XXL Nutrition

XtM045: Beats Rippetoe

• Topic Starter Topic Starter
heey pak jij vaker een isolatie-oefening voor de borst mee??
zoja wat en hoevaak??
ik heb ook niet het gevoel dat ik na 15 reps genoeg me borst heb gehad zegmaar.
eerder me schouders en de triceps:(
al zou ik peroonlijk zo min mogelijk andere oefeningen erbij willen zien voormezelf.

en hoelang doe jij over een totaal workout? ik was vandaag een 35 min. bezig. Matcht dat grofweg een beetje met joun workout?

45 minuten doe ik ongeveer met alléén de officiele workout.
De isolatie oefeningen heb ik pas 2x gedaan en dat is de laatste 2x en ik heb dit schema sinds ik het volg alleen maar aan het schema gehouden. Dus beter houdt je jezelf erook aan want je train op kracht hé, je kan wel SOMS wat isolatie oefeningen doen om je zelf wat te motiveren ofzo maar ik heb dit nooit gedaan alleen de laatste 2x ook omdat ik niet kon deadliften anders had ik ook geen isolatie gedaan

45 minuten doe ik ongeveer met alléén de officiele workout.
De isolatie oefeningen heb ik pas 2x gedaan en dat is de laatste 2x en ik heb dit schema sinds ik het volg alleen maar aan het schema gehouden. Dus beter houdt je jezelf erook aan want je train op kracht hé, je kan wel SOMS wat isolatie oefeningen doen om je zelf wat te motiveren ofzo maar ik heb dit nooit gedaan alleen de laatste 2x ook omdat ik niet kon deadliften anders had ik ook geen isolatie gedaan

oke duidelijk. thanks:)

Houd je maar de volgende maanden bezig met het rippetoe schema alleen ;)
Chin ups en Dips zorgen wel wat voor je armen, maar als je je borst niet zo goed voelt doe je dan de techniek van de bankdruk goed ??

Schouderbladen omlaag drukken en holle rug etc ?

Houd je maar de volgende maanden bezig met het rippetoe schema alleen ;)
Chin ups en Dips zorgen wel wat voor je armen, maar als je je borst niet zo goed voelt doe je dan de techniek van de bankdruk goed ??

oke ik zal op me schouderbladen letten volgende keer.
Een holle rug is wel goed??:O Want ik deed altijd eerst mijn voeten op bankje zelf zegmaar. (Daar waar je leg extensions mee doet) Laatse paar keer hield k me voeten op de grond naast het bankje en ging me rug hol staan ja. dacht dat dit niet goed was. Deed dan evengoed wel bench press. Zo hoort het dus wel:)

http://www.youtube.com/watch?v=p7kUmzfZhgQ

http://www.youtube.com/watch?v=5KLLJlnoK7Y&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=yGqhgnojZQk&feature=related

Schrik niet van het geluid :D

---------- Toegevoegd om 13:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:15 ----------

En niet te lang naar die homo's kijken.

BB style is dus als je drukt je dat boven je ogen doet en laagste punt onder de borst? en benen op het bankje:P schuin drukken ofzo??? en bij powerlifting recht naar boven vanaf je borst. en benen wijd op de grond

(die eerste gozer kan wel een bh gebruiken zeg xD)

train the muscle not the lift. das wel goeie:) techniek techniek techniek

hoe heb jij je benen dan mcmetronome?? en je rug?

Laatst bewerkt:
Ik voel het nog steeds een beetje in me rug bij bepaalde bewegingen, ik ga gewoon trainen morgen. Ik vind de BOR namelijk minder belastend voor me rug dan de deadlift dus we zullen zien of ik het gewoon weer kan trainen.

Misschien is het wel weg maar kan je nooit zeggen, en anders kijken hoe ver je komt :P

hoe heb jij je benen dan mcmetronome?? en je rug?

Met benchen? Ik ben nu een week of 2 (?) geswitched naar wat meer PL-style en t bevalt heel goed moet ik zeggen. Ik voel fails beter aankomen ook, met mn oude style was ik gewoon ineens leeg, PL kan ik dichter bij falen komen en voelt gecontroleerder. Ik voel echt dat ik meer spieren voel en train. Ik gebruik het gewoon als compound, daarom zit ie in mn pakket ook al train ik in eerste instantie voor massa.
Hoe ik em doe:

Grip pakken met mn ogen recht onder de bar, dan schouderbladen tegen elkaar aan drukken en enigzins archen. Dan zet ik mn voeten vrij breed op de grond precies ver genoeg naar achter zodat ik met mn hakken 5cm ofzo boven de grond zit en dan duw ik die in de grond waardoor mn kont vaak net van t bankje afkomt en de spanning op mn posterior-chain enorm is.

