XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.641
Ziet er goed uit maat! Prima startdoseringen, ik denk zelf dat je op 500 test en 200 deca niet tegen vochtproblemen aan zult lopen en anders is het voeding wat je onder de loep moet gaan nemen. Vooral cheat met veel zout (Mcdonalds, pizza etc) blaas je gelijk op met hoge(re) doseringen test en deca. Vocht van hgh ga je niet ”ineens” meer krijgen, aangezien die nu toch wel enige tijd mee laat lopen.

Aro & caber, tja de meningen zullen toch verdeeld blijven. Ik zelf ben ook liever van de better save then sorry instelling.
In mijn blast ga ik wel een beetje opletten met de cheatmeals ja. Ik ga even kijken wat er gebeurt op 200 mg deca maar als het kan ga ik wel verhogen naar 400 mg.

Ik denk er ook hetzelfde over. Liever preventief zorgen dat alles in orde is ipv achteraf problemen moeten gaan oplossen.
En waar baseer je deze stelling op? Op een of andere manier blijft dit rondgaan, maar heb er nog nooit enig bewijs voor gezien.
Uit filmpjes van Dave Palumbo. Maar ik kijk er zo veel dat ik geen idee meer heb in welke het gezegd is. En verder zoals hierboven al aangegeven ben ik liever safe than sorry.

Maar waarvoor moet je caber bij de hand houden als het geen prolactine verhoogt? ???
Heb je studies die dat onderbouwen, zou het wel interessant vinden om daar meer over te lezen?

Als je een klein beetje research doet op internet kom je er toch wel snel achter dat de kans wel aanwezig is. @wovano zal niet te eerste zijn die caber mee laat lopen bij een deca kuur. Als je verschillende internationale forums leest, bekende pro bb coaches hun protocols ziet en ook op diverse YT kanalen aanhoort wordt hierover gesproken.

Bij 200mg deca caber nemen lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven. Wat je her en der hoort en leest zijn het toch voornamelijk de hogere doseringen deca en tren die prolactinegerelateerde sides geven bij sommigen. Bovendien dacht ik (maar dat is allemaal veel te ingewikkeld voor mij) dat wanneer je oestrogeen onder controle houdt met een ai, de kans op prolactine issues ook minder is.

Persoonlijk op 350mg npp nergens last van gehad.

Heb je studies die dat onderbouwen, zou het wel interessant vinden om daar meer over te lezen?

Als je een klein beetje research doet op internet kom je er toch wel snel achter dat de kans wel aanwezig is. @wovano zal niet te eerste zijn die caber mee laat lopen bij een deca kuur. Als je verschillende internationale forums leest, bekende pro bb coaches hun protocols ziet en ook op diverse YT kanalen aanhoort wordt hierover gesproken.
Het internet staat vol met broscience en papegaaien die het napraten. Ik zou zelf graag bewijs zien dat de stoffen nandrolon of trenbolon daadwerkelijk de prolactine verhogen.
Ff googlen kom ik zelf ook op deze reddit link, jammer genoeg heb ik geen toegang tot de full texts waar naar gelinkt wordt

Tren / Deca Does NOT Raise Prolactin,
Waarin het volgende naar voren komt:
"Our primary piece of evidence comes from a human trial for treatment of anemia. After baselines were established, Group A received 200mg of nandrolone, while Group B received 400mg of testosterone weekly, for 6 months. The groups were then switched, so that Group A received testosterone, and Group B received nandrolone. Nandrolone treatment resulted in a reduction of prolactin from a baseline of 71ng/ml to 42ng/ml, while testosterone slightly increased prolactin to 78ng/ml."

Nandrolon an sich lijkt dus juist prolactine te verlagen ??? En testosteron, wat goed aromatiseert, lijkt het daadwerkelijk (marginaal) te verhogen.
In dit stukje wordt de link gelegd met oestrogeen ipv nandrolon als veroorzaker van hogere prolactine en dit effect van oestrogeen op prolactine is ook gewoon terug te vinden.

