MuscleMeat

XtM045: Beats Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
Upright rows zijn toch vooral voor zijkant schouders?
Als je ze doet voor traps zou ik lateral raises erbij doen.
Voor onderarmen misschien enkele sets minder maar ik zou ze toch apart pakken.
Voor rug kan je denk ik beter de lat pulldown vervangen door pullups dan dumbbell/barbell rows.

Wat betreft de volgorde ben ik het met McMetronome eens.

Ik pak die niet echt speciaal voor de lats , dus hoef ik de lateral raises niet erbij te doen of toch aanbevolen zeg maar :P ?

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Hoe rechterop je je bovenlijf houd hoe meer je je triceps aanspreekt en hoe minder je je borst aanspreekt.
Vind DB Rows persoonlijk wel lekker.

Ohhh oke :P
DB Rows vind ik ook heeeerlijk

Ik pak die niet echt speciaal voor de lats , dus hoef ik de lateral raises niet erbij te doen of toch aanbevolen zeg maar :P ?

---------- Toegevoegd om 20:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:15 ----------

Ohhh oke :P
DB Rows vind ik ook heeeerlijk

Traps bedoel je?
Dan hoeft het idd niet.
Je kan ze ook op 2 manieren uitvoeren, half shruggend, of je traps stilhouden.

Je haalt twee dingen door elkaar. Lateral Raises doe je voor je mediale schouderkoppen (bovenkant), niet voor je Latissimus Dorsi. Voor die laatste zijn DB Rows en Pull-Ups goed.

Ja bedoelde de traps jaa was foutje ;) , maar met de oefeningen die ik nu heb pak ik de schouders goed genoeg mee aan ?? Ik dacht Shoulder press, upright row en rear delt row ?

En laatste vraagje en dan was het dat; Met je upright rows je handen zo dicht mogelijk bij elkaar om de nadruk te leggen op je monnikskapspier ipv je delts (vooral je delts ontzien ivm herstel).

Bedoel je daarmee dat ik me hand van op het bankje zo kort mogelijk naast de bewegende hand moet zetten ??

Zoals hier; http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearDeltRow.html

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Ik heb ook me voorarmen setjes verandert naar:

Voorarmen Herh. Gewicht in kg.
Wrist Curl 12•12
Reverse Wrist Curl 12•12

Ja bedoelde de traps jaa was foutje ;) , maar met de oefeningen die ik nu heb pak ik de schouders goed genoeg mee aan ?? Ik dacht Shoulder press, upright row en rear delt row ?

En laatste vraagje en dan was het dat; Met je upright rows je handen zo dicht mogelijk bij elkaar om de nadruk te leggen op je monnikskapspier ipv je delts (vooral je delts ontzien ivm herstel).

Bedoel je daarmee dat ik me hand van op het bankje zo kort mogelijk naast de bewegende hand moet zetten ??

Zoals hier; http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearDeltRow.html

---------- Toegevoegd om 20:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:33 ----------

Ik heb ook me voorarmen setjes verandert naar:

Voorarmen Herh. Gewicht in kg.
Wrist Curl 12•12
Reverse Wrist Curl 12•12

Upright rows doe je zonder bankje.
Aangezien je ze voor zijkant schouders doet, zou ik ze op normale breedte pakken.

Ohh net even gekeken op exrx.net , maar volgens mij pak ik de bovenkant,achterkant en voorkant van de schouders aan zo.

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Upright rows doe je zonder bankje.
Aangezien je ze voor zijkant schouders doet, zou ik ze op normale breedte pakken.

Ohhnee sorryy :P Dan heb ik de verkeerde oefening voor me gehad, ja ik snap het nu ;)

---------- Toegevoegd om 20:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:40 ----------

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/BBUprightRow.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBUprightRow.html

Ik kijk welke ik het fijnste vind, met de EZ bar of dumbbells

Dat dus :roflol:

haha :P
Morgen dan de eerste workout, mensen zullen wel metteen merken dat ik ander schema heb want normaal zat ik altijd bij het squat rack haha :o

Oke, heb nu wéér alles aangepast, ook de kg's ingevuld die ik ga doen deze week. Ik heb ze sowieso lager gepakt maar dat bouw ik wel op.

Alleen de rug heb ik dan de volgende 4 oefeningen nog;

Deadlift
BOR
Chin Ups/Pull Ups
Lat Pulldown

Ik heb de Lat Pulldown erin gelaten omdat de chins erook tussen zit, of die gewoon weglaten omdat ik de rug al genoeg train zo ??

Bijlagen

Succes ermee. ik volg je split ook wel. hier of in een nieuw logje ik merk het wel. Je blijft mijn log ook nog wel checken he?:P

bohh gek het was echt druk, niet normaal .. moet toch zien te kijken dat ik niet meer op de maandag avond ga maar in de middag

Nou kom op met dat log (A)
eerste split training kan derop:D

Jahh kan wel maar nu even geen tijd, + ik heb 2 oefeningen ofzo niet kunnen doen omdat het zo druk was ..

ben benieuwd of je nieuwe split schema bevalt:)

Ja ik ook, tot nu toe vond ik het wel leuk om eens wat anders te doen. Voel ook weer me spieren goed .. Morgen benen en ik maak vanavond nieuw logje ..

Ik ga denk ik ook de volgende dagen sporten omdat ik niet 's avonds wil gaan want dan is het echt druk en in de middag niet en de meeste die ik ken gaan 's middags ..

Woensdag
Vrijdag
Zondag

Maarja ligt erook maar aan wat het rooster is van die week, als ik dan gewoon vroeg uitben ga k gewoon ma-wo-vr.

Hoezo nieuw logje?

Succes met het nieuwe schema, het is leuk om eens wat andere oefeningen te doen :D

Het schema is gelijkaardig aan dat van mij, alleen doe jij een paar oefeningen extra zie ik.

Terug
Naar boven