Zal ff een duidelijk filmpje zoeken, Dave Tate heeft dr eentje geloof ik.

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0&playnext=1&list=PLB0109FFA96CF971D

Met benchen? Ik ben nu een week of 2 (?) geswitched naar wat meer PL-style en t bevalt heel goed moet ik zeggen. Ik voel fails beter aankomen ook, met mn oude style was ik gewoon ineens leeg, PL kan ik dichter bij falen komen en voelt gecontroleerder. Ik voel echt dat ik meer spieren voel en train. Ik gebruik het gewoon als compound, daarom zit ie in mn pakket ook al train ik in eerste instantie voor massa.
Hoe ik em doe:

Grip pakken met mn ogen recht onder de bar, dan schouderbladen tegen elkaar aan drukken en enigzins archen. Dan zet ik mn voeten vrij breed op de grond precies ver genoeg naar achter zodat ik met mn hakken 5cm ofzo boven de grond zit en dan duw ik die in de grond waardoor mn kont vaak net van t bankje afkomt en de spanning op mn posterior-chain enorm is.

Zal ff een duidelijk filmpje zoeken, Dave Tate heeft dr eentje geloof ik.

---------- Toegevoegd om 23:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0&playnext=1&list=PLB0109FFA96CF971D

the fock the fock fock!!:rolleyes:
jammer dat zo lang is ik hou wel van kort en krachtig.

wat me opviel is dat hij zn ellebogen meer naar voren houdt. dat doe ik dus totaal niet. is dat het miss:O ik heb me ellebogen ver naar buiten(opzij) hij schuin naar voren. niet helemaal want dat is dan euhm voor de tricps meer. (ben ff naam kwijt) the small grip bp ofzo.

en hij liet ook ff zien hoe je nou de barbell van houders afhaalt voor je gaat benchen. deed ik ook totaal verkeerd:o

Laatst bewerkt:
heey waar je training van afgelopen maandag? xD
correctie deze hele week*

Laatst bewerkt:
Niet .. Ben vrijdag wel gegaan maar dat was van school, maar ik heb het idee des te langer ik door ga met rippetoe hoe minder gemotiveert ik raak :(

Ik wil wel nog even kracht opbouwen, maar ik raak er echt gedemotiveert van .. Ik weet ook niet hoe of wat .. Maar ik weet wel dat ik echt gedemotiveerd raak. Ene kant wel jammer want iedereen zei dat ik beter nog even kracht kon opbouwen
Ik ben wel vooruit gegaan op Dumbbell Bench Press, deed vrijdag 20kg dumbbells drukken 1x9 maar had van te voren al 1x12 14kg 1x12 16kg 1x12 18kg

Laatst bewerkt:
Anders over stappen op een split?
Afwisseling is altijd goed.
Je gaat heus wel vooruit op kracht hoor op een split, gewoon iets minder dan een krachtgericht schema.
Gewoon elke keer proberen te verhogen.

hmmm, motivatie is toch dat je elke x zwaarder pakt. maar ik begrijp wel als je al aantal maandjes doet.

Anders over stappen op een split?
Afwisseling is altijd goed.
Je gaat heus wel vooruit op kracht hoor op een split, gewoon iets minder dan een krachtgericht schema.
Gewoon elke keer proberen te verhogen.

Ja oke, Dus ik ga toch kracht vooruit, maar met een split is het meer gericht op massa toch en daar wil ik ook het liefste voor trainen en dat was ook mijn doel toen ik hieraan begon maar toen ben ik eerst rippetoe gevolgd voor kracht. Maar sommigen zeggen dat ik beter op kracht kan blijven trainen zodat als ik op massa ga trainen meer gain, is dat zo ? Of maakt dat ook niet zoveel uit want sommigen beginnen direct met split

Ik had laatst nog een split gemaakt voor na rippetoe, anders eens posten en dan kan je kijken of die goed is ??

Laatst bewerkt:
Ja oke, Dus ik ga toch kracht vooruit, maar met een split is het meer gericht op massa toch en daar wil ik ook het liefste voor trainen en dat was ook mijn doel toen ik hieraan begon maar toen ben ik eerst rippetoe gevolgd voor kracht. Maar sommigen zeggen dat ik beter op kracht kan blijven trainen zodat als ik op massa ga trainen meer gain, is dat zo ? Of maakt dat ook niet zoveel uit want sommigen beginnen direct met split

Ik had laatst nog een split gemaakt voor na rippetoe, anders eens posten en dan kan je kijken of die goed is ??

