AndroidHealthClinic

Wovano’s daddy gains

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.321
Vandaag rug getraind

Dumbbell row
15x22
15x36
12x50
10x60
2x10x70
8x80 t*ring zware dumbbell dit

T-bar row
15x40
12x60
3x10x80

Unilateral cable row
4x10x40

Lat pulldown
3x10x70

Machine pulldown
3x10x60

Rope cable pullover
5x12x28

20 min fietsen

Zijn er gasten in Platinum gym die die 80kg dumbbells pressen voor reps?

• #3.326
  • #3.327
Heb overigens van de training gisteren een irritatie aan mijn biceps overgehouden na de cable row. Als ik mijn biceps aanspan doet het een beetje pijn. Daarom kon ik de pulldown oefeningen erna ook niet meer zo zwaar doen. Hoopte stiekem dat het een soort kramp was en het vandaag weg zou zijn, maar helaas. :( Volgens mij gaat mijn hele lichaam de vernieling in. Had eigenlijk gehoopt op minder pijntjes nu, maar helaas.

Heb overigens van de training gisteren een irritatie aan mijn biceps overgehouden na de cable row. Als ik mijn biceps aanspan doet het een beetje pijn. Daarom kon ik de pulldown oefeningen erna ook niet meer zo zwaar doen. Hoopte stiekem dat het een soort kramp was en het vandaag weg zou zijn, maar helaas. :( Volgens mij gaat mijn hele lichaam de vernieling in. Had eigenlijk gehoopt op minder pijntjes nu, maar helaas.
Balen. Niks zo vervelend als blessures.
Even wat gas terugnemen om je lichaam wat meer tijd te geven om te herstellen?
Een paar weken iets minder volume en gewicht...meer doorbloeding en daarna weer verder bouwen?
ter voorkoming dat je straks een flinke blessure oploopt. Effe voor de duidelijkheid wat ik niet hoop voor je.

• #3.329
Balen. Niks zo vervelend als blessures.
Even wat gas terugnemen om je lichaam wat meer tijd te geven om te herstellen?
Een paar weken iets minder volume en gewicht...meer doorbloeding en daarna weer verder bouwen?
ter voorkoming dat je straks een flinke blessure oploopt. Effe voor de duidelijkheid wat ik niet hoop voor je.
Ja wellicht had ik ook niet zo gek moeten doen met die 80 kg dumbbell. Maar ja, is natuurlijk verleidelijk als je gym zulk leuk speelgoed heeft aangeschaft. Voor de rest trainde ik overigens al vrij rustigaan.

Vind je vorm met die 80kg niet eens slecht. Sterk hoor.

Je bent ook al een hele lange periode tijd keihard aan het trainen he. Wellicht is een deload week of een aantal dagen rust de oplossing. Gelijk all out na een lange cut periode is voor mij ook een no go. Eerste periode na een wedstrijd werkt het voor mij ook beter om op hogere volume te trainen en hier en daar een rep in de tank te laten, terwijl de rest van het jaar een lagere hoeveelheid volume beter werkt.

• #3.332
Je bent ook al een hele lange periode tijd keihard aan het trainen he. Wellicht is een deload week of een aantal dagen rust de oplossing. Gelijk all out na een lange cut periode is voor mij ook een no go. Eerste periode na een wedstrijd werkt het voor mij ook beter om op hogere volume te trainen en hier en daar een rep in de tank te laten, terwijl de rest van het jaar een lagere hoeveelheid volume beter werkt.
Ik had natuurlijk een beetje gek gedaan met die dumbbell row, maar verder doe ik niet zo heel gek met mijn trainingen momenteel. De andere oefeningen ben ik weg gebleven van falen. Misschien zou een aantal dagen rust dan wel de oplossing zijn, maar damn dat is voor mij wel heel lastig eerlijk gezegd. Dan zou ik mentaal gezien wel vrij onrustig worden denk ik.

