MuscleMeat

Wovano’s daddy gains

Paar OT vraagjes aangezien je best wel buffe kuiten hebt:

frequentie/volume voor kuiten?
low/high reps?
oefeningen selectie?
belang van stretch/contractie?

Gewoon nieuwsgierig hoe anderen hierover denken :p

low/high reps?
oefeningen selectie?

Iedereen uit de Limburgse Heuvels heeft dikke kuiten bro, verhuizen naar Limburg :p

In Griekenland zie je dat ook heel goed, gebieden met heuvels en bergen hebben de meiden daar ook allemaal een paar stalpoten als kuiten :eek:

Iedereen uit de Limburgse Heuvels heeft dikke kuiten bro, verhuizen naar Limburg :p

In Griekenland zie je dat ook heel goed, gebieden met heuvels en bergen hebben de meiden daar ook allemaal een paar stalpoten als kuiten :eek:

Achterhoek is pittig vlak neef :roflol:

low/high reps?
oefeningen selectie?

Voornamelijk je ouders bedanken :p neemt niet weg dat iedereen een goed set aan kuiten kan kweken alleen de een is meer gifted dan de andere wat betreft de hoogte van de insertie.

Wat mij opvalt is dat heel veel mensen hun techniek voor de kuiten echt enorm zuigt. Bij 8/10 die ik kuiten zie trainen is de uitvoering ver van optimaal. Gek genoeg lijkt het een simpele beweging, maar in de praktijk zie ik toch vaker van alles wat nergens op lijkt. Overigens insinueer ik hier absoluut niet mee dat je uitvoering zuigt :roflol:

Wat mij opvalt is dat heel veel mensen hun techniek voor de kuiten echt enorm zuigt. Bij 8/10 die ik kuiten zie trainen is de uitvoering ver van optimaal. Gek genoeg lijkt het een simpele beweging, maar in de praktijk zie ik toch vaker van alles wat nergens op lijkt. Overigens insinueer ik hier absoluut niet mee dat je uitvoering zuigt :roflol:
Dit klopt inderdaad. Veel te korte rom of veel te snel. Maak er 9/10 van.

Je moet op elke rep voor kuiten op zijn minst 1-2 tellen de stretch houden en 1-2 tellen de contractie. 10-12 reps, niet meer dan dat.

Oude mensen bij mij op de sportschool gebruiken vaak de calf raise machine als leg press :cool:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.956

low/high reps?
oefeningen selectie?

Ik denk dat 2x per week 10 sets 12 reps het beste werkt. Ik doe normaal seated calf raises en standing calf raises of een variant hierop. In elk geval een oefening met gestrekte benen en een oefening met je knieën gebogen.
Uiteraard gaat de juiste ROM hier ook op, net als bij andere oefeningen. Ik zie sommigen wel eens calf raises op de vloer doen, maar dan heb je nooit een goede ROM. Altijd vanaf een blok oid.

Misschien dat het wel meespeelt inderdaad. Maar zo heuvelachtig is het ook niet waar ik woon. Moet je nog net ietsje zuidelijker.
Voornamelijk je ouders bedanken :p neemt niet weg dat iedereen een goed set aan kuiten kan kweken alleen de een is meer gifted dan de andere wat betreft de hoogte van de insertie.
Dit ook. It’s all about the genetics. Mijn kuiten waren altijd al groot. Misschien wel de spiergroep die door de jaren heen het minst goed ontwikkeld is, omdat ze al vrij groot waren. Ze zijn wel gegroeid hoor maar in verhouding denk ik minder.
[
Dit klopt inderdaad. Veel te korte rom of veel te snel. Maak er 9/10 van.
Ja of gek genoeg de ROM tussen een verkeerd start- en eindpunt, als dat een beetje logisch uitgelegd klinkt :roflol:
Je moet op elke rep voor kuiten op zijn minst 1-2 tellen de stretch houden en 1-2 tellen de contractie. 10-12 reps, niet meer dan dat.
Meer hoef ik niet meer te zeggen :cool:
Oude mensen bij mij op de sportschool gebruiken vaak de calf raise machine als leg press :cool:
:roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.957
Lekkere arm training.

Dumbbell curl
4x12x16 links, rechts, links, rechts zonder pauze. 30 sec rust en nog een keer

Hammer curl
4x12x18 zelfde als dumbbell curl

Plate loaded preacher curl (unilateral)
4x10x15

Cable curl laag ss cable curl hoog
4x12x50 ss 4x8x60

Cable pushdown
4x12x70

Overhead dumbbell extension
4x12x16

Dip machine plate loaded
4x12x80

V-bar pushdown
4x12x60

IMG_20190926_192534_628.jpg

Up the dose, misschien zal jij daar ook ooit hangen.

Als hij zijn haar laat groeien lijkt hij al aardig op jay cutler:p

low/high reps?
oefeningen selectie?

Dit is net als aan Jelle Starreveld vragen hoe hij zijn kuiten traint..

Genetics...

Ik weet niet beter dan dat @wovano op de allereerste DBB meet waar ik ooit ben geweest al dikke kuiten had..

Terug
Naar boven