XXL Nutrition

Woopy's log (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Ja maar bergaf en bergop met dat slingerende gedoe leek me niet zo handig :p

Corpaul: dat "biervat" was fijn, maar enorm lastig, vooral ook door de draaiende sleeves van die dumbbell. Meeste energie kroop in het oppakken van dat ding.
 
Dat klinkt echt heel fout :p
 
Nee nog geen tijd gehad, moet zo meteen ook vertrekken. Ik kom maandagavond pas terug dus je zal ze dinsdag of woensdag hebben.
 
Nee nog geen tijd gehad, moet zo meteen ook vertrekken. Ik kom maandagavond pas terug dus je zal ze dinsdag of woensdag hebben.

ga je zoveel chinees eten dan?

geen probleem ik zie het dan wel
 
Net weer naar de dokter geweest. Hoesten is nog steeds niet over. Nog 4 dagen extra antibiotica nemen en dan een paar dagen zonder. Kijken of het dan voorbij is. Zoniet, dan is het iets anders... Ziet er naar uit dat ik maar net op tijd weer in orde zal geraken.
 
je hebt toch een biervat?of is het nog nie overgebracht?
 
Staat nog bij m'n pa :) Dat is het k*tte, de helft staat hier, de helft staat daar...

Maar nu heb ik natuurlijk wel een leuke laadrace voor als er nog eens mensen komen meetrainen en ik heb al mijn materiaal: biervat 65kg + stone 65kg (of zwaarder als ik die heb) + giant dumbbell 70kg + zandzak 100kg :D :D :D

Straks deadliften.
 
Deadlift training

Deadlift
5x100kg
5x100kg
3x140kg
1x160kg
5x1x180kg

Speed deadlift met blauwe band van links naar rechts gespannen
8x2x110kg

Kettlebell swing
3x20x24kg

Goeie training. De deadlift waren 5 zware reps, maar nu voelde het tenminste niet alsof ik een deel van mijn kracht er niet uit kreeg. Dat wil wel zeggen dat ik wat teruggegaan ben in kracht (wat niet gek is als je de afgelopen trainingen bekijkt), maar nu kan ik tenminste weer beginnen opbouwen. Laatste rep mijn knee sleeves aangedaan, en dat leek toch wel wat te helpen. Die laatste rep ging daarmee beter dan de voorlaatste.
Bij kettlebell swing erop geconcentreerd om de beweging volledig vanuit de heupen te doen. Eerste keer ooit dat ik een burn in mijn kont had :p
 
zwaar deadliften en speed deadliften in 1 training? logica is ook ver te zoeken :D
 
Why not :)
 
omdat het geen meerwaarde heeft
 
Voor mij is het een assistance oefening als een ander.
 
omdat het geen meerwaarde heeft

In het coan deadlift schema doen ze het ook op die manier en zijn toch veel mensen die er goede resultaten mee halen.

Denk jij dat ze dezelfde resultaten zouden halen als ze die speed oefeningen weg zouden laten?

VB Coan deadlift schema week 1 en 2.
Week1
Deadlift (75%): 1x2
Speed deadlift (60%): 8x3 @ (90 sec rest b/w sets)
3 circuits
Week 2
Deadlift (80%): 1x2 @
Speed deadlift (65%): 8x3 @ (90 sec rest b/w sets)
3 circuits
 
1*2*80% is nu niet bepaald zwaar he...

woopy zegt zelf dat die 5 singles zwaar waren, als het zwaar is is het boven 90%, dat is gewoon logica.
er is een reden waarom de mensen van WSB ME deadlift en DE deadlift gescheiden houden, ik ben nog niet genoeg bezig met WSB om te weten waarom of hoe precies, maar tussen ons gezegd en gezwegen, er zijn veel meer en betere resultaten op WSB dan op coan/phillipi...
 
hoeveel rust nam je tussen die 5x1x180kg ongeveer?om effe een ideetje te hebben,want kga morgen ook deadliften:D
 
Geen flauw idee man :p genoeg om klaar te zijn voor de volgende rep.

Gerre: We zien wel waar dit mij brengt he. Om nu te zeggen dat het geen meerwaarde heeft, vind ik nogal sterk. Dat het beter is om ze gescheiden te houden, daar kan over gediscussieerd worden. De laatste jaren is bij mij sowieso een periode geweest van verschillende dingen proberen, en nu heb ik ongeveer een manier van trainen die goed voor mij werkt en waar ik af en toe kleine dingen in probeer te veranderen en dan kijken hoe dat werkt. Op die manier leer je je eigen lichaam goed kennen en weet je waar je goed op reageert en op wat niet. Vind ik veel nuttiger dan dat als iemand mij zegt om geen speed dl's te doen na zware singles, dat ook gewoon te doen zonder zelf eerst te kijken wat het resultaat is. Of het moest zijn dat je mij een duidelijke argumentatie kan geven waarom het nutteloos is.
 
gevoelsmatig zou ik juist zeggen dat je de speed deadlifts voor je zware DL doet... om er zoveel mogelijk speed uit te kunnen halen..
 
Maar dan lijden de zware DL's eronder, en dat is juist het belangrijkste in mijn training :p Die speed dl's zijn assistance.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven