- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Oké, interessant. Dat wist ik dus niet.Op Fouad z’n podcast hoorde ik meerdere BBers beweren dat wide stance met toes out juist de buitenkant aanspreekt, en close stance meer teardrop. Ik heb het geprobeerd met barbell squats en ik ben het met ze eens.
Ik doelde er meer op dat activatie (EMG-onderzoek) niet direct alles zegt over de beste oefening voor hypertrofie. Zie bijvoorbeeld onderstaande post van @3XL . Push-ups between benches scoort erg hoog, maar ik denk niet dat dat een betere massabouwer is dan een Flat DB Bench Press bijvoorbeeld. Ik heb er overigens niet heel veel kennis en verstand van, dus verbeter mij gerust als ik onzin praat.
(Wel interessant trouwens dat decline hoger scoort dan flat.)
Niet dat EMG alles zegt maar decline scoort hoger dan plat
Je zou dan dus wat borst betreft beter de gewone bench press er uit kunnen gooien.
- Decline dumbbell bench press - 93
- Decline bench press (Olympic bar) - 89
- Push-ups between benches - 88
- Flat dumbbell bench press - 87
- Flat bench press (Olympic bar) - 85
- Flat dumbbell flys - 84
(Ik denk dat voor mij het belangrijkst gewoon is beter te worden op de compounds en deze zwaar trainen en dat het grotendeels toch genetisch is (die quadsweep); na een periode in een bepaalde rep range wijzig ik dit, dus een periode bijv. 5x5 op squats en andere oefeningen iets hoger gevolgd door een periode met hogere rep ranges.)
Laatst bewerkt: