AndroidHealthClinic

Wovano’s daddy gains

Laat ik even wat context geven.

Ongeveer 5 a 6 jaar terug heb ik een keer leg day gehad met m'n broer en Willem Jonkman samen. Eerst leg curls en leg extensions, en daarna deden we squats. Na een setje of 8 squats van 100/120/140kg gingen we gelijk over naar smith lunges zonder rust na de vorige oefening. Er hing maar 2x5kg op de smith bar en toen ben ik bijna knockout gegaan na een paar sets. p*ssy weights natuurlijk, maar omdat Willem in een onwijs hoog tempo traint met erg weinig rust tussen de sets blijft je hartslag maar stijgen en is je uithouding op een gegeven moment gewoon op en ga je over een bepaalde limiet heen.

Wat Camelus daarvan probeert te maken is dat ik lunges doe met 5kg en dat ik moeite heb met dat gewicht en dat dat mijn manier is van benen trainen. Hij heeft er nogal een handje van om informatie weg te laten.

Maar de vraag is, hoe zijn je benen?

Heel deze discussie is nutteloos. Het is precies wat @Strive4muscle zegt. Al die shit is gebaseerd op genen(aanhechtingen, genetisch aanleg voor bepaalde spiergroepen etc etc.). We kunnen allemaal big ramy's of camel hun leg routine kopiëren, maar zullen nooit 0.0001% dichtbij komen.

Kijk hoe fucking Ronnie coleman traint. Denk je dat hij bezig was met een bepaalde form? Kijk hoe hij met die gewichten slingert. Alles draait om genen. Je hebt het, of je hebt het niet.

Heel deze discussie is nutteloos. Het is precies wat @Strive4muscle zegt. Al die shit is gebaseerd op genen(aanhechtingen, genetisch aanleg voor bepaalde spiergroepen etc etc.). We kunnen allemaal big ramy's of camel hun leg routine kopiëren, maar zullen nooit 0.0001% dichtbij komen.

Kijk hoe fucking Ronnie coleman traint. Denk je dat hij bezig was met een bepaalde form? Kijk hoe hij met die gewichten slingert. Alles draait om genen. Je hebt het, of je hebt het niet.
Als je leest hoe Kameel zijn benen traint (hoewel de benodigde kracht daarvoor ook deels genetisch bepaald is) ben ik geneigd anders te denken.

Als je leest hoe Kameel zijn benen traint (hoewel de benodigde kracht daarvoor ook deels genetisch bepaald is) ben ik geneigd anders te denken.
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe hij zijn benen traint. Ik weet alleen dat hij goede genetische aanleg heeft voor benen anders zagen ze er niet zo eruit.

Mijn punt is dat het kopiëren van iemand anders routine gewoon nutteloos is, gezien het feit sommigen alleen aan een dumbbell hoeven te denken en al groeien. Daarom denk ik ook dat elke routine persoonlijk is. En zeker als je kijkt naar al die fancy routines van tegenwoordig. Als je geen genetische aanleg hebt voor een bepaalde spiergroep, dan dien je deze minimaal 2 of zelf 3x te trainen. Als je daarbij dan de juiste volume hanteert dan heb je alles gedaan wat je kon doen.

Denk je dat die top elite pro's niet alles hebben gedaan om hun shitty spiergroepen te fixen? En alsnog zijn er genoeg die altijd wel 1-2 of meer zwakkere spiergroepen hebben.

Ik sluit mij @th0maz aan. Ik heb altijd al dikke benen gehad. Vroeger tijdens gym op de basisschool schaamde ik mij voor mijn benen. Het viel mij op dat de rest dunnere benen hadden, ik dacht dat ik dik was terwijl ik ook de enige was met een goede sixpack. Zelfs mijn derde been was veel dikker. Al mijn klasgenootjes deden mij ook altijd pesten. Tijdens het douchen werd er altijd naar mijn piemol gewezen en deden ze naar mij hinniken alsof ik een hengst was :( Maar op een dag kwam de conciërge mij redden. Hij was bezig met het toilet die verstopt was door een flinke lading stront. Het was een flinke vent, zat ook aan de AAS dacht ik en had een verleden als portier...je kent het type wel. Toen ze mij weer aan het pesten waren met haha varkenspoot en hihi paardenlul stormde hij naar binnen en stuurde alle jongetjes weg. Ik stond nog snikkend onder de douche, met mijn handen voor mijn piemol. Je hoeft je niet te schamen zei hij terwijl hij mij bij mijn handen pakte en mijn piemol bewonderde. Vervolgens ging hij door zijn knieën en zijn mond ging open. Maar Kameel was niet dom....Ik gaf hem meteen een knietje, vol tegen zijn dikke neus!!
Die hommel hebben we daarna natuurlijk nooit meer gezien. Ik hoorde later dat hij zelfs het land was uitgevlucht en zichzelf maar een importbruidje had gefixed.

True story.

