MuscleMeat

XXL Nutrition atleet Ray Simon geeft tips over voeding

Kijk, de gedachtegang dat je gaat hardlopen om zo onder je onderhoud te komen is niet de manier. Het hele principe van 'cutten' vind ik een iets voor mensen die niet trainen. Als je op de juiste momenten je cardio doet zul je al vet gaan verbranden, dus waarom zou je onder onderhoud gaan eten.. Dmv keihard trainen en regelmatig/verstandig eten zet je stofwisseling aan de gang. Hoe hoger de stofwisseling, hoe hoger je verbranding
Interessant. Gaat in tegen wat ik eigenlijk altijd heb gedacht. Terwijl alleen vet verbranden natuurlijk wel het ultieme doel is.

Hoe bereken je dan hoeveel je wilt eten? Qua totaal per dag.
Zou je eens een praktisch voorbeeld kunnen geven?

Goed principe.. maar is geheel afhankelijk in welke fase je zit ed.

Bedankt je voor je antwoord maar ik snap het niet helemaal. Bedoel je daarmee de mate waarin iemand met de sport bezig is? Of misschien gerelateerd aan de manier van trainen (trainingsschema)/ of doel je op cut/ bulkfase :D?

ik ben een skinnyfat persoon ben dun met veel vet en endomorph lichaamsbouw met mesomorph shouders. Enkele tips voor cutten qua carbs,proteins en vetten

ik ben een skinnyfat persoon ben dun met veel vet en endomorph lichaamsbouw met mesomorph shouders. Enkele tips voor cutten qua carbs,proteins en vetten

Je zou die gedachtegang toch loslaten?

3 men in 10,000 are pure mesomorphs (the most common of the three pre types), while 2 in 10k are pure ectomorphs, and 1 in 10k is a pure endomorph. The most common somatotypes are 4-4-3, 3-4-4, and 3-5-3, at 60, 57, and 56 in 1000, respectively, and every somatotype with a frequency over 34 in 1000 has a 4 or a 5 for mesomorphic traits, meaning just about everyone can put on a decent amount of muscle. Likewise, your chances of being a 6 or a 7 in each somatotype are 33/1000 for endomorphic, 70/1000 mesomorphic, and 41/1000 for ectomorphic. So, chances are far likelier that you're mesomorphic than anything else.

So what have we learned? SOMATOTYPES ARE HORSESHIT. Your real genetic potential relies on a variety of factors ranging from heredity to diet and training styles. Modern reliance on the produce of agriculture has degraded the human form considerably, so that humans are only now reaching the stature we attained as Cro-Magnons. Know what that sounds like to me? Train like a ****ing beast and eat like a Neanderthal, and you'll end up built like one.

Kijk, de gedachtegang dat je gaat hardlopen om zo onder je onderhoud te komen is niet de manier. Het hele principe van 'cutten' vind ik een iets voor mensen die niet trainen. Als je op de juiste momenten je cardio doet zul je al vet gaan verbranden, dus waarom zou je onder onderhoud gaan eten.. Dmv keihard trainen en regelmatig/verstandig eten zet je stofwisseling aan de gang. Hoe hoger de stofwisseling, hoe hoger je verbranding
Dat is inderdaad een goed uitgangspunt. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit, heb je daar een voorbeeld van? Veel mensen zitten op dit forum nog op een punt dat ze nog een hoop vet kwijt moeten om goed droog te staan. Ook lees je hier (en niet alleen hier) altijd dat je geen spier op kunt bouwen en vet verbranden tegelijkertijd. Daarom zweren heel veel mensen toch bij het bulken en cutten principe. Een duidelijk voorbeeld zal een hoop vagen wegnemen denk ik. Thanks! :)

• Topic Starter Topic Starter
Interessant. Gaat in tegen wat ik eigenlijk altijd heb gedacht. Terwijl alleen vet verbranden natuurlijk wel het ultieme doel is.

Hoe bereken je dan hoeveel je wilt eten? Qua totaal per dag.
Zou je eens een praktisch voorbeeld kunnen geven?

