Op 11 mei ben ik weer begonnen met trainen. Woog 115 kg, veel massa kwijt en vet erbij. Tot 13 juli heb ik mijn kcal verlaagd van 3800 naar 3500 en ben ik op 115 kg blijven steken. Toen besloot ik mijn kcal te verlagen naar 3000 kcal en te starten met carb cycling en vanaf hier is het hard gegaan. Ik zit nu nog steeds op 3000 kcal en het gaat erg hard.
Uiteraard baal ik ervan dat ik het zo uit de hand heb laten lopen in de Coronatijd. Zoals de meesten wel weten heb ik eerder terugvallen gehad maar eigenlijk ging het sinds mijn wedstrijd erg goed. Vlak voor corona ging het ook top en ik wilde net met prima shape aan mijn cleanbulk gaan starten. Dat de sportscholen dicht gingen had ik echter nooit kunnen voorzien en deze twee maanden zijn voor mij ook echt een enorme hel geweest. Ik ben er flink depressief van geweest dat ik niet kon gaan trainen. Ik kon er ook totaal geen motivatie voor opbrengen om zelf met wat materiaal thuis wat te gaan doen. En bij mij is het een beetje alles of niets dus dan gaan de potten ben & jerry's en repen chocolade er gewoon snel doorheen. Gainen zonder te trainen dus. Maar goed, ik ben enorm blij met hoe het nu gaat en zie dit weer als een leerpunt. Ik ga lekker knallen de komende 11 weken om vervolgens een beetje gas terug te nemen en mijn lichaam een beetje rust te geven. Dan langzaam een plan maken om verder te bouwen aan een goed pak massa.