XXL Nutrition

Wovano’s daddy gains

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.402
ik doe ook bijna alle rows met straps ook al is mijn grip best prima. Wil bij een rugoefening gewoon kunnen focussen op de oefening en me niet laten beperken doordat mijn grip misschien wegglijdt of dat mijn onderarmen verzuren oid. idd sterke rows!
Zo denk ik er ook precies over. Heb geen powerlifting ambities dus zou indien deadliften in mijn schema stond dit ook met straps doen. Onderarmen lopen niet achter dus lijkt me ook niet per se nodig.
dikke rug krijg je dr van!! ;)
doe je em ook onderhands?
Nee een barbell onderhands vasthouden is niet zo goed voor mijn polsen. Hetzelfde geldt voor barbell curls. Doe dit altijd met een ez-bar. Ik weet nog dat ik bij de fotoshoot bij Jeroen de Beer een barbell onderhands moest vasthouden met slechts 10 kg aan beide kanten voor een “row foto” en dit deed toen best al veel pijn aan mijn polsen.
Dit dus! Zou me dood schamen met zulke kuiten!

Flinke volumes draai je weg @wovano met ook zeker nette gewichten!!
:roflol:

Ja gewichten gaan lekker omhoog. Vandaag staat benen op het programma. Eens kijken of ik weer zonder kniepijn een beetje gewicht kan squatten.

• #1.403
Update

De vakantie is nu echt voorbij dus vandaag weer begonnen met werken. Zoals al eerder benoemd heb ik afgelopen week mijn voeding wat losser gelaten en niks geprept. Dat kwam vaak neer op broodjes met allerlei soorten beleg. Of zelfgemaakte hamburgers. Het aantal maaltijd lag wel een stuk lager. Meestal maar 3 of 4 eetmomenten op een dag ipv 7. Ondanks dit is mijn shape en gewicht toch nog vrijwel hetzelfde gebleven. Voel me momenteel echt top. Trainingen van dit weekend gingen echt heerlijk. Hopelijk kan ik die lijn voortzetten en pijnvrij blijven voor langere tijd. Ik blijf nu cruisen tot ongeveer half augustus en ik denk zelf dat mijn kcals ook ongeveer blijven zoals ze nu zijn tot die tijd. Cheaten doe ik eenmaal per week een maaltijd. Voor komende zaterdag waarschijnlijk weer pokebowls en de zaterdag erna sushi eten met mijn moeder voor haar verjaardag. Over een paar weken eens mijn bloedwaardes laten controleren.

Doordeweeks wel gewoon preppen?

• #1.405
Doordeweeks wel gewoon preppen?
Vanaf nu wel weer nu de vakantie voorbij is. Voor maandag t/m zondag prep ik sowieso 3 maaltijden voor op mijn werk. Daarnaast heb ik nog mijn eieren welke ik dagelijks vers maak, mijn aardappeltjes met tartaar die ik dagelijks vers bak/uit de oven en in de ochtend oats. Alleen in het weekend dus een cheatmeal.

Vandaag wederom een heerlijke training in de boeken.

Rug en triceps

Barbell row
4x12x100

Lat pulldown
4x12x80

Close grip pulldown
4x12x70

Dumbbell row
4x12x40

Reversed grip row machine
4x12x70

Cable pullover
4x12x55

Cable pushdown
4x12x75

Overhead dumbbell extension
4x12x14

Cable triceps kickback
4x12x15

20190505_212851.jpg
op het moment moet jij toch wel een van de bredere daar bij heafland zijn :P

• #1.407
op het moment moet jij toch wel een van de bredere daar bij heafland zijn :P
Lol grappig dat je dat zegt. Afgelopen weekend zei een jongen hier hetzelfde; 'jij bent nu toch wel een van de breedste hier'
Alex Moonen even niet vergeten
maar voor wat betreft bodybuilders klopt het ongeveer wel denk ik

• #1.408
Schouders/buik

Heb OHP in mijn schema en dat betekende dat ik ze vandaag voor het eerst in minstens 3 jaar weer ging doen. Ging erg goed! Mijn alltime PR is 1x90, dus die zal binnenkort wel sneuvelen.

Standing OHP
3x5x85
4x85

Front lateral raises
4x12x12

Arnold press
4x12x20

Cable lateral raises
4x12x15

Face pulls
4x12x70

Crunch machine
4x12x68

Leg raises
4x15

:D goede nieuwe lognaam.

Still in for gains!

Hier uiteraard ook nog steeds in... :flexgrin:

Heb wel een (mogelijk n00b) vraagje; Waarom train je rug i.c.m. triceps en niet met biceps? Doe je dan ook borst met biceps gecombineerd?

