MuscleMeat

Wovano’s daddy gains

Goed te horen dat dit werkt!
Kan me voorstellen dat je eerdere opwarm setjes met zo'n hoog aantal reps op de leg press al aardig wat kracht kosten.

Valt me uberhaupt op dat je hoog aantal reps pakt op de been setjes. Las ik ook in boek van Arnold (die encyclopedie, dus redelijk gedateerd), dat je bij benen meer baad hebt bij hoger aantal reps. Pak je ze allemaal tot falen? Werpt iig goed zn vruchten af in massa zo te zien.

Als ik lees over de pendulum squat zou deze inderdaad je rug wat meer moeten ontlasten. Fijn iig dat het stuk beter gaat met je knieën en je op deze manier beter met je rugklachten om kunt gaan :thumbs:

In mijn geval is het puur voor een hele goede opwarming. Ik merk dat mijn knieën het leuker vinden als er eerst al wat leg curls en leg extensions gedaan zijn. En heb niet per se het idee dat het echt ten kosten gaat van kracht op de leg press.

Opwarmsets op de leg press zijn als volgt:
5x160
4x240
4x320

Voorheen zou ik hier veel hoger in reps gaan dus bijvoorbeeld 15x160, 12x240 en 10x320 maar dat gaat wel ten kosten van de kracht in mijn topset.

Knieën gaan een stuk beter. Zolang ik goed opwarm en de negative bij de leg press en pendulum squat langzaam uitvoer gaat dat goed. Rug is een ander verhaal maar ik heb mijn trainingen nu zo ingedeeld dat ik er niet echt door beperkt word.
Onderrug? Of wat is je klacht?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.324
2022 feb. 20

Incline smith machine press:
100x11 +2 spot
80x14 + 1 spot

HS flat chest press:
80x13
70x12
50x15

Machine flyes:
68x14
68x12
59x15

Cable flyes :
10x13
10x15

Double rope pushdown :
21x15
21x11
17,5x12

Overhead cable extension :
31,5x15
31,5x12
28x12

115,5 kg
Screenshot_20220220-132407_Instagram.jpg

Tijdje geleden ergens in een podcast gehoord (volgens mij: supraphysiological man podcast) dat backpumps te verminderen zijn met een hoge dosering Taurine.
Zal voor jullie beide vast al lang bekend zijn, maar toch.

Edit: geen flauw idee meer of dat alleen werkt met bepaalde middelen. Krijg de podcast zo snel namelijk ook niet echt meer gevonden.

Wat zijn je plannen de komende tijd eigenlijk? Blijf je nog doorbulken of?

• #5.329
Heb ik ook last van, eigenlijk wel alleen in bulk. Maar dat is ook de reden dat ik niet squat.
2e of 3e set lukt maar half ivm te dikke onderrug pomp.
Ik heb het sinds mijn rebound begonnen is. Had het jaar ervoor ook last ervan, maar toen kwam de lockdown en kon ik 2 weken niet trainen en erna was het weg.
Tijdje geleden ergens in een podcast gehoord (volgens mij: supraphysiological man podcast) dat backpumps te verminderen zijn met een hoge dosering Taurine.
Zal voor jullie beide vast al lang bekend zijn, maar toch.

Edit: geen flauw idee meer of dat alleen werkt met bepaalde middelen. Krijg de podcast zo snel namelijk ook niet echt meer gevonden.
Taurine neem ik al op aanraden van mijn coach.
Wat zijn je plannen de komende tijd eigenlijk? Blijf je nog doorbulken of?
In elk geval tot eind april ja, dan ga ik een weekje op vakantie en ik denk dat ik erna een tijdje ga cruisen icm een minicut. Maar dat is slechts wat ik zelf in gedachten had, maar dat moet ik nog met Roel overleggen.

Onderrug inderdaad, vooral met benen loopt die supersnel vol
Door de oxy of echt injury? Iets in de keten wat niet goed zit? In laatste geval niet te lang doorlopen he, beter effe laten behandelen...echte injury zou jammer zijn gezien de huidige progressie

Door de oxy of echt injury? Iets in de keten wat niet goed zit? In laatste geval niet te lang doorlopen he, beter effe laten behandelen...echte injury zou jammer zijn gezien de huidige progressie
Never mind, had de eerdere post van de andere members nog niet gezien

• #5.333
In mijn ervaring is nandrolon echt een drama voor pijnlijke backpumps en de meeste orals staan daar ook bekend om.
Ik denk dat het gewoon komt doordat mijn lichaamsgewicht in korte tijd flink is toegenomen. Ik heb er al sinds de wedstrijd last van dus ook tijdens 10 weken cruisen. Nu zal de oxy het er inderdaad niet beter op gemaakt hebben maar die gaat er binnenkort toch uit.

Even aankijken wat je lijf gaat doen idd nadat oxy eruit is....en ondertussen wel heel blijven. In dat opzicht geeft bbing wel meer opties omdat je niet perse gebonden bent aan een aantal vaste oefeningen zoals met powerlifting etc. Daarnaast is jullie gym ook goed uitgerust om te kunnen variëren naar wat ik in de logs voorbij zie komen. Gaat zeker wel goed komen.
Mocht dat niet het geval zijn loop er dan alleen niet te lang mee door en laat het checken. Beter in een voorstadium dan wanneer er echt iets aan de hand is.

• #5.335
2022 feb. 21

Smith machine RDL :
160x8
130x8 Te zwaar als backoff

Lying leg curl:
25x13
25x12
20x12

Cable pullover:
31,5x17
31,5x11
24,5x12

Front pulldown :
45x15
35x15

Close grip pulldown :
75x11 +2 spot
75x9 +2 spot
61x14

Low row plate loaded :
55x15
40x18

Geen last van mijn onderrug bij de smith machine RDL dus die ga ik er maar in houden.

Aan welke variabel (gehele plaatje zal uiteraard kloppen wat het hem doet, maar je kan je vast wel een specifiek bedenken) heeft sinds Corona veel meer gains dan voorheen opgeleverd? Ik volg alles niet heel nauw, maar volgens mij geen slin en GH (of low?), en AAS verder ook niks schokkends als je het vergelijkt met die tren cycles van jaren terug. Of ik moet je huidige cycle (rebound tot heden) niet gezien hebben.

Consistentie in eten of trainen dan I guess. Ben benieuwd welke, en wat je precies verandert hebt.

Aan welke variabel (gehele plaatje zal uiteraard kloppen wat het hem doet, maar je kan je vast wel een specifiek bedenken) heeft sinds Corona veel meer gains dan voorheen opgeleverd? Ik volg alles niet heel nauw, maar volgens mij geen slin en GH (of low?), en AAS verder ook niks schokkends als je het vergelijkt met die tren cycles van jaren terug. Of ik moet je huidige cycle (rebound tot heden) niet gezien hebben.

Consistentie in eten of trainen dan I guess. Ben benieuwd welke, en wat je precies verandert hebt.

...en geen drugs meer toch

• #5.338

Ik denk niet dat er een specifieke variabel is. Het is uiteindelijk het gehele plaatje icm consistent blijven. Dus de maaltijden eten die ik moet eten, wekelijks progressie boeken in de gym, slimmer trainen en zo blessures vermijden. De focus ligt nu ook veel meer op het eten en trainen en voorheen misschien meer op welke gear ik zou gebruiken. En uiteindelijk is dat bij 9/10 mensen zo ook al zeggen ze van niet. Maar hetgeen wat ervoor zorgt dat je echt progressie boekt is focussen op je voeding en training en dit optimaliseren en alles wat je progressie in de weg kan staan uitbannen.
Dat speelt vast ook een rol. In coronatijd helemaal niks gebruikt. Dit jaar wil ik hooguit 3 feestjes bezoeken en dan vind ik het wel prima. Maar als je (bijna) wekelijks drugs gebruikt zul je sowieso enorm veel progressie laten liggen.

TANK! Zeker die lat spread ziet er bruut uit. Netjes.

Welke dose zit je nu? Vind je trouwens niet dat het iets te rap gaat qua fat gains? Ik meen te herinneren dat je nu best wel laag start en je rustig opbouwt. Ik hanteerde die protocol eerst ook en merkte dat ik voor mijn gevoel iets te snel fat gainde. En vervolgens dan weer te veel tijd kwijt was aan het cutten.

Terug
Naar boven