BK powerliften Nabba
Ingewogen op 86,4kg. Dat is minder dan ik verwacht had, dus al een goed begin
Squat
240kg (wedstrijd PR. Moest toch nog een stukje dieper gaan dan ik op training al gedaan had. Dat maakte de lift nog best zwaar)
250kg (fail. Terug zo diep moeten gaan. Toen ik de laatste paar cm's zakte, voelde ik al dat het gedaan was. Ik zat wel op diepte, maar kon niets van kracht meer zetten. Kon zelfs de spotters niet helpen om de bar terug naar boven te brengen tot ze met 4 kwamen meehelpen

)
Geen 3de beurt meer gedaan. Had vooraf een beetje schrik dat ik, gezien de Nabba-nazis, misschien geen geldige lift had kunnen maken, maar dat was dus toch gelukt. In de rest van de wedstrijd kon er al niet veel meer misgaan nu. Ik moest een totaal van 10kg meer dan mijn openingsbeurten hebben om in de hogere "internationale" klasse te kunnen meedoen vanaf volgend jaar. Ik wist niet of benchen in suit succesvol ging aflopen, dus de spanning was er nog niet helemaal af

De klasse van de senioren winnen zou al lukken met enkel mijn openingsbeurten, dus daar maakte ik me al geen zorgen meer over.
Bench
115kg (raw, ging goed vlot)
pakje aan en snel wat ingewerkt
132,5kg (PR, zakken was wat moeizaam, press ging ok)
140kg (PR, zakken ging een pak vlotter, press ging ook heel easy. Daar valt nog een pak meer uit te halen. Dit had een openingsbeurt kunnen zijn

)
Deadlift
220kg (totaal is gezet, klasse gewonnen, en genoeg punten om naar de internationale klasse te gaan. Nice)
230kg (moeilijk. Geen 3de beurt meer gedaan)
Zoals verwacht dus gewonnen bij de senioren en 366 punten gehaald (vanaf 350 punten zit je bij de internationals).
In het totaal klassement was ik geloof ik 5de, na Orhan, 2 andere kerels die al een paar jaar international zijn, en 1 of 2 junioren die vanaf volgend jaar ook in die klasse meedoen. Dat gaan volgend jaar mooie strijden worden. Vanaf nu zal ik niet meer zo makkelijk een podiumplaats halen