Ik meende mij iets te herinneren van wat @Galen hier ooit over heeft gepost mbt trenbolon, dus ff de zoekfunctie gebruikt:
Ik heb zelfs nog nooit een verhoogde prolactine gezien bij iemand die tren gebruikt zonder dat het oestrogeen sky high was. Trenbolon ansich verhoogt prolactine simpelweg niet, integendeel.
Dat topic verder bladerend heeft hij hier nog wat dingen over gezegd.

Bij 200mg deca caber nemen lijkt mij persoonlijk een beetje overdreven. Wat je her en der hoort en leest zijn het toch voornamelijk de hogere doseringen deca en tren die prolactinegerelateerde sides geven bij sommigen. Bovendien dacht ik (maar dat is allemaal veel te ingewikkeld voor mij) dat wanneer je oestrogeen onder controle houdt met een ai, de kans op prolactine issues ook minder is.

Persoonlijk op 350mg npp nergens last van gehad.
Inderdaad je oestrogeen onder controle houden, houdt ook je prolactine onder controle.
Mits je geen prolactinoom hebt :p

Laatst bewerkt:
Het internet staat vol met broscience en papegaaien die het napraten. Ik zou zelf graag bewijs zien dat de stoffen nandrolon of trenbolon daadwerkelijk de prolactine verhogen.
Ff googlen kom ik zelf ook op deze reddit link, jammer genoeg heb ik geen toegang tot de full texts waar naar gelinkt wordt

"Our primary piece of evidence comes from a human trial for treatment of anemia. After baselines were established, Group A received 200mg of nandrolone, while Group B received 400mg of testosterone weekly, for 6 months. The groups were then switched, so that Group A received testosterone, and Group B received nandrolone. Nandrolone treatment resulted in a reduction of prolactin from a baseline of 71ng/ml to 42ng/ml, while testosterone slightly increased prolactin to 78ng/ml."

Nandrolon an sich lijkt dus juist prolactine te verlagen ??? En testosteron, wat goed aromatiseert, lijkt het inderdaad daadwerkelijk (marginaal) te verhogen.
In dit stukje wordt de link gelegd met oestrogeen dan met nandrolon als veroorzaker van hogere prolactine en dit effect van oestrogeen op prolactine is ook gewoon terug te vinden.

Ik meende mij iets te herinneren van wat @Galen hier ooit over heeft gepost mbt trenbolon, dus ff de zoekfunctie gebruikt:

Inderdaad je oestrogeen onder controle houden, houdt ook je prolactine onder controle.
Nu moeten ze het wel doen, mocht het je nog willen bekijken.

Ff googlen kom ik zelf ook op deze reddit link, jammer genoeg heb ik geen toegang tot de full texts waar naar gelinkt wordt:
Tren / Deca Does NOT Raise Prolactin, Waarin het volgende naar voren komt:
Our primary piece of evidence comes from a human trial for treatment of anemia. After baselines were established, Group A received 200mg of nandrolone, while Group B received 400mg of testosterone weekly, for 6 months. The groups were then switched, so that Group A received testosterone, and Group B received nandrolone. Nandrolone treatment resulted in a reduction of prolactin from a baseline of 71ng/ml to 42ng/ml, while testosterone slightly increased prolactin to 78ng/ml.

Nandrolon an sich lijkt dus juist prolactine te verlagen ??? En testosteron, wat goed aromatiseert, lijkt het inderdaad daadwerkelijk (marginaal) te verhogen.
In dit stukje wordt de link gelegd met oestrogeen dan met nandrolon als veroorzaker van hogere prolactine en dit effect van oestrogeen op prolactine is ook gewoon terug te vinden.

Eens! Klopt idd niet alles geloven wat je ziet, hoort en leest op internet. Met tren en deca zelf nooit tegen issues gelopen met prolactine etc. Maar ik heb mensen wel de meest wazige sides zien krijgen met die 2 middelen, zelfs lacterende gyno :p

Als ik een besluit zou moeten nemen denk ik dat de proviron en aromasin volstaan om de bijwerkingen te tackelen mbt vocht etc (al helemaal op zulke start doseringen). Caber kan altijd later nog worden toegevoegd indien nodig.

