MuscleMeat

wsm 2017

Nee, hall is een mong**l die lak heeft aan risico's en maar gekker en gekker blijft worden om maar meer te liften... buiten dat, is deze finale zo bizar op hen gericht dat ik het hem alleen daarop niet gun! Lopende hart- en herseninfarcten die vooral statisch wikken liften gaan maar naar westside, go big brian!

Je hebt een bijzonder manier van reageren, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen.

Enfin, erg leuke finale zo!
Kan niet wachten tot morgen!

Ook lullig, wint Thor eindelijk een keer van Shaw, moet hij ineens Hall voor zich dulden.

Gerrit Badenhorst 2? (the strongest man that never win world strongest man).

Ook lullig, wint Thor eindelijk een keer van Shaw, moet hij ineens Hall voor zich dulden.

Thor heeft inderdaad best wel wat pech gehad ja..
Maar hij is wel eens eerder boven shaw uitgekomen 2012 en 2014 volgens mij.
Maar alsnog.. zijn tijd als wsm gaat nog wel komen..

Nee, hall is een mong**l die lak heeft aan risico's en maar gekker en gekker blijft worden om maar meer te liften... buiten dat, is deze finale zo bizar op hen gericht dat ik het hem alleen daarop niet gun! Lopende hart- en herseninfarcten die vooral statisch wikken liften gaan maar naar westside, go big brian!

Drie onderdelen gewonnen en op alle onderdelen top vijf terwijl de meesten hem alleen op de deadlift hadden verwacht denk ik. Terechte winnaar lijkt me zo. Brian weegt voor zover ik weet over de 200 kilo, geen idee in hoeverre dat geen lopend hart- en herseninfarct is dan

Dat kan bijna niet meer mis gaan. Zou leuk zijn als Hafthor 2e wordt. Net als big Z die in zijn begin WSM jaren steeds 2e werd achter Pudz en in 2004 hem versloeg en toch weer 2e werd.

Of big Z zoals ik hierboven aangaf. Mooie uitslag. Had Haftor 1 rep meer gesquat had hij de titel. Hij pakt volgend de titel.

Nee helemaal niet waar! Shaw heeft onderhand al 4x gewonnen, is het niet tijd om te zeggen dat het klaar is met de sport, voor je het weet zit ie in een rolstoel met al die zware dingen die hij doet! Buiten dat is het World STRONGEST Man, niet World Fittest Man, het mag daarom dus onderhand wel klaar zijn met die conditionele loop onderdelen, als je daar beter in bent ga je maar lekker crossfitten!

Totaal niet serieus natuurlijk. Leuk dat Eddie een keer gewonnen heeft, maar ben het overigens wel een beetje met Domi eens dat hij het soms wel erg bont maakt, om je maar af te vragen tot in hoeverre het echt topsport mentaliteit is.

Weet iemand iets over hoe de deadlift is verlopen?

Ik had alle 3 evenveel kansen gegeven voor de wedstrijd (Hall, Hafthor, Shaw). Vroeg me af of Big Z in topvorm terug zou keren. Zelfs in zijn oude vorm zou hij net tekort komen, gezien de andere 3 flink progressie hebben gemaakt afgelopen jaar.

helemaal mee eens wat alexv zegt..
het is world strongest man niet worlds fittest man of worlds most athletic man...
strongman zou allemaal om statisch kracht moet gaan waar eddie hall gewoon simpel ver weg het sterkst is.. dus niemand verdient het om meer te winnen dan eddie imo..
en zulk soort stomme events zoals keg tossing zouden gewoon compleet moeten verdwijnen uit strongman...

• Topic Starter Topic Starter
helemaal mee eens wat alexv zegt..
het is world strongest man niet worlds fittest man of worlds most athletic man...
strongman zou allemaal om statisch kracht moet gaan waar eddie hall gewoon simpel ver weg het sterkst is.. dus niemand verdient het om meer te winnen dan eddie imo..
en zulk soort stomme events zoals keg tossing zouden gewoon compleet moeten verdwijnen uit strongman...

jij bent ongetwijfeld zelf geen strongman... die sport bestaat al, het heet POWERLIFTEN! alle respect voor die mannen, maar wsm is begonnen als een test om alle vormen van kracht te testen... nu 3 statische events, 1 event waarbij bw een enorme rol speelt (ook in voordeel van thor en shaw, dat snap ik!), 1 event met bewegen maar zo ziek zwaar (enorme tire, weinig flips) dat het ook niet echt op techniek/snelheid/conditie gaat en stones op het einde als enige bewegend event! Grip? Niet erin want niet goed voor Eddie! Loading? idem! Keg toss? idem?

IMO is strongman een combinatie van kracht, conditie, snelheid etc... ff grof gezegd, zou je het het het beste opdelen:
2x statisch event (overhead + squat of deadlift)
1x grip event
1x snelheid/conditie event
1 a 2 odd lifts (bijv. stones)

zo moeilijk is het toch niet? Het is ook the other way arround geweest hoor, in de tijd van pudzia was het alleen maar rennen...

Goed nieuws voor jou @prosteenstoter, Eddie is er ook helemaal klaar mee.

• Topic Starter Topic Starter
mooi dat hij eindelijk voor zn gezin kiest! shaw zal ook wel soon retiren en dan mogen thor/licis/kielikowski en janashia het mee over nemen!

hij zei alleen dat hij retired is van wsm.
world deadlift championship is in september dit jaar.. vraag me af of hij nog van plan is om daar voor een nieuw deadlift record te gaan.

upload_2017-5-28_18-30-14.png

Thor is niet al te vrolijk volgens mij... lol

Ik vind persoonlijk achteraf gejammer op social media om beslissingen van scheidsrechters of over de concurrentie altijd zeer matig

Ik vind persoonlijk achteraf gejammer op social media om beslissingen van scheidsrechters of over de concurrentie altijd zeer matig

Nou, volgens mij is die rep toch echt wel onterecht afgekeurd... het zou om deze rep gaan op 0,51min.:

Nou, volgens mij is die rep toch echt wel onterecht afgekeurd... het zou om deze rep gaan op 0,51min.:

Lijkt niet helemaal gestrekt maar dan nog. Vecht dat buiten de publiciteit uit, ik vind dat je dat soort dingen als deelnemer niet op social media moet zetten

onterecht afgekeurd of niet.. had volgens mij toch weinig verschil gemaakt.
want als thor die rep kreeg waren ze allebei op eerste plaats geëindigd na al de events?
eddie had 3 wins en thor had dan 2 wins gehad.. dus eddie had alsnog op countback gewonnen.

Terug
Naar boven