Ik zou natuurlijk gewoon m'n smoel kunnen houden en jouw schema gebruiken, met zo'n fysiek...maar ik ben een eigenwijze lul, dus vraag het lekker toch :roflol:

• #1.414
Ik zou trouwens gisteren benen trainen, maar ik heb benen even omgewisseld met schouders.

Officieel ziet mijn split er zo uit:
Dag 1 borst biceps
Dag 2 rug triceps
Dag 3 benen
Dag 4 borst
Dag 5 schouders buik

Dat zou betekenen dat ik 3 dagen op rij mijn schoudergewricht flink belast en dat heeft in het verleden al voor problemen gezorgd. Aangezien borst een weak point is en ik deze toch twee keer wil trainen is het omwisselen van benen en schouders een prima oplossing denk ik.

Leuk startgewicht :D wel zonder push en vanaf de borst toch?
Thanks! Niet precies van mijn borst want dat trekken mijn schouders niet, maar hoogstens enkele cm’s erboven en sowieso onder mijn kin. Uiteraard zonder legdrive.
Ik vond het ook al een hoog startgewicht, als je deze strict vanaf kin hoogte omhoog duwt zonder wipje, strict vanuit schouders, petje af!
Ja zoals hierboven benoemd inderdaad. Niet vanaf mijn borst omdat maar net ietsje erboven en nog onder mijn kin.
Kijken of ik de komende weken mijn gewicht gelijk kan houden en ietsje leaner kan worden. Dan ben ik al tevreden. De echte gains gaan beginnen in augustus :cool:
Ik heb het gevoel dat ik voor het eerst in mijn leven mijn voeding in “gain season” een beetje onder controle heb. Voorlopig blijf ik nog even zitten op die 3700 kcals met een beetje cardio per week een een cheatmeal. Na de zomer de kcals voorzichtig ophogen, maar die input komt natuurlijk allemaal vanuit Jeff. En dan serieuze gains maken zonder mijn shape direct te verpesten en dan volgend jaar met 99,9 kg podium op :P is een flink streven maar aangezien ik redelijk makkelijk massa aanzet wil ik daar wel naar streven in dit tijdsbestek.
Hier uiteraard ook nog steeds in... :flexgrin:

Heb wel een (mogelijk n00b) vraagje; Waarom train je rug i.c.m. triceps en niet met biceps? Doe je dan ook borst met biceps gecombineerd?

Ik zou natuurlijk gewoon m'n smoel kunnen houden en jouw schema gebruiken, met zo'n fysiek...maar ik ben een eigenwijze lul, dus vraag het lekker toch :roflol:
Heel simpel eigenlijk. Bij rug trainen belast je je biceps al behoorlijk dus wanneer je rug hebt afgewerkt kun je niet meer je biceps op volledige kracht trainen, datzelfde geldt andersom voor je triceps trainen na borst.

Ik heb het gevoel dat ik voor het eerst in mijn leven mijn voeding in “gain season” een beetje onder controle heb. Voorlopig blijf ik nog even zitten op die 3700 kcals met een beetje cardio per week een een cheatmeal. Na de zomer de kcals voorzichtig ophogen, maar die input komt natuurlijk allemaal vanuit Jeff. En dan serieuze gains maken zonder mijn shape direct te verpesten en dan volgend jaar met 99,9 kg podium op :P is een flink streven maar aangezien ik redelijk makkelijk massa aanzet wil ik daar wel naar streven in dit tijdsbestek.
Is natuurlijk ook de beste insteek die je kunt hebben. Zeker wanneer je deze levensstijl en sport serieus neemt:thumbs:

Keep it up!

• #1.416
Borst

Incline bench press
2x12x90
10x95
8x95

Dumbbell pullover
4x12x32

Incline dumbbell flyes
4x12x16

Cable flyes laag
4x12x10

Cable flyes schouderhoogte
4x12x12,5

Hammer grip chest press
3x12x50

Je borst zal wel op ontploffen gestaan hebben:thumbs:

Goed je best gedaan. Ik keur het goed.
:engel:

Dag 6 en 7 zijn rustdagen of plan je die tussendoor in?

• #1.420
Dag 6 en 7 zijn rustdagen of plan je die tussendoor in?
Na dag 5 begin ik weer met dag 1. Tussendoor plan ik ergens mijn rustdag in wanneer dat zo uitkomt. Na de zomervakantie ga ik nog een opleiding volgen op dinsdagavond dus dat zal dan mijn vaste rustdag worden vanaf dan.

Terug
Naar boven