XXL Nutrition

Woopy's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Zou dinsdag ook voor deadlift tips vragen aan Orhan, zoals ik zei, deadliften is allesbehalve eenvoudiger als squatten erin ;) mss ook eens proberen voor deadlift het pak achterstevoren te dragen, weet niet of je dat doet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.162
BK deadlift Nabba

Ingewogen op 88,1kg (dus 1,8kg lichter dan 2 weken geleden). Ok :)

Deadlift (suited)
210kg (vlotjes)
230kg (zwaar, had het idee dat er niet veel meer inzat, toch 240kg opgegeven)
240kg (suited PR en PL approved PR, moest wel geen kg zwaarder zijn :D Was een mooie strijd)

Bench press (raw)
115kg (vlotjes)
125kg (ook nog redelijk vlotjes. De geplande 135kg ging wel niet goedkomen had ik het gevoel. 132,5kg opgegeven om toch voor een PR te gaan)
132,5kg (fail, slechts een paar cm van de borst)

In de bench 4de van de 6 ofzo, in de deadlift 2de van de 9. Op een paar punten verslaan door een ecto die 20kg minder dan mij haalde :(
De deadlift ging beter vandaag. De bar vastpakken ging verrassend vlot, en had deze keer ook de indruk dat mijn barpad wel goed zat. Eens wat meer tegen bands en vanop blokken deadliften om die lockout te versterken, dan valt er nog wel wat uit te halen.
Ondertussen ook nog wat met Orhan kunnen praten. Die wist me wat interessante dingen te vertellen over het trainen in suit. Overmorgen ga ik zijn gym dan eens bezoeken.

Je lock-out versterken zal je als strongmen sowieso van pas komen.

• #3.164
Squat training (Bij Orhan)

Squat
5x60kg
5x60kg
5x100kg
3x140kg
2x160kg
squatsuit half aan
1x180kg
squatsuit volledig
1x200kg
1x220kg
1x240kg
1x240kg
suit uit
10x60kg
10x60kg

Heeft wel wat uitleg nodig :)
Bij aankomst was Orhan er nog niet. Zonder hem dan maar begonnen. Op het moment dat ik mijn suit begon aan te trekken, kwam hij aan. Perfecte timing. De sets die daarna kwamen, waren zonder pauze. Zakken tot het moment dat hij "ja" zei, extra schijven er op, en opnieuw. Bij de 240kg kon ik niet meer zo diep gaan als hij wou. Enerzijds omdat ik vrij leeg begon te raken, anderzijds, zoals hij zei, omdat ik waarschijnlijk onbewust wat schrik heb om met dat gewicht te diep te zakken.
Oorspronkelijk wou ik hierna nog wat lichte deadlifts doen, maar de wedstrijd van zondag zat er ook nog wel wat in, onderrug was pumped. Heb dan nog wat met 60kg gesquat, ook om de breedte van mijn grip en voeten die hij mij aangeraden had er wat in te werken.
Daarna dan nog wat gesproken. Hij heeft blijkbaar hoge verwachtingen van mij. Hij ziet mij binnen een dik jaar aan Europese wedstrijden meedoen. Heeft mij uitgelegd hoe hij de volgende weken het wil aanpakken. De techniek van mijn squat kan nog wat verbeterd worden, en mijn suit is te klein zegt hij. Is goed als ik beter met suits kan werken, maar voor nu is het een maatje te klein. Hij heeft mij ook een groter suit meegegeven waar ik deze week moet in squatten. Ga ik dus ook doen.
Al bij al heb ik er een goed gevoel bij dat hij mij heel veel zal kunnen leren. Dat doet mij ook nadenken om strongman op een lager pitje te zetten en meer op powerlifting te trainen. Voorlopig wil ik zeker niet met strongman stoppen, daarvoor vind ik het te leuk. De voorronde en finale wil ik volgend jaar zeker nog doen, maar andere wedstrijden laat ik misschien wel vallen. Moet ik eens goed over nadenken.
Was trouwens ook grappig dat ik na die 240kg pogingen merkte dat zowat de hele gym (10-15 man) gestopt was met trainen om te komen kijken waar we mee bezig waren :p

• #3.165
Press training

Log (1 clean)
5x60kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg
5x100kg
4x100kg
3x100kg (volume PR)

