Snatch training
Snatch
1x45kg (muscle snatch, nichtje van 6 wou mij absoluut iets zien doen, hoe kan je dat weigeren

)
2x45kg
2x45kg
2x55kg
1x60kg
1x60kg
1x65kg
1x65kg
1x70kg (tot iets boven mijn hoofd en dan moeten uitpressen, bad lift dus, toch PR)
0x70kg (een cm of 2 lager, genoeg om niet meer te kunnen uitdrukken)
Log press (techniek oefenen)
3x85kg (1 clean)
3x90kg (1 clean)
2x95kg (1 clean, volume PR)
Reverse curl
20x20kg
20x20kg
20x20kg
Goeie training, doet goed om nog eens PR's te zetten, al was het ene een non-valid PR en het andere een PR door techniekaanpassing

Bij snatch lukt het me echt niet om diep te squatten na de second pull, maar goed.
Bij log press geoefend om goed onder de log te duiken met een dipje. Dat dipje was niet spectaculair, maar toch genoeg om de press zo goed als volledig met mijn benen te doen. Ik voelde bij 90 en vooral 95kg heel duidelijk dat mijn schouders absoluut de kracht niet hadden om 1 rep te halen, maar toch 3 en 2 reps kunnen doen door dat dipje. Succes dus

Nu zien dat ik dat met de dikke log ook zal kunnen...
http://www.youtube.com/watch?v=jCOH522h6qM
Snatch: I know, ipv zo raar onder die bar te staan en naar boven te kijken, zou ik er beter verder onderduiken, maar dat ging dus niet blijkbaar. Teken dat het gewicht nog te zwaar is zeker..
Log press: De reden dat ik na het lappen zo lang wacht om te cleanen, is omdat het vel op mijn handen serieus aan vervanging toe is, zeker na een snatch-sessie