Leden die hier al JAREN posten, en kuren, en nog steeds denken dat deca meer vocht brengt dan test :(

Low test, moderate deca en een DHT afgeleide stof en je zit meer dan prima qua vochtretentie. Oh, en niet vreten als een varken helpt ook wel. Als ik kijk naar @wovano zijn fotoshoot is hij meer dan prima in staat om clean te eten, dus wat dat betreft komt dat wel goed.

Waarom trouwens proviron boven mast? En als het puur gaat om vocht, waarom dan geen winstrol?

Leden die hier al JAREN posten, en kuren, en nog steeds denken dat deca meer vocht brengt dan test :(

Low test, moderate deca en een DHT afgeleide stof en je zit meer dan prima qua vochtretentie. Oh, en niet vreten als een varken helpt ook wel. Als ik kijk naar @wovano zijn fotoshoot is hij meer dan prima in staat om clean te eten, dus wat dat betreft komt dat wel goed.

Waarom trouwens proviron boven mast? En als het puur gaat om vocht, waarom dan geen winstrol?
Proviron lijkt me vrijwel hetzelfde effect te hebben als masteron idd (met de doelstelling waarmee @wovano het wil inzetten). Zou ook een goede optie kunnen zijn.

Winstrol niet vanwege de pijntjes waar hij nu al mee kampt en hoopt de verminderen door het toevoegen van deca.

Is Proviron minder kut voor je haar dan Masteron? Dan ben ik er ook wel in geïnteresseerd

Dacht dat low testosterone voor vrouwen was :dunno:

Nandrolon an sich lijkt dus juist prolactine te verlagen ??? En testosteron, wat goed aromatiseert, lijkt het daadwerkelijk (marginaal) te verhogen.
In dit stukje wordt de link gelegd met oestrogeen ipv nandrolon als veroorzaker van hogere prolactine en dit effect van oestrogeen op prolactine is ook gewoon terug te vinden.

Ik wilde het net zeggen: dit zeg ik al jaren. Maar dat citaat van mij is inderdaad ook alweer uit 2016.

Wow een keer geen test 500 tren 400?! Vanwaar wijk je af van je standaard kuur?

• #3.654
Thanks voor de input allemaal. Prima als jullie geen onderzoeken kunnen vinden die aantonen dat deca niet zorgt voor verhoogde prolactine waarden. Ik ben wel benieuwd dan naar een onderzoek waar een bodybuilder van 110 kg test en deca gebruikt in niet-medische doseringen, onderzoeken naar bodybuilders van 110 kg die wat hogere doseringen nemen dan in de medische wereld kan ik niet vinden. Ik ga weliswaar starten op 200 mg, maar als er geen sides zijn na een week of 3 verhoog ik al naar 400 mg en misschien ga ik wel eindigen op 750 test e en 500 deca oid. Het is niet voor niets dat verschillende bekende coaches waarschuwen voor verhoogde prolactine waarden op tren en deca en daarom AI’s aanraden. Daarom kies ik ervoor om mijn plan zo door te zetten en voor de periode dat ik nog op 200 mg deca zit zou ik evt kunnen starten op 0,25 mg caber.

Wow een keer geen test 500 tren 400?! Vanwaar wijk je af van je standaard kuur?
Wilde toch wel eens wat anders proberen en deca lijkt mij samen met test het beste middel bij uitstek om massa te bouwen. Daarbij komt dat het nog eens mooi meegenomen is dat het blessures en pijntjes schijnt te verminderen of zelfs te doen verdwijnen en net daar heb ik momenteel nogal last van.

• #3.655
Dinsdag Benen

10 min fietsen (warmup)

HS Unilateral leg press
20x60
15x100
15x120
12x140
12x160
10x180

Unilateral leg extension
20x35
15x45
3x10x50
10x50 > 20x25 Seth set

V-squat
20x80
15x120
2x10x160

Lying leg curl
15x20
12x25
3x10x30

Hip adductor
20x50
15x100
3x10x150

Hip abductor
20x50
15x100
3x10x150

Standing calf raises
5x12x80

20 min fietsen (Cardio)

hanks voor de input allemaal. Prima als jullie geen onderzoeken kunnen vinden die aantonen dat deca niet zorgt voor verhoogde prolactine waarden.
???
Ik heb gewoon een onderzoek gepost die aantoont dat nandrolon zelfs het prolactine verlaagt tov baseline, in plaats van verhoogt.
Ik zou graag wetenschappelijk bewijs zien voor die claims van coaches, maar dat die ik nergens voorbij komen behalve "Ja dat is gewoon zo".

