Vrijdag 13-08
Woensdag en donderdag had ik rust genomen vanwege het onderzoek van vrijdag. Ik moest om 07.30u bij de universiteit van Maastricht zijn en ik mocht al vanaf donderdag 22.00u niet meer eten of drinken. Ben direct gestart met de MRI-scan. Hier hebben ze als eerst mijn benen gescand, vervolgens mijn buik en borst en als laatste mijn armen. Was een vrij kleine tunnel waar ik amper in paste en met scans van mijn armen lag ik vrij ongemakkelijk.
Hierna ging ik ik door voor de ventilated hood meting. Hiermee kunnen ze je rust metabolisme meten. Dat is natuurlijk wel zeer interessant om te weten. In eerste instantie werkte dit apparaat niet dus in plaats van 30 min heb ik hier 60 min gelegen waarbij ik niet mocht bewegen of praten.
Hierna heb ik nog een dexa scan gehad. Deze meette mijn vetpercentage en kwam uit op 14,9%. Schrok ik wel een beetje van, maar ze zeiden dat het juist vrij laag was. Er is ook nog een vetmeting gedaan d.m.v. BIA en een 7-punts huidplooimeting. Het gemiddelde van al deze metingen zou dan ongeveer mijn huidige vetpercentage zijn. De uitslag van de BIA en de 7-punts meting moet ik nog krijgen.
Hierna mocht ik eindelijk eten en toen is er nog een echo van mijn benen en een CT-scan van mijn benen gemaakt.
Hierna kon ik gelukkig regelmatig eten en er zijn tevens alle omtrekken/lengtes van mijn lichaam opgemeten en toen stonden ook de 1RM tests op het programma. Met mijn blessure gevoeligheid maakte ik me daar het meest druk om. Ik heb uiteindelijk 140 kg bench, 180 kg squat en 60 kg strict curl gedaan. Was nog wel verbaasd over de bench aangezien ik dat nooit doe en hem tevens gepauzeerd uitgevoerd heb.
Als laatste werd mijn beenspierkracht nog gemeten op een apparaat.