Je kunt bv met een basisdieet beginnen wat gebaseerd is op je onderhoud. (dit blijft altijd gissen vanwege je metbolisme) Elke 2 weken met een huidplooimeter en weegschaal analyseren en vervolgens evt aanpassingen maken in je dieet :)

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 15:07 ----------

Bedankt je voor je antwoord maar ik snap het niet helemaal. Bedoel je daarmee de mate waarin iemand met de sport bezig is? Of misschien gerelateerd aan de manier van trainen (trainingsschema)/ of doel je op cut/ bulkfase :D?

Je kunt dat principe in beide fases gebruiken, alleen als je nog wat hoger zit in je vet% is het niet verstandig om al kh-vrij te gaan tussen je belangrijke maaltijden. Anders valt er op een gegeven moment niks meer aan te passen;)

ja, maar zou toch wel willen weten waar ik nou meer van moet eten.

Bereken je onderhoud, doe er 500 calorieen bovenop, daarvan haal je 50% uit, 30 uit eiwit en 20 uit vet (bijv.).
Heeft niks met somatotypes te maken, als je niet aankomt eet je gewoon nog meer, kan zijn dat je actiever bent dan anderen of harder groeit etc.
Kom je te snel aan eet je wat minder.

De 'mesomorph' (als beschreven) zou deze vraag niet stellen omdat die toch wel droog blijft en spier aankomt bij wat dan ook, meestal klopt dit in de praktijk niet.

Misschien dat Ray dit ook nog ff kan bevestigen :)

Waarschijnlijk ben je een mesomorph in ontwikkeling :D

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 15:17 ----------

Dat is inderdaad een goed uitgangspunt. Maar hoe ziet dat er in de praktijk uit, heb je daar een voorbeeld van? Veel mensen zitten op dit forum nog op een punt dat ze nog een hoop vet kwijt moeten om goed droog te staan. Ook lees je hier (en niet alleen hier) altijd dat je geen spier op kunt bouwen en vet verbranden tegelijkertijd. Daarom zweren heel veel mensen toch bij het bulken en cutten principe. Een duidelijk voorbeeld zal een hoop vagen wegnemen denk ik. Thanks! :)

Zie 1e post #208 :)

ook wanneer je naturel bent? en dan 1x per week alle spiergroepen trainen?
zoja waarom? want ik heb ik een ander theorie over.

Ik zou niet weten weten waarom een natural anders zou moeten trainen als een niet-natural.. Een naturel hersteld alleen iets minder snel.
Wanneer je bv een full-body schema doet, kun je nooit alles uit alle spiergroepen halen. Deze kan alleen het best toegepast worden bij de absolute beginner

Laatst bewerkt:
@Ray: op welke verhoudingen (eiwit, kh, vet) zit jij zelf op per dag (in onderhoud periode) ?

Laatst bewerkt:
Welke supps vind je goed? zoals whey en creatine en post en prés
en wat vind je van testo boosters?

heb je mischien tips voor dit voedingschema.

16 jaar
81 kg
LBM 67 kg.

Doel : cutten richting 10 %

Bijlagen

ik drink ongeveer 1L halfvolle melk op een dag, is dit verstandig of kan beter water gaan drinken?

Welke supps vind je goed? zoals whey en creatine en post en prés
en wat vind je van testo boosters?

isolaat en een goede multi vitamine heb ik altijd als basis. Daarbuiten probeer ik wel eens wat uit. Nu neem ik beta analine met arginine als pre workout met een bak zwarte koffie. Testo boosters kun je baat bij hebben, maar niet iedereen

---------- Post toegevoegd Fri 20 Apr 2012 om 16:51 ----------

dus je hebt ook niet echt een streef aantal gr. aan proteine per dag?
maar we kunnen wel stellen dat dat rond de 250-300gr moet zijn voor iemand van jouw gewicht toch?

Nee, wat ik al zei ik let daar buiten wedstrijdplanning niet echt op. Maar het zal tussen de 150-200gr zijn zoiets:) Op een gegeven moment weet je wel wat je lichaam nodig heeft:D

Ik geloof niet zo in het 'onder je onderhoud eten'
Je moet niet minder gaat eten dan je doet. Maar meer doen dan je eet ;)

dit is precies hetzelfde...zeker als je aantal eetmomenten nog hetzelfde zijn...maakt het cutten alleen maar duurder

Terug
Naar boven