wovano
wvncoaching.nl
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Coach
Anabolen
Supplementen
Voeding
Training
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 49.812
2x6kg erbij door voeding heeft te maken met jouw mineralenhuishouding. Die is behoorlijk van streek zo te zien vanwege het lange preppen, kuren etc. Zou er inderdaad heel erg mee oppassen, zeer slecht voor je organen vanwege o.a. hoge bloeddruk die zulke grote stijgingen in gewicht met zich mee brengen.
Weet niet of je diuretica in je prep hebt gebruikt destijds? En heb je recentelijk nog je bloed laten checken?
Juist door van het hele schone eten naar cheaten met zout gaan krijg je dit soort extreme veranderingen in je lichaam qua vocht vasthouden.
Kerel, ik zou toch eens gaan bloedprikken zoals @Punjab ook al aangaf. Zijn meerdere factoren die hier spelen. Je hebt extreem lang in een diep tekort gezeten, meerdere keren aan diuretica gezeten. Wellicht als je een compleet bloedonderzoek laat doen kunnen ze het probleem achterhalen. Dat je een vocht rebound hebt na je wedstrijd, omdat je meer gaat eten/cheaten is normaal. Maar een gain van +6kg van 1 cheat is absurd en ook fucking frustrerend voor jezelf. Niet alleen mentaal, maar fysiek extreem ongezond. Snelle gewichtstoename is super ongezond voor je organen en voornamelijk hart. Je bent niet de enige hoor, heb dit bij een aantal mensen gezien die wedstrijden hebben gedraaid en hier pas na maanden mee naar de dokter gaan. Puur uit bezorgdheid, laat je checken!
Vandaar dat mijn zoutinname altijd hoog is en een cheat niet veel impact heeft m.b.t. vocht.
Ik vind dat je het advies van @Strive4muscle en @Punjab moet opvolgen. Ik schrok er echt van hoe kortademig je was...
Waarschijnlijk ook behoorlijk wat vocht in de longen of vocht in omliggende delen die de longen het moeilijk maakten om goed te kunnen ademen. Dat alleen al moet reden genoeg zijn voor een checkup!
Gewoon langs de dokter gaan en uitleggen hoe en wat. 9/10x geeft die je in dat geval Furosemide/Lasix mee om z.s.m. van het overtollige vocht af te komen. Je zult je dan al een heel stuk beter voelen, maar belangrijk is dat @wovano erachter komt wat het achterliggende probleem is en dat komt die te weten met een bloedonderzoek. Dat je met moeite je veters kunt strikken en extreem kortademig bent betekent dat er nog steeds een shitload aan vocht wordt vastgehouden.
Zeker even langs de dokter gaan.
Ik ben ook tijden benauwd geweest... buiten adem na een paar passen. Bleek ook dat ik extreem vocht vasthield wat dus niet eens zichtbaar was.
Het kan ook echt gevaarlijk zijn. Als je weet waardoor t komt ben je al een stuk verder...
In mijn geval door slechte opname van voeding waardoor te laag gewicht en te laag vet% (met gevolg enorm vocht vasthouden..) miss wel enigzins vergelijkbaar met reactie die jouw lijf nu heeft na de prep omdat je ook lang laag in kcal hebt gezeten + laag vet% en je lichaam nu alles aangrijpt....
Oef! Vervelend dit te lezen man!
Denk dat het meeste wel is gezegd. Hou je taai kerel!
Heeft allemaal met aldosterone te maken, niet schommelen met zout en water is de oplossing
@ScumbagAnnie is meneer eigenwijs @wovano inmiddels al even voor een checkup geweest? Geef em anders even een schop onder zijn hol van mij![]()
Doe ik morgen effe.heb hem gisteren al een schop namens mezelf gegeven, maar dat maakte kennelijk weinig indruk.
Bedankt voor de zorgen en tips allemaal. Ik heb afgelopen week geprobeerd mijn voeding zo constant mogelijk te houden. Alleen woensdagavond een etentje van het werk en zondag Paasviering met familie. Vrijdagavond heb ik een pokebowl gegeten, maar hiervoor had ik carbs overdag gespaard. Het vocht is afgelopen week geleidelijk aan afgenomen en gelukkig is er ondanks het uit eten en Pasen niet echt iets bij gekomen. Op 2e Paasdag hadden wij geen verplichtingen dus gewoon mijn eigen schema weer aangehouden. Einde van deze week staat Supersized Kingsday op het programma. Nog even kijken hoe ik dat met voeding die dag ga aanpakken, maar dat zal verder geen probleem vormen. Vrijdagavond staat er een checkup bij Jeffrey op het programma. Tot die tijd zit ik op 3700 kcals. Kijken wat er gaat gebeuren na vrijdag wat betreft voeding. Ook zal mijn training gaan veranderen vanaf volgende week. Ben benieuwd welke spiergroep ik nu extra aandacht ga geven. Zal in elk geval UB zijn, ik vermoed schouder of borst want die lopen samen met armen het meeste achter naar mijn mening. Moet zeggen dat mijn shape met en zonder pomp momenteel enorm verschilt. Zonder pomp ben ik vrij ontevreden, maar als ik in de gym een goede pomp te pakken heb ziet het er nog allemaal prima uit.Ik schop als t goed is wel harder, dus raad je aan een aanloopje te nemen
![]()
Bloedwaarden checken was ik zeker van plan, maar dat ga ik doen wanneer ik een aantal weken in de cruise zit. Was verder niet dat ik benauwd was, maar eerder snel buiten adem. Is ook niet gek want zou hetzelfde hebben als ik nu plotseling de hele dag extra gewichtjes van 12 kg moet meedragen. Dat die enorme gewichtsschommelingen voor hoge bloeddruk zorgen is natuurlijk ook bekend en uiteraard niet wenselijk. Ik ga in elk geval over een aantal weken mijn bloedwaarden laten checken. Mensen die dat via een andere weg dan de huisarts doen en goede ervaringen hebben?

uiteindelijk naar het ziekenhuis iets verder op (ook een prikpunt maar ik was de eerste die daar ooit gebruik van ging maken). Moest ik nog ellenlang wachteb gezien m'n gegevens niet in het systeem zat en dat er ook niet in te krijgen was gezien ik geen Nederlandse verzekering heb
Ligt het nu aan mij of is het echt 849302489023 keer zo gemakkelijk om gewoon effe langs het ziekenhuis/de huisarts te gaan om te laten prikken? Ze hebben een geheimhoudingsplicht, dus ik snap de weerstand niet echt.