard mediteren op een ijsschots om zo te blijven.

Dat is de vraag, mensen vergeten vaak dat de NBA teams onder Phil Jackson ook ademhalingsoefeningen/meditatie (Bulls met Jordan, Lakers met Kobe) deden, pas toen deze coach bij de teams kwam gingen ze wedstrijden in het laatste kwart winnen. Eigenlijk hetzelfde principe alleen zonder het koude douchen, maar in de moderne sport worden IJsbaden ook veelvuldig gebruikt bij herstel. Beide methodes lijken dus wel van invloed op sport en misschien ook gezondheid.

Dan is wel de vraag: Is het een Wim Hof methode?
 
Back
Naar boven