Misaa
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1.350
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met 2 dumbbells heb ik al evenwicht moeite, laat staan met een barbell

Ik ben benieuwd welke specifieke oefeningen je doet / gaat doen voor outer quads (vastus lateralis). Zelf doe ik Close Stance Front Squats en Close Stance Hack Squats; daarnaast Leg Extensions met toes in. Indien je nog goeie tips hebt, ben ik daarin ook geinteresseerd. Lunges of Bulgarian Splits schijnen ook wel te werken.
Toevallig deed ik die toen de gyms nog open waren, standaard. Ik stond daarbij met m'n schoenen op een schuin plateau (met V-squats kun je denk ik hetzelfde doen. Ik deed dat ook in de Incline Squat Machine, dat voelde goed. Van jou heb ik de tip gehad wat hoger in de reps te gaan en ik heb een tijd lang Leg Presses op 20 reps gedaan en Incline Squats op 15. Dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen en voor m'n gevoel ben ik er ook echt sterker door geworden. Dank daarvoor.Close stance smith squats en dan met je voeten een beetje naar voren, dus niet loodrecht onder de bar gaan staan maar een cm of 20 daar voor.
Persoonlijk zou ik misschien ook aanraden om eens wat hogere reps te gaan doen. 15-20 ofzo, af en toe eens 30. Wovano heeft de massa in zijn quads, nu is het zaak om de boel een beetje meer vorm te geven en te refinen. 6-8 reps knallen gaan dat niet doen als ze dat voorheen ook niet deden. Maar dat is mijn persoonlijke en zeer bescheiden mening.
Het is erg gewenning. Ik heb het evenwicht van een kaartenhuis, maar als je erop oefent wordt je wel beter. Je kunt ook close stance oefeningen in een machine doen. V.w.b. Bulgarian Splits kun je ze ook zo doen als je moeite hebt met evenwicht:Met 2 dumbbells heb ik al evenwicht moeite, laat staan met een barbell![]()
Het is erg gewenning. Ik heb het evenwicht van een kaartenhuis, maar als je erop oefent wordt je wel beter. Je kunt ook close stance oefeningen in een machine doen. V.w.b. Bulgarian Splits kun je ze ook zo doen als je moeite hebt met evenwicht:
Op Fouad z’n podcast hoorde ik meerdere BBers beweren dat wide stance met toes out juist de buitenkant aanspreekt, en close stance meer teardrop. Ik heb het geprobeerd met barbell squats en ik ben het met ze eens.Ik ben benieuwd welke specifieke oefeningen je doet / gaat doen voor outer quads (vastus lateralis). Zelf doe ik Close Stance Front Squats en Close Stance Hack Squats; daarnaast Leg Extensions met toes in. Indien je nog goeie tips hebt, ben ik daarin ook geinteresseerd. Lunges of Bulgarian Splits schijnen ook wel te werken.
Dat had ik niet geraden.. 1 dumbbell dus
Zie filmpjes die @BB_ en @natty87 hebben geplaatst
Ik denk zelf wat meer close stance werk inderdaad. Platinum gym heeft ook een pendulum squat toegevoegd aan het assortiment aan apparaten dus ik kan niet wachten tot de gym open gaat. Van nature doe ik veel oefeningen vaak wat wijdere stance vanwege knieproblemen en wellicht omdat dat gewoon wat beter aanvoelde. Ik denk dat om deze reden mijn adductoren vrij dik zijn geworden en de buitenkant wat minder ontwikkeld is, hoewel ik van mening ben dat dat grotendeels ook genetics is. Maar extra focus op benen vind ik alleen maar leuk dus ik ga deze uitdaging graag aan.Ik ben benieuwd welke specifieke oefeningen je doet / gaat doen voor outer quads (vastus lateralis). Zelf doe ik Close Stance Front Squats en Close Stance Hack Squats; daarnaast Leg Extensions met toes in. Indien je nog goeie tips hebt, ben ik daarin ook geinteresseerd. Lunges of Bulgarian Splits schijnen ook wel te werken.
Same hereMet 2 dumbbells heb ik al evenwicht moeite, laat staan met een barbell![]()