Maar you do you :shrug:

• #3.657
???
Ik heb gewoon een onderzoek gepost die aantoont dat nandrolon zelfs het prolactine verlaagt tov baseline, in plaats van verhoogt.
Ik zou graag wetenschappelijk bewijs zien voor die claims van coaches, maar dat die ik nergens voorbij komen behalve "Ja dat is gewoon zo".

Maar you do you :shrug:
Het ding is dat die onderzoeken niet gedaan zijn op bodybuilders van 110 kg die test en deca gebruiken in bodybuilder gebruikershoeveelheden, maar vaak voor zieke en zwakke mensen van 60 kg die een medicinale dosering krijgen. Kun je moeilijk met elkaar vergelijken. Veel dingen zijn gewoon niet goed onderzocht waardoor er inderdaad geen wetenschappelijk bewijs voor is, maar dat wil niet zeggen dat iets niet per se zo kan zijn of werkt. En welk belang hebben die coaches erbij om onderzoeken te delen? Zij hebben echt geen behoefte zichzelf te verantwoorden.:roflol:

Thanks voor de input allemaal. Prima als jullie geen onderzoeken kunnen vinden die aantonen dat deca niet zorgt voor verhoogde prolactine waarden. Ik ben wel benieuwd dan naar een onderzoek waar een bodybuilder van 110 kg test en deca gebruikt in niet-medische doseringen, onderzoeken naar bodybuilders van 110 kg die wat hogere doseringen nemen dan in de medische wereld kan ik niet vinden. Ik ga weliswaar starten op 200 mg, maar als er geen sides zijn na een week of 3 verhoog ik al naar 400 mg en misschien ga ik wel eindigen op 750 test e en 500 deca oid. Het is niet voor niets dat verschillende bekende coaches waarschuwen voor verhoogde prolactine waarden op tren en deca en daarom AI’s aanraden. Daarom kies ik ervoor om mijn plan zo door te zetten en voor de periode dat ik nog op 200 mg deca zit zou ik evt kunnen starten op 0,25 mg caber.

Wilde toch wel eens wat anders proberen en deca lijkt mij samen met test het beste middel bij uitstek om massa te bouwen. Daarbij komt dat het nog eens mooi meegenomen is dat het blessures en pijntjes schijnt te verminderen of zelfs te doen verdwijnen en net daar heb ik momenteel nogal last van.
AI's tegen verhoogde prolactine? Of je hebt het verkeerd uitgetypt of je luistert naar de verkeerde bekende coaches.

Zolang je tepels niet lekken heb je geen enkele reden om caber te nemen man, al helemaal niet preventief. Prima als je wilt fucken met je dopamine levels zonder dat je weet of het uberhaupt nodig is geweest, by all means.

Ik snap ook niet waarom je dat preventief zou nemen, zo kan je wel voor alles wat bedenken. Zelf ook nog nooit ergens last van gehad met tren of deca.

Maar goed je moet het zelf weten inderdaad.

• #3.660
AI's tegen verhoogde prolactine? Of je hebt het verkeerd uitgetypt of je luistert naar de verkeerde bekende coaches.

Zolang je tepels niet lekken heb je geen enkele reden om caber te nemen man, al helemaal niet preventief. Prima als je wilt fucken met je dopamine levels zonder dat je weet of het uberhaupt nodig is geweest, by all means.
Cabergoline tegen verhoogde prolactine. Ik heb het altijd al zo gedaan bij kuren met tren en nu bij deca kijkt iedereen opeens raar op. :dunno:
Dat laatste is in elk geval wat ik wil voorkomen dus zoals ik al eerder zei "better safe than sorry."

Terug
Naar boven