Ik had natuurlijk een beetje gek gedaan met die dumbbell row, maar verder doe ik niet zo heel gek met mijn trainingen momenteel. De andere oefeningen ben ik weg gebleven van falen. Misschien zou een aantal dagen rust dan wel de oplossing zijn, maar damn dat is voor mij wel heel lastig eerlijk gezegd. Dan zou ik mentaal gezien wel vrij onrustig worden denk ik.
Haha dat heb ik zelf ook, vooral in de tijd waar we nu inzitten. Je kunt vrijwel nergens naartoe en van thuis zitten wordt ik langzaam ook moe, dus dan is deze keuze snel gemaakt.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat die week rust / vakantie zonder sporten me de ogen even heeft geopend. Want toen ik terugkwam had ik geen pijntjes meer, een veel betere mmc, explosiever op oefeningen. Allemaal tekenen dat m’n lichaam en CNS wel even wat rust konden gebruiken.

• #3.334
Gisteren schouders getraind

Seated plate loaded press HS
20x40
15x60
15x80
12x100
2x10x120
10x120 > 15x80 dropset

Machine shoulder press ss dumbbell lateral raises
4x10x70 <> 4x15x14

Machine lateral raise ss Machine front raise
15x5 <> 15x5
3x12x7,5 <> 3x12x7,5

Dumbbell upright row
4x12x18

Dual handle face pulls
5x12x35

20 min fietsen

foto met shirt om mijn vette pens te verhullen

Screenshot_20201029-093649_Instagram.jpg

• #3.335
Haha dat heb ik zelf ook, vooral in de tijd waar we nu inzitten. Je kunt vrijwel nergens naartoe en van thuis zitten wordt ik langzaam ook moe, dus dan is deze keuze snel gemaakt.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat die week rust / vakantie zonder sporten me de ogen even heeft geopend. Want toen ik terugkwam had ik geen pijntjes meer, een veel betere mmc, explosiever op oefeningen. Allemaal tekenen dat m’n lichaam en CNS wel even wat rust konden gebruiken.
Misschien moet er maar gewoon een lockdown voor 2 weken komen :roflol:

Ik zag een filmpje op insta. Zag er bruut uit, trainen als een pro.
Je kunt ze ook iets strikter doen op een bankje (bovenlichaam stilhouden, langzamer en elleboog verder), dan kun je gelijk al minder gewicht aan en zal het minder belastend zijn .

Of zo:

Barbell en dumbell rows horen met wat momentum en cheat imo. Form 100% strict houden ga je nooit hard kunnen overloaden.

20x40
15x60
15x80
12x100
2x10x120
10x120 > 15x80 dropset

4x10x70 <> 4x15x14

15x5 <> 15x5
3x12x7,5 <> 3x12x7,5

Dumbbell upright row
4x12x18

Dual handle face pulls
5x12x35

20 min fietsen

shape word nog steeds bruter :eek:

20x40
15x60
15x80
12x100
2x10x120
10x120 > 15x80 dropset

4x10x70 <> 4x15x14

15x5 <> 15x5
3x12x7,5 <> 3x12x7,5

Dumbbell upright row
4x12x18

Dual handle face pulls
5x12x35

20 min fietsen

t*ring... begint er steeds bruter uit te zien.

Altijd welkom!

Voor mij ook, maar zal nu andere manieren moeten bedenken.

Mobiliteit is altijd goed geweest. Had gewoon opeens een blessure die niet meer is over gegaan.

Ik vind vast wel genoeg manieren om goede legdays neer te zetten inderdaad met de aanwezige apparaten hier.

Nog nooit geprobeerd eigenlijk. Alleen ligt voor mij meer de focus op quads, hams zijn wel prima ontwikkeld en vooral quads mag nog flink wat massa op.

De oefeningen die ik doe komen uit de volgende twee video's. Beide zijn sowieso wel interessant om in zijn geheel te bekijken, al begint die tweede wel met heel veel theorie.

Increase Squat Mobility FOREVER!

1. Hip flexor march (1:11)
2. Glute bridges (2:26)
3. Seated hip internal rotation (3:50)
4. Calf stretch (5:10)
5. Knee to wall (5:40)

Fixing your Squat: How To Correct An Excessive Forward Lean

6. Piriformis stretch (9:00)

Terug
Naar boven