Het is erg gewenning. Ik heb het evenwicht van een kaartenhuis, maar als je erop oefent wordt je wel beter. Je kunt ook close stance oefeningen in een machine doen. V.w.b. Bulgarian Splits kun je ze ook zo doen als je moeite hebt met evenwicht:

Gelukkig heeft Platinum gym zo'n rol en een goede smith machine dus zo voer ik hem normaal uit. Thuis doe ik het met een dumbbell en merk dat ik er wel steeds beter/handiger in wordt, maar als de gyms open gaan ga ik mooi weer naar de smith.Klopt. Bulgarians in een smith zijn ideaal.
Bulgarians uitvoeren met zo'n rol uit het filmpje heeft m'n voorkeur -> beter evenwicht behouden en voelt natuurlijker. Ik gebruik 2 db's. Het gewicht op 1 db loaden wordt oncomfortabel
Oneens, zo heb ik namelijk altijd gesquat en mijn adductoren zijn juist beter ontwikkeld. Veel lui die ik in mijn omgeving smaller zie squatten hebben juist een grotere outsweep. Misschien @Camelus eens vragen wat zijn ervaring is, ben wel benieuwd eigenlijk.Op Fouad z’n podcast hoorde ik meerdere BBers beweren dat wide stance met toes out juist de buitenkant aanspreekt, en close stance meer teardrop. Ik heb het geprobeerd met barbell squats en ik ben het met ze eens.
Was jou vergeten te citeren zie ikClose stance smith squats en dan met je voeten een beetje naar voren, dus niet loodrecht onder de bar gaan staan maar een cm of 20 daar voor.
Persoonlijk zou ik misschien ook aanraden om eens wat hogere reps te gaan doen. 15-20 ofzo, af en toe eens 30. Wovano heeft de massa in zijn quads, nu is het zaak om de boel een beetje meer vorm te geven en te refinen. 6-8 reps knallen gaan dat niet doen als ze dat voorheen ook niet deden. Maar dat is mijn persoonlijke en zeer bescheiden mening.

Was jou vergeten te citeren zie ik
Vanwaar hoger in repranges gaan zitten? Daar zie ik niet zoveel in eerlijk gezegd. Was in elk geval van plan wat meer close stance oefeningen te gaan doen.
Dit.en benadrukt dat het in de eerste plaats erg genetisch is
Er zitten toch nog wel redelijke lijnen in mijn quads. Die blijven altijd nog wel zichtbaar als mijn vetpercentage omhoog gaat.Je hebt grote quads maar weinig detail erin. Als je al die jaren low reps en heavy bent gegaan zou ik persoonlijk eens wat high reps proberen te doen. Denk dat je daar je benen nog behoorlijk mee kan verbeteren.
Bovendien zag ik hier al een paar keer voorbij komen dat je last hebt van je heup etc.
Klopt, maar ik ben er wel van overtuigd dat je bijvoorbeeld bij een small stance oefeningen meer quads aanspreekt dan bij een wide stance oefeningen. En als je meer spiergroei hebt in je quads zal de outsweep ook wel wat groter worden door de algehele groei.Dit.
Ookal wordt t graag gedacht; Je kan kan geen nadruk leggen op bepaalde koppen van de quadriceps.

IFBB pro’s zeggen wide stance en high reps. Beste benen in het vak. Alleen op DBB geloven ze daar niet in en gaan ze small stance doen en low reps, alleen omwille van hoe @Camelus zijn benen heeft opgebouwd.
Hey succes jongens![]()
Ik doelde voornamelijk op de toes in etc voor specifiek vastus lateralis.Klopt, maar ik ben er wel van overtuigd dat je bijvoorbeeld bij een small stance oefeningen meer quads aanspreekt dan bij een wide stance oefeningen. En als je meer spiergroei hebt in je quads zal de outsweep ook wel wat groter worden door de algehele groei.
Voor die mensen maakt t geen t*ring uit wat ze zouden doen voor quads omdat ze daar toch al wel genetics voor monsterquads hebben.IFBB pro’s zeggen wide stance en high reps. Beste benen in het vak. Alleen op DBB geloven ze daar niet in en gaan ze small stance doen en low reps, alleen omwille van hoe @Camelus zijn benen heeft opgebouwd.
Hey succes jongens![]()