- Waardering
- 20.663
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Paar OT vraagjes aangezien je best wel buffe kuiten hebt:
frequentie/volume voor kuiten?
low/high reps?
oefeningen selectie?
belang van stretch/contractie?
Gewoon nieuwsgierig hoe anderen hierover denken![]()

Iedereen uit de Limburgse Heuvels heeft dikke kuiten bro, verhuizen naar Limburg
In Griekenland zie je dat ook heel goed, gebieden met heuvels en bergen hebben de meiden daar ook allemaal een paar stalpoten als kuiten![]()

Voornamelijk je ouders bedankenPaar OT vraagjes aangezien je best wel buffe kuiten hebt:
low/high reps?
oefeningen selectie?
neemt niet weg dat iedereen een goed set aan kuiten kan kweken alleen de een is meer gifted dan de andere wat betreft de hoogte van de insertie.

Dit klopt inderdaad. Veel te korte rom of veel te snel. Maak er 9/10 van.Wat mij opvalt is dat heel veel mensen hun techniek voor de kuiten echt enorm zuigt. Bij 8/10 die ik kuiten zie trainen is de uitvoering ver van optimaal. Gek genoeg lijkt het een simpele beweging, maar in de praktijk zie ik toch vaker van alles wat nergens op lijkt. Overigens insinueer ik hier absoluut niet mee dat je uitvoering zuigt![]()
Dit klopt inderdaad. Veel te korte rom of veel te snel. Maak er 9/10 van.

Oude mensen bij mij op de sportschool gebruiken vaak de calf raise machine als leg press![]()

Lijkt denk ik zo door de foto want de middelste heeft gewonnen op zijn hardheid en conditionering. Tigo was 3e, idd die van team Miro.
Ik word nog gecoacht maar mag een keer cheaten in de week.
Welcome back.
Misschien dat @svenrpb nog wat tips heeft voor kuiten?
Ik denk dat 2x per week 10 sets 12 reps het beste werkt. Ik doe normaal seated calf raises en standing calf raises of een variant hierop. In elk geval een oefening met gestrekte benen en een oefening met je knieën gebogen.Paar OT vraagjes aangezien je best wel buffe kuiten hebt:
low/high reps?
oefeningen selectie?
Misschien dat het wel meespeelt inderdaad. Maar zo heuvelachtig is het ook niet waar ik woon. Moet je nog net ietsje zuidelijker.Iedereen uit de Limburgse Heuvels heeft dikke kuiten bro, verhuizen naar Limburg
In Griekenland zie je dat ook heel goed, gebieden met heuvels en bergen hebben de meiden daar ook allemaal een paar stalpoten als kuiten![]()
Dit ook. It’s all about the genetics. Mijn kuiten waren altijd al groot. Misschien wel de spiergroep die door de jaren heen het minst goed ontwikkeld is, omdat ze al vrij groot waren. Ze zijn wel gegroeid hoor maar in verhouding denk ik minder.Voornamelijk je ouders bedankenneemt niet weg dat iedereen een goed set aan kuiten kan kweken alleen de een is meer gifted dan de andere wat betreft de hoogte van de insertie.
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen hun techniek voor de kuiten echt enorm zuigt. Bij 8/10 die ik kuiten zie trainen is de uitvoering ver van optimaal. Gek genoeg lijkt het een simpele beweging, maar in de praktijk zie ik toch vaker van alles wat nergens op lijkt. Overigens insinueer ik hier absoluut niet mee dat je uitvoering zuigt![]()
Dit klopt inderdaad. Veel te korte rom of veel te snel. Maak er 9/10 van.
Ja of gek genoeg de ROM tussen een verkeerd start- en eindpunt, als dat een beetje logisch uitgelegd klinkt![]()
Meer hoef ik niet meer te zeggenJe moet op elke rep voor kuiten op zijn minst 1-2 tellen de stretch houden en 1-2 tellen de contractie. 10-12 reps, niet meer dan dat.

Oude mensen bij mij op de sportschool gebruiken vaak de calf raise machine als leg press![]()

Dit is net als aan Jelle Starreveld vragen hoe hij zijn kuiten traint..Paar OT vraagjes aangezien je best wel buffe kuiten hebt:
low/high reps?
oefeningen selectie?