Laatst bewerkt:
Ik sluit mij @th0maz aan. Ik heb altijd al dikke benen gehad. Vroeger tijdens gym op de basisschool schaamde ik mij voor mijn benen. Het viel mij op dat de rest dunnere benen hadden, ik dacht dat ik dik was terwijl ik ook de enige was met een goede sixpack. Zelfs mijn derde been was veel dikker. Al mijn klasgenootjes deden mij ook altijd pesten. Tijdens het douchen werd er altijd naar mijn piemol gewezen en deden ze naar mij hinniken alsof ik een hengst was :( Maar op een dag kwam de conciërge mij redden. Hij was bezig met het toilet die verstopt was door een flinke lading stront. Het was een flinke vent, zat ook aan de AAS dacht ik en had een verleden als portier...je kent het type wel. Toen ze mij weer aan het pesten waren met haha varkenspoot en hihi paardenlul stormde hij naar binnen en stuurde alle jongetjes weg. Ik stond nog snikkend onder de douche, met mijn handen voor mijn piemol. Je hoeft je niet te schamen zei hij terwijl hij mij bij mijn handen pakte en mijn piemol bewonderde. Vervolgens ging hij door zijn knieën en zijn mond ging open. Maar Kameel was niet dom....Ik gaf hem meteen een knietje, vol tegen zijn dikke neus!!
Die hommel hebben we daarna natuurlijk nooit meer gezien. Ik hoorde later dat hij zelfs het land uitgevlucht was en zichzelf maar een importbruidje had gefixed.

True story.
Same, op het eerste gedeelte dan, die rare conciërges had ik dan weer niet
Ik had ook altijd dikke poten, destijds voetbalde ik nog en viel het mij al op dat mijn benen dubbel zo dik waren als die van de rest. Mijn schotkracht was dan ook altijd goed en duels won ik altijd, alleen mijn snelheid was gwn ruk tov de ecto's van 50 kilo.
Nu gaan mijn squat en deadlift ook vrij snel vooruit tov van mijn bench, en ook qua fysiek is mijn lowerbody beter dan upperbody. Zal dus vooral genetics zijn, maar als je als een b*ch traint gebeurt er natuurlijk nog steeds niets.

Die hommel hebben we daarna natuurlijk nooit meer gezien. Ik hoorde later dat hij zelfs het land uitgevlucht was en zichzelf maar een importbruidje had gefixed.

True story.
Mooie verhaallijn. Je dwaalt ook helemaal niet af, vergat alleen nog het ontstaan van het universum uit te leggen.

True story.
Hier sluit ik me bij aan

Same, op het eerste gedeelte dan, die rare conciërges had ik dan weer niet
Ik had ook altijd dikke poten, destijds voetbalde ik nog en viel het mij al op dat mijn benen dubbel zo dik waren als die van de rest. Mijn schotkracht was dan ook altijd goed en duels won ik altijd, alleen mijn snelheid was gwn ruk tov de ecto's van 50 kilo.
Nu gaan mijn squat en deadlift ook vrij snel vooruit tov van mijn bench, en ook qua fysiek is mijn lowerbody beter dan upperbody. Zal dus vooral genetics zijn, maar als je als een b*ch traint gebeurt er natuurlijk nog steeds niets.
Ik legde vroeger op de lagere school altijd het ontstaan van het universum uit, daarom werd ik vijf klassen hoger geplaatst (ff wat relevantie, zie dat we in het log van de meester zitten). Toen ze me daarmee probeerden te pesten, sloeg ik ze allemaal in elkaar. Ik werd daar zo gespierd van (omdat ik schoppen gemeen vond bleven mijn benen achter), dat ik meedeed aan een bodybuilding wedstrijd in de sportschool van de voorzitter van de NBBF, etc. etc.

Ik legde vroeger op de lagere school altijd het ontstaan van het universum uit, daarom werd ik vijf klassen hoger geplaatst (ff wat relevantie, zie dat we in het log van de meester zitten). Toen ze me daarmee probeerden te pesten, sloeg ik ze allemaal in elkaar. Ik werd daar zo gespierd van (omdat ik schoppen gemeen vond bleven mijn benen achter), dat ik meedeed aan een bodybuilding wedstrijd in de sportschool van de voorzitter van de NBBF, etc. etc.

Ja hoor, dat zuig je ook even uit je duim :roflol:

Ja hoor, dat zuig je ook even uit je duim :roflol:
Alleen dat van die 5 klassen en het verloop van tijd is misschien wat versneld in deze versie. Ik was toen heel klein voor mijn leeftijd en werd wel steeds een klas hoger gezet omdat ik alles al wist, zodat ik nog kleiner en eigenwijzer leek en ze me dachten te kunnen pesten. Enz.

Alleen dat van die 5 klassen en het verloop van tijd is misschien wat versneld in deze versie. Ik was toen heel klein voor mijn leeftijd en werd wel steeds een klas hoger gezet omdat ik alles al wist, zodat ik nog kleiner leek en ze me dachten te kunnen pesten. Enz.

Dat je na een jaar naar een hogere klas gaat is vrij normaal hoor.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.800
Net of iedere wetenschappelijk onderbouwde coach alleen maar toppers neerzet..
Eens, Bell coaching onderbouwt alles vanuit de wetenschap geloof ik. Alleen heb ik nog nooit een goede atleet van hen in de bodybuilding wereld op het podium gezien. Vaak van die ecto MAP dudes. Wel altijd ripped overigens, maar nooit buff.

Eens tot op zekere hoogte. Alleen is het wel zo dat als je twee bodybuilders hebt met identieke genen diegene met de betere training alsnog beter eruit ziet. Daarom is het belangrijk om zo optimaal mogelijk te trainen. Dat heeft niet alleen met sets/reps te maken, maar ook met intensiteit, hoeveelheid oefeningen, herstelvermogen en nog veel meer variabelen.
Die hommel hebben we daarna natuurlijk nooit meer gezien. Ik hoorde later dat hij zelfs het land was uitgevlucht en zichzelf maar een importbruidje had gefixed.

True story.
:roflol:

Terug
Naar boven