Bench press (paused)
10x60kg
5x80kg
3x100kg
5x110kg
3x110kg (volume PR denk ik)

Triceps pushdown
12x doubled small band
12x
12x

Squat
5x60kg (damn, squatbar vastpakken is lastig met pumped triceps :) )
5x60kg
groter suit volledig aan
2x160kg
2x200kg
2x220kg
1x220kg

Pull up
3xBW
3xBW+5kg
3xBW+10kg
3xBW+15kg

Goeie training.
Log voelde heel goed op de borst, stond er heel relaxed. De reps voelden op zich ook goed. Had ik wat meer risico genomen, was de 3x5 misschien nipt gelukt. Dat houden we voor volgende week :)
Met dit squatsuit en die 220kg voelde ik dat ik op diepte zou kunnen komen, maar wat Orhan gisteren zei, klopt. Als ik voel dat ik een gewicht vastheb waarmee ik diepte kan maken, "durf" ik niet verder zakken. Met de 200kg ging ik dieper dan met de 220kg. Denk trouwens dat ik met 200kg een diepte record met suit heb gehaald. Wellicht kan ik mij daar wel over zetten met een spotter achter mij.

Nog steeds voor deze gewichten geen wraps gebruikt dan?

• #3.167
Nee, nog niet. Het plan van Orhan is om me volgende week met wraps only te laten squatten, de week erna met suit only, en daarna te gaan combineren.

• #3.168
Deadlift training

Reverse band deadlift (-60kg onderaan, volledig los vanaf iets boven de knie, no belt)
5x120kg
5x120kg
3x170kg
3x210kg
3x230kg (bar gleed bij de laatste rep uit mijn handen... vanaf hier straps)
3x240kg
1x250kg (vlotjes nog, 2 had ook gelukt, wou me sparen voor 260kg)
0x260kg (tot iets onder de knie)

Squat (no belt)
5x70kg
3x120kg
5x160kg (beetje last in linker knie, vanaf hier losse wraps om om ze warm te houden. Denk niet dat ik er nog maar 5kg uit haalde)
5x160kg (nogal veel good morning naar mijn zin)
los suit volledig aan, losse wraps ook nog steeds aan
2x160kg
2x180kg (onder parallel denk ik!)
riem aan
0x200kg (de riem drukte bij het zakken het suit op zo'n manier naar beneden dat mijn ballen nogal pijnlijk geplet werden, dus halfweg gestopt :p riem wat hoger gedaan en meteen opnieuw)
1x200kg (ongeveer zelfde diepte als met de 180kg)
1x220kg (en hier ging het weer minder diep)

Abs pulldown
10x small band
10x small band
10x small band

Goeie training.
Deadlift was leuk. Als ik dit nog een paar keer kan doen om zo mijn liftoff sneller te maken, moet dat wel helpen voor mijn suited deadlift, denk ik.
Bij de squat ook weer wat dieper geraakt, dus da's ook positief. Had de indruk dat de riem het terug wat moeilijker maakte. Nu is dit wel een vrij ruim suit. Denk als ik met dit suit 240kg squat, dat het al heel veel zou zijn. Om een of andere reden voelt het uitnemen van de bar sinds deze week niet meer goed. Het voelt alsof mijn armen het gewicht amper kunnen ondersteunen, en dat geeft nu niet bepaald veel vertrouwen om er daarna dan mee te gaan zakken. Ik wandelde die 200kg uit alsof het 260kg was... Vreemd. Eens uitzoeken wat daar het probleem is.

• #3.169
Squat training (@Lebbeke)

Squat
5x60kg
2x100kg
2x120kg
2x140kg
los suit en belt aan
1x160kg
1x180kg
wraps aan (los zei Orhan, ongeveer even strak als dat ik mijn slappe wraps zelf aandoe)
1x200kg
1x220kg
1x240kg (deze was op diepte, en viel nog best mee. Enkel het punt waarop ik van zakken naar opstaan ging was even duwen. Met een suit voor iemand van 120kg en wraps die nog een pak strakker kunnen. Fijn :) )
wraps en riem uit, suit nog half aan
6x100kg
6x100kg
6x100kg

Deadlift (no belt, bar die lekker hard doorbuigt)
5x100kg
3x140kg
3x180kg
5x200kg (blij dat dit nog vrij goed ging, onderrug was vrij pumped van de squats)