Je zou ook een ander krachtgericht schema kunnen nemen.
Als je doel echt massa is, dan zou ik enkele maanden een split proberen.
Zo krijg je terug motivatie en je hebt een goede afwisseling, wat ook weer goed is voor de groei.
Als de progressie daarop weer stagneert misschien terug krachtgericht of een massagerichte FB.

Zolang je niet elke keer dezelfde gewichten gebruikt ga je bij een split heus wel vooruit op kracht hoor.
Massa en kracht gaan +- samen, je zal waarschijnlijk ook wel massa gegaint hebben in de maanden dat je rippetoe hebt gedaan?
Post je split schema maar.

posten kan nooit kwaad:)
en als je nou gewoon de soort van rippetoe blijft volgen met elke x 2 iso's erbij ofzo?? nja das dan nog steeds een full-body trouwens:rolleyes:

Je zou ook een ander krachtgericht schema kunnen nemen.
Als je doel echt massa is, dan zou ik enkele maanden een split proberen.
Zo krijg je terug motivatie en je hebt een goede afwisseling, wat ook weer goed is voor de groei.
Als de progressie daarop weer stagneert misschien terug krachtgericht of een massagerichte FB.

Zolang je niet elke keer dezelfde gewichten gebruikt ga je bij een split heus wel vooruit op kracht hoor.
Massa en kracht gaan +- samen, je zal waarschijnlijk ook wel massa gegaint hebben in de maanden dat je rippetoe hebt gedaan?
Post je split schema maar.

Ahh oke, dus eigelijk een schema volgen tot je niet meer gaint/motivatie wegvalt en dan weer nieuw schema ??

Ik heb wel nog niet veel ervaring met splits maken, wel algemen dingen zoals borst en triceps beste bij elkaar maar meer ook niet dus ..
Liefst 3 daags split, hier komt ie.

+ herhalingen zijn gewoon ingevuld, wat voor repranges zou ik nemen voor massa ? 12-12-12 of 12-10-8 ? of zoiets dergelijks.

Bijlagen

Ik zie ook heb 3 oefeningen voor triceps, moeten er 2 worden.
Nog wat dingen; voor borst heb ik 1 schuine bankdruk en normale, ben aan het denken of dit wel nut heeft ? Ik wil namelijk de gehele borst aanpakken maar weet niet of ik dan ook 2x moet gaan bankdrukken na elkaar in plaats van een andere oefening of boeit dat niet ??

Of is dit gewoon even uittesten wat het beste werkt de komende weken voor mij ?

Ahh oke, dus eigelijk een schema volgen tot je niet meer gaint/motivatie wegvalt en dan weer nieuw schema ??

Ik heb wel nog niet veel ervaring met splits maken, wel algemen dingen zoals borst en triceps beste bij elkaar maar meer ook niet dus ..
Liefst 3 daags split, hier komt ie.

+ herhalingen zijn gewoon ingevuld, wat voor repranges zou ik nemen voor massa ? 12-12-12 of 12-10-8 ? of zoiets dergelijks.

Ja, je merkt na een tijdje wel dat de groeit verminderd/eruit is.

Schema ziet er niet slecht uit, ik zou dit veranderen:
- 1 oefening voor rug erbij (pullups/barbell rows?)
- Achterkant schouders ook meepakken (rear delt row/bent over raise, reverse fly's)
- Misschien een extra oefening of iets meer sets voor kuiten?

Biceps eventueel met schouders verwisselen?

Wat de reps betreft zou ik niet te veel vasthouden aan een verschillend aantal per oefening.
Gewoon tussen de 8-12 zitten.

Ik zie ook heb 3 oefeningen voor triceps, moeten er 2 worden.
Nog wat dingen; voor borst heb ik 1 schuine bankdruk en normale, ben aan het denken of dit wel nut heeft ? Ik wil namelijk de gehele borst aanpakken maar weet niet of ik dan ook 2x moet gaan bankdrukken na elkaar in plaats van een andere oefening of boeit dat niet ??

Of is dit gewoon even uittesten wat het beste werkt de komende weken voor mij ?

Triceps kan je perfect 3 oefeningen doen hoor.
Incline spreekt meer bovenkant aan dus dat zit wel goed.

Na een tijdje merk je wel wat werkt en wat niet.
Geef de oefeningen ook eens kans, niet direct eruit laten omdat je denkt dat ze slecht zijn.

Laatst bewerkt:
of 10-8-6, of nog een extra setje van 6 erachter. en dan elke keer bij minder aantal reps per set gewicht iets omhoog.

en waarom shrugs bij de benen en biceps?? die horen bij schouders;) of de rug kan beide

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven