Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Goede stap wovano om deze namen je fysiek te laten beoordelen....met een open houding haal je er dan weer punten uit waarop je kan focussen de komende periode! Knap!

Ps. Ben ook benieuwd naar de feedback van Strive4muscle!

Ik ben benieuwd welke specifieke oefeningen je doet / gaat doen voor outer quads (vastus lateralis). Zelf doe ik Close Stance Front Squats en Close Stance Hack Squats; daarnaast Leg Extensions met toes in. Indien je nog goeie tips hebt, ben ik daarin ook geinteresseerd. Lunges of Bulgarian Splits schijnen ook wel te werken.

Ik ben benieuwd welke specifieke oefeningen je doet / gaat doen voor outer quads (vastus lateralis). Zelf doe ik Close Stance Front Squats en Close Stance Hack Squats; daarnaast Leg Extensions met toes in. Indien je nog goeie tips hebt, ben ik daarin ook geinteresseerd. Lunges of Bulgarian Splits schijnen ook wel te werken.

Close stance smith squats en dan met je voeten een beetje naar voren, dus niet loodrecht onder de bar gaan staan maar een cm of 20 daar voor.

Persoonlijk zou ik misschien ook aanraden om eens wat hogere reps te gaan doen. 15-20 ofzo, af en toe eens 30. Wovano heeft de massa in zijn quads, nu is het zaak om de boel een beetje meer vorm te geven en te refinen. 6-8 reps knallen gaan dat niet doen als ze dat voorheen ook niet deden. Maar dat is mijn persoonlijke en zeer bescheiden mening.

Close stance smith squats en dan met je voeten een beetje naar voren, dus niet loodrecht onder de bar gaan staan maar een cm of 20 daar voor.

Persoonlijk zou ik misschien ook aanraden om eens wat hogere reps te gaan doen. 15-20 ofzo, af en toe eens 30. Wovano heeft de massa in zijn quads, nu is het zaak om de boel een beetje meer vorm te geven en te refinen. 6-8 reps knallen gaan dat niet doen als ze dat voorheen ook niet deden. Maar dat is mijn persoonlijke en zeer bescheiden mening.
Toevallig deed ik die toen de gyms nog open waren, standaard. Ik stond daarbij met m'n schoenen op een schuin plateau (met V-squats kun je denk ik hetzelfde doen. Ik deed dat ook in de Incline Squat Machine, dat voelde goed. Van jou heb ik de tip gehad wat hoger in de reps te gaan en ik heb een tijd lang Leg Presses op 20 reps gedaan en Incline Squats op 15. Dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen en voor m'n gevoel ben ik er ook echt sterker door geworden. Dank daarvoor. :thumbs:

Zelf heb ik (ook) maar beperkte kennis, dus ik ben altijd benieuwd naar inzichten van anderen. Meadows adviseert ook die squats in de Smith; en benadrukt dat het in de eerste plaats erg genetisch is.

Met 2 dumbbells heb ik al evenwicht moeite, laat staan met een barbell :roflol:
Het is erg gewenning. Ik heb het evenwicht van een kaartenhuis, maar als je erop oefent wordt je wel beter. Je kunt ook close stance oefeningen in een machine doen. V.w.b. Bulgarian Splits kun je ze ook zo doen als je moeite hebt met evenwicht:

Het is erg gewenning. Ik heb het evenwicht van een kaartenhuis, maar als je erop oefent wordt je wel beter. Je kunt ook close stance oefeningen in een machine doen. V.w.b. Bulgarian Splits kun je ze ook zo doen als je moeite hebt met evenwicht:

Klopt. Bulgarians in een smith zijn ideaal.

Bulgarians uitvoeren met zo'n rol uit het filmpje heeft m'n voorkeur -> beter evenwicht behouden en voelt natuurlijker. Ik gebruik 2 db's. Het gewicht op 1 db loaden wordt oncomfortabel

Op Fouad z’n podcast hoorde ik meerdere BBers beweren dat wide stance met toes out juist de buitenkant aanspreekt, en close stance meer teardrop. Ik heb het geprobeerd met barbell squats en ik ben het met ze eens.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.731
Zijn dat 2 dumbbells van 26kg of 1 barbell?:eek:
Zie filmpjes die @BB_ en @natty87 hebben geplaatst

Ik denk zelf wat meer close stance werk inderdaad. Platinum gym heeft ook een pendulum squat toegevoegd aan het assortiment aan apparaten dus ik kan niet wachten tot de gym open gaat. Van nature doe ik veel oefeningen vaak wat wijdere stance vanwege knieproblemen en wellicht omdat dat gewoon wat beter aanvoelde. Ik denk dat om deze reden mijn adductoren vrij dik zijn geworden en de buitenkant wat minder ontwikkeld is, hoewel ik van mening ben dat dat grotendeels ook genetics is. Maar extra focus op benen vind ik alleen maar leuk dus ik ga deze uitdaging graag aan.
Met 2 dumbbells heb ik al evenwicht moeite, laat staan met een barbell :roflol:
Same here :roflol:

Naar aanleiding van jouw tip laatst doe ik hem inderdaad zo. Werkt wel fijn maar zelfs bij deze zocht ik in het begin nog naar mijn evenwicht :roflol:
Klopt. Bulgarians in een smith zijn ideaal.

Bulgarians uitvoeren met zo'n rol uit het filmpje heeft m'n voorkeur -> beter evenwicht behouden en voelt natuurlijker. Ik gebruik 2 db's. Het gewicht op 1 db loaden wordt oncomfortabel
Gelukkig heeft Platinum gym zo'n rol en een goede smith machine dus zo voer ik hem normaal uit. Thuis doe ik het met een dumbbell en merk dat ik er wel steeds beter/handiger in wordt, maar als de gyms open gaan ga ik mooi weer naar de smith.
Op Fouad z’n podcast hoorde ik meerdere BBers beweren dat wide stance met toes out juist de buitenkant aanspreekt, en close stance meer teardrop. Ik heb het geprobeerd met barbell squats en ik ben het met ze eens.
Oneens, zo heb ik namelijk altijd gesquat en mijn adductoren zijn juist beter ontwikkeld. Veel lui die ik in mijn omgeving smaller zie squatten hebben juist een grotere outsweep. Misschien @Camelus eens vragen wat zijn ervaring is, ben wel benieuwd eigenlijk.

• #3.732
Trainingen gaan gewoon door, minder motivatie gehad om te loggen. Ik had het geluk dat ik zondag eenmalig in een gym kon trainen. Wilde eigenlijk benen doen, maar ik had nog mega spierpijn van mijn benen training vrijdag dus dat ging hem helaas niet worden. Daarom rug en triceps gedaan omdat ik bij die spiergroepen vooral het kabelwerk mis. Verder ben ik een beetje afgestapt van het push/pull/armen/legs idee want ik merkte bijvoorbeeld bij push dat ik na borst geen zin meer heb ik schouders en triceps. Daarom ga ik toch weer wat meer spiergroepen proberen te isoleren. Verder zag ik op instagram wat filmpjes met beenoefeningen voor thuis met bands dus die ga ik proberen. Als het iets is deel ik ze hier wel.

• #3.733

Was jou vergeten te citeren zie ik :o
Vanwaar hoger in repranges gaan zitten? Daar zie ik niet zoveel in eerlijk gezegd. Was in elk geval van plan wat meer close stance oefeningen te gaan doen.

Was jou vergeten te citeren zie ik :o
Vanwaar hoger in repranges gaan zitten? Daar zie ik niet zoveel in eerlijk gezegd. Was in elk geval van plan wat meer close stance oefeningen te gaan doen.

Je hebt grote quads maar weinig detail erin. Als je al die jaren low reps en heavy bent gegaan zou ik persoonlijk eens wat high reps proberen te doen. Denk dat je daar je benen nog behoorlijk mee kan verbeteren.

Bovendien zag ik hier al een paar keer voorbij komen dat je last hebt van je heup etc.

Laatst bewerkt:
  • #3.736
Je hebt grote quads maar weinig detail erin. Als je al die jaren low reps en heavy bent gegaan zou ik persoonlijk eens wat high reps proberen te doen. Denk dat je daar je benen nog behoorlijk mee kan verbeteren.

Bovendien zag ik hier al een paar keer voorbij komen dat je last hebt van je heup etc.
Er zitten toch nog wel redelijke lijnen in mijn quads. Die blijven altijd nog wel zichtbaar als mijn vetpercentage omhoog gaat.
Na de vorige lockdown toen ik veel massa weer terug moest opbouwen, ben ik begonnen met squatten maar ik kreeg al snel heupklachten inderdaad. Daarna ben ik doorgegaan met een variatie van veel gewone sets 8-12 reps, maar ook veel dropset varianten en daarmee heb ik toch wel aardig mijn massa teruggebouwd in de cut/prep. Ik denk dat ik op die voet verder ga alleen met wat andere oefeningkeuze en waar ik bijvoorbeeld eerder een leg press deed met relatief wijde stand ga ik mijn voeten nu wat smaller plaatsen. Met de o.a. v-squat, pendulum squat en bulgarian split squat moet dat wel gaan lukken denk ik.
Dit.

Ookal wordt t graag gedacht; Je kan kan geen nadruk leggen op bepaalde koppen van de quadriceps.
Klopt, maar ik ben er wel van overtuigd dat je bijvoorbeeld bij een small stance oefeningen meer quads aanspreekt dan bij een wide stance oefeningen. En als je meer spiergroei hebt in je quads zal de outsweep ook wel wat groter worden door de algehele groei.

Ik heb elke legoefening jaren smal gedaan incl strongman onderdelen etc. en mijn quadsweep zuigt apenballen.

IFBB pro’s zeggen wide stance en high reps. Beste benen in het vak. Alleen op DBB geloven ze daar niet in en gaan ze small stance doen en low reps, alleen omwille van hoe @Camelus zijn benen heeft opgebouwd.

Hey succes jongens :roflol:

IFBB pro’s zeggen wide stance en high reps. Beste benen in het vak. Alleen op DBB geloven ze daar niet in en gaan ze small stance doen en low reps, alleen omwille van hoe @Camelus zijn benen heeft opgebouwd.

1611057608782.png

Even OT: het klopt waarschijnlijk wat je over die pro's zegt, maar dat is niet generaliseerbaar naar 99% van alle lifters, dus een beetje een non-argument.

Klopt, maar ik ben er wel van overtuigd dat je bijvoorbeeld bij een small stance oefeningen meer quads aanspreekt dan bij een wide stance oefeningen. En als je meer spiergroei hebt in je quads zal de outsweep ook wel wat groter worden door de algehele groei.
Ik doelde voornamelijk op de toes in etc voor specifiek vastus lateralis.

Een oefening als bijvoorbeeld squat kan je verder inderdaad prima manipuleren naar meer "quad focus" door bijvoorbeeld bar plaatsing en voet plaatsing. Highbar of frontsquat zal beter zijn voor je quads dan een wide stance lowbar.

Voor die mensen maakt t geen t*ring uit wat ze zouden doen voor quads omdat ze daar toch al wel genetics voor monsterquads hebben.

Terug
Naar boven