XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

Tsja, geldt dat niet voor elke spiergroep?
Ik begreep dat traps en pecs speciaal goed reageren op AAS. Niet alle spiergeoepen reageren hetzelfde las ik. Weet niet of dat helemaal waar is. Zweeft een hoop onzin rond over fitness en aas op internet.

Is inderdaad dikke onzin

Wat is volgens jou het beste protocol en trainingstijl? Serieuze vraag

iets specifieker graag? wil je weten welke frequentie, volume, intensiteit, rpe, exercise selection, naturel of enhanced?

waar heb jij het over? Ga fietsen man.
Bij ons traint er een powerlifter die lekker triples (Squat) maakt van 170 KG. Hij is een ecto eerste klas. En z’n vorm is gewoon goed.
Dus het is niet per sé dat iemands vorm niet goed is als iemand weinig massa heeft.
dan begrijp je niet wat ik zeg, ik zeg niet dat als je perfecte vorm heb dat je gegarandeerd veel massa aanzet, je moet het natuurlijk ook wel met genoeg volume doen, daarnaast weet ik niet hoe hij squat maar van een low bar sumo squat krijg je geen bodybuilding quadricep sweep.

Dikke traps is 9 van de 10 keer gewoon aan AAS te danken en wanneer je ze er dan genoeg bij stimuleert gaan ze vanzelf wel groeien, tenzij je kutgenen hebt.

weer zo'n mythe, in de praktijk blijkt dat als je goede traps wilt hebben je ze goed moet trainen, wie op dit forum heeft overontwikkelde traps dan van de kuurders?

ik neem aan dat je bedoelt dat er meer androgenic receptors in de trapezius zitten ten opzichte van andere spieren?

iets specifieker graag? wil je weten welke frequentie, volume, intensiteit, rpe, exercise selection, naturel of enhanced?

dan begrijp je niet wat ik zeg, ik zeg niet dat als je perfecte vorm heb dat je gegarandeerd veel massa aanzet, je moet het natuurlijk ook wel met genoeg volume doen, daarnaast weet ik niet hoe hij squat maar van een low bar sumo squat krijg je geen bodybuilding quadricep sweep.

weer zo'n mythe, in de praktijk blijkt dat als je goede traps wilt hebben je ze goed moet trainen, wie op dit forum heeft overontwikkelde traps dan van de kuurders?

ik neem aan dat je bedoelt dat er meer androgenic receptors in de trapezius zitten ten opzichte van andere spieren?
Alle punten die jij aanhaalt met daarin verschil tussen enhanced en naturel

conventional squat. Recht toe recht aan, nette vorm en ‘normale diepte’.

Nu schei ik ermee uit. Sorry voor de vervuiling W.

oke maar het volume is ook belangrijk neem ik aan?

All calves.

kun je me dat uitleggen? Want ik begreep dat er meer aas receptoren aanwezig zijn. Zoals Hercules ook noemt.

Even los daarvan moet je alsnog hard trainen natuurlijk.
Ook al zouden die er zitten moet je die spier nog steeds trainen en mijn traps zuigen al jaren ondanks gear.

Ik denk een beetje een combo. Ik zie ook gasten trainen met een 60kg row en overdreven trage eccentrische fase. Dan kan je er beter 100 op gooien en daar wat minder focus op leggen imo. Een redelijk gecontroleerde fase is natuurlijk wel goed, maar of dat nou 1 of 4 sec is..
Goed punt.
Tsja, geldt dat niet voor elke spiergroep?
Ik denk dat bepaalde spiergroepen bij veel mensen beter dan reageren op AAS dan andere. Deels ook genetisch natuurlijk, maar het verhaal gaat de ronde dat de ene spiergroep meer androgeenreceptoren bevat dan de ander. Wellicht is dit een broodje-aapverhaal of overdreven. Ik zie ook regelmatig gasten lopen die overduidelijk gebruiken, best kut trainen, waarbij de traps er echt uit knallen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat bepaalde spiergroepen bij veel mensen beter dan reageren op AAS dan anderen. Deels ook genetisch natuurlijk, maar het verhaal gaat de ronde dat de ene spiergroep meer androgeenreceptoren bevat dan de ander. Wellicht is dit een broodje-aapverhaal of overdreven. Ik zie ook regelmatig gasten lopen die overduidelijk gebruiken, best kut trainen, waarbij de traps er echt uit knallen.
Dit heb ik hier ook regelmatig voorbij zie komen. Ronde schouders en inderdaad de traps waaraan je het zou kunnen zien.

Goed punt.

Ik denk dat bepaalde spiergroepen bij veel mensen beter dan reageren op AAS dan anderen. Deels ook genetisch natuurlijk, maar het verhaal gaat de ronde dat de ene spiergroep meer androgeenreceptoren bevat dan de ander. Wellicht is dit een broodje-aapverhaal of overdreven. Ik zie ook regelmatig gasten lopen die overduidelijk gebruiken, best kut trainen, waarbij de traps er echt uit knallen.
Ik moet wel zeggen dat ik de spier die ik wil trainen veel beter voel als ik echt let op een (flink) vertraagde ecc fase. Uiteraard probeer ik dan nog wel zo zwaar mogelijk te gaan.

+ een stuk minder pijntjes

Ik moet wel zeggen dat ik de spier die ik wil trainen veel beter voel als ik echt let op een (flink) vertraagde ecc fase. Uiteraard probeer ik dan nog wel zo zwaar mogelijk te gaan.

Ja, dit heb ik met name bij Lats. Seated Rows of Lat Pulldowns. En meer focussen op elleboog richting heup bewegen. Cable Fly / Pec Deck/Fly is er ook zo een.

Dat is een automatisch gevolg daarvan.
Niet persé. Je kan je lats toch aantrekken met je ellebogen hoog? Door je schouders naar beneden te duwen.

Edit:
Je schouders hangen dichter bij je lats dan je ellebogen, vandaar dat ze bij bv cable flyes voor chest ook willen dat je je biceps naar elkaar brengt ipv je handen. Hetzelfde geldt voor lats.

Laatst bewerkt:

Echte controle voelt inderdaad veel zwaarder. Maar dat heb ik zelf ook met een heel gecontroleerde conc fase. Sowieso alles langzamer en heel bewust doen word ik veel moeier van dan gooien en smijten.

Terug
Naar boven