Leg raise
15x
10x
10x

Goeie training!
Squat komt helemaal goed. Ook het grip probleem is ineens vanzelf van de baan, geen idee wat dat was. Orhan zijn verwachtingen zijn ondertussen gestegen van "250kg binnen 6 maand" naar "250kg binnen 4 weken of misschien 260kg". Binnen een jaar ziet hij me 280kg doen. Klinkt leuk allemaal :)
Overmorgen press training. Vrijdag front squat en wat armen ofzo. Zondag op de event training deadliften, yoke, en daarna zien we wel. En dan dinsdag terug gaan squatten.

lees hier 3 squattrainingen in pak op 5 dagen, mooi :p
goed bezig btw, abbo!

• #3.171
Tja is voorlopig vooral techniekwerk ook he :) Niet dat het allemaal zonder moeite gaat, maar erg zwaar op het herstel is het toch ook niet. Dus dan kan dat wel :p

• #3.172
Press training

Log (1 clean)
5x60kg
5x60kg
5x80kg
3x90kg
4x100kg (5F)
1x100kg (2F, pff, wat is dit?)

Bench (paused)
10x60kg
5x80kg
3x100kg
5x110kg
3x110kg
2x110kg (klein volume PR)

Triceps pushdown
15x doubled small band
12x
8x

Beetje flauwe training. Vorige week ging die 100kg log echt goed, nu was het moeilijk. Misschien dat mijn stijve buikspieren van maandag er voor iets tussen zitten? Het trainen in een garage waar het langs alle kanten binnen druppelt, was ook niet erg aangenaam. Tijdens het benchen de hele tijd waterspetters in het gezicht.. Denk dat ik in het vervolg op zo'n dagen gewoon naar Lebbeke rijd. Ik wil er binnenkort (winter) toch meer gaan trainen.

• #3.173
Tussendoor training om niet 3 dagen helemaal stil te liggen

Front squat
5x60kg
5x80kg
3x100kg
3x120kg
losse wraps aan
2x140kg
2x150kg (volume PR)
wraps strakker
1x160kg (PR. Vrij vlot nog)
0x170kg (spanningsverlies, had hem beter even teruggelegd ipv toch te zakken. Een volgende keer lukt deze zeker. Een volgende keer mss ook riem aandoen)

2xBW front squat komt dichterbij. Gaat zeker lukken tegen eind van het jaar :)
Verder niets gedaan. Zondag wat gekker doen :D

Laatst bewerkt:
  • #3.175
Ja woops, foutje, 2xBW dus :p

tumblr_m7w42pUs4M1r6plr6.jpg

• #3.177
RPB meeting in Woopyland

eerst anderhalf uur ofzo alles klaargezet samen met Wauter.

Block pull (iets onder de knie, lastige hoogte voor mij om de bar los te krijgen)
5x120kg
5x120kg
3x170kg
3x190kg
3x200kg
3x210kg
3x220kg
0x230kg (kwam iets los maar niet genoeg om door te kunnen trekken)
3x220kg

Yoke
230kg 15m
270kg 15m
350kg 4m (klein PR, niet ontevreden mee aangezien het toch een tijdje geleden is dat ik yoke deed)

Log
5x60kg
3x80kg
2x100kg
0x110kg (kon mijn benen niet goed gebruiken door steekje in mijn knie, gestopt)

Alles met veel rust tussen.
Daarna nog eens 110kg stone proberen op 1m70 te gooien, maar de press ging niet helemaal goed en de steen kwam in mijn nek terecht. Zag er waarschijnlijk heel spectaculair uit, maar niets aan overgehouden :) Ook dit was te lang geleden om te kunnen lukken eigenlijk.

Daarna dan nog even alles terug opruimen, alhoewel ik daar wel wat meer hulp bij had :)

Was een fijne training. Opzettelijk rustig gehouden. Plan is dan ook om morgen gewoon te gaan squatten. Moet lukken :)

Flinke training man!

Je hebt echt ****ing veel gelukt gehad met die stone man, centimetertje meer naar je toe en je had je nek gebroken imo :eek:

Was erg gezellig, bedankt nog !!

• #3.180
Dat zou nog es een training to remember geweest zijn dan :p

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven