Ik had beloofd nog een update te geven met waarom ik stop met de wedstrijdvoorbereiding dus daar komt die.
Al vanaf augustus zit ik in een kcal deficit. Eerst voor mijn fotoshoot. Na maar een hele korte rebound, ben ik vervolgens meteen doorgegaan in prep voor de jbc. Dit ging allemaal erg goed eigenlijk. Uiteraard is zo’n prep zwaar en zeker de eerste keer was alles helemaal nieuw. Voor de jbc kende ik de weg al en verliep eigenlijk alles precies zoals voor mijn fotoshoot. Alleen piekte ik op de jbc op het goede moment. Na de jbc dacht ik dat 5 weken doortrekken tot de Open Rotterdamse prima te doen moest zijn. Dat heb ik even zwaar onderschat. De eerste week voelde ik me echt top. Ondanks dat mijn kies getrokken was merkte ik dat dat extra eten me even goed deed. De week erna werd het al een stuk minder. Ondanks dat ik mijn prepschema weer opgepakt had bleef ik veel vocht vasthouden. Zelfs toen vrijwel alle carbs eruit gesneden waren bleef mijn shape hetzelfde. Doordat er maar niks veranderde aan mijn shape terwijl ik ondertussen wel 7 uur cardio per week deed en alleen maar koolvis zat te vreten ben ik eigenlijk een beetje de hoop verloren. Trainingen gingen ook kut door mijn lage energiepeil. Ik denk eigenlijk genoeg tekenen dat ik teveel aan mijn lichaam aan het vragen was. Al sinds augustus al eigenlijk. Daarbuiten speelde er privé gezien nog even iets vervelends afgelopen weekend waardoor mijn hoofd helemaal niet meer naar de prep stond. Daarom heb ik gisteren besloten de wedstrijd niet meer te gaan doen. Ik kan geen verbeterde shape op het podium zetten zondag en voor minder dan mijn vorige wedstrijd wil ik niet gaan. Daarom moet ik eerlijk tegen mezelf zijn en dus gewoon ermee kappen. Nu zaak om deze shape vast te houden en vanuit hier rustig wat massa op te bouwen en volgend jaar op volle kracht alsnog meedoen. Het zou me ook niks verbazen dat nu ik de knoop doorgehakt heb ik wel plotseling het vocht ga verliezen.