XXL Nutrition

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

• Topic Starter Topic Starter
Maar dan krijg ik toch nooit het uiteindelijke verschil van 500x7 = 3500 kcal (0,5kg) in de week? Of gewoon 7x per week cardio?
Bedankt voor je antwoord btw :)

Vat hem niet??? Het is niet de bedoeling om minder te eten dan wat je doet. Je moet meer doen dan wat je eet

nog 1 vraagje over mijn eiwitten aub ;)
ik zou graag willen afvallen in vetpercentage, mag ik dan gewoon mijn zelfde hoeveelheid eiwitten blijven eten of moeten dit er meer worden dan 2 gr per kg lichaamsgewicht.

ik ben niet bepaald breed en ben nog bezig naar de 80kg minimaal te gaan, alleen zit mijn vp nu op 12/13 en begint toch naar mijn mening iets te veel te worden. wat zou jij aanraden om vp te laten steken of ect iets je minder te worden maar toch qua lichaamsgewicht nog gewoon groeien? weet niet in hoevere dit mogelijk is omdat ik vaker zie dat dit gewoon niet/nauwlijks kan

Erg interessant topic dit!

Mooi fysiek ook, wel mooi dat ik totaal niet zie dat je ook niet zo groot bent(net als ik).

Vraag mij wel eens af of het überhaupt mogelijk is wedstrijden te draaien met mijn lengte.

Mooi fysiek ook, wel mooi dat ik totaal niet zie dat je ook niet zo groot bent(net als ik).

Vraag mij wel eens af of het überhaupt mogelijk is wedstrijden te draaien met mijn lengte.
waarom niet?? meeste ifbb pro's zijn zover ik weet niet groot. phil heath/jay cutler zijn als ik het goed heb 1.75 maar er zullen er nog zeker zijn die kleiner zijn

Hey een paar blz terug had je het over stofwisseling. Kun je daar wat meer over vertellen? En dan bedoel ik voornamelijk wat je hebt gezien van mensen in je omgeving die wel gevoelig voor kh waren. En hadden zij ook bepaalde eigenschappen ?

Een persoon met een hoge stofwisseling (bv hard gainers) hebben meer carbs nodig dan iemand met een lagere stofwisseling

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 08:24 ----------

nog 1 vraagje over mijn eiwitten aub ;)
ik zou graag willen afvallen in vetpercentage, mag ik dan gewoon mijn zelfde hoeveelheid eiwitten blijven eten of moeten dit er meer worden dan 2 gr per kg lichaamsgewicht.

Kun je gelijk houden. Tenzij je op een gegeven moment heel laag gaat.

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 08:28 ----------

ik ben niet bepaald breed en ben nog bezig naar de 80kg minimaal te gaan, alleen zit mijn vp nu op 12/13 en begint toch naar mijn mening iets te veel te worden. wat zou jij aanraden om vp te laten steken of ect iets je minder te worden maar toch qua lichaamsgewicht nog gewoon groeien? weet niet in hoevere dit mogelijk is omdat ik vaker zie dat dit gewoon niet/nauwlijks kan

Je kunt je maaltijden anders indelen. Inname hou je gelijk, alleen eet je op de belangrijkste momenten je grotere porties

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 08:30 ----------

met jou lengte kun je met 70kg al heel goed meedraaien, mits je goed in mekaar zit

Ik neem om 08.00 mijn ontbijt van 75gr havermout met 400ml melk of water met 25gr whey en een banaan. En om 10.00 ga ik trainen, is dit dan goed genoeg? Of moet ik nog wat meer erbij nemen voor het trainen?

ben niet zo'n voorstander van melkprodukten. beter om het uit vast voedsel te halen.

Wat zou je dan als ontbijt nemen?

Dat kun je op zoveel manieren doen.. Als ik na mijn ontbijt ga trainen eet ik liever gewoon rijst met kip/vis/eieren. Dat ligt beter op de maag en train er lekkerder op. Maar je kunt bv je havermout verhogen, water ipv melk, en een paar eieren erbij eten.

Ik neem om 08.00 mijn ontbijt van 75gr havermout met 400ml melk of water met 25gr whey en een banaan. En om 10.00 ga ik trainen, is dit dan goed genoeg? Of moet ik nog wat meer erbij nemen voor het trainen?

Je kunt beter iets eerder gaan trainen. zo'n 1,5 uur ertussen houden

Vat hem niet??? Het is niet de bedoeling om minder te eten dan wat je doet. Je moet meer doen dan wat je eet

Nou stel dat je 4x in de week hardloopt, das 4x600 (gemiddeld aantal kcal per workout) = 2100, maar om 0,5kg vet te verliezen (per week) moet je 3500 kcal verbranden, toch?
Hoe krijg ik dan dat verschil van 1400 goed, of zie ik het nu verkeerd??? :p

Nou stel dat je 4x in de week hardloopt, das 4x600 (gemiddeld aantal kcal per workout) = 2100, maar om 0,5kg vet te verliezen (per week) moet je 3500 kcal verbranden, toch?
Hoe krijg ik dan dat verschil van 1400 goed, of zie ik het nu verkeerd??? :p

4x600 is 2400 dus je komt er nog 1100 tekort..:rolleyes:

Je moet geen kcal verbranden.. maar je vet ! En met hardlopen krijg je alleen maar dunne benen :P

Heel goed topic, ik ben alleen bang dat er zoveel vragen gaan komen dat het niet meer bij te houden valt :).

Ik heb zelf nog een vraag over brood vs rijst als koolhydraat bron voor overdag. Eet jij wel eens brood of is het altijd rijst? (en waarom)

Tweede vraag is over koolhydraten/ vetten; ik zag pas geleden een filmpje waarin Ric Drasin verteld over de voeding van vroeger; dit bestond vooral uit hamburgerpatties/ eieren/ magere kwark/ tonijn en hele kleine beetje rijst. Vervolgens zag ik Phill Heath ook nog vrolijk vertellen dat hij normaal op 300 gr carbs per dag zit ???. Nu twijfel ik nogal over de hoeveelheid koolhydraten per dag.

Wat ik hieruit opmaak was koolhydraten in de ochtend / en pre/ postworkout en de rest van de dag je benodigde eiwitten eten en overgebleven kcal aanvullen met vetten. Wat vind jij hiervan?

Kijk, de gedachtegang dat je gaat hardlopen om zo onder je onderhoud te komen is niet de manier. Het hele principe van 'cutten' vind ik een iets voor mensen die niet trainen. Als je op de juiste momenten je cardio doet zul je al vet gaan verbranden, dus waarom zou je onder onderhoud gaan eten.. Dmv keihard trainen en regelmatig/verstandig eten zet je stofwisseling aan de gang. Hoe hoger de stofwisseling, hoe hoger je verbranding

4x600 is 2400 dus je komt er nog 1100 tekort..:rolleyes:

Ging laat slapen dus werd laat wakker :( Bedankt voor de correctie :D

Maar als je op je onderhoud eet zul je toch wel iets moeten doen om eronder te duiken, is er toch wel wat rekenwerk nodig om goed uit te komen?

Heel goed topic, ik ben alleen bang dat er zoveel vragen gaan komen dat het niet meer bij te houden valt :).

Ik heb zelf nog een vraag over brood vs rijst als koolhydraat bron voor overdag. Eet jij wel eens brood of is het altijd rijst? (en waarom)

Tweede vraag is over koolhydraten/ vetten; ik zag pas geleden een filmpje waarin Ric Drasin verteld over de voeding van vroeger; dit bestond vooral uit hamburgerpatties/ eieren/ magere kwark/ tonijn en hele kleine beetje rijst. Vervolgens zag ik Phill Heath ook nog vrolijk vertellen dat hij normaal op 300 gr carbs per dag zit ???. Nu twijfel ik nogal over de hoeveelheid koolhydraten per dag.

Wat ik hieruit opmaak was koolhydraten in de ochtend / en pre/ postworkout en de rest van de dag je benodigde eiwitten eten en overgebleven kcal aanvullen met vetten. Wat vind jij hiervan?

Nee, ik eet eigenlijk nooit meer brood. Ja, een broodje hamburger ;) Rijst is veel schoner en verteerd makkelijker en bevat ook meer carbs itt brood

Goed principe.. maar is geheel afhankelijk in welke